ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

چطور روز جهانی بهترین دوست را جشن بگیریم؟

زمان مطالعه: 9 دقیقه

اگر تا به حال شانس این را نداشته‌اید که از بهترین دوست خود قدردانی کنید یا نمی‌دانید چطور باید بهترین دوست خود را خوشحال کنید، نگران نباشید ما برای شما یک راهنمای عالی آماده کرده‌ایم.
نهم مرداد ماه هرسال روز جهانی دوستی است و بهترین فرصت برای خوش‌حال کردن بهترین دوستمان. در این روز می‌توانید در کنار دوستتان روزی خاطره‌انگیز را تجربه کنید و با خرید هدیه او را شاد کنید.
اما شاید نتوانید دوست خود را به صورت حضوری ملاقات کنید نگران نباشید برای شما هم ایده‌هایی داریم تا بتوانید او را خوشحال کنید، پس با گُل سِتان همراه باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطالب این مقاله:


تاریخچه روز جهانی دوستی

روز دوستی اولین بار توسط جوسی هال در سال 1930 و در دوازده مرداد پایه ریزی شد. این روز برای قدردانی و بزرگداشت دوستی انتخاب شده بود.
بعد از مدتی ارزش این روز در آمریکا رفته رفته کم شد و دیگر جشن گرفته نمی‌شد.

در سال 1998 نین عنان، همسر دبیر کل وقت سازمان ملل کوفی عنان، شخصیت کارتونی وینی پوه را به عنوان سفیر دوستی معرفی کرد. این اقدام توسط سازمان ملل و کمپانی دیزنی حمایت شد و مراسم آن را کتی لی گیفورد اجرا کرد.
با گذشت زمان پای این روز به شبکه‌های اجتماعی نیز باز شد و مردم در این روز از دوستانشان قدرددانی کردند و سعی کردند تا همیدگر را خوشحال کنند.

در سال 2011 و در 65امین مجمع عمومی سازمان ملل روز 30 جولای یا نهم مرداد را به عنوان روز جهانی دوستی تصویب کرد. سازمان ملل پیشنهاد داد تا در این روز تمام کشورها با توجه به آیین و فرهنگ خودشان و فارق از نژاد یا هر تفاوتی این روز را گرامی بدارند.
امروزه و بر خلاف چیزی که سازمان ملل تصویب کرده است مردم دنیا دوازدهم مرداد ماه را به عنوان روز جهانی دوستی می‌شناسند و در این روز سعی می‌کنند تا از دوستان خود قدردانی کنند.


چه چیزی را جشن بگیریم؟

باید در ابتدا بهترین دوست خود را تعریف کنید و ببینید چه ویژگی‌هایی دارد.
آیا تجملاتی یا مهربان است؟
شاید هم می‌تواند با هر جمله‌اش شما را بخنداند؟
در هر صورت کاری که باید بکنید این است که مهم‌ترین چیزی که درباره دوستتان مهم است را انتخاب کنید و همان‌را گرامی بدارید.
زمانی که می‌خواهید دوست خود را خوشحال کنید به تمام کارهایی که برای شما انجام داده و تمام لحظه‌های خوب و بدی که کنار شما بوده فکر کنید. تازه با او آشنا شدید یا او از ابتدا کنار شما بوده است؟
آیا به عنوان ساقدوش کنار شما بوده یا شاید کسی است که آرزو داشتید در کنارش باشید.
دوست شما قرار نیست حتما غریبه‌ای باشد که با او آشنا شده‌اید، ممکن است او از خانواده شما، همسر شما یا هرکس دیگری باشد.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان


چطور دوستی‌مان را در کنار هم جشن بگیریم؟

برای اینکه یک روز خوب را در روز جهانی دوستی و در کنار یکدیگر بگذرانیم چند ایده خوب داریم. با توجه به شرایط فعلی (پاندمی) در خانه ماندن کاری مهم و حیاتی است اما هنوز هم می‌توان کارهای زیادی را انجام داد که از این روز لذت ببریم.

1-یک پیکنیک خانگی برپا کنید

اگر نمی‌توانید بیرون از خانه بروید پس بیرون را به خانه بیاورید و یک دورهمی خوب و زیبا را در حیاط خانه یا پشت بام به راه بیندازید.
اگر در خانه چنین شرایطی دارید می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید و ظاهری شبیه پیک نیک مهیا کنید و عکس‌های زیبا برای اینستاگرام خود بگیرید. موسیقی و گل را فراموش نکنید بالاخره تمام لذت یک پیک‌نیک به حسی است که از طبیعت می‌گیرید.

2-یک فیلم دوستانه بسازید

اگر با بهترین دوستتان عکس‌ها و فیلم‌های مشترک زیادی دارید آن‌ها را ویرایش کنید و یک فیلم زیبا بسازید تا بتوانید با مرور خاطرات خود لحظاتی شاد و احساسی را تجربه کنید. با این کار به او نشان می‌دهید که تمام خاطراتی که با هم داشتید برای شما مهم است.

3-با همدیگر مدیتیشن کنید

دوست خود را به یک اسپای خانگی دعوت کنید. می‌توانید یک ماسک صورت خانگی، مانیکور و روپوشی بامزه آماده کنید تا دوست خود را غافلگیر کنید. برای جایزه می‌توانید یک آموزش یوگا را به صورت آنلاین پخش کنید و با همدیگر انجام دهید. چه چیزی بهتر از هدیه دادن آرامش به دوست؟

غذای دلخواه

4-غذای دلخواهش را بپزید

هر کسی دوست دارد یک غذای خارج از وعده و هیجان انگیز بخورد. می‌توانید برای او غذای دلخواهش را آماده کنید یا به سراغ یک غذای خاطره انگیز بروید که خاطره‌ای مشترک با هم داشته باشید تا نشان دهید که گذشته خوبتان را فراموش نکردید و احساسات او برای شما مهم است.

5-یک لاته جذاب درست کنید

می‌توانید از آموزش‌های آنلاین استفاده کنید تا یک لاته با طرحی جذاب برای دوست خود آماده کنید. در کنار آن از طعم‌دهنده‌هایی استفاده کنید که دوست شما آن را می‌پسندد مانند وانیل، فندق یا چیزهای دیگر.

6-یک چالش مجازی انجام دهید

به سراغ چالش‌های آنلاین و بامزه‌ای بروید که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا tik tok است. به همراه دوستتان این چالش‌ها را انجام دهید و از آن‌ها فیلم بگیرید و منتشر کنید. تمام فلسفه روز دوستی این است که لحظاتی شاد و خاطره انگیز را با یکدیگر تجربه کنید و در کنار یکدیگر بخندید.


چطور دوستی‌مان را با فاصله از هم جشن بگیریم؟

ممکن است با توجه به شرایطی که وجود دارد نتوانیم در کنار یکدیگر باشیم و مجبور باشیم روز دوستی را با فاصله از همدیگر جشن بگیریم. اما این به آن معنی نیست که نتوانیم لحظاتی شاد را برای همدیگر بسازیم. بیایید ایده‌هایی را مرور کنیم که می‌توان با وجود فاصله از هم روز دوستی را جشن بگیریم و خاطرات خوبی بسازیم.

ارسال گل برای دوست

1-برای او گل بفرستید

یکی از بهترین و امن‌ترین کارها فرستادن یک دسته گل یا سبد گل زیبا یا حتی یک گیاه خانگی جذاب است. با این کار نیازی نیست که حتما در کنار یکدیگر باشید. فقط کافی است ببینید او چه شرایطی دارد و از چه گل یا گیاهی خوشش می‌آید تا هدیه‌ای زیبا برایش بفرستید و فروشگاه اینترنتی گل و گیاه گُل سِتان شرایطی را مهیا کرده تا کمتر از 3 ساعت هدیه دلخواهتان را به دوست عزیزتان ارسال کنید.

2-یک شام مجازی ترتیب دهید

می‌توانید در روز دوستی یک مراسم شام با غذای دلخواه و دکور مورد پسند دوستتان ترتیب دهید و همگی با لباس‌های زیبا و مجلسی به صورت مجازی در کنار یکدیگر جمع شوید. شاید با این کار لذت غذای درست شده را نچشد اما حتما یک خاطره عالی را با یکدیگر می‌سازید.

3-یک مراسم رژه درست کنید

می‌توانید با ماشین خود به همراه بادکنک یا وسائل تزیینی دیگر جلوی خانه دوستتان بروید و او را خوشحال کنید و از راه دور برای او چیزهای خوب آرزو کنید.

4-شام دلخواهش را سفارش دهید

درست است که نمی‌توانید دور همدیگر جمع شوید اما می‌توانید با سفارش دادن یک شام عالی او را خوشحال کنید. حتی می‌توانید خودتان غذای دلخواه او را بپزید و خودتان آن‌را درب منزلش تحویل دهید تا حس بهتری را به او منتقل کنید.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

5-کپشن‌های اینستاگرامی برای تبریک روز دوستی

چه بتوانید دوست خود را ملاقات کنید چه مجبور باشید از راه دور روز جهانی دوستی را جشن بگیرید در هر صورت منتشر کردن اتفاقات این روز در اینستاگرام اقدامی ثابت خواهد بود. می‌توانید یکی از کپشن‌های زیر را برای تبریک روز دوستی انتخاب کنید یا حتی خودتان یک جمله عالی بنویسید.

  • از اولین باری که همدیگر را دیدیم تا اولین خاطره‌ای که با هم ساختیم، تمام مسیر را با هم بودیم.
  • یک دوست خوب تمام داستان زندگی‌ات را می‌داند اما یک دوست عالی این داستان را با تو زندگی کرده است.
  • من عاشق تو هستم زیرا تمام عجایب من را درک می‌کنی.
  • دوستان مانند موج می‌‌آیند و میروند اما بهترین دوستان همیشه بوده‌اند.
  • دوستی یک چیز معمولی است اما بهترین دوست یک چیز خارق‌العاده است.
  • زمانه سختی است اما دوست من سخت‌تر است.
  • تا ابد دوستیم و حتی بعد از آن.
  • اگر پیتزا را در نظر نگیریم، تو محبوب‌ترین چیز برای منی.
  • با هم بهترینیم.
  • ما چیزها را اونجوری که دلمان می‌خواهد صدا می‌زنیم.
  • ملکه‌های واقعی تاج‌های همدیگر را کامل می‌کنند.
  • دوست‌هایی که با هم دعوا می‌کنند، ماندگارترند.
  • کسانی که با ما می‌چرخند یک الهه هستند.
  • من اجازه نمیدهم دوستم کاری احمقانه انجام دهد(البته تنهایی).
  • من به تو اجازه می‌دهم حتی عکس کارت ملی‌ام را نیز ببینی.
  • هرچقدر پیرتر می‌شویم متوجه می‌شویم داشتن صدها دوست مهم نیست و مهم این است که دوستانی واقعی داشته باشیم.
  • دوستان دروغین شایعات را باور می‌کنند اما دوستان واقعی همدیگر را.
  • دوستان در شادی‌ها کنار ما هستند اما دوستان واقعی در سختی‌ها.
  • یک دوست واقعی می‌تواند تمام حقیقت و رنج را درون ما ببینید حتی اگر بازیگر خوبی باشیم و دیگران را گول بزنیم.
  • دوستان واقعی در سختی‌ها خود را نشان می‌دهند.
  • زندگی با دوست واقعی بهتر است.


جملاتی درباره دوستی از برنامه‌های مشهور تلویزیونی

اگر در روز جهانی دوستی به دنبال ایده‌های بیشتر برای اینستاگرام خود هستید و می‌خواهید یک نقل قول عالی را از فیلم یا سریال مورد علاقه دوستتان بیاورید پس این بخش مناسب شماست:

  • فیبی بوفی، Friends: قول و قرار بین دو دوست نیاز به داشتن دلیل ندارد.
  • لزلی ناپ، Parks and Recreation: نباید فراموش کنیم که در زندگی چه چیزی مهم است. دوستی، وافل و کار.
  • گری، Greys Anatomy: ما دوستیم،دوستان واقعی و این یعنی فرقی نمی‌کند چقدر طول بکشد تا تو بخواهی برگردی. من هنوز همینجام.
  • تد موزبی، How I Met Your Mother: اگر به دنبال کلمه‌ای هستی که معنی مراقبت از کسی را بدهد بدون توجه به اینکه چقدر غیر منطقی است و بخواهی که او همه چیز داشته باشد حتی اگر به قیمت نابودی خودت باشد، آن کلمه عشق است.
  • دامبلدور، هری پاتر: ایستادگی در برابر دشمنان به شجاعت زیادی نیاز دارد و البته همانقدر شجاعت نیاز است تا دربرابر دوستانمان بایستیم.
  • فرودو، ارباب حلقه‌ها: من خوشحالم که اینجا، در پایان همه چیز در کنار تو هستم
  • اسپاک، جنگ ستارگان: تا همیشه و ابد دوست تو خواهم ماند.


ایده‌هایی برای کارت تبریک روز جهانی دوستی

اگر می‌خواهید کمی کلاسیک‌تر باشید و در روز جهانی دوستی برای دوست خود یک کارت تبریک ارسال کنید می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید:

  • امی پوهلر: آدم‌هایی را پیدا کنید که شما را به چالش می‌کشند و الهام بخش هستند و عمر خود را با این افراد بگذرانید تا ببینید که چطور زندگی شما را تغییر می‌دهند.
  • سی اس لوییس: دوستی در لحظه‌ای متولد می‌شود که کسی به دیگری می‌گوید: واقعا؟ تو هم همینطور هستی؟ فکر می‌کردم فقط من اینطور بودم.
  • جودی فاستر: تعریف من از دوست کسی است که چیزهایی را از شما می‌داند که شاید خودتان خجالت بکشید اما هنوز شما را دوست دارد.
  • جورج الیوت: دوست کسی است که در کنار او احساس امنیت غیر قابل بیانی وجود دارد نه کسی به دنبال اندازه گرفتن کلمات است.
  • کندی: تست واقعی دوستی این است که اگر هیچ‌کاری در کنار همدیگر نکنید باز هم از حضور هم لذت می‌برید یا خیر.
  • چارلز داروین: ارزش یک انسان را باید از دوست‌هایش شناخت.
  • وینی پوه: دوست یکی از بهترین چیزهایی است که می‌توانید داشته باشید و یکی از بهترین چیزهایی که باید داشته باشید.
  • جنیفر لاورنس: مهم نیست من چقدر خسته باشم اما حداقل هفته‌ای یک‌بار با دوستان شام می‌خورم یا شب را می‌گذارنم وگرنه تمام زندگی من تبدیل به کار می‌شود.

اگر تمایل داشته باشد میتوانید مطلب نمونه متن برای نوشتن کارت پستال‌ را نیز مطالعه کنید و به همراه گل یا گیاهتان به دوست عزیزتان ارسال نمایید.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد روز جهانی دوستی و هدایای مناسب آن لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست یا اگر نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با کلینیک گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات کاشت گل و گیاه گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.