خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

روش تولید گل رز سیاه (Black rose) و معنی و نماد آن

زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی از ما رنگ سیاه را دوست داریم شاید این مساله به خاطر راز آلود بودن یا احساس جسارتی است که از این رنگ می‌آید.
حالا فکر کنید یکی از محبوب‌ترین گل‌ها یعنی گل رز، نیز به رنگ مشکی وجود دارد آن‌وقت حتما دلمان می‌خواهد گل رز مشکی داشته باشیم. بعضی از مردم حتی مسیرهای طولانی را سفر می‌کنند تا بتوانند شکوفه دادن این گل رازآلود را از نزدیک ببینند!
اما آیا واقعا چیزی به نام گل رز سیاه وجود دارد؟
آیا می‌توان به صورت طبیعی همچین گلی را پرورش داد؟
پس در ادامه با گُل‌سِتان همراه باشید تا پرده از راز این گل جادویی برداریم و داستان پشت آنرا متوجه شویم.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطالب این مقاله:


تاریخچه گل رز مشکی

در سال 2013 ویدئویی از یک رز سیاه که در ترکیه پرورش داده شده بود بسیار محبوب شد.
این گل نایاب که به اسم “کارا گول” یا همان گل سیاه شناخته می‌شد و در یکی از روستاهای ترکیه به نام خلفتی بود.
در این ویدئو ادعا شد که این گل در ابتدا با رنگ قرمز بسیار تیره جوانه زد و به مرور زمان به سمت رنگ سیاه مخملی تغییر رنگ داد. زمانی که گل رز خلفتی از این روستا خارج می‌شد و در جای دیگری رشد می‌کرد همان گل رز قرمز معمولی بود و خبری از رنگ سیاه نبود. برای این مساله ادعا شد که این رنگ سیاه به خاطر اندازه pH خاک خلفتی و آبی بود که از رودخانه فرات گرفته می‌شد.
این ماجرا بسیار مشکوک بود زیرا تمام عکس‌های آنلاین این گل بیش از حد ویرایش شده بودند و نمی‌شد برای تحقیق به آن اطمینان کرد.
امروزه روستای خلفتی دیگر وجود خارجی ندارد و به خاطر شکستن سد زیر آب رفته است. حدس زده می‌شود تمام این ماجرا یک حقه برای جذب توریست بوده است زیرا هیچگاه مدرک محکمی برای وجود این گل در خلفتی وجود نداشت.


نحوه تولید گل رز سیاه

از نظر علمی وجود رنگدانه سیاه در گیاهان بسیار نادر است در واقع این موضوع تنها توسط گل‌کاران ایجاد می‌شود. رز سیاه نیز همینطور است.
این گونه رز تنها توسط باغبانان حرفه‌ای و با تکنیک‌های خاص تکثیر، به وجود می‌آید و البته باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که گیاه، گل‌هایی سیاه رنگ بدهد.
روش دیگر برای داشتن این نوع مخصوص رز استفاده از رنگ سیاه بر روی رز معمولی است
در ادامه درباره این دو روش صحبت میکنیم:

رز سیاه
گل سیاه طبیعی

مطلب مرتبط: آموزش جامع کاشت، پرورش و تکثیر گل رز در باغچه و گلدان


روش کاشت گل رز مشکی طبیعی

رزسیاه تبدیل به یکی از گیاهان محبوب در گل‌آرایی شده است. از این گل در تزیین مراسم‌های مخصوص مانند عروسی یا هالووین استفاده می‌شود اما این گل‌ها در واقع توهمی از سیاه بودن را نشان می‌دهند و واقعا سیاه نیستند.
رنگ واقعی این گل‌ها ترکیبی از قرمز و بنفش بسیار تیره هستند که مانند رنگ سیاه به نظر می‌رسند و توسط باغبانان حرفه‌ای کشت می‌شوند.

انواع رز سیاه کشت شده:

باکارای سیاه

این نوع گل سیاه رنگ در واقع یک رز دورگه چای است که گلبرگ‌های تیره قرمز رنگی دارد و نزدیکترین رنگ به سیاه است. بخش داخلی گلبرگ‌های این گیاه به دلیل وجود پلارگونین رنگدانه‌ای قرمز دارد و بخش بیرونی گلبرگ‌های گیاه به دلیل وجود سیانین، رنگدانه‌های آبی دارد که گلبرگ را تیره می‌کند.
این گل بو ندارد اما ساقه‌های بلند و شکوفه‌هایی ماندگار دارد که آن را تبدیل به یک گل شاخه بریده محبوب می‌کند.

یشم سیاه

یشم سیاه نوعی از رز سیاه که در داخل خانه و در گلدان رشد می‌کند. این رز در سال 1985 توسط فرانک بناردلا در آمریکا معرفی شد. این گیاه گل‌های کوچک قرمز تیره، برگ‌هایی سبز درخشان و رشدی بوته مانند دارد.

زیبای سیاه

زیبای سیاه نیز گونه‌ای از رز دورگه چای است که تا یک متر رشد می‌کند. این گل با بوی کمی که دارد در سال 1998 توسط ویلیام کوردس معرفی شد.
گلبرگ‌های سورمه‌ای تیره با لبه‌های تقریبا مشکی که به صورت بوته‌ای رشد می‌کنند از مشخصه‌های این گیاه است.

رز نیگرت

این نوع رز سیاه در سال 1934 توسط مکس کرائوس معرفی شد. رز نیگرت گونه‌ای از رز دورگه چای است که گل‌هایی معطر با گلبرگ‌هایی نرم دارد و در اوایل تابستان گل می‌دهد. این گیاه می‌تواند تا یک متر رشد کند و بارها گل‌دهی را تکرار کند.

تابو

نوعی از رز سیاه که در سال 1988 معرفی شد. این گیاه می‌تواند تا دو متر رشد کند و عطر زیادی دارد. گل‌های این گیاه به رنگ قرمز مخملی بسیار تیره است.

ایب تاید

گلی معطر با رنگ ارغوانی که با رشد بیشتر به سمت بنفش تیره می‌رود. این گیاه که می‌تواند تا دو متر رشد کند توسط تام کاروث در سال 2001 معرفی شد.
کشت این گونه از رزها می‌تواند گلی جذاب و خیره کننده را به ما هدیه دهد اما توانایی پرورش رز سیاه چیزی است که نیاز به سال‌ها تجربه و مهارت دارد و چیزی نیست که به راحتی بشود آن را انجام داد.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان


روش رنگ‌آمیزی

روش دیگر برای داشتن یک رز مشکی طبیعی، رنگ آمیزی گیاه است. برخی متخصصین گل‌آرایی می‌توانند حتی رنگ سیاه مات را نیز در گل ایجاد کنند.
برخی از تکنیک‌های این روش بسیار ساده هستند و حتی تازه کاران نیز می‌توانند در خانه این کار را انجام دهند.

تکنیک های رنگ آمیزی گل:

اسپری رنگ

یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای رنگ آمیزی استفاده از اسپری‌های رنگ مخصوص است. این اسپری‌ها علاوه بر رنگ سیاه در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی یا مسی نیز وجود دارد.
اسپری‌های رنگ معمولی می‌تواند برای گیاه سنگین باشد و به آن آسیب بزند اما اسپری رنگ‌های مخصوص گل‌آرایی بدون آسیب زدن به گیاه آن را رنگ می‌کند.

از طریق آب

یکی دیگر از تکنیک‌های رنگ‌آمیزی قرار دادن خود گل در ترکیبی از آب و رنگ خوراکی است، سپس باید گل‌ها را آویزان کرد تا خشک شود و رنگ سیاه به خود بگیرد.

از طریق جذب

روش دیگر برای رنگ کردن رز به رنگ سیاه، قرار دادن شاخه تازه بریده شده رز در گلدانی است که آب آن با رنگ خوراکی مخلوط شده باشد.
این آب توسط ساقه‌های گیاه جذب می‌شود و به گل‌های آن می‌رسد و باعث تغییر رنگ در گل‌ها می‌شود.

رزهای سیاه کشت شده به سختی پیدا می‌شود اما انواع رنگ شده آن را می‌توان به راحتی در تمام گلفروشی‌ها پیدا کرد.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره گل رز جاودان


معنی و نمادشناسی رز سیاه

آیا اگر کسی به شما یک رز سیاه بدهد معنی خاصی دارد؟ معنی گل رز سیاه چیست؟
با وجود اینکه این گل تقریبا تخیلی است اما گلی محبوب در دنیا است و معانی مختلفی دارد.
در زبان گل‌ها، یک شاخه گل رز سیاه معنی تلخی دارد مانند مرگ، ناراحتی و خداحافظی.
امروزه معمولا مردم در مراسم سوگواری این گل را با خود حمل می‌کنند.
رنگ سیاه در واقع عدم وجود رنگ تعبیر می‌شود. در فرهنگ‌‌های مختلف این رنگ با تعابیر منفی مانند مرگ، ترس یا شیطان یاد شده است. اما امروزه معنی این رنگ در فرهنگ مد و فشن چیز دیگری است.
دنیای مدرن مسائل مرموز را تنها با دید متفاوت نگاه می‌کند و دیگر از آن ترسی ندارد. مثلا در صنعت مد، رنگ سیاه نمادی برای نشان دادن رسمی بودن، قدرت و پیچیدگی است.
از نگاه رومی‌ها رز سیاه گل زیبایی با نمادی از یک عشق تراژدی است. در زمان جنگ جهانی دوم نیز این گل به عنوان نماد نازی‌ها استفاده می‌شد زیرا آن‌ها گروه رز سفید را از بین برده بودند. در نگاهی دیگر رز سیاه نمادی برای شروع و تولدی دوباره است.
مردم کماکان به دنبال این گل جادویی می‌گردند و همین باعث شده تا این گل نمادی از چیزی دست نیافتنی باشد.


معنای هدیه دادن رز سیاه

اگر می‌خواهید باعث سوءتفاهم نشوید و هدیه دادن رز سیاه رابطه شما را خراب نکند باید بدانید که راه حل در این است که هیچوقت یک شاخه را به تنهایی هدیه ندهید.
اگر می‌خواهید کسی را با رز سیاه غافلگیر کنید بهتر است اول خصوصیات اخلاقی او را بشناسید. اگر او فرد حساسی باشد ممکن است با دیدن مثلا 13 شاخه رز سیاه شوک زده شود پس بهتر است به سراغ اعدادی مانند 2 و 12 یا 13 نروید هرچند که در زبان اعداد و گل‌ها نمادی برای وفاداری باشند.

● هدیه دادن سه شاخه به فرد مورد علاقه طبع پیچیده شما را نشان می‌دهد و می‌گوید که فرد مورد نظر چقدر برای شما خاص است و برای همه چیز آماده هستید.
● دادن پنج شاخه نشانه حسن نیت و سخاوتمندی شما است.
● اگر در روز عقد یا نامزدی پنج غنچه کوچک هدیه دهید نشانه فداکاری و وفاداری شما در ازدواج است.
● هدیه دادن هفت رز سیاه بدون هیچ دلیلی به همسر نشانه‌ای از نگاه خاص به همسر، وفاداری بی قید و شرط و قدردانی از سال‌های گذشته است.
● از نُه گل بزرگ می‌توانید برای آشتی کردن یا طلب بخشش استفاده کنید.
● اگر سال‌ها در کنار شریک زندگی‌تان بودید و روزهای شادی داشتید می‌توانید 11 رز سیاه را به عنوان نماد این سال‌ها به او هدیه کنید.
● اگر مخفیانه عاشق کسی هستید و می‌خواهید با زبان گل‌ها عشق خود را ابراز کنید پانزده شاخه رز سیاه نماد خوبی است.
● بیست شاخه گل نشانه‌ای از یک عشق دروغین است.


خرید رز سیاه

حالا ممکن است این سوال در ذهن بیاید که از کجا باید یک رز مشکی بخریم؟
تصور کنید کسی برای قرار عکاسی‌اش نیاز به تعدادی رز سیاه دارد. او می‌خواهد بعد از عکاسی چند مهمان به خانه‌اش دعوت کند و زیبایی رز‌های سیاهش را به رخ آن‌ها بکشد و بگوید که با آن‌ها چه عکس‌های خاصی گرفته است.

یا تصور کنید کسی دیگر در تدارک مراسم عروسی‌اش است و میخواهد یک دسته گل رز سیاه واقعی داشته باشد و آن را با گل‌های زیبای دیگر ترکیب کند تا خاص‌ترین دسته گل عروسی را داشته باشد.
هر دوی این افراد یک سوال مشابه دارند، از کجا باید رز سیاه واقعی بخریم؟
این دو نفر باید بدانند که هیچ رز سیاهی به صورت طبیعی وجود ندارد و باید رز‌های موجود را سیاه کرد. آن‌ها می‌توانند ریسک کنند و خودشان با کمک اسپری یا رنگ‌آمیزی در آب رزهایشان را سیاه کنند و یا می‌توانند به سراغ فروشگاه آنلاین گل وگیاه گُل‌سِتان بیایند و گل رز مخملی مشکی را بخرند که توسط حرفه‌ای‌ها آماده شده و بدون هیچ نگرانی آن در مراسم خاص خود استفاده کنند.

همچنین اگر می‌خواهید گلی واقعی داشته باشید تا شریک زندگی یا دوست خود را غافلگیر کنید و البته که می‌خواهید این کار را به صورتی انجام دهید که معنی بدی نداشته باشد و تعداد درستی انتخاب کنید باید بگوییم آسان‌ترین راه برای خرید گل رز سیاه،گل فروشی آنلاین گُل‌سِتان است. با این کار شما مطمئن می‌شوید که هدیه خاص شما به درستی و در سریع‌ترین زمان به دست عزیزتان می‌رسد.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه در مورد روش تولید رز سیاه لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاور تخصصی گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات باغبانی در تهران گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان
رز جاودان زرینه
589,000 تومان
۳ نظرات
  1. گل‌ستان می گوید

    JSJ

  2. حسین سرمدی می گوید

    با درود واحترام بسیار مطلب مفیدی را دسترس گذاشته آید سپاسگزارم

  3. سفارش پنل پیامک می گوید

    بی نظیره. ممنون از سایت خوبتون و مطلب عالیتون. لذت بردم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.