خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

راهنمای 12 بخشی درباره خرید گل و گیاه

زمان مطالعه: 13 دقیقه

گل آپارتمانی چی بخرم

بهار و پاییز بهترین زمان برای کاشت و خرید گیاهان جدید است. همان‌طور که همه می‌دانید خرید کردن کار سختی نیست! اما درمورد گیاهان قضیه فرق می‌کند. تصور کنید که پس از خرید گیاهان تازه به خانه آمده‌اید، تقریبا تمام کیف پولتان را خالی کرده‌اید و به خیال خودتان گیاهانی سالم و زیبا خریده اید، اما بعد از مدتی با یک باغچه بیمار و پر از گیاهان مرده روبرو شده اید. اصلا موقعیت خوبی نیست! هنگام خرید گیاه آپارتمانی، حتما دقت کنید که گیاه سالم باشد. از انتخاب گیاهانی که برگ‌های زرد دارند، لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌ها وجود دارد یا ساقه‌های گیاه شل و افتاده‌اند، خودداری کنید. رفتن به فروشگاه های بزرگ گل و گیاه و انتخاب گل گلخونه ای واقعا لذت‌بخش است و اگر اطلاعات کافی برای خرید یک گیاه سالم را داشته باشید، این لذت با آوردن گیاهانی سالم و آماده رشد تکمیل می‌شود. ازاین‌رو در این مطلب از گُل‌سِتان تصمیم گرفتیم یک راهنمای 10 بخشی خرید گل و گیاه برایتان آماده کنیم تا موقع خرید گل و گیاه گیاهانی سالم و ماندگار به‌خانه‌تان ببرید. برای خواندن یک مطلب راهنمای خرید گل و گیاه با این مطلب از گُل‌سِتان همراه باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

لیست مطالب:


مورد اول از راهنمای خرید گل و گیاه ؛ شرایط مکانی برای نگهداری از گیاه را بررسی کنید

به‌عنوان اولین مورد باید شرایط مکانی گیاه‌تان را بررسی کنید. محلی که قرار است گل شما در آنجا قرار بگیرد چه نوری به آن می‌تابد؟ مستقیم، فیلتر شده یا حتی سایه؟ این مکان در راستای کدام جهت جغرافیایی است؟ مثلا، مکان‌هایی که در راستای غرب هستند، در بعدازظهر بسیار گرم می‌شوند و آفتاب به آن‌ها مستقیم می‌تابد؛ در حالی که در جهت شمال، تقریبا همیشه سایه است. شرق در روز آفتابی و در بعدازظهر سایه است، اما مکان‌های جنوبی تقریبا در تمام طول روز به ‌ور یکسانی نور دریافت می‌کنند. باتوجه به این راهنمای خرید گل و گیاه اگر نور خانه شما کم است، سراغ گیاهان آپارتمانی سایه دوست بروید.

بیشتر مطالعه کنید: 6 دلیل از دلایل مرگ گیاهان آپارتمانی که حتما باید آن‌ها را بدانید

یک عکس زیبا از گیاهان آپارتمانی
گیاهان آپارتمانی


مورد دوم، فضای نگهداری از گیاه شما چه قدر است؟

 چقدر فضا در اطراف گیاه برای رشد وجود دارد؟ برای مثال اگر فضای زیادی در خانه‌تان دارید، می‌توانید تعداد بیشتری گیاه خریداری کرده یا سراغ گیاهان بزرگ و آن دسته از گیاهانی بروید که رشد بالایی دارند و سریع محیط را پر می‌کنند.


سومین راهنمای خرید گل و گیاه ؛ نوع خاک را بررسی کنید

اگر قصد نگهداری گلدان در خانه را ندارید و تصمیم به کاشتن آن در باغچه گرفته‌اید، نوع خاک باغچه شما مهم است. در مورد این مورد از موارد راهنمای خرید گل و گیاه باید بگوییم که سه نوع خاک اصلی داریم: خاک رسی، خاک گلدانی و خاک شنی که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. معمولا هر گیاهی به نوع خاصی از این خاک‌ها نیاز دارد، ازاین‌رو بررسی کنید که خاک شما کدام نوع است و سپس گیاه مناسب آن خاک را تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی: روش تعویض خاک گلدان

عکس گیاهان آپارتمانی در یک قاب
گیاهان آپارتمانی در یک قاب


مورد چهارم، ناگهانی خرید نکنید

ممکن است در یک نگاه عاشق گیاهی زیبا یا یک گل خوش رنگ شوید و بدون در نظر گرفتن مکان و شرایط محیطی و آب و هوایی، آن را بخرید. در این صورت فقط شانس زنده ماندن این گیاه را کم می‌کنید! متاسفانه بعضی از فروشگاه‌های گل و گیاه، گیاهانی را برای فروش عرضه می‌کنند که اصلا برای شرایط آب‌و‌هوایی آن منطقه مناسب نیستند. مثلا گیاه بابا آدم بسیار زیباست، اما برای نگهداری در تهران خیلی مناسب نیست، چراکه این گیاه هوایی با رطوبت بالا می‌خواهد.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

پس بهتر است در چنین شرایطی قبل از خرید، نام آن گیاه را بپرسید، کمی درباره آن در اینترنت تحقیق کنید و اگر مناسب منطقه زندگی و شرایط خانه‌تان بود آن را تهیه کنید یا با فردی به خرید بروید که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد.


مورد پنجم، روش نگهداری گیاه را بخوانید

بعضی از گیاهان با یک کاغذ راهنما عرضه می‌شوند. کاغذی که شبیه به یک دفترچه اطلاعات است. اطلاعاتی مثل نام گیاه، میزان رشد، زمان گلدهی، مکان مناسب و چگونگی آبیاری. اگر جایی که خرید می‌کنید همراه گیاهان کاغذ راهنما بود. قبل از خرید کاغذ راهنمای گیاه را مطالعه کنید تا ببینید شرایط آن با شرایط محیط زندگی‌تان سازگار است یا خیر. بااین‌حال اگر اطلاعات کافی نبودند یا فقط اسم گیاه روی کاغذ نوشته شده بود، اسم آن را در اینترنت یا صفحه معرفی گیاهان آپارتمانی گُل‌سِتان جستجو کرده و در مورد آن بیشتر بخوانید.

عکس گیاهان خانگی همراه با گلدان
گیاهان خانگی همراه با گلدان


مورد ششم از موارد راهنمای خرید گل و گیاه ؛ نشانه‌های گیاه ناسالم را بشناسید

متاسفانه گاهی اوقات گیاهان ناسالم هم برای فروش در فروشگاه‌ها وجود دارند. در این راهنما از راهنمایی های خرید گل و گیاه چند نشانه اصلی برای تشخیص یک گیاه ناسالم را بیان می‌کنیم تا مطمئن شوید دفعه بعد با یک گیاه در حال نابودی به خانه نمی‌روید!

  • برگ زرد: این مورد می‌تواند نشانه‌ای از کمبود مواد مغذی، آبیاری بیش‌ازحد یا هر دو باشد.
  • فشرده بودن ریشه: وقتی گیاه برای مدت طولانی در یک گلدان رشد می‌کند، ریشه دیگر فضایی برای رشد آزادانه ندارد و شروع به رشد دایره‌ای و مارپیچ مانند می‌کند. در این حالت جذب آب و مواد مغذی برای ریشه بسیار سخت خواهد بود. یک نشانه از ریشه‌ی محصور شده، بیرون زدن آن از زیر گلدان و از درون حفره هاست. هنگام خرید اگر ممکن است، از فروشنده بخواهید تا به‌آرامی گیاه را از گلدان خارج کند، بعد ریشه را با دقت نگاه کنید. اگر یک لایه ضخیم از انشعابات ریشه در زیر گیاه بود یا دیواره گیاه با ریشه پوشیده شده بود، یعنی این ریشه بیش‌ازحد رشد کرده و گیاه رشد خوبی در آینده نخواهد داشت. از آنجا که معمولا فروشنده‌ها حاضر به انجام چنین کاری نمی‌شوند، پیشنهاد ما این است که سراغ این دسته از گیاهان نروید.
  • آفات یا بیماری‌: بعضی اوقات گیاهانی که در فروشگاه‌ها وجود دارند که آفات و حشرات موذی را در خود مخفی می‌کنند. اگر در تشخیص آن‌ها دقت نکنید، ممکن است با آوردن آن گیاه بیمار به خانه، سایر گیاهان خود را هم آلوده کنید. به‌این‌منظور برگ‌های گیاه را نگاه کنید، اگر لک و یا نقطه غیرمعمول دیدید، احتمالا آن گیاه آلوده است. همچنین نقاط مختلف گیاه را چک کنید، چون حشرات موذی معمولا در زیر برگ و یا ساقه پنهان می‌شوند.
  • پژمرده بودن برگ‌ها: این مورد به‌طور قطعی نشان‌دهنده این است که آب کافی به گیاه نرسیده است. در این مورد خرید گیاه آسیبی برای سایر گیاهان شما در پی نخواهد داشت، بااین‌حال می‌توانید به‌جای خرید این گیاه سراغ یک گیاه دیگر رفته یا اگر چنین گیاهی را انتخاب می‌کنید، قبل از هراقدامی آن را به‌خوبی آبیاری کنید. گاهی تمام خواسته یک گیاه از ما، یک آبیاری خوب و منظم است.


مورد هفتم، به جای گل باز غنچه انتخاب کنید

این راهنمای خرید گل و گیاه به گیاهان گلدار اختصاص دارد؛ دراین‌باره باید بگوییم که معمولا گیاهانی که گل‌های آن‌ها باز شده و خودنمایی می‌کنند، بیشتر از هر گیاه دیگری توجه خریداران را به خود جلب کرده و انتخاب نهایی آن‌ها می‌شوند، اما این یک اشتباه است، پس اگر جذب چنین گل‌هایی شدید، دست نگه دارید و از گل‌هایی که کاملا باز شده و رشد کرده‌اند بگذرید و غنچه‌ها را انتخاب کنید.

تصور کنید که یک گیاه میخک زیبا با تعداد زیادی گل خوش رنگ روی آن را خریده‌اید. احتمالا گلدان آن را عوض می‌کنید، آن را مجددا می‌کارید و انتظار دارید که مدت زیادی از آن گل‌های رنگارنگ لذت ببرید، اما نتیجه اینطور نخواهد بود. گیاه شما، دوران طلایی گلدهی خود را در فروشگاه سپری کرده و زمان زیادی هم از شکفته شدن گل‌های آن گذشته است. ازاین‌رو اگر گیاهان با گل‌های باز شده را خریداری کنید، مدت زمانی که می‌توانید از تماشای گل‌های آن لذت ببرید محدود و کوتاه خواهد بود.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

علاوه‌براین، کاشت مجدد و تغییر دادن گلدان گیاه، کار مهمی است که باعث وارد شدن استرس و شوک به گیاه می‌شود. در این حالت احتمال رشد غنچه‌ بسیار بیشتر از ادامه رشد یک گل باز است، حتی ممکن است گل‌های باز شده‌ گیاه، پژمرده شده و بریزند، اما این در مورد غنچه‌ها اینطور نیست و مشکلی برای آن‌ها به‌وجود نخواهد آمد.

بیشتر مطالعه کنید: آشنایی با انواع گل های شاخه بریده

عکس کاکتوس و ساکولنت
کاکتوس و ساکولنت


مورد هشتم، از خرید گیاهان کوچک نترسید

احتمالا وقتی به خرید گیاهان می‌روید، به دنبال گیاهی هستید که بزرگ‌تر و پر برگ‌تر است، اما باید درنظر داشته باشید که ممکن است با این خرید، فقط پول خود را دور بریزید. یک درختچه کوچک، جوان‌تر و تازه‌تر از یک درختچه بزرگی است که کاملا رشد کرده است. پس می‌توانید آن درختچه کوچک را بهتر و راحت‌تر نگهداری کنید و قطعا کاشت مجدد و نگهداری آن در منزل بسیار راحت‌تر خواهد بود .علاوه‌براین، گیاه‌های کوچک سریعتر از گیاهان بزرگ رشد می‌کنند، به‌نگهداری کمتری نیاز دارند و در نتیجه لازم نیست وقت زیادی صرف نگهداری از آن‌ها کنید.

سانسوریا ابلق کراواتی پر غلاف ارتفاع45
502,000 تومان
پتوس ابلق در گلدان آویز
517,000 تومان
گیاه سانسوریا سبز پرغلاف
459,000 تومان
گیاه آگلونما متوسط
512,000 تومان
آنتوریوم قرمز با گلدان فلزی مخروطی
726,000 تومان

البته در رابطه با این راهنمای خرید گل و گیاه ناگفته نماند که گاهی اوقات گیاهان بزرگ انتخاب‌های بهتری هستند. برای مثال اگر به دنبال گیاهی هستید که رشد کمتری داشته باشد و تقریبا در همان اندازه‌ای که او را خریداری کرد‌ اید بماند، خرید گیاه بزرگ انتخاب هوشمندانه‌تری است. گیاهان آپارتمانی ماندگار منتسب‌ترین گزینه برای دکوراسیون منزل و محل کار شما هستند.


راهنمای نهم خرید گل و گیاه ، تاجایی که ممکن است گیاهان محلی را خریداری کنید

بیشترین شانس بقای یک گیاه، زمانی است که در محلی شبیه به محل رشد اولیه خود زندگی کند و تغییر آب‌وهوایی نداشته باشد. گیاهانی که از یک شرایط محیطی کاملا متفاوتی آورده می‌شوند، شانس زیادی برای زنده ماندن در محیط جدید را ندارند.

برای مثال گیاهی که در شمال کشور، در مازندران رشد کرده است، از آب و هوای مرطوب شمال لذت می‌برد. ازاین‌رو انتقال این گیاه به محیطی گرم و خشک، یا سرد و کوهستانی مثل تهران، باعث اذیت شدن گیاه شده و گیاه تنها در صورتی زنده می‌ماند که پس از تحمل سختی‌های زیاد، بتواند به آن آب و هوا عادت کند. عملا این مسئله برای بیشتر گیاهان غیرممکن است و تغییر شرایط آن‌ها را به مرز نابودی خواهد کشاند.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی 11 تا از بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب خانه شما

عکس مربوط به راهنمای نهم خرید گل و گیاه ، تاجایی که ممکن است گیاهان محلی را خریداری کنید
گیاهان خانگی با گلدان


مورد دهم، برای گیاه ضمانت‌نامه بگیرید

آیا فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید ضمانتنامه ای همراه گیاه عرضه می‌کند؟ بعضی از فروشندگان گل و گیاه، معمولا آن‌هایی که تخصصی‌تر این کار را انجام می‌دهند، گیاهان خود را تضمین می‌کنند که برای مثال اگر چند ماه پس از کاشت مجدد از بین رفتند، مبلغ را به شما بازگردانند یا آن را با گیاه جدیدی جایگزین کنند. البته همان‌طور که گفتیم، تعداد کمی از فروشگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند، چون ضمنانت کردن گیاهان کار راحتی نیست، چون ممکن است مشکل از آبیاری یا نحوه نگهداری مشتری باشد و اصلا ایراد از گیاه نباشد. باتوجه به این شرایط اگر گیاهی را انتخاب کردید که رشد سختی دارد، گران قیمت است یا نگهداری از آن دشوار است، سعی کنید از جایی خرید کنید که ضمانتنامه‌ای برای آن گیاه به شما بدهد یا انتخاب خود را عوض کنید! گیاهی را بخرید که رشد آسانی دارد و مطمئن هستید که به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود. برای مثال سانسوریا یک انتخاب عالی به این منظور است.

بیشتر مطالعه کنید: دلیل های پژمردگی گیاه بعد از تعویض گلدان و راه حل آن‌ها


راهنمای یازدهم خرید گل و گیاه ، با متخصص امور گیاهان مشورت کنید

اگر روش انتخاب گیاهان مناسب برای خانه خود را نمی‌دانید، در مورد گیاه خاصی سوالی دارید یا نمی‌دانید که چه گیاهی برای شما مناسب است، از یک متخصص در این زمینه سوال کنید و بخواهید که شما را راهنمایی کند. اینگونه افراد، علم و تجربه کافی در مورد گیاهان را دارند و می‌توانند نکات مهمی را به شما بگویند. در این حالت، از خرید گیاهان نامناسب خودداری می‌کنید، خرید خوبی انجام می‌دهید و در نتیجه پول بیشتری را پس انداز می‌کنید!

در این باره توجه داشته باشید که هر فردی که در گلفروشی کار می‌کند، نمی‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. گاهی اوقات آن‌ها فقط فروشنده هستند و اطلاعات خاصی در مورد گیاهان ندارند. پس، از مشورت گرفتن در مورد گیاهان با افراد متخصص خجالت نکشید و این موضوع را جدی بگیرید. خبر خوب این است که اگر هر سوالی در مورد گیاهان دارید، می‌توانید با گل ستان در ارتباط باشید، متخصصین ما در کنار شما هستند و در اسرع وقت پاسخ‌گوی شما خواهند بود.

عکس مربوط به راهنمای یازدهم خرید گل و گیاه ، با متخصص امور گیاهان مشورت کنید
چند گل و گیاه روی میز


مورد دوازدهم، یک گلفروشی معتبر برای خرید انتخاب کنید

اکنون نوبت به پاسخ به این پرسش رسیده است که از کجا گل بخریم؟ مکان‌های مختلفی برای تهیه گیاهان وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شوند، آن‌ها را بررسی کنید و برای خرید به مناسب‌ترین گزینه مراجعه کنید.

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان
مانسترا متوسط با گلدان مواد آلی استوانه
922,000 تومان
سانسوریا کراواتی امریکن با گلدان مواد آلی
812,000 تومان

فروشگاه های‌ آنلاین گیاهان آپارتمانی

به‌‌دلیل تنوع گیاهان موجود در این نوع فروشگاه‌ها، شما می‌توانید به‌راحتی در بین گیاهان بگردید و با بررسی آن‌ها، گیاهانی با مناسب‌ترین قیمت را خریداری کنید. به‌دلیل نحوه و عملکرد فروش آن‌ها، معمولا پایین‌ترین قیمت را در این فروشگاه‌ها می‌بینید. چون فروش آن‌ها زیاد است، گیاهان با سرعت فروخته شده و با گیاهان تازه‌ جایگزین می‌شوند. پس علاوه بر قیمت مناسب، گیاهان تازه را هم می‌توانید در آنجا پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی: تاثیر موسیقی بر گیاهان

گلفروشی‌های محلی

این گلفروشی‌ها معمولا متعلق به افراد محلی هستند که با جستجو در گوگل مپ می توانید یکی از آن‌ها را پیدا کنید، گیاهانی که در این مکان‌ها عرضه می‌شوند، معمولا در همانجا کاشته شده و رشد می‌کنند، پس یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید کردن هستند. چون آن گیاهان به‌خوبی با محیط هماهنگ شده و متعلق به همان شهر شما هستند. پس دیگر استرس و آسیب ناشی از تغییر محیط و… در کار نخواهد بود.

کارکنان این فروشگاه‌ها، اطلاعات خوبی در مورد گیاهان خود دارند و به‌خوبی می‌توانند شما را در مورد گیاهی که انتخاب کردید و چالش‌های پیش رو برای رشد آن، راهنمایی کنند. علاوه بر این، به شرایط محیطی به خوبی آگاه هستند و تمام نکات را به شما منتقل می‌کنند. البته، فراموش نکنید که از آن‌ها بپرسید!

بیشتر مطالعه کنید: نکات مهم برای انتخاب گلدان مناسب و معرفی چند گلدان زیبا و پرطرفدار

عکس گل پتوس
گل پتوس

بازارهای گل بزرگ

اگر به دنبال گیاهان نایاب و خاص هستید و در فروشگاه‌های معمولی آن‌ها را پیدا نمی‌کنید، سری به باغ‌های گل و گیاه بزنید. اگر ساکن تهران هستید بازار گل محلاتی یکی از این بازارهاست.

ما گیاهان را خریداری می‌کنیم، با عشق و توجه به آنها رسیدگی می‌کنیم و انتظار داریم که به‌خوبی رشد کنند و از تماشای آن‌ها لذت ببریم، اما گاهی نتیجه آن‌طور نیست که تصور میکنیم! پس فقط نگهداری خوب کافی نیست، باید در هنگام خرید هم دقت کنید تا گیاهی را به خانه بیاورید که بتواند همراه شما باشد و با محیط منزل‌تان دوست شود.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم یک راهنمای 12 بخشی برای خرید گل و گیاه را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی آنلاین گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات گل و گیاه در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

رز جاودان مهرسا
659,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
باکس بهگل
1,168,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
698,000 تومان
۱۰ نظرات
  1. زیباماهرایرانی می گوید

    من خیلی علاقه دارم خونمون بعد ظهرهاآفتاب نه زیاد ولی تابستان خونمون خیلی گرم میشه چه گلی بایدبگیرم ممنون

    1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

      سلام
      گرما و نور زیاد مشکلی ندارد البته که رطوبت محیطی را زیاد بفرمایید . گیاه آنتوریوم همیشه گل دارد

  2. زهرا امین زاده می گوید

    گل ستون فقرات شیطان رو میشه اینترنتی سفارش داد؟

    1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

      با سلام
      متاسفانه فعلا داخل سایت موجود نمیباشد.

  3. سارا م می گوید

    خیلی خوب بود

    1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

      سلام
      ممنون از نظر لطفتون

  4. ناشناس می گوید

    من هرکاکتوسی که توخونه میزارم بعدیه مدت ازبین میرن نمیدونم چیکارکنم؟

    1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

      سلام وقت بخیر.
      ابیاری منظم انجام دهید به طوری که نصف ان از انتهای گلدان خارج شود . همچنین نور مناسب برای گیاه کاکتوس لازم است

  5. مهدی می گوید

    درود.گل میخاستم برا فروش میخام تازه یه گل خونه توحیاط خونه راه انداختم که گل فروشی هم هستش لطفا راهنمایی کنید .سپاس گزارم

    1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

      سلام دوست عزیز گل ستان وقتتون بخیر
      لطفا عکسی از گیاهتان داخل واتساپ ارسال کنید
      ۰۹۱۲۰۷۸۵۱۹۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.