19 تا از بهترین انتخاب‌ها برای هدیه شب یلدا

زمان مطالعه: 12 دقیقه

هر چه به پایان ماه آذر نزدیک می‌شوید، حال و هوای شب یلدا را بیشتر حس می‌کنیم. این جشن باستانی، از باارزش‌ترین رسوم‌های ایرانیان از گذشته‌های دور تا به امروز است. در بلندترین شب سال، ساعاتی از درگیری‌های روزمره زندگی دور می‌شویم و با خوردن تنقلات مخصوص این شب، شعر می‌خوانیم و رسیدن به روشنی بهار را آرزو می‌کنیم. در این شب باشکوه، با تهیه هدیه شب یلدا و تقدیم کردن آن‌ها به عزیزانمان می‌توانیم خاطره‌ای تازه بسازیم و نور امیدواری را در لبخند شادمانی آن‌ها بیابیم. هدیه دادن و هدیه گرفتن، برای هر دو طرف لذت فراوانی دارد، اما اگر نظر ما را بخواهید، با اینکه هدیه گرفتن بسیار شیرین است، ولی پیشنهاد ما این است که بیشتر دهنده هدیه باشید! اگر شما هم لذت را در خریدن هدیه برای عزیزانتان پیدا می‌کنید، ادامه این مطلب از فروشگاه گل و گیاه گُل‌سِتان را از دست ندهید. در این مطلب 19 تا از هدیه های مناسب شب یلدا را به شما معرفی خواهیم کرد.

لیست هدیه های شب یلدا :

  1. شال گردن و دستکش زمستانی، هدیه مناسب شب یلدا برای روزهای سرد زمستانی
  2. محصولات مراقبت پوستی
  3. زیور آلات با طرح‌های شب یلدا
  4. یک قاب عکس با عکسی زیبا، یک هدیه خاطرانگیز مناسب برای شب یلدا
  5. کیف پول
  6. رز جاودان، هدیه خاص شب یلدا
  7. کتاب، هدیه شب یلدا عاشقان کتاب
  8. پازل، هدیه‌ای از جنس سرگرمی
  9. ظروف دست ساز با طرح‌های یلدایی
  10. آلبوم موسیقی، هدیه یلدا عاشقان موسیقی
  11. لباس، انتخابی محبوب برای همه
  12. اسپیکر قابل حمل (جیبی)
  13. جعبه‌ی میوه خشک شده، شکلات یا …
  14. لوازم تکنولوژی، هدیه مناسب شب یلدا برای دوست داران تکنولوژی
  15. دفتر برنامه‌ریزی و بولت ژورنال
  16. لیوان دم نوش
  17. گیاهان آپارتمانی، هدیه ماندگار و همیشه سبز شب یلدا
  18. جوراب‌های پشمی و حوله‌ای
  19. شمع


1. شال گردن و دستکش زمستانی، هدیه مناسب شب یلدا برای روزهای سرد زمستانی

شب یلدا، مصادف است با آغاز فصل زمستان. زمستان نیز برای بسیاری از انسان‌ها برابر است با سرما خوردگی‌های پی در پی، سینوس‌های ملتهب، گرفتگی گردن در اثر سرما و سایر عوارض کاهش دما. به همین دلیل است که به ندرت فردی را می‌یابید که در این فصل، از شال گردن و دستکش استفاده نکند. باتوجه به این موضوع شال گردن و دستکش زمستانی یک هدیه عالی برای شب یلدا برای خانم‌ها و آقایان، کودکان و بزرگسالان و خلاصه تمام افراد فامیل و دوستان است!

همه از داشتن یک شال و دستکش جدید خوشحال خواهند شد. اگر قصد تهیه شال گردن و دستکش زمستانی دارید، هنگام خرید، به رنگ و جنس محصول دقت کنید. اگر برای کودکان هدیه می‌خرید، به سراغ رنگ‌های شاد و طرح‌های عروسکی بروید، اما اگر برای والدین و افراد بزرگسال خرید می‌کنید، کارایی را در اولویت قرار دهید.

شال گردن و دستکش زمستانی


2. محصولات مراقبت پوستی

اگر دوست دارید هدیه شب یلدا شما بلافاصله مورد مصرف قرار بگیرد، این مورد انتخاب خوبی برای شماست. کرم نرم کننده دست، کرم بدن، کرم ضد چروک، کرم دور چشم و سایر محصولات مشابه از ضروریات مراقبت فردی هستند. با خرید این هدیه به عزیز خود می‌گویید که برای سلامتی او ارزش قائلید و نیازهای او را نیز به‌خوبی می‌شناسید! البته کمی دقت نیز به خرج دهید، وقتی قرار است چنین محصولاتی هدیه داده شوند، باید محصولات از کیفیت بالایی برخوردار بوده و کاملا در راستای نیازهای آن فرد بخصوص باشند. برای مثال، یک کرم ضدچروک گران قیمت می‌تواند برای مادرتان بسیار عالی باشد، اما همان کرم را نباید به نوجوان‌های جمع هدیه دهید!

ایده های بیشتری برای هدیه دادن یاد بگیرید: 35 ایده ناب برای سوپرایز عشقتان در روز ولنتاین

محصولات مراقبت پوستی


3. زیور آلات با طرح‌های شب یلدا

حتما زیور آلاتی با طرح انار و یا طرح‌هایی با رنگ زرشکی/ قرمز دیده‌اید. انگشتر، گردنبند، گوشواره و … با طرح‌های یلدایی هدیه هایی جذاب و پر رزق و برش و مناسب برای شب یلدا هستند. این دست همیشه در یاد می‌ماند و با رسیدن پاییز، بدون شک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گلدان رز جاودان
3,851,000 تومان 3,699,000 تومان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,506,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان

برای خرید زیورآلات یلدایی خود را به طرح انار محدود نکنید، هر کار هنری که به سلیقه شما و فرد گیرنده هدیه نزدیک است می‌تواند انتخاب مناسبی باشد، دلیل تاکید بر شب‌های یلدایی این است که، شب یلدا با رنگ قرمز انار و هندوانه گره خورده است، ازاین‌رو بهتر است انتخاب‌های شما نیز در راستای همین رنگ باشد تا نهایت تطبیق را با این مناسب داشته باشد.

زیور آلات با طرح‌های شب یلدا


4. یک قاب عکس با عکسی زیبا، یک هدیه خاطرانگیز مناسب برای شب یلدا

یادآوری خاطرات شیرین، میانبری است برای گذر از سختی‌ها و دشواری‌ها. اگر تصویر زیبایی با دوست یا عضوی از خانواده خود دارید، می‌توانید آن را چاپ کرده و در یک قاب زیبا به ایشان هدیه دهید. این قاب، تا همیشه یادآور محبت شما خواهد بود. اگر هم اهل ساخت کارهای دستی هستید، وقت آن است که خلاقیت به خرج دهید! یک قاب ساده و کمی وسایل تزئینی و رنگ خریداری کنید. قاب را با نمادهای یلدا (مانند انار، هندوانه، رنگ قرمز و …) تزئین کنید و یک قاب عکس کاملا یلدایی درست کنید.

بیشتر مطالعه کنید: راهنمای انتخاب گل مناسب برای روز پرستار

چند قاب عکس با عکسی زیبا


5. کیف پول

کیف پول، انتخابی بدون حاشیه و مطمئن است. این محصول فوق‌العاده هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان جذاب است و هرگز تکراری نمی‌شود. ازاین‌رو می‌توانید به‌عنوان هدیه مناسب شب یلدا یک کیف پول هدیه بدهید. حتی اگر می‌‌خواهید برای کودکان نیز هدیه شب یلدا بگیرید، باز کیف پول مناسب است و می‌تواند بار آموزشی داشته و استقلال مالی را در ذهن آن‌ها پررنگ‌تر کند.

برای خرید کیف پول، تنوع فراوانی وجود دارد. کافی است رنگ، جنس و محدوده قیمت را مشخص کنید تا و باتوجه به هزینه که قرار است برای آن داشته باشید، شروع به پیدا کردن گزینه‌های مختلف کنید.

کیف پول


6. رز جاودان، هدیه خاص شب یلدا

یک هدیه خاص و متفاوت برای شب یلدا رز جاودان است. رزهای جاودن به‌خاطر ماندگاری طولانی و جذابیت بصری که دارند، یک هدیه مناسب و خاص برای شب یلدا هستند. اگر قصد دارید امسال هدیه متفاوتی در شب یلدا به عزیزان خود بدهید سراغ خرید گل رز جاودان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دسته از گل‌ها نیاز به نگهداری خاصی نداشته و اگر در معرض رطوبت یا نور آفتاب قرار نگیرند تا سال‌ها در کنار شما باقی خواهند ماند.

گل رز جاودان


7. کتاب، هدیه شب یلدا عاشقان کتاب

برای افراد اهل مطالعه، هیچ هدیه‌ای بهتر از کتاب نیست. اگر عزیزی که قرار است هدیه شب یلدا را به او بدهید، اهل مطالعه است، شک نکنید هدیه مناسب شب یلدا برای او کتاب است. البته یلدا، نوروز، تولد یا هر مناسبت دیگری می‌تواند بهانه‌ خوبی برای هدیه دادن کتاب به عزیزانمان باشد و می‌توان آن را برای هر مناسبتی مناسب دانست. اگر سلیقه مطالعه مخاطب خود را می‌دانید، بهتر است کتبی در همان حوزه خریداری کنید. اگر هم سر رشته‌ای در انتخاب کتاب ندارید، کافی است به یک کتاب فروشی معتبر رفته و با فروشنده مشورت کنید. مشخصات شخصیتی دوست خود را مطرح کنید تا فروشنده بخش کتاب‌ها، بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کند. این هدیه هم برای بزرگ‌ترهای فامیل و هم برای کودکان مناسب خواهد بود.

کتاب


8. پازل، هدیه‌ای از جنس سرگرمی

شب‌های طولانی زمستان در پیش‌اند و نیاز به سرگرمی بیش از همیشه حس می‌شود! پازل، بازی و سرگرمی بسیار مفیدی به‌این‌منظور است، زیرا ذهن را به چالش کشیده، صبر را تقویت کرده و مهم‌تر از همه، انسان را برای دقایقی از تلفن همراه خود دور می‌کند!

اگر در اطراف خود عزیزی دارید که به دنبال رهایی از شبکه‌های اجتماعی است و دوست دارد از لحظه لذت ببرد، پازل می‌تواند هدیه شب یلدا خوبی برای او باشد. پس از کامل شدن نیز می‌تواند آن را قاب کرده و به دیوار بزند… به عبارت دیگر، یک تیر و چند نشان!

مطلب پیشنهادی:

یک پازل بزرگ


9. ظروف دست ساز با طرح‌های یلدایی

شب یلدا، معمولا با یک میز و سفره و ظروف خاص شب یلدا برگزار می‌شود. روی این میز، لوازم تزئینی مثل انارهای سرامیکی و ظروفی با طرح هندوانه نیز دیده می‌شود. اگر دوست شما به چنین محصولاتی علاقه‌مند است، یک ظرف دست ساز زیبا با طرح یلدایی می‌تواند او را بسیار خوشحال کند.

ظروف دست ساز


10. آلبوم موسیقی، هدیه یلدا عاشقان موسیقی

هدیه مناسب شب یلدا همیشه نباید یک وسیله بخصوص و پیچیده باشد. اتفاقا برعکس؛ بسیاری از اوقات این هدایای ساده هستند که بیشتر در ذهن می‌مانند… برای دوستان اهل موسیقی، هدیه‌ای دلنشین‌تر از آلبوم موسیقی هنرمند مورد علاقه‌شان وجود ندارد! موسیقی، روح و نبض لحظات است. هر زمان که دوست شما به قطعات آن آلبوم گوش دهد، یادی از شما نیز خواهد کرد.

کافی است به فروشگاه‌های فرهنگی هنری سری بزنید و تازه‌های موسیقی را رصد کنید. ضمن اینکه امروزه می‌توانید این محصولات را به‌راحتی از هر کجای کشور به‌صورت آنلاین نیز خریداری کنید.

گلدان رز جاودان
3,851,000 تومان 3,699,000 تومان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,506,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان
رز جاودان زرینه
704,000 تومان 604,000 تومان


11. لباس، انتخابی محبوب برای همه افراد

خریدن لباس به‌عنوان هدیه شب یلدا برای فردی دیگر، می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد، اما اگر دقت و وسواس کافی به خرج دهید، هدیه شما بسیار دوست داشتنی خواهد بود. برای این کار، به لباس‌های پرمصرف فرد گیرنده دقت کنید. برای مثال، اگر دوست شما عاشق هودی‌ است، شما نیز ریسک نکرده و به سراغ خرید هودی بروید. برای خرید لباس پیشنهاد ما این است که البسه زمستانی را انتخاب کنید تا در روزهای بعد از یلدا مورد مصرف قرار بگیرند.

بیشتر مطالعه کنید: همه آنچه درباره انتخاب هدیه مناسب باید درنظر داشته باشید


12. اسپیکر قابل حمل (جیبی)

یک هدیه شب یلدا جالب و کاربردی، بلندگوی جیبی است. حتما برای شما نیز پیش آمده است که در کنار دوستان خود هستید و دوست دارید همگی به یک موسیقی گوش دهید، اما صدای پخش موبایل به قدر کافی بلند نیست. مثلا در یک کوه‌نوردی، کویر گردی یا کمپینگ، وسایل صوتی خاصی به‌همراه ندارید؛ در آن زمان است که یک بلندگوی جیبی به کمک شما خواهد آمد! اگر عزیزی که قرار است در شب یلدا به او هدیه بدهید اهل موسیقی و تکنولوژی است، این هدیه می‌تواند بسیار برای او ارزشمند باشد. شاید همان شب یلدا هم از آن استفاده کند!

اسپیکر بلوتوث


13. جعبه‌ی میوه خشک شده، شکلات یا …

خوراکی‌ها نیز می‌توانند هدیه های بسیار خوبی برای شب یلدا باشند! لذت خوردن یک شکلات خوش‌ طعم و لذیذ، چیزی است که می‌توانید آن را به عزیزان خود تقدیم کنید. اگر می‌خواهید سالم‌تر عمل کنید، به سراغ میوه‌های خشک و تنقلات مشابه بروید. امروزه بسیاری از برندها بسته‌‌بندی‌های زیبایی برای محصولات خود دارند که می‌توانید بدون نیاز به کادو پیچ کردن، آن‌ها را هدیه دهید. یک جعبه شکلات کادویی دست ساز یا میوه خشک، خوشحالی توام با آرامش را به ارمغان خواهد آورد. اگر دوست دارید هدیه خود را زیباتر کنید هم می‌توانید با یک روبان قرمز و یادداشتی روی یک کارت پستال یلدایی، هدیه خود را زیباتر کنید.

شکلات دست ساز


14. لوازم تکنولوژی، هدیه مناسب شب یلدا برای دوست داران تکنولوژی

بی‌شک در دایره دوستان و عزیزان‌تان هستند افرادی که آخرین اخبار تکنولوژی روز را دنبال کرده و عاشق گجت‌های جدید هستند. این افراد با روحیه پویای خود، از هر هدیه‌ای در این زمینه استقبال خواهند کرد! برای مثال، یک بند ساعت هوشمند می‌تواند تغییر خوبی در ظاهر آنها ایجاد کند. یا یک هدفون تازه، شاید هم یک هنذفری بلوتوثی!

رز جاودان مهرسا
674,000 تومان
مانسترا غول پیکر
24,064,000 تومان 19,900,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,240,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
877,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان


15. دفتر برنامه‌ریزی و بولت ژورنال

شب یلدا، به گمان افراد بسیاری شب مرور و بازنگری اهداف و آرزوهاست. تفال به حافظ، ساده‌ترین اثبات بر این ادعاست، ما نیت و هدفی داریم که تعبیر آن را در اشعار جست و جو می‌کنیم. با این اوصاف، چه چیزی بهتر از وسایل برنامه‌ریزی و مکتوب کردن اهداف؟

اگر کسی که قرار است هدیه شب یلدا را به او بدهید، فردی برنامه‌ریز است و اهداف زیادی دارد، می‌توانید یک دفتر مخصوص برنامه‌ریزی یا بولت ژورنال به او هدیه دهید. برای تکمیل هدیه شب یلدا خود چند خودکار رنگی، چسب‌های مخصوص و استیکرهای جذاب هم تهیه کرده و پکیج نوشتن اهدافش را تکمیل کنید! مطمئن باشید دوست شما از گرفتن چنین هدیه‌ای – آن هم در آستانه فصل جدید (زمستان) – بسیار خوشحال خواهد شد!

دفتر برنامه ریزی


16. لیوان دم نوش

سرما، تمایل انسان را نسبت به نوشیدنی‌های گرم بیشتر می‌کند. در این میان، افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، عموما از گیاهان مختلف بهره برده و آن‌ها را به صورت دم‌نوش مصرف می‌کنند. شب یلدا و شب‌های آتی زمستانی، فرصتی عالی برای نوشیدن دم نوش‌های انرژی بخش و مفید است. پس با هدیه دادن یک لیوان مخصوص دم نوش به‌عنوان هدیه شب یلدا ، یک وسیله کاربردی را به دوست خود خواهید داد!

بیشتر مطالعه کنید: بهترین هدیه ها برای روز پرستار


17. گیاهان آپارتمانی، هدیه ماندگار و همیشه سبز شب یلدا

بسیاری از ما دوست داریم هدیه‌ای برای دوستان خود تهیه کنیم که به این زودی‌ها از بین نرود و تمام هم نشود! در عین حال، کاربردی بوده و تنوع ایجاد کند. به این منظور گیاهان آپارتمانی، از بهترین انتخاب‌ها برای هدیه دادن هستند. بسیاری از این گیاهان می‌توانند هوا را تصفیه کرده و سلامت محیط را افزایش دهند. همچنین به اثبات رسیده است که وجود گیاه در محیط می‌تواند میزان اضطراب را کاهش داده و راندمان کاری را بالا ببرد. اگر کسی که قرار است به او هدیه بدهید به گیاهان علاقه‌مند است، بدون شک یک گیاه زیبا بهترین انتخاب برای او خواهد بود.

گیاهان آپارتمانی


18. جوراب‌های پشمی و حوله‌ای

اگر اهل دنبال کردن مد روز باشید، می‌دانید که این روزها پوشیدن جوراب‌های متنوع و رنگارنگ به یکی از پرطرفدارترین ترندها تبدیل شده است. اگر کسی که قرار است هدیه شب یلدا را دریافت کند، اهل مد است و می‌دانید که از این هدیه خوشحال خواهد شد، ابدا شک نکنید که جوراب یک هدیه مناسب شب یلدا برای اوست! تنوع جوراب‌ها آنقدر زیاد است که می‌تواند پاسخگوی هر سلیقه‌ای باشد. از آنجا که یلدا با سرمای هوا عجین شده است، جوراب‌های پشمی و حوله‌ای می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای هدیه دادن باشند.

مطلب پیشنهادی: 45 ایده فوق العاده برای روز دختر

جوراب های پشمی


19. شمع، یک انتخاب عالی برای افزایش انرژی مثبت محیط

یکی از بهترین راه‌های افزایش انرژی مثبت محیط، روشن کردن شمع است، به‌خصوص اگر شمع معطر باشد، چون می‌تواند حال و هوای فضا را به‌کلی تغییر دهد. افرادی که به دکوراسیون محیط اهمیت می‌دهند و در جست‌وجوی آرامش هستند، از دریافت شمع بسیار لذت خواهند برد. فقط موقع خرید شمع درنظر داشته باشید که بعضی از شمع‌های معطر برای افراد دارای حساسیت مناسب نیستند. بنابراین اگر کسی که قرار است از شما هدیه شب یلدا بگیرد، دارای سابقه حساسیت است، از خرید شمع معطر خودداری کنید.

شمع

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم 19 تا از بهترین انتخاب‌ها برای هدیه شب یلدا را به شما معرفی کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق تماس با گیاه پزشک گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از سرویس باغبانی در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

نظرات (۰)
ثبت نظر