معرفی 46 تا از بهترین گل های خوشبو – بخش دوم

زمان مطالعه: 9 دقیقه

وقتی می‌خواهید یک باغچه خانگی راه بیندازید یا گیاهی را به خانه بیاورید نکات زیادی را باید مدنظر بگیرید. اینکه رنگ و ظاهر این گیاه جدید به باغچه و خانه شما بیاید یا نه یکی از این نکات است، اما همه چیز به زیبایی و ظاهر نیست. عطر نیز مساله مهمی است که علاوه بر ظاهر، زیبایی و ساختار لایه دیگری را به طراحی شما وارد می‌کند. تصور کنید از کنار باغچه یا خانه‌ای رد شوید و بدون اینکه چیزی ببینید ناگهان بینی شما بویی خوش از گل‌ها را استشمام کند، ناخودآگاه چشمان شما به دنبال منبع بو می‌گردد و توجه شما به زیبایی ظاهری آن‌ها نیز جلب می‌شود. بنابراین عطر و بوی خوش مساله‌ای مهم است و می‌تواند حس تازگی و درجریان بودن را منتقل و سکوت شب یا گرمای تابستان را لذت‌بخش کند. اگر دنبال خرید گل برای باغچه خود هستید و گل های خوشبو انتخاب شماست، با بخش دوم از مطلب 46 تا از گل های خوشبو وبلاگ گل فروشی آنلاین گُل‌سِتان همراه شده و با 21 گل خوشبو دیگر آشنا شوید.

فهرست گل‌ها:

  1. سوسن زنجبیلی سفید (Hedychium coronarium)
  2. سوسن عنکبوتی (Hymenocallis littoralis)
  3. گاردنیا (Gardenia jasminoides)
  4. یاس کرپ (Tabernaemontana divaricata)
  5. یاس پادشاه روز (Cestrum diurnum)
  6. فلفل شیرین (Clethra Alnifolia)
  7. نرگس (Narcissus)
  8. بنفشه (Viola)
  9. مگنولیا (Magnolia)
  10. گلیسین (Wisteria)
  11. گل عسل (Lobularia maritima)
  12. فلوکس (Phlox)
  13. دم موشی قفائی (Buddleja)
  14. پیونی (Paeonia)
  15. میخک (Dianthus)
  16. اسطخودوس (Lavender)
  17. ملکه شب (Epiphyllum oxypetalum)
  18. یاسمن شب گل (Nyctanthes arbor-tristis)
  19. گل نخود (Lathyrus odoratus)
  20. لاله عباسی (Mirabilis jalapa)
  21. گل شکلات (Cosmos atrosanguineus)

قبل از شروع مطلب پیشنهاد می‌کنیم اگر بخش اول مطلب را ندیده‌اید سری به وبلاگ گل فروشی گُل‌سِتان زده و مطلب معرفی 46 تا از بهترین گل های خوشبو – بخش اول را نیز مطالعه کنید.


۱. سوسن زنجبیلی سفید، گلی از گل های خوشبو با عطری عالی

گل‌های سفید و چشم‌گیر این گیاه عطری عالی دارند که ترکیبی از سوسن و میوه است. عطر خوب این گیاه در غروب بیشتر می‌شود.

سوسن زنجبیلی سفید


۲. سوسن عنکبوتی

گل‌های این گیاه شبیه به عنکبوتی است که روی برگ‌ها نشسته است. این گیاه عطری قوی و شامه‌نواز دارد، اما باید بدانید که گیاهی سمی است و خوردن آن می‌تواند آسیب‌های جدی وارد کند.

مطلب پیشنهادی: 120 نوع از گیاهان سمی برای انسان و حیوانات خانگی با اعلام درجه سمی بودن

سوسن عنکبوتی


۳. گاردنیا، گل خوشبو با نگهداری آسان

گادنیا گیاهی است که نگهداری از آن آسان است و می‌تواند در هر منطقه‌ای چه سرد، چه گرمسیری گل بدهد. گل‌های شیری رنگ و بزرگ این گیاه بسیار زیبا هستند و عطری شیرین و قوی، البته به اندازه یاس دارند.

گل گاردنیا


۴. یاس کرپ

یاس کرپ درختچه‌ای همیشه سبز است که به‌خاطر گل‌های خاصش محبوب است. گل‌های این گیاه شبیه به چرخ است و عطری شیرین و قوی دارد. این گیاه ترجیح می‌دهد در آفتاب کامل باشد و زیبایی برگ‌های سبز خود را به رخ دیگران بکشد.

یاس کرپ


۵. یاس پادشاه روز

گیاهی با قد بلند که مناسب نگهداری در گلدان است و می‌تواند در تمام روز عطر شیرینی از خود منتشر کند. گل‌های این گیاه به‌صورت خوشه‌ای رشد می‌کنند و جز گل های خوشبو و یکی از گل محبوب در کشور هندوستان است.

یاس پادشاه روز


۶. فلفل شیرین، از جمله گل های معطر با گل های سفید

فلفل شیرین درختچه‌ای زیباست که به‌خاطر گل‌های سفید و معطرش محبوب است. نگهداری از این گیاه آسان است و می‌تواند زنبورها یا پروانه‌ها را به خود جذب کند. این گل علاوه بر عطر خوبی که دارد، زیبایی خاصی به باغچه می‌دهد.

دسته گل روشنک
611,000 تومان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,491,000 تومان 2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان


۷. نرگس، گل خوشبو و پرطرفدار

نرگس گلی زیبا، محبوب و تاریخی است که عطر دلنشین و فراوانی دارد. نگهداری از این گیاه کار آسانی است و می‌توانید برای سال‌ها از آن نگهداری کنید و در هر بهار از عطر زیبایش لذت ببرید. این گل از گل های آپارتمانی و خوشبو علاوه‌بر باغچه قابلیت نگهداری به‌عنوان گل شاخه بریده نیز داد. در نتیجه می‌توانید هر از گاهی یک شاخه آن را چیده و داخل محیط خانه نگهداری کنید.

گل نرگس


۸. بنفشه

یکی از گل های معطر که در صنعت عطر سازی نیز محبوب بالایی دارد، بنفشه است. این گیاه یکی از گل‌های محبوب در قرن 19 در اروپا بوده است. بنفشه برخلاف اسمش رنگ‌های زیاد و عطری شیرین و دلنشین دارد.

بنفشه


۹. مگنولیا

گل های خوشبو مگنولیا در بهار و تابستان شکفته می‌شود و عطری دلنشین و دوست داشتنی دارد. این گیاه به نور زیاد احتیاج دارد تا بتواند گل‌های خوشبو خود را شکوفا کند.

گل مگنولیا


۱۰. گلیسین

این گیاه می‌تواند لبه دیوارها یا نرده‌ها رشد کند و گل‌هایی واژگون دارد که در رنگ‌های سفید، آبی و صورتی رشد می‌کنند. گل‌های گلیسین عطر خوب و شامه نوازی دارد که بسیار دلپذیراند و بستگی به نوع گیاه، این عطر می‌تواند قوی یا ضعیف باشد.

گلیسین


۱۱. گل عسل، گل خوشبو محبوب زنبورها

گل‌های کوچک و خوشبوی این گیاه می‌تواند زنبورها یا پروانه‌ها را به خود جذب کند تا برای آن گرده افشانی کنند. این گیاه از خانواده شب بوهاست بنابراین عجیب نیست که عطری دلنشین و دوست داشتنی داشته باشد.

گل عسل


۱۲. فلوکس

فلوکس در رنگ‌های مختلفی از سفید و صورتی گرفته تا قرمز و بنفش موجود است. حتی برخی از انواع فلوکس دو رنگ هستند و رنگ‌هایی ترکیبی دارند. گل‌های زیبای فلوکس می‌توانند اطراف خود را خوشبو و عطرآگین کنند.

مانسترا غول پیکر
24,064,000 تومان 19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان

اگر دوست دارید فلوکس را به‌عنوان یک گل خوشبو برای خانه خودتان خریداری کنید، پیشنهاد می‌کینم مطلب آشنایی با روش نگهداری از گل فلوکس یا گل آتشی و بیماری‌ها و آفات آن را نیز در وبلاگ گُل‌سِتان مطالعه کنید.

فلوکس


۱۳. دم موشی قفائی

دم موشی قفائی درختچه‌ای همیشه سبز است که گل‌هایی سفید صورتی یا بنفش می‌دهد. این گیاه می‌تواند تمام سال گل‌هایی خوشبو داشته باشد و نکته مثبت آن این است که گیاهی سرسخت بوده و توانایی تحمل کم‌آبی را دارد.

دم موشی قفائی


۱۴. پیونی، گلی از گل های خوشبو از جنوب اروپا و آسیا

پیونی یا گل صد تومانی اهل جنوب اروپا و آسیاست و به صورت درختچه رشد می‌کند. این گل زیبا با برگ‌های سبز تیره‌ای که دارد در بهار و تابستان شکوفا می‌شود و عطری شیرین و دلنشین دارد.

گل پیونی


۱۵. میخک

میخک گیاهی اصیل و تاریخی است که رشدی آهسته دارد و عطر گل‌های آن شبیه به وانیل است. در برخی از مناطق ایران از این گل برای ساخت دست‌سازه‌های زینتی استفاده می‌شود معطر کردن آن‌ها استفاده می‌شود.

میخک


۱۶. اسطخودوس

اسطخودوس حدود 39 گونه مختلف دارد و جز گل‌های زینتی محسوب می‌شود که عطری فوق‌العاده دارد. بین گونه‌های مختلف اسطوخودوس عطری‌ترین نوع آن گونه‌های هیبریدی آن‌اند که هم گل و برگ‌های آن عطرآگین هستند.

اسطخودوس


۱۷. ملکه شب، گل خوشبو شب

همان‌طور که از اسم ملکه شب پیداست این گل زیبا در شب بوی خوبی از منتشر می‌کند. ملکه شب گیاهی اهل آمریکا و در واقع نوعی کاکتوس است که شب‌ها شکوفا می‌شود. گل‌های بزرگ و خاص این گیاه علاوه بر زیبایی بسیار خوشبو نیز هستند.

گل ملکه شب


۱۸. یاسمن شب گل

گل‌های این گیاه شباهت زیادی به یاسمن دارند. آن‌ها سفید و کوچک هستند و می‌توانند عطری شامه‌نواز داشته باشند. یکی از زیبایی‌های این گیاه ساقه‌های نارنجی رنگ آن است که در کنار گل‌های سفیدش بسیار چشم‌نواز می‌شود. گل‌های یاسمن شب بو، در فصل بهار و شب‌ها شکوفا می‌شود و فضای خانه‌تان را معطر خواهند کرد.

یاسمن شب گل


۱۹. گل نخود، از جمله گل های معطر با رنگ ها مختلف

گل نخود گیاهی با گل‌هایی معطر و دوست داشتنی است که در رنگ‌های زرد، سفید و قرمز تیره پیدا می‌شود. گل‌های گل نخود در بهار و زمستان شکوفا می‌شوند و عطری قوی دارد.

گل نخود


۲۰. لاله عباسی

لاله عباسی گلی خاص است که در زبان انگلیسی با اسم گل ساعت چهار هم شناخته می‌شود، چراکه گل‌های این گیاه در عصر باز می‌شوند و تا شب باز می‌مانند. یکی از نکات جالب و مثبت این گیاه داشتن گل‌های رنگارنگ در کنار یکدیگر است، گل‌هایی که هر کدام رنگ خاص خود را داشته و زیبایی منحصربه‌فرد خود را دارند. با لاله عباسی نه‌تنها خانه خود را زیبا خواهید کرد، بلکه عطر و بویی دلنشین نیز در خانه شما طنین‌انداز خواهد شد.

گل لاله عباسی


۲۱. گل شکلات، آخرین گل از گل های معطر

آخرین گل از گل های معطر گل شکلات است. این گل علاوه بر ظاهر خاص و گل‌های قهوه‌ای-قرمزی که دارد عطرش نیز خاص و یکتاست. گل شکلات عطری مثل شکلات دارد و شب‌ها باز می‌شود. نکته جالبی که در مورد این گیاه وجود دارد این است که هرچقدر هوا گرم‌تر باشد این گل عطر بیشتری پخش می‌کند و اوج هنر آن در تابستان است.

گل شکلات

سخن پایانی

به پایان بخش دوم از معرفی 46 تا گل های خوشبو رسیدیم؛ در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد بو و زمان گلدهی گل های خوشبو لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی آنلاین گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
24,064,000 تومان 19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

سوالات پرتکرار شما در مورد گل های خوشبو

گل‌های خوشبو مناسب آپارتمان کدام‌اند؟

گل ارکیده، اسطوخودوس، شمعدانی، شمعی، موگه، مریم، بداغ و یاسمین از جمله گل‌های خوشبو و مناسب آپارتمان هستند و می‌توانند فضای آپارتمان را خوشبو و دوست داشتنی کنند.

گل‌های خوشبو مناسب اتاق خواب کدام است؟

برخی گل‌ها علاوه بر عطر خوبی که دارند می‌توانند اکسیژن خوبی را برای اتاق خواب تامین کنند. از جمله این گل‌ها می‌توان به گاردنیا، یاس سفید، والرین و اسطوخودوس اشاره کرد.

آیا گل رز معطر است؟

بله، گل رز جزء گیاهانی است که عطر خوبی دارد. حتی انواع مختلفی از این گل وجود دارد که در صنعت عطرسازی استفاده می‌شود. این گل عطری شیرین و ملایم دارد که مناسب اکثر سلیقه‌هاست.

نظرات (۰)
ثبت نظر