ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

چگونه از کارمندان خود قدردانی و تشکر کنیم؟ (۱۱ پشنهاد کابردی)

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فرقی ندارد که مدیر منابع انسانی یکی سازمان بزرگ باشید و یا مدیر یک استارتاپ کوچک، مطمئنا همین که به فکر قدردانی از کارمندان و تیم خود هستید ارزشمند است و نشان می‌دهند لایق جایگاهتان هستید.

اهمیت و نقش کارمندان و تیم در یک مجموعه بر کسی پوشیده نیست و ما هم قصد نداریم در مورد آن صحبت کنیم اما می‌توان به طور خلاصه گفت که ثبات و دوام یک مجموعه به کارمندان و انگیزه‌های آنها بستگی دارد.

پس اگر شما هم به عنوان کسی که وظیفه‌ی حفظ روحیه افراد مجموعه خود را به عهده دارید، به این باور رسیده‌اید که بیش از آن‌که آنها به شما وابسته باشند شما به آنها وابسته‌اید، بد نیست ادامه این مطلب را دنبال کنید تا شاید راهی هر چند ساده برای قدردانی و خوشحال کردن کارمندان خود پیدا کنید.

ضمن آنکه باید یادمان باشد که تشکر و قدردانی از کارمندان محدود به یک روز خاص مثل روز کارمند نیست و باید در طول سال و در بازه‌های زمانی متفاوتی صورت گیرد.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

چرا باید از کارمندان قدردانی کنیم؟

مهمترین علت آن این است که قدردانی باعث ایجاد حس ارزشمندی در کارمندان می شود و احساس ارزشمند بودن در محل کار در نهایت باعث پیشرفت شرکت و کارایی بیش‌تر کارکنان می‌شود.

در تحقیقی که توسط محققان دانشگاه واریک لندن انجام شد، نشان داده شد که کارمندان خوشحال‌ و راضی‌تر به طور متوسط ۱۲‌درصد کارایی بیش‌تری نسبت به سایر کارمندان دارند و در نتیجه علاقه‌ی بیش‌تری به محل کارشان نشان می‌دهند.

پس هرچندوقت یک‌بار از کارکنان‌تان بابت زحمات‌شان و به شکل‌های مختلف تشکر کنید تا تاثیر مثبت آن به صورت چند‌برابر به خودتان و شرکت‌تان بر‌گردد.

برخلاف تصور بسیاری از مدیران،‌ لازم نیست که قدردانی همراه با افزایش حقوقی بالا یا هدیه‌های گران‌قیمت  باشد بلکه می‌توانید با روش‌های هوشمندانه و ساده کارمندان‌تان را خوشحال کنید.

هدیه برای قدردانی از کارمندان

چطور کارمندان را خوشحال و در آنها ایجاد انگیزه کنیم؟

انعطاف‌پذیری و اعتماد

یک راه موثر برای انگیزه بخشی و خوشحال کردن کارمندان، انعطاف‌پذیری شما به عنوان یک مدیر است. این انعطاف‌پذیری می‌تواند هنگام دادن مرخصی، یا انجام دادن کاری که شما چندان با آن موافق نیستید، یا حتی نوع پوشش کارمندان باشد.

انعطاف‌پذیری شما به عنوان یک مدیر این پیام را به کارمندان منتقل می‌کند که آنها در یک فضای سخت و صلب قرار ندارند و درنتیجه ارتباط بهتری با محیط کار برقرار می‌کند.

خرید گیاهان مناسب برای محل کار

اگر این امکان وجود دارد که کارمندان از راه دور نیز وظایف خود را انجام دهند شاید بد نباشد هر از چندگاهی از آن‌ها بخواهید تا اگر دوست دارند بخشی از کار‌ها را از خانه انجام دهند تا این فرصت را داشته باشند تا وقت بیشتری را در کنار خانواده بگذرانند.

اعتماد نیز همچون انعطاف‌پذیری می‌تواند نقش مهمی در ایجاد انگیزه بین کارمندان داشته باشد. اگر مسئولیتی را به یکی از کارمندان تفویض کردید تا جای ممکن به او اعتماد کنید و همواره به او این بازخورد را بدهید که به کاری که انجام می‌دهند باور دارید.

شاید در ابتدا با خطاهایی همراه باشد اما در بلند مدت نتایج خوبی برای شرکت خواهد داشت.
اگر در قدرانی از کارمندانتان قصد خرید گل و گیاه را دارید بهتر است مقاله گیاه مناسب برای محل کار را مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

تشکر کنید

تحسین و تشکر از کارمندان به صورت کلامی تا حد زیادی باعث دلگرمی‌شان می‌شود. به خاطر داشته باشید که تاثیر کلمات مثبت هیچ‌وقت از قلب کارمندان‌تان بیرون نمی رود. اگر کارمندتان کاری فراتر از انتظار انجام داد، بلافاصله او را تحسین کنید. یک کلمه مانند ”آفرین“، ”باریکلا“ ، ”دمت گرم“ یا ”کارت عالی بود“،‌ کافی است تا او با انگیزه‌ی بیش‌تری به کار ادامه دهد.

راه ساده و موثر دیگر این است که در پایان روز از زحمات کارمندان‌تان با گذاشتن یادداشتی کوچک روی میزشان تشکر کنید. در این یادداشت به طور واضح دلیل قدردانی خود را بنویسید. مطمئن باشید فردا با دیدن این یادداشت روزشان ساخته می‌شود.

بهتر است تعریف و تمجید خود از کارمندان‌تان را به صورت شخصی درآورید. یعنی متناسب با کاری که طرف مقابل انجام داده از او تعریف کنید. مثلا: ”علی چقدر خوشحالم که توانستی این پروژه را با موفقیت انجام بدی. با این کارت ما چندین قدم جلوتر افتادیم. قطعا این موفقیت بزرگی برای گروه و شرکتمان است.“

هدیه دهید

همه می‌دانیم که دادن پول برای قدردانی تاثیر زیادی بر کارمندان ندارد. توصیه می کنیم به جای پول، به آن‌ها هدیه بدهید چون تاثیرات مثبت آن بیش‌تر است.

گل و گیاه انتخاب‌های هوشمندانه‌ای هستند که می توانید به آن‌ها بدهید. چون گیاهان با خودشان پیام قدردانی و احساسات مثبت را دارند و همیشه در یاد کارمندتان باقی می مانند. سعی کنید گل و گیاه مناسب برای محل کار را انتخاب کنید.

لینک مرتبط: خرید گل و گیاه به صورت آنلاین

هدیه‌های دیگری مانند هندزفری،‌ کیف اداری، ماگ و حتی تی‌شرت با لوگوی شرکت هم ایده‌های خوبی هستند. بلیط سینما یا کنسرت،‌ تی‌‌شرت یا لیوان‌ شخصی با اسم خودشان نیز از گزینه‌های جالب و خلاقانه هستند که هزینه‌ی زیادی هم برای شما نخواهند داشت.

دسته گل روشنک
611,000 تومان
تراریوم دایموند
826,000 تومان
گیاه سانسوریا ابلق طلایی
627,000 تومان
گیاه آگلونما متوسط
512,000 تومان
گیاه بنت قنسول با گلدان طوسی
491,000 تومان

خوراکی را فراموش نکنید

سفارش غذا یا خوراکی در محل کار مخصوصا بعد از یک روز سخت و طولانی یکی از ساده‌ترین ایده‌ها برای خوشحال کردن کارمندان‌ است. می توانید این خوراکی را به صورت پک صبحانه، یک وعده غذا یا یک میان‌وعده مثل بستنی یا میوه در نظر بگیرید.

فرصتی برای سلامتی بیش‌تر فراهم کنید

بلیط تخفیف‌دار یا رایگان استخر، باشگاه یا چکاپ پزشکی برای کارمندان هدیه‌ای مناسب است که نشان می‌دهد علاوه بر قدردانی از کارمندان‌تان، حواس‌تان به سلامتی‌ روح و جسم‌شان هم هست.

از خودشان بپرسید

فرصتی برای نظرسنجی ترتیب دهید و از کارمندان‌تان بخواهید روش قدردانی مورد علاقه‌شان را آزادانه بنویسند. با این کار آن‌ها می فهمند که شما برای نظرشان اهمیت قائل هستید، حتی اگر به تمام پیشنهادهایشان عمل نکنید.

برای شناخت بیش‌تر کارمندان‌تان وقت بگذارید

هرچندوقت یک‌بار با کارمندان‌تان صحبت کنید و علاقه‌مندی‌های آن‌ها، تفریحات و سرگرمی‌ و نقاط ضعف و قوت‌شان را بدانید.

ازاوضاع زندگی شخصی‌شان مطلع شوید و از نگرانی‌هایشان بپرسید. بگذارید آن‌ها بیش‌تر حرف بزنند و شما بیش‌تر گوش دهید. اغلب مدیران آن‌قدر سرشان شلوغ است که وقتی برای شنیدن حرف‌های کارمندان‌شان ندارند اما همین یک کار کافی است که به مدیری محبوب تبدیل شوید.

مناسبت‌های شخصی کارمندان را از یاد نبرید

روز تولد کارکنان‌ را با پیام تبریک یا هدیه‌ای ساده جشن بگیرید. موفقیت‌های شخصی‌شان مثل خرید اتومبیل یا خانه یا مناسبت‌های مهمی مثل ازدواج یا بچه‌دارشدن‌شان را فراموش نکنید و به آن‌ها تبریک بگویید. در این حالت کارمندان‌تان متوجه می‌شوند که شما برای ‍‍پیشرفت زندگی‌شان هم اهمیت قائل هستید.

در جلسات ماهانه و عمومی از کارمندان کوشا قدردانی کنید

تشکر کردن از کارمندان نمونه در حضور دیگران باعث ایجاد انگیزه در سایر کارمندان هم می شود اما حواستان باشد که کارمند موردنظرتان را با دقت انتخاب کنید تا باعث سوتفاهم و جهت‌گیری بین سایر کارمندان نشود.

تفریحات گروهی ترتیب ببینید

برنامه‌های تفریحی خارج از محل کار ترتیب دهید. برنامه‌های طبیعت‌گردی، کوه‌نوردی، بازی‌های گروهی یا عصرانه‌‌ای در پارک را برای روز تعطیل درنظر بگیرید. این فعالیت‌ها باعث نزدیک‌تر شدن کارمندان به یک‌دیگر می شود و در خارج از فضای رسمی می‌توانید شناخت بیش‌تری از کارمندان‌تان پیدا کنید. در شرکت یا اداره هم می‌توانید در وقت‌های آزاد، بازی‌های ساده‌ و گروهی مثل دارت ترتیب دهید و به برنده‌ی آن جایزه بدهید.

مطلب مرتبط:اهمیت حضور گل در شرکت ها و تاثیر آن بر روی عملکرد تیم


فرصت‌های شغلی بهتر در نظر بگیرید

ارتقای شغلی و دادن مسئولیت‌های بهتر به کارمندتان نشان می‌دهد که به مهارت‌های او اطمینان دارید و او را شایسته‌ی پیشرفت و رسیدن به مراحل بالاتر می دانید. تغییر و تحولات مثبت در شرکت باعث پویایی و افزایش رضایت کارمندان می گردد.


مواردی که در بالا گفته شد تنها تعداد کمی از راه‌هایی بود که می‌توانید از آنها برای انگیزه بخشی و قدردانی از کارمندانتان استفاده کنید. مطمئن شما به عنوان کسی که قصد چنین کاری را دارید به مرور زمان یادخواهید گرفت که هر کدام از کارمندانتان به چه نحو خوشحال خواهند شد.

خواندن مطلب 10 گیاه تصفیه کننده هوا از نظر ناسا به شما پیشنهاد می شود.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم چندین پیشنهاد کاربردی برای قدردانی از کارمندان را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با دکتر گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید با آگاهی از لیست خدمات باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) نسبت به استفاده از آن اقدام کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
1 نظر
  1. الهه ارتقایی می گوید

    باتشکر ازمتن ارائه شده،چنانچه مواردی همچون نحوه استفاده از گل در مراسم و اجتماعات پرسنلی
    نیز قید میشد،بالطبع پربارتر و مفیدتر میبود. سپاس.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.