خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

روش صحیح حمل گیاه آپارتمانی بدون صدمه دیدن

زمان مطالعه: 6 دقیقه

برای شما هم سوال شده که چگونه گیاه خود را جابه جا کنید؟ باید بدانید که جابه‌جا کردن صحیح گیاهان از اهمیتی بالایی برخوردار است و باید در نهایت دقت انجام گیرد چرا به راحتی می تواند سبب خشک شدن گیاه شما شود زیرا گیاهان حساس به جابجایی هستند. اگر تصمیم به اسباب کشی گرفته‌اید که دیگر جای خود دارد!
فرقی نمی‌کند که این انتقال از خیابانی به خیابان دیگر باشد، یا در بین شهرهای مختلف انجام شود. در هر حالت سالم رساندن این موجودات ظریف طی فرایند حمل و نقل گل و گیاه به مقصد، به دانستن اصول جابجایی گیاه نیاز دارد. با گُل‌سِتان همراه باشید تا روش صحیح حمل گیاه آپارتمانی را به شما یاد دهیم تا بتوانید سفر دل‌چسبی را برای گیاهان خود رقم بزنید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

روش های جابجایی گیاه آپارتمانی

1-یک هفته قبل از جابه‌جایی گیاه را آبیاری کنید.
این نکته‌ای بدیهی اما بسیار مهم است. هرچه گیاه دیرتر آبیاری شود، در روز موعود سنگین‌تر خواهد بود. پس بهتر است آنها را یک هفته قبل آبیاری کنید تا زمان کافی برای جذب آب داشته باشند و برای حمل، سبک‌تر شوند.
ضمن اینکه ریشه گیاهان در خاک خیس راحت تر جابه جا می‌شوند و حتی ممکن است در هنگام جابجایی از خاک خارج شوند.

2-قبل از سفر، آنها را هرس کنید.
اگر گیاهانی بزرگ یا متراکم دارید و مدتی است در فکر هرس کردن تعدادی از برگ‌ها سا شاخه‌های آن هستید، اکنون بهترین زمان است، آنها را هرس کنید. این مورد در رابطه با گیاهان سایز بزرگ بیشتر صدق می کند، هرس کردن باعث می‌شود تا وزن گیاه از تمام جهت‌ها یک اندازه شده و در هنگام بلند کردن وزن یک سمت بیشتر از سمت دیگر نباشد که باعث واژگونی گلدان شود به راحتی برعکس نشوند. این کار به ویژه برای گیاهانی با راس سنگین ضروری است.

3-از برگ‌ها محافظت کنید.
اگر گیاه شما دارای برگ‌هایی خاص، ظریف یا حساس است؛ حتما برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، آنها را با کاغذ های بزرگ یا کیسه‌های پلاستیکی بپوشانید. برای گیاهان رطوبت دوست استفاده از کیسه پلاستیکی مفیدتر است، چون رطوبت را نیز برای آنها حفظ می‌کند. برای تهیه کاغذهای بزرگ از جنس کرافت می توانید به ابزار فروشی‌های نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنید، اگر در تهران هستید در بازار بزرگ به راسته‌ی پل نوروز خان مراجعه کنید.

4-خاک را بپوشانید.
شاید لازم باشد گیاهان بلند را به صورت افقی در ماشین حمل بار قرار دهید. بنابراین بهتر است سطح خاک را با چند روزنامه بپوشانید. روزنامه را به خوبی روی تمام قسمت‌های خاک قرار داده و آن را با چسب به بدنه گلدان بچسبانید. بدین ترتیب در اثر خم شدن، خاکی از گلدان بیرون نخواهد ریخت. روش دیگر که ما در گُل سِتان از آن استفاده می‌کنیم این است که از سلفن برای بستن ری گلدان جهت جلوگیری بیرون ریختن خاک استفاده می کنیم.
استفاده از سلفن در صورت خیس بودن خاک به راحتی مانند کاغذ پاره نمی شود ضمن اینکه می تواند راحت تر از کاغذ به دور ساقه اصلی گیاه بپیچد و پوشش دهد.

5-تغییرات محیطی را در نظر داشته باشید.
اگر قرار است جابجایی گلدان را شبانه و در هوای سرد انجام دهید، کار کمی برای گیاهان سخت می‌شود. اکثر گیاهان آپارتمانی نمی‌توانند سرمای هوا را تحمل کنند، این همان نکته‌ای است که نباید فراموش کنید. پس سعی کنید در فصول سرد تا جای امکان در طول روز گیاهان را جا به جا کنید و در فصول گرم در زمانی از روز که هوا کمی خنک‌تر شده است.
در فصول سرد اگر گلدان‌ها کوچک هستند، با آمدن شب آنها را به داخل خانه منتقل کنید و اگر نمی‌توانید گلدان‌های بزرگ را داخل منزل بیاورد به دور گیاه پلاستیک بپیچید تا تعریق گیاه از یخ زدن آن جلوگیری کند. مواظب باشید گیاهان را برای تمام طول شب در ماشین و در دمای پایین قرار ندهید.

جابجا کردن گیاهان

نمی‌توانید گیاهان را با خود ببرید؟

اگر به هر دلیلی گیاهان نمی‌توانند شما را همراهی کنند، ما چند ایده برای شما داریم که می‌توانید قبل از تنها گذاشتن گیاهان خود آنها را عملی کنید!

1-آنها را قلمه بزنید.
یک برش کوچک از هر گیاه جدا کرده، ناحیه بریده شده را با یک دستمال مرطوب بپیچید و آن را در کیسه پلاستیکی قرار دهید. بدین ترتیب می‌توانید از طریق کاشت این قلمه‌ها در منزل جدید و یا در شهر جدید باز هم از داشتن گیاهان قدیمی لذت ببرید!

2-به دوستان خود هدیه کنید.
گیاهان هدایایی فوق‌العاده هستند وممکن نیست که دوستان شما را سورپرایز نکند! می‌توانند گیاهان این دوستان خوب خود را نزد عزیزانتان بگذارید.پس آنها را بین دوستان خود تقسیم کنید. اگر می خواهید از شهری به شهر دیگر یا کشوری به کشور دیگر بروید و پس از آن تصمیم گرفتید باز هم به دوستان خود گل و گیاه هدیه بدهید، می‌توانید روی کمک گُل سِتان حساب کنید، ما کمتر از 3 ساعت آنها را سورپراز خواهیم کرد

3-گیاهان را به یک مدرسه یا سازمانی دیگر اهدا کنید.
این هم یک راه دیگر برای رقم زدن سرنوشتی جدید برای گیاهان قدیمی است. اینگونه به بقیه انسان‌ها نیز اجازه می‌دهید مانند شما از گیاهان لذت ببرند.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

بعد از اینکه گیاهان را به منزل جدیدشان منتقل کردید، فراموش نکنید که برای تطبیق پذیری با محیط تازه به کمی زمان نیاز دارند. نگران نباشید، ریزش ملایم برگ‌ها در این بازه کاملا طبیعی است. اما به محض اینکه برنامه آبیاری جدید را آغاز کنید و آنها را مجدد در نقطه‌ای با نور مناسب قرار دهید، همه چیز مثل گذشته پیش خواهد رفت. برای نگهداری بهتر پس از انتقال گیاهان همانطور که در مطلب راهنمای جامع روش نگهداری گیاهان آپارتمانی و گلدانی گفتیم از گیاهاتان مراقبت کنید.

نحوه ارسال و جابجایی گیاهان در گُل سِتان

ما در گُل سِتان برای رعایت روش صحیح حمل گیاه آپارتمانی به این نکات توجه می‌کنیم، به همین منظور قبل از ارسال، گیاهان با لفاف، کاملا پیچیده میشوند تا از هر گونه آسیب جلوگیری شود، و دلیوری در گُل سِـتان با ماشین انجام میشود تا گیاهان در گرما و سرما آسیب کمتری ببینند، و همچنان همکاران ما گیاه را در طبقه شما تحویل می دهند، و تمامی سفارشات از لحظه ثبت سفارش تا تحویل آن، قابل رهگیری هستند، شماره سفارش و لینک رهگیری آن برای شخص سفارش دهنده پیامک میشود.

ما در گُل سِتان قرار است تمام تلاشمان را بکنیم تا بتوانیم حس خوب گل ها و گیاهان را به خانه شما بیاوریم.
ما تلاش می کنیم تا شما بدون نیاز به وقت گذاشتن و بیرون آمدن در ترافیک شهری و از هرکجای این کره خاکی بتوانید تازه‌ترین گل‌ها را در شهر تهران هدیه دهید و یا در محل خودتان تحویل بگیرید.

اگر خرید آنلاین گیاه خود را از گل فروشی آنلاین گُل سِتان انجام دهید دیگر جای هیچ نگرانی نیست چرا که گُل سِتان خرید شما را با رعایت تمام نکات لازم برای حمل و جابجایی به دست عزیزانتان می رساند.
فقط کافی است سفارش خود را ثبت کنید و اصلا نگران ارسال آن نباشید، ما سعی می‌کنیم نهایت امنیت را برای خرید مشتریان فراهم کنیم و گیاهان با کیفیت را صحیح و سالم تحویل دهیم.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد روش صحیح حمل گیاه آپارتمانی لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
۲ نظرات
  1. رمضانی می گوید

    سلام . من تقریبا ۳۵ تا گلدون متوسط گل دارم تقریبا انواع سانسوریاها رو دارم+ دیفن باخیا+ حسن یوسف . سه تا از گلدونام هستن که سطل ۷ هستن. اگه بخوام از غرب تهران به شیراز بفرستم لطفا از نظر هزینه‌ای و نحوه سفارش دهی منو راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      همراه گُل‌سِتانی سلام
      مشاورین مجموعه گل‌ستان اطلاعی از روند کاری مد نظر شما ندارند و نمی توانند شما را راهنمایی دقیقی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.