ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

رنگ سال 2021 (1400) چه رنگی است و علت انتخاب آن چیست؟

زمان مطالعه: 9 دقیقه

رنگ سال 2021 چه رنگی است ؟

سال 2020 با تمام فراز و نشیب‌هایش در حال اتمام است و زمان آن رسیده تا رنگ سال 2021 را بدانیم.
موسسه پنتون طبق روال سال‌های گذشته رنگ سال 2021 را نیز معرفی کرده است. رنگی که قرار است بازتابی از سال پیش رو باشد.
روند انتخاب رنگ سال توسط پنتون، پروسه ای دقیق و نیازمند مقایسه و بررسی‌های بازار روز جهانی است. هر سال با نزدیک شدن به سال جدید، متخصصین رنگ شناسی در این موسسه تمام اتفاقات، حوادث و محصولات دنیا را بررسی می‌کنند و به دنبال رنگی می‌گردند که بتواند تاثیری موثر و چشمگیر بر جهان بگذارد. این بررسی‌ها می‌تواند شامل صنعت‌ سرگرمی‌های مختلف و تولیدات فیلم، هنر و هنرمندهای مختلف، صنعت مد و پوشاک، تمام شاخه‌های طراحی، حتی مقصدهای محبوب گردشگری و تحولات اقتصادی فرهنگی جهان باشد و در این مقاله میخواهیم بدانیم رنگ سال 2021 چه رنگی است.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

این موسسه تصمیمی بسیار مفید را در زمانی بسیار پیچیده گرفته است تا طراحان مختلف از سراسر دنیا از آن استفاده کنند. این موسسه برای سال 2021 دو رنگ را انتخاب کرده است. رنگ سیمانی (طوسی بی‌نهایت خنثی) و رنگ آفتابی (زرد درخشان روشن) .

این اولین بار است که یک طیف خنثی (طوسی) به عنوان رنگ سال انتخاب شده است و همچنین دومین بار است که دو رنگ همزمان به عنوان رنگ سال انتخاب می‌شود. اولین بار در سال 2016 بود که صورتی کمرنگ و طیف آبی به عنوان یک ترکیب رنگی در سال انتخاب شدند.

ترکیب دو رنگ طوسی و زرد نمادی از این است که سال 2021 چطور پیش می‌رود و اهمیت همبستگی و کمک به همدیگر را نشان می‌دهد.
لوری پرسمن نایب رئیس پنتون درباره این رنگ می‌گوید: «این ترکیب رنگی بیانگر انعطاف‌پذیری، خوشبینی، مثبت‌اندیشی و امید است، چیزهایی که برای خلق کردن، تخیل کردن و تازه کردن اطرافمان به آن نیاز داریم.»
پریسمن می‌گوید: «این دو رنگ مستقل نشان‌دهنده این است که چطور عناصر مختلف با هم ترکیب می‌شوند و از امید و قدرت برای ما می‌گوید.»

انتخاب دو رنگ مستقل و بدون وابستگی به هم نشانگر آن است که ما چقدر به یکدیگر نیاز داریم تا بتوانیم همدیگر را کامل کنیم. سالی که در پیش رو داریم پر از ناشناخته‌ها و امید‌های بزرگ است. تمام شدن همه‌گیری کرونا، بهبود وضع اقتصادی و تمام شدن تبعیض‌های نژادی چیزی است که از سال دیگر انتظار داریم.
محدودیت‌های کرونا بر روی انتخاب رنگ سال 2021 نیز تاثیر داشته است. معمولا محققان موسسه پنتون برای انتخاب رنگ سال به کشورهای مختلف سفر می‌کرند و تحقیقات خود را انجام می‌دادند اما محدودیت‌ها باعث شد تا تحقیقات این دوره به صورت آنلاین و طی گفتگو با کارشناسان محلی و از راه دور انجام شود.
اما هدف نهایی آن تغییری نکرده است یعنی “انتخاب رنگی که بازتابی از فرهنگ لحظه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم باشد.”

به عنوان مثال رنگ سال 2020 آبی کلاسیک بود که رنگی آرام‌بخش برای مقابله با اضطرابِ ورود به دهه‌ای جدید بود. رنگ سال 2021 نیز ترکیبی از ثبات، قدرت و امید است تا ما را برای ارتباط نزدیک با یکدیگر، واکسن کرونا و بهبودهای اقتصادی آماده کند.

کد رنگهای سال 2021

چرا زرد و طوسی به عنوان رنگ امسال (2021) انتخاب شد؟

حال که میدانیم رنگ سال 2021 چه رنگی است علت انتخاب آن را میگوییم.
سال 2020 پر از بلاتکلیفی و تردید بود. سالی که با همه‌گیری کرونا تاثیر بزرگی در سبک زندگی و آرامش انسان‌ها گذاشت. بنابراین ما به رنگی نیاز داریم که برای ما آرامش و تسکین و قدرت را هدیه بیاورد.
طیف رنگ آبی در دو دهه گذشته بارها انتخاب شده بود اما آخرین باری که رنگ زرد انتخاب شده بود در سال 2009 بود. سالی که جهان با بحران اقتصادی روبرو بود و این بحران تاثیر شدیدی بر آمریکای شمالی، جنوبی و اروپا گذاشته بود و جهان به رنگی نیاز داشت تا دوباره بتواند انرژی و نشاط را تجربه کند.

زمانی که رنگ آبی کلاسیک برای سال 2020 انتخاب شد هنوز همه‌گیری کرونا آغاز نشده بود اما این رنگ نمادی برای ورود به دهه جدید و نمادی از مرهم برای ناآرامی‌ها و استرس‌ها بود. انتخابی که به صورت اتفاقی کارایی خود را نشان داد. در سال 2000 نیز طیفی از رنگ آبی به نام سیرولین انتخاب شده بود. در این سال یک باگ کامپیوتری به نام باگ Y2K وجود داشت که تاثیر بزرگی بر دنیای دیجیتال می‌گذاشت.

ایزمن مدیر اجرایی پنتون در مورد سال 2000 می‌گوید: «حسی دوگانه‌ای در جهان وجود داشت. ترس از اتفاقی که قرار بود رخ بدهد بنابراین این رنگ را انتخاب کرده بودیم تا مرهمی برای این ترس‌ها باشد. رنگی آسمانی که به ما می‌گوید هنوز آینده‌ای وجود دارد و باید به جلو نگاه کنیم»

رنگ‌های سال همیشه ارتباط زیادی با وقایع موجود داشته است. مثلا رنگ سال 2019 مرجانی بود و قصد داشت تا توجه جهان را به مرجان‌های دریایی که در حال انقراض هستند جلب کند. یا در سال 2016 و با توجه به اتفاقات انتخاب ریاست جمهوری آمریکا رنگ سبز به عنوان نمادی از شروعی تازه انتخاب شد.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

مفهوم روانشناختی رنگ سال 2021

طبق بیانیه رسمی پنتون رنگ زرد بیان‌گر خوش‌بینی و نشاط است و رنگ طوسی نمادی از خونسردی، ثبات و مقاومت است.
رنگ زرد ارتباط مستقیمی با سلامتی و شادی دارد و رنگی از خورشید است و رنگ طوسی نمادی از سنگ‌های ساحل.

در سال 2019 توسط یک روانپزشک سوئیسی به نام دومیسیله یوناوسکیت تحقیقی بر روی 125 نفر انجام داد و برای آن‌ها تصاویر و موسیقی‌های مختلفی پخش می‌کرد سپس از آن‌ها می‌خواست تا با توجه به حس خود رنگی را انتخاب کنند. در این تحقیق اکثر آزمایش‌شونده‌ها رنگ زرد را برای حس خوشی انتخاب می‌کردند.

در سال 2020 این محقق آزمایش خود را بسیار وسیع‌تر کرد و مطالعه‌ای آنلاین با حضور 4600 نفر از 30 کشور مختلف انجام شد. این تحقیق برای بررسی این موضوع که آیا تفاوت زبان و فرهنگ در انتخاب رنگ تاثیر دارد انجام شد، اما باز هم اکثر افراد رنگ زرد را در ارتباط با حس خوشی انتخاب کردند.
اما انتخاب رنگ طوسی توسط پنتون کمی پیچیده‌تر است. طبق تحقیقات دومیسیله رنگ طوسی معمولا با حس‌های منفی مانند ناراحتی، ترس و ناامیدی در ارتباط است.
البته انتخاب این رنگ در سالی که پر از بیماری و اضطراب اقتصادی بود پر بیراه نبوده است اما پرسمن می‌گوید رنگ طوسی می‌تواند بسیار کاربردی‌تر و تفسیر پذیرتر باشد.
او می‌گوید این طوسی یک طوسی میانه است نه یک طوسی پر رنگ و غمگین.

پرسمن و آیزمن بر قدرت هماهنگی و ترکیب این دو رنگ تاکید می‌کنند.
ایزمن می‌گوید: «چیزی که ما می‌خوهیم بیان کنیم این است که چگونه عناصر مختلف و بدون وابستگی می‌توانند با یکدیگر ترکیب شوند و قدرت و امید را نشان می‌دهند.»
او ادامه می‌دهد: «اکنون مشخص است که ما درک کردیم چقدر به یکدیگر نیاز داریم و چقدر ارتباط ما با دیگران و نیازهای عاطفی ما مهم است.»

استفاده از رنگ سال 2021

ترکیب قدرت و مثبت اندیشی این دو رنگ قرار نیست همیشه برابر و مساوی باشد و می‌توان با ترکیبی دلخواه از این رنگ‌ها در صنعت فشن، زیبایی، طراحی خانه، طراحی محصول یا بسته بندی استفاده کرد.
این رنگ طوسی در RGB با ترکیب عددی:

R147
G149
B151
کد رنگ خاکستری سال 2021 | 1400

و در سیستم HEX با شناسه #939597 شناخته می‌شود.
رنگ زرد امسال نیز در سیستم RGB با عددهای

R245
G223
B77
رنگ زرد سال 2021 | 1400

و در سیستم HEX با کد #F5DF4D شناخته می‌شود.

استفاده در پوشاک

زمانی که رنگ زرد با سایه‌ای از طوسی مخلوط شود حس طلوع خورشید و قدرت را نشان می‌دهد.
می‌توان از زمینه طوسی با ترکیبی درخشان از زرد در روسری، کفش، کیف یا پیراهن استفاده کرد. این ترکیب یک کنتراست عالی را نشان می‌دهد و برای استفاده در پوشاک مناسب است.

ترکیب رنگ سال 2021 در زیبایی

استفاده در زیبایی

ترکیبی از زرد و طوسی در رنگ مو، یا ناخن بسیار چشم‌نواز خواهد بود. همچنین می‌توان با کمک رنگ طوسی یک آرایش چشم زیبا را انجام داد.

استفاده در گل آرایی

اگر می‌خواهید احساسات و اشتیاق کسی را تحریک کنید باید به سراغ رنگ‌های گرم مانند زرد بروید. این رنگ‌ها نمادی از سلامتی و مثبت اندیشی است و باعث ایجاد انرژی مثبت در محیط می‌شود. رنگ زرد در گل‌ها نشانه‌ای از سلامت و احترام است. از این رنگ می‌توان برای نشان دادن دوستی و مثبت اندیشی استفاده کرد.
همچنین اگر به دنبال کسب آرامش و و ایجاد توازن در خانه هستید باید از رنگ‌های خنثی مانند طوسی استفاده کنید.
رنگ طوسی برای کسانی که زندگی‌ای در توازن و محتاطانه را می‌پسندد مناسب است. رنگی میان سفید و سیاه و خنثی که هم زنان آن را دوست دارند و هم مردان.
گل رنگ طوسی نمادی از قدرت، میانه روی و رسمی بودن است.
ترکیبی از شور و تحرک رنگ زرد با ثبات و قدرت رنگ طوسی در گل‌آرایی می‌تواند یک تعادل و همبستگی زیبا و چشم‌گیر را رقم بزند.

گل‌ و گیاهان طوسی رنگ

شاید بپرسید آیا گل یا گیاهی وجود دارد که طوسی رنگ باشد. خوشبختانه پاسخ شما بله است.
گل‌های زیبایی وجود دارند که به رنگ طوسی هستند و یا سایه‌ای از طوسی دارند و می‌توان از آن‌ها به عنوان یک گیاه خانگی استفاده کرد.
برخی از این گیاهان شامل:

  • زنبق فلورانس
  • زنبق لو هو
  • مریم گلی سفید
  • سوسن نقره‌ای
  • آلیوم نقره‌ای
  • رز طوسی
  • آگاپانتوس نقره‌ای
  • ماه هویج
  • برونیا نقره‌ای
  • عسلی
  • ریش آبی
  • آگاوه
  • اسطوخودوس
  • آرتمیسیا
  • اچوریا

گل و گیاهان زرد رنگ

طبیعت در پرورش گل‌های زرد رنگ هیچوقت کوتاهی نکرده و بسیاری از گل‌های زیبایی که می‌شناسیم به رنگ زرد است یا گونه زرد رنگ آن وجود دارد.
برخی از مشهورترین این گل‌ها شامل:

  • لاله
  • سوسن
  • نرگس
  • رز
  • داوودی
  • آفتاب‌گردان
  • بگونیا
  • یاسمین
ترکیب رنگ سال 2021 در طراحی منزل

استفاده در طراحی منزل

ترکیب رنگ سال 2021 برای استفاده در داخل منزل نیز بسیار کاربردی است و حس مثبت اندیشی و طلوع را منتقل می‌کند. می‌توانید از این ترکیب رنگی برای رومیزی، دستمال و وسائل خانه مانند بالش‌ها یا کوسن‌ها استفاده کنید.
حتی می‌توانید ورودی خانه را با نوری زرد رنگ‌آمیزی کنید تا حس گرم خوش‌آمدگویی را منتقل کنید.
برای انتخاب گیاه مناسب برای هر فضای از خانه خود حتما مطلب روش چیدمان گلها در خانه را بخوانید.
همچنین برای طراحی منزل یا محل کارتان می‌توانید از ترکیب گل‌های طوسی و زرد استفاده کنید.

منابع استفاده شده:
PANTONE COLOR OF THE YEAR 2021

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم رنگ سال 2021 را به شما معرفی کرده و علت انتخاب آن را بیان کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست یا اگر نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از سرویس باغ بانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

علت انتخاب رنگ سال 2021 چیست؟

سال 2020 پر از بلاتکلیفی و تردید بود. سالی که با همه‌گیری کرونا تاثیر بزرگی در سبک زندگی و آرامش انسان‌ها گذاشت. بنابراین ما به رنگی نیاز داریم که برای ما آرامش و تسکین و قدرت را هدیه بیاورد. و جهان به رنگی نیاز دارد تا دوباره بتواند انرژی و نشاط را تجربه کند.
انتخاب دو رنگ مستقل و بدون وابستگی به هم نشانگر آن است که ما چقدر به یکدیگر نیاز داریم تا بتوانیم همدیگر را کامل کنیم. سالی که در پیش رو داریم پر از ناشناخته‌ها و امید‌های بزرگ است.

مفهوم دو رنگ انتخابی سال 2021 چیست؟

طبق بیانیه رسمی پنتون رنگ زرد بیان‌گر خوش‌بینی و نشاط است و رنگ طوسی نمادی از خونسردی، ثبات و مقاومت است.
رنگ زرد ارتباط مستقیمی با سلامتی و شادی دارد و رنگی از خورشید است و رنگ طوسی نمادی از سنگ‌های ساحل.

تاثیر رنگ سال 2021 در صنعت گل و گیاه چگونه است؟

اگر می‌خواهید احساسات و اشتیاق کسی را تحریک کنید باید به سراغ گل با رنگ‌های گرم مانند زرد بروید. این رنگ‌ها نمادی از سلامتی و مثبت اندیشی است و باعث ایجاد انرژی مثبت در محیط می‌شود. رنگ زرد در گل‌ها نشانه‌ای از سلامت و احترام است. از این رنگ می‌توان برای نشان دادن دوستی و مثبت اندیشی استفاده کرد.
همچنین اگر به دنبال کسب آرامش و و ایجاد توازن در خانه هستید باید از رنگ‌های خنثی مانند طوسی استفاده کنید.

۲ نظرات
  1. Fazila Khaliqy می گوید

    نظر به تخیلات رنگ زرد نماد از پیروزی است و علت انتخاب آن درخشان ،طراوت بخش است و می‌توان گفت وابستگی به دل بستگی هم دارد (عشق) ❤️❤️

  2. Fazila Khaliqy می گوید

    انشاالله امسال پر از موفقیت صلح سرتاسری امید از رحمت الهی بخیر و رسیدن به اهداف واقیعی خیرش به همه باشد آمین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.