جذاب‌ترین گل های روز مهندس کدام‌اند؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه

مهندسی، راه بهره‌برداری از علم برای خلق راه حل‌های کلیدی است. زندگی همه ما به حضور و عملکرد مهندسین وابسته است. اگر یک نگاه ساده به محیط پیرامون خود بیاندازید، درک می‌کنید که هر وسیله، سازه و حتی امکاناتی که در اطراف ما وجود دارد حاصل زحمات و تلاش‌های مهندسین عرصه‌های مختلف است. حتی هم اکنون که در حال مطالعه این مطلب در وبسایت گلفروشی گُل‌سِتان هستید، ماحصل تلاش مهندسین فراوانی را بهره‌برداری می‌کنید! فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنند، از مهندسین آب گرفته تا مهندسین عمران، همگی بخش‌های اساسی یک جامعه پیشرفته و مرفه هستند. روز مهندس، بهانه‌ای عالی برای تقدیر و تشکر از این افراد باهوش و توانمند جامعه است! و مثل همیشه، وقتی نوبت به گرامیداشت می‌رسد تصویر یک دسته گل زیبا در ذهن تداعی می‌شود. گل‌ها به بهترین نحو می‌توانند این حس تقدیر و تحسین را منتقل کرده و هدیه‌ای عالی برای مهندس مورد علاقه شما باشند. پس اگر قصد خرید گل روز مهندس داشته و دوست دارید بدانید چه گل ها و گیاهانی برای هدیه دادن در روز مهندس مناسب‌تر هستند، ادامه مطلب را از دست ندهید. در این مطلب به معرفی 15تا از جذاب‌ترین گل ها برای روز مهندس خواهیم پرداخت

لیست گل های روز مهندس :


1. گل ارکیده، زیبای بی‌همتای روز مهندس

اگر دوست دارید با یک گل ظریف و بی‌حاشیه تاثیری بزرگ بر طرف مقابل خود بگذارید، ارکیده انتخابی عالی برای شماست. این گل جذاب از گل های روز مهندس با ظاهر دراماتیک خود، ذهن خلاق مهندسین را معطوف به زیبایی گلبرگ‌هایش کرده و توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند. اگر می‌خواهید گل را برای دفتر مهندسی بفرستید، خرید ارکیده گلدانی انتخابی بسیار هوشمندانه است.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,506,000 تومان 2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

گل ارکیده رنگ‌های متنوعی دارد و بیشتر رنگ‌هایش مناسب هدیه به خانم مهندس‌هاست، بااین‌حال رنگ سفید این گل برای هر فردی مناسب خواهد بود. بنابراین اگر قرار است این گل را برای یک مهندس مرد بفرستید و نمی‌دانید چه رنگی را انتخاب کنید، سراغ رنگ سفید آن بروید. برای تکمیل شدن زیبایی هدیه‌تان نیز پیشنهاد ما این است که با یک گلدان زیبا، جذابیت هدیه خود را نیز چند برابر کنید. به‌عنوان نکته آخر در مورد گل ارکیده نیز گفتنی است که نگهداری از ارکیده نسبتا سخت است و به مراقبت زیادی احتیاج دارد، در نتیجه اگر مهندسی که قرار است گل روز مهندس را از شما هدیه بگیرد، پرمشغله است و زمان کافی برای رسیدگی به یک گیاه آپارتمانی را ندرد، سایر گل های روز مهندس که در ادامه معرفی کرده‌ایم را برای هدیه دادن به او انتخاب کنید.

گل ارکیده


2. اسپاتی فیلوم

اگر عزیز مهندس شما در محیط شغلی خود تنش‌های فراوانی دارد یا اخیرا پروژه سنگینی را در دست دارد، یک اسپاتی فیلوم زیبا می‌تواند روحیه او را به کلی عوض کند. گل‌های سفید این گیاه، یاد آور پرچم سفید هستند که در سراسر جهان نماد آتش بس است. پس یک اسپاتی فیلوم می‌تواند خاتمه‌ای هر چند موقت برای تنش و اضطراب باشد! طبق تحقیقات ناسا، این گیاه جذاب چیزی فراتر از یک گل آپارتمانی است و می‌تواند هوا را نیز تصفیه کند. نگهداری از اسپاتی فیلوم کار دشواری نیست؛ کافیست آن را در محیطی نسبتا با نور غیرمستقیم قرار داده، سعی کنید رطوبت را برایش فراهم کنید و در نهایت هر موقع به‌اندازه یک بند انگشت روی خاک آن خشک شد، آن را آبیاری کنید.

بیشتر مطالعه کنید: همه آنچه درباره انتخاب هدیه مناسب باید درنظر داشته باشید

گل اسپاتی فیلوم


3. رز، کلاسیک‌ترین و عاشقانه‌ترین گل روز مهندس

رز، کلاسیک‌ترین گل جهان است و تقریبا برای هر موقعیتی مناسب است. این گل در صدر جدول محبوبیت قرار دارد و همیشه می‌تواند عمقی‌ترین پیام‌ها و عواطف انسانی را به‌درستی منتقل کند. رز، گلی ایده‌آل برای هدیه دادن به مهندسی است که کمی محتاط است و ترجیح می‌دهد بازی را با قواعد خودش ادامه دهد!

البته برای گرامیداشت روز مهندس، اگر مهندسی که قرار است گل را هدیه بگیرد دوست یا همکار شماست، بهتر است گل رز قرمز را انتخاب نکنید؛ زیرا رز قرمز پیام عشق را در خود جای داده و ممکن است کمی سوء تعبیر شود. درعوض رنگ‌های دیگر آن مثل رز سفید، زرد، صورتی و نارنجی برای این اتفاق بسیار مناسب هستند. کافی است به‌سادگی چند رز زیبا را در یک جعبه شیک قرار داده یا حتی آن را به صورت دسته گلی کلاسیک هدیه دهید.

یک دسته گل رز بزرگ


4. لاله

لاله به گل هلندی نیز معروف است و هنگام سفر مکتشفین به اروپا محبوب شد. ظاهر این گل، بسیار مرتب و تمیز است. انگار که یک مهندس خبره آن را طراحی کرده و هیچ بخش اضافه‌ای را در آن قرار نداده است! این گل برای هدیه دادن به مهندسانی که از توجه به حواشی فراری هستند مناسب است.

به‌طورکلی گل لاله نماد عشق بی‌نقص است، اما این مفهوم در مقایسه با رز قرمز کمتر در جامعه رواج دارد. اگر قصد خرید گل لاله برای روز مهندس را دارید، یک دسته گل لاله زرد را برای مهندس محبوب خود انتخاب کرده و به‌این‌ترتیب، آرزوهای خوش و گرمای درخشان خورشیدی را به او هدیه دهید.

مطلب پیشنهادی: دانستنی‌های گل لاله و روش نگهداری آن

دسته گل لاله


5. میخک

میخک نماد محبت، غرور، افتخار، پاکی و تحسین است. همین ویژگی باعث شده تا این گل زیبا در لیست بهترین گل های روز مهندس جای بگیرد.

ولن ۲
1,408,000 تومان
خانواده تدی
660,000 تومان
باکس میکی لاو
1,307,000 تومان
باکس دلبند
494,000 تومان

با هدیه دادن میخک به یک مهندس، به او می‌گویید که باعث افتخار شماست و این حرفه وی را تحسین می‌کنید. این بار هم رنگ قرمز با عشق و رومانس ترکیب شده است، بنابراین توصیه ما انتخاب میخک‌های سفید، صورتی، بنفش یا زرد رنگ است.

دسته گل میخک


6. انواع گل مینا (مارگریت، ژربرا و …)، گل های شاد و پر انرژی روز مهندس

گل مینا مفاهیم دوستی، کار تیمی و رسیدن به یک موفقیت را گرامی می‌دارد. این گل برای هدیه دادن به مهندسین موفق کاملا مناسب است. اگر کمی به یک مینای خوش رنگ و لعاب نگاه کنید، محال است انرژی مثبت آن را دریافت نکنید! در میان انواع مختلف خانواده مینا، نوع ژربرا به طور ویژه نماد شادمانی و تبریک است.

بیشتر مطالعه کنید: با گلهای ماه تولد خود بیشتر آشنا شوید

گل مینا


7. نرگس

نرگس گلی بسیار دوست داشتنی است و تقریبا همه افراد آن را دوست دارند. این گل نشانه پاکی، خلوص و شادی است. نرگس زیبا برای هر مناسبتی ایده‌آل است، بخصوص برای هدیه دادن به مهندسین خوش سلیقه! عطر دلنشین و ظاهر گلبرگ‌ها، سبب می‌شود تا این گل در نظر مهندسینی که به جزئیات توجه ویژه‌ای دارند بسیار محبوب باشد.

جالب است بدانید که هدیه دادن فقط یک شاخه نرگس، برای صاحبش بدشانسی می‌آورد! البته این‌ها واقعیت ندارد، اما بهتر است طبق عرف عمل کرده و نرگس را فقط به صورت دسته‌ای هدیه دهید، شاید واقعا بدشانسی را از او دور کنید!

گل نرگس


8. آلسترومریا

آلسترومریا نیز یکی از گل‌های بسیار محبوب این روزهاست. این گل زیبا نماد دوستی پایدار است و برای هدیه دادن به دوست مهندس شما بهترین گزینه است. هر گل آلسترومریا دارای شش گلبرگ است و مفاهیمی مثل شوخ طبعی، صبر، همدردی، پایداری و احترام را منتقل می‌کند. اگر می‌خواهید شادمانی را افزایش دهید، آلسترومریای زرد رنگ را انتخاب کنید. آیا مهندس مورد نظر شما فردی شوخ و اهل شادی است؟ اگر بله، پس آلسترومریا گل روز مهندس اوست!

مطلب پیشنهادی: هدیه مناسب برای مشاغل مختلف

آلسترومریا


9. صد تومانی (پیونی)، گل کمیاب روز مهندس

این گل‌های بسیار خاص و جذاب نشانگر عشق، شادمانی و سلامتی هستند. فصل پیونی بسیار محدود است و متاسفانه به‌راحتی در طول سال یافت نمی‌شود، اما اگر به این گل خوش رنگ دسترسی دارید، درنگ نکنید.

معشوق
583,000 تومان
تراریوم دایموند
826,000 تومان
گیاه سانسوریا ابلق طلایی
627,000 تومان
گیاه آگلونما متوسط
512,000 تومان
گیاه بنت قنسول با گلدان طوسی
491,000 تومان

پیونی با ساختار کمی پیچیده برگ‌های خود، برای هدیه دادن به مهندسینی که اهل کاوش و درک مفاهیم فضایی هستند بی‌نظیر است!

گل صد تومانی یا پیونی


10. فریزیا

اگر دوست دارید یک گل با عطر قوی در روز مهندس هدیه دهید، فریزیا را انتخاب کنید. عطر این گل شبیه شراب است و در اروپا جزو محبوب‌ترین گل‌ها شمرده می‌شود. بین رنگ‌های مختلف فریزیا نیز، فریزیای سفید انتخاب مناسبی برای روز مهندس است.

بیشتر مطالعه کنید: مناسب ترین گل برای هدیه دادن به آقایان

گل زیبای فریزیا


11. آفتاب گردان، از جمله گل های پرانرژی و جذاب روز مهندس

گل آفتابگردان، یکی از جذاب‌ترین گل‌هاست که جلوه بسیار خاصی دارد. این گل نماد وفاداری و شادمانی است، زیرا هر روز چهره خود را به سمت نور خورشید حفظ کرده و در این امر تداوم دارد. اگر می‌خواهید روز مهندس را در محل کار خود جشن بگیرید و در جست و جوی گلی مناسب برای تمامی همکاران هستید، خرید گل آفتابگردان می‌تواند به‌خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد.

گل آفتابگردان


12. سانسوریا

ساختاری قائم، عمود، کمی منحنی و بی‌عیب و نقص! ظاهر سانسوریا برای هدیه دادن به یک مهندس دقیق و منظم کاملا ایده‌آل است. در خصوص نگهداری نیز جای نگرانی نیست، چون این گیاه جذاب جز گیاهان نگهداری آسان است و برای مهندسین پرمشغله دردسری ایجاد نخواهد کرد. اگر دوست دارید یک گیاه با عمر طولانی و ظاهر همواره باطراوت به یک مهندس هدیه دهید، سانسوریا شما را پشیمان نخواهد کرد.

سانسوریا


13. کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها

این روزها کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها بیش از هر زمان دیگری درمیان مردم محبوب هستند. اگر مهندس مورد نظر شما اهل دکوراسیون داخلی و یا توجه به جزئیات محیط است، چند گلدان کوچک کاکتوس و ساکولنت می‌توانند بهترین هدیه برای او باشند. این گیاهان مقاوم، به‌خوبی در هر محیطی جای گرفته و آیتمی شیک به حساب می‌آیند.

مطلب پیشنهادی: ساکولنت ها و کاکتوس های مقاوم برای پرورش در خانه

تعدادی کاکتوس و ساکولنت در کنار هم


14. زنبق

یک گل بسیار جذاب و البته خاص دیگر برای روز مهندس ، گل زنبق است. تاریخچه این گل به زمان‌های بسیار دور باز می‌گردد! نام لاتین این گل (Iris) برگرفته از نام الهه یونانی با همین اسم است که پیام آور عشق بوده است. این الهه یونانی ارتباط نزدیکی با رنگین کمان داشته است، شاید شباهت ظاهری گلبرگ‌های خمیده زنبق به رنگین کمان، یکی از دلایل نامگذاری این گل بوده است!

فقط نگاه کردن به ظاهر یک گل کافی است تا متوجه بشوید که زنبق است یا یک گل دیگر؛ در واقع، ظاهر زنبق آنقدر خاص است که در ذهن همه می‌ماند. این گل از گل های روز مهندس برای هدیه دادن به مهندسین خبره و حرفه‌ای کاملا مناسب است.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی گل زنبق و مصارف آن

گل زنبق


15. ادریسی (هورتانسیا)، آخرین گزینه از لیست گل های روز مهندس

ادریسی به‌لطف داشتن گل‌های بزرگ و جذاب، به محبوبیت زیادی رسیده است. بسیاری از مردم دوست دارند گل درشت خریداری کنند و طبیعتا ادریسی جزو اولین انتخاب‌های آن‌هاست. به طور سنتی، این گل را در رنگ آبی و سفید یافت می‌کنید، اما امروزه تنوع بیشتری از آن در بازار موجود است و می‌توانید رنگ‌های مختلف این گل را خریداری کنید. ادریسی هدیه‌ای عالی برای افراد علاقه‌مند به جزئیات و طرح‌های ظریف است.

گل ادریسی یا هورتانسیا

فراموش نکنید که هدیه دادن گل‌ها در هر زمان و برای هر مناسبت کاری بسیار دوست داشتنی و پسندیده است. روز مهندس نیز بهانه‌ای عالی برای بازگشت به دنیای جذاب گل‌هاست و فرصتی است تا دوباره از عطر و رنگ آن‌ها تازه شده و برای چند ثانیه هم که شده از هیاهوی کار و فعالیت دور شوید. اگر فرصت خرید دسته گل زیبا را ندارید، نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا با تازه‌ترین و بهترین گل‌های موجود در بازار به کمک شما بشتابیم و عزیزانتان را خوشحال کنیم! پس برای خرید گل و گیاه روی گُل‌سِتان حساب کرده و سفارشات خود را به ما بسپارید.

رز جاودان مهرسا
674,000 تومان
مانسترا غول پیکر
24,064,000 تومان 19,000,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
746,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه در مورد گل های مناسب روز مهندس لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از باغبانی در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

نظرات (۲)
ثبت نظر
  • آهنگ پیشواز

    میشه روشی و اموزش بدید که گل هایی که میخریم ماندگاریش بیشتر بشه ؟؟

    • مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان

      همراه گل‌سِتانی سلام
      با توجه به اینکه طریقه نگهداری هر گیاه با گیاه دیگر متفاوت هست بهتر هست که شرایط نگهداری هر گیاه رو مطالعه بفرمایید و با توجه به اون از گیاه نگهداری کنید.