خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

معرفی گل شب بو (Gilly flower) و روش کاشت و نگهداری آن

زمان مطالعه: 5 دقیقه

معرفی

شب بو یکی از معطرترین گلهایی است که می‌توانید داشته باشید. رایحه آن بسیار قوی، دلپذیر و آرام بخش است. توصیه می‌کنیم آن را در بالاترین نقطه باغچه خود بکارید و یا گلدان آن را در ارتفاع قرار دهید؛ اینگونه وقتی شکوفه شب بو در حال باز شدن بود، عطر آن به خوبی تمام محیط را پر می‌کند. نام دیگر گل شب بو منسوج، منثور، گل عروس است
با گُل‎‌سِتان همراه باشید تا پس از معرفی گل شب بو (Gilly flower)، روش کاشت و نگهداری و تاریخچه آن را نیز بدانید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

شب بو تقریبا گل مقاومی است و به راحتی از بین نمی‌رود، به همین علت انتخاب مناسبی برای کاشتن در گلدان و یا حاشیه باغچه‌هاست.
عمر این گل به آب و هوای محیط بستگی دارد. شب بو در آب و هوای سرد گلی یک ساله است و بیش از یکی دو سال دوام نمی‌آورد، اما در محیط‌های گرم‌تر به یک گل چندساله تبدیل می‌شود و اگر به خوبی از آن مراقبت کنید، هر سال با ساقه‌ای چوبی‌تر و مقاوم‌تر برمی‌گردد. دوره گلدهی شب بو (گلی که شب بو می‌دهد) کوتاه و نسبت به سرما مقاوم است. عمر گل شب بو یک یا دو سال است.
اگر می‌خواهید کمی عطر و زیبایی به منزل خود اضافه کنید، خرید گل معطر بهترین انتخاب برای شماست.

تاریخچه گیاه شب بو

قرن‌ها پیش در انگلستان، شب بو واحدی برای داد وستد تلقی می‌شد! آن‌ها از شب بو به عنوان جایگزین پول استفاده می‌کردند و در زمین‌های کشاورزی به ازای دادن شب بو، محصول کشاورزی دریافت می‌کردند. در واقع آن‌ها شب بو را بسیار باارزش و قیمتی می‌دانستند.

گل شب بو نماد چیست ؟

شب بو نماد ثروت، ظرافت و زیبایی است.
علاوه بر این، گل شبو می‌تواند نمادی برای لذت و پذیرش زندگی، خلوص، تحسین و اعتقادات مذهبی باشد.
در کل شب بو بیانگر زندگی طولانی، شادی بدون مرز و خوش بختی است؛ به همین دلیل برای دسته گل عروس و یا گل سالگرد ازدواج بسیار مناسب است.

انواع گل شب بو

گل شب بو بارها پیوند زده شده و گلهایی با ویژگی‌های مختلف ایجاد کرده است. تنوع اندازه و رنگ آن زیاد است، تا جایی که بیش از 60 نوع مختلف از آن در بازار وجود دارد.
رنگ گل شب بو باغچه ای می‌تواند سفید، صورتی، یاسی، قرمز، بنفش و یا آبی باشد.
قد درختچه شب بو بسته به نوع متفاوت است. گونه‌هایی از گل شب‌بو کوتاه و انواعی از آن هم بسیار بلند هستند. مثلا نوع longipetala، فقط در شب شکوفه‌های خود را باز می‌کند و عطر آن از سایر انواع شب بو بیشتر است.

شرایط نگهداری گل شب بو
عکس گل شب بو

سمی بودن

اگر گل شببو توسط حیوانات خانگی و یا کودکان خورده شود، عوارض گوارشی خفیفی ایجاد می‌کند.

دسته گل روشنک
611,000 تومان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان

روش کاشت گل شب بو و نگهداری

برای پرورش گل شب بو می‌توان این گیاه را به دو روش کاشت :
کاشت دانه و کاشت نهال.
شانس موفقیت کاشت نهال بسیار بیشتر از کاشت دانه است، در واقع احتمال اینکه نهال شما به سلامت رشد کند و یک درختچه خوش‌بوی شب بو برای شما ایجا کند بسیار بیشتر از این است که دانه شب بو را بکارید و منتظر رشد آن بمانید. برای کاشت نهال، حفره‌های عمیقی حفر کنید و نهال را در آن قرار دهید. بین هر نهال باید 15 سانتی متر باشد.

اگر می‌خواهید دانه شب بو را بکارید، در آغاز فصل دست به کار شوید. گلدانی را انتخاب کنید و در محیط داخلی خانه روی دانه را با کمی خاک گلدان بپوشانید و تا زمانی که اولین جوانه‌ها پدیدار شدند آن را مرتبا آبیاری کنید.
وقتی ساقه رشد کرد، هفته ای دو بار آبیاری برای ادامه رشد آن کافی است. سپس بعد از اینکه آخرین موج سرما هم رفت، آن را به باغچه منتقل کنید.

ماهی یکبار به شب بو کود اضافه کنید. بین هر دفعه آبیاری اجازه دهید خاک کاملا خشک شود و سپس آن را آبیاری کنید.
اگر شب بو را به صورت شاخه ای تهیه کردید، برگ‌های اضافی را از آن جدا کنید و در گلدانی با آب تمیز قرار دهید. غذای مخصوص گل را فراموش نکنید!

نگهداری گل شب بو در گلدان نیز امکان پذیر است، فقط گلدان باید در مکانی پر نور با نور مستقیم قرار گیرد. بهترین زمان کاشت گل شب بو در باغچه اواخر تابستان است.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

معطربودن

شب بو یکی از معطرترین گلهاست. عطر گل شب بو ترکیبی از شیرینی و تندی است.
اگر بوی خوش گل برای شما مهم است با خرید گل معطر این حس خوب را مهمان خانه تان کنید.

روش تکثیر گل شب بو

بهترین روش برای تکثیر شب بو کاشت بذر است که در اوایل بهار در منزل یا گلخانه انجام شده و سپس به باغچه منتقل می‌شود.

موارد مصرف

به دلیل عطر دلنشین آن، شب بو استفاده فراوانی در صنعت عطرسازی و محصولات معطر دارد. علاوه بر این، شب بو یکی از محبوب‌ترین گلهای دسته گل عروس است.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد گل شب‌بو لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی آنلاین گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در تهران گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
۶ نظرات
  1. زوزنی می گوید

    بسیار عالی موفق باشید

  2. صفویان می گوید

    ضمن تشکر از اطلاعاتی که در این نوشتار ارائه شده، بعرض می رسانم که توضیحات کمی مجمل بود. مثلا طریقه تکثیر بسیار مجمل بیان شده ضمنا دفعات گل دهی و زمان های گل دهی بیان نشده.

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      دوست گُل‌سِتانی سلام
      در مقالات بعدی به تفصیل به آن خواهیم پرداخت

  3. Aasj می گوید

    سلام.
    این گل را میتوان در خانه و بدون نور خورشید نگهداری کرد؟

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      دوست گُل‌سِتانی سلام
      خیر گیاه شب بو نیاز به نور خورشید دارد

  4. Samira می گوید

    خیلی جامع وخیلی عالی خداقوت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.