خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

مقدمه‌ای بر گل داوودی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

معرفی گل داوودی

داوودی یکی از محبوب­ترین گل­های شاخه ­ای در جهان است. این محبوبیت بی­ دلیل نیست! داوودی تنوع زیادی در رنگ، شکل و اندازه دارد و در گلدان هم به مدت طولانی ( بین 14 تا 21 روز)  باطراوت باقی می­ماند. گلی شیک و ماندگار است و حدود 2000 سال است که این گل، هر سال زیباتر از سال قبل رشد می کند و در اوایل پاییز رنگ و نشاط بی‌نظیری به محیط می‌دهد. برای سفارش گل داوودی بهترین فصل فصل پاییز است.
گل داوودی یکی از مهم‌ترین گل‌ها برای تزیین دسته گل عروس و گل یقه کت داماد است. بعضی از انواع داوودی، فقط یک لایه گلبرگ دارند، اما نوع دیگر که محبوب‌تر نیز هستند از تعداد زیادی گلبرگ در چند طبقه تشکیل شده و شکلی زیبا و وحشی دارند. برگ گل داوودی دارای برش‌هایی است که برگ را به چند قسمت تقسیم می‌کند. در مجموع هر دو نوع از داوودی بسیار زیبا هستند که با ترکیب شدن با سایر گل‌ها دسته گلی زیبا را به‌وجود می‌آورند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

نام علمی و نام رایج داوودی، Chrysanthemum است. گل داوودی به انگلیسی Chrysanthemum است. این واژه یک واژه یونانی و ترکیبی از واژه Chrysos، به معنی طلا؛ و واژه Anthemon به معنی گل است. این دو کلمه با هم ترکیب شده اند تا ارزش و زیبایی این گل را به تصویر بکشند. جالب است بدانید که این اسم در زبان چینی و ژاپنی هم همین معنی، یعنی گل طلایی را دارد.
با گُل‎‌سِتان همراه باشید تا روش نگهداری گل داوودی و موارد مصرف و نماد آن را بدانید.

گل داوودی زرد
داوودی زرد

تاریخچه گل داودی

این گل زیبا متعلق به آسیا و نقاط شمال شرق اروپاست. اکثر گونه­ های آن از آسیا شرقی و بخصوص چین سرچشمه گرفته اند،گل داوودی برای نخستین بار در قرن پانزدهم، و در طبیعت چین کاشته شد. این گل حدودا از سال 1798 به یک گیاه مهم در آمریکا تبدیل شد و با ایفا کردن نقشی مهم در تزیین سطوح شهری و محیط‌های عمومی، جای خود را بین مردم باز کرد و کم کم به یک گل مهم در آن کشور تبدیل شد.
این روزها نیز شاهد رنگ‌های متنوعی از داوودی هستیم از رنگ محبوب و کلاسیک این محصول یعنی زردرنگ آن گرفته تا رنگ‌های قرمز، صورتی و…

انواع گل داوودی یا chrysanthemum

تنوع داوودی بسیار زیاد است. حدود 40 گونه اصلی برای آن ثبت شده است که به طور طبیعی در طبیعت وجود دارند. اما امروزه با کمک علوم گیاهی و پیوند زدن انواع مختلف، هزاران نوع جدیدی از گل داوودی ایجاد شده است. ساقه داوودی بین 5 تا 15 سانتی‌متر است و پهنای گلهای آن می‌­تواند بین 1 تا 25 سانتی­متر متغیر باشد. رنگی که بیشتر از بقیه رایج است، داوودی زرد است. علاوه بر نوع معمولی آن گل داوودی مینیاتوری زرد نیز طرفداران خاص خود را دارد. اما انواع گل داوودی در رنگ‌های سفید، بنفش، یاسی، صورتی، سبز، نقره‌ای و قرمز هم تولید می‌شود. زمان گلدهی گل داوودی اواخر تابستان و ابتدای پاییز است.

داوودی گل درشت

نوعی زیبا از این گل است که به نگهداری و توجه زیادی نیاز دارد. آن داوودی‌های برجسته و خوش رنگی که در گل فروشی‌ها می‌بینید، از همین نوع داوودی هستند. باغبانان این گل، زمان و توجه بسیاری صرف رشد خوب و کامل این گل کرده و در تمام مدت گلدهی ( اواخر تابستان و پاییز)، نیازهای مختلف آن را شناسایی و برطرف کرده اند. تزیین گل داوودی درشت در باکس گل و دسته گل بسیار زیبا و چشمگیر است.

گل داوودی

داوودی خوشه ای

این نوع داوودی، ساده ترین رشد را بین انواع مختلف داوودی دارد و واقعا ارزش هزینه کردن پول و زمان را دارد. با کاشت این نوع گیاه داوودی در باغچه خود، حجم زیادی از رنگ و طراوت را به باغچه خود هدیه می‌دهید.

گل داوودی در فرهنگ‌های مختلف و معنای هر رنگ از آن

شاید بپرسید گل داوودی نماد چیست ؟ گل داوودی به ما می‌گوید که حتی شروع زمستان هم می‌تواند زیبا و لذت بخش باشد. داوودی نماد مثبت نگری، شادی و زندگی طولانی است. این گل زیبا در دوره ویکتوریا، به عنوان نمادی برای دوستی و آرزوهای خوب برای افرادی که به استراحت و مداوا نیاز داشتند استفاده می‌شد. داوودی در کشور ژاپن، نماد و تداعی‌گر خانواده امپراطوریست.
در فرهنگ شرقی، باور بر این است که داوودی نماد خوش­بینی و لذت است و برای صاحبش شانس می ­آورد.
چون داوودی یک گل چندساله است و هر سال چرخه حیات را از نو آغاز می‌کند، یادآور تداوم زندگی و میل به بقای انسانهاست.
و هر رنگ داوودی معنای خاصی دارد به‌طوری‌که؛
رنگ سفید آن در فرهنگ ایرانی نماد وفاداری به معشوق و نماد غم و اندوه است، گل داوودی قرمز نماد عشق و گل داوودی زرد نماد دوست داشتن‌های یک طرفه است. به طور کلی معنی گل داوودی وفاداری و عشق است.
گل داوودی بنفش یکی از انواع داوودی است که مقاومت بسیار بالایی دارد. از این گل برای کاربردهای رزینی و دکوراتیو استفاده فراوانی می‌شود.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

گل داوودی نشانه چیست و چه پیامی دارد؟

گل داوودی چند پیام مهم  دارد :
دوستی طولانی مدت
دوستی حقیقی
انرژی الهی و مثبت اندیشی
حیات ماندگار
وفاداری
ازخودگذشتگی
و عشق

داوودی گلبهی
عکس گل داوودی

سمی بودن یا نبودن گل داوودی

اگر قصد خرید گل داوودی را دارید حتما به این نکته توجه کنید که تمام بخش‌های گل‌داوودی برای حیوانات خانگی سمی است و در صورت خورده شدن، باعث ایجاد التهابات گوارشی و عوارض خطرناک خواهد شد.

روش کاشت

پس از معرفی گل داوودی و سمی بودن یا نبودن آن در بخش آخر به سراغ روش کاشت این گل زیبا می‌رویم. داوودی گل زیبایی است که در خانه نیز می‌توانید به راحتی پرورش دهید. برای کاشت داوودی می‌توانید بذر آن را تهیه کرده یا سراغ یک ریشه قدیمی داوودی، ریشه‌ای که زمستان را پشت سر گذاشته و آماده کاشته شدن بروید، بخش‌های سالم آن را ببرید و مجدد در خاک بکارید.

البته روش سومی هم وجود دارد! که البته راحت‌تر از دو روش قبلی است، می‌توانید یک گیاه جوان داوودی را خریداری کنید و آن را به باغچه منتقل کنید، به همین سادگی!

گل داوودی زرد

شرایط نگهداری

نور

داوودی را در مکانی قرار دهید که نور زیادی دریافت کند. مواظب باشید که نور مستقیم و بیش از حد باعث سوختن گیاه می‌شود.

دما

سرما برای آن مطلوب نیست. پس داوودی را در فصل سرما به مکان گرمتری ببرید.

آبیاری

هر گاه سطح خاک کاملا خشک شد، به آن آب بدهید و در فصل رشد بیش از سایر فصول به آب نیاز دارد.

بهتر است بدانید وقتی گل دهی داوودی به پایان رسید، حدود 20 سانتی متر از شاخه اصلی گیاه را کوتاه کنید. اینگونه با انرژی بیشتری برای سال بعد آماده می شود. به طور کلی عمر گل داوودی بین 14 تا 21 روز است.

موارد مصرف و خواص گل داوودی

داوودی برای قرنها در طب چینی نقش مهمی داشت و در درمان بیماری‌های مختلف از آن استفاده می‌شد. چای داوودی بسیار محبوب است و به عنوان یک دم‌نوش آرامش بخش از آن یاد می‌شود. علاوه بر خاصیت آرام بخشی، در درمان لخته شدن خون و تقویت ریه‌ها بسیار مفید است.
در هر فنجان چای داوودی، مقدار زیادی پتاسیم، و آهن به همراه مقداری منگنز و مس وجود دارد. در یک رژیم شرقی و آسیایی، این مواد معدنی به سختی دریافت می‌شود. اما همانطور که دیدید، می‌توان به راحتی این نقص را با یک فنجان دم نوش داوودی جبران کرد. البته در مصرف آن زیاده روی نکنید، هنوز تحقیقاتی مبنی بر بی‌خطر بودن استفاده طولانی مدت آن وجود ندارد.
بر اساس فنگ شویی، این گل شادی و خنده را به خانه می‌آورد به همین دلیل گل آرایی با گل داوودی نیز رونق فراوانی دارد.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد گل داوودی و روش نگهداری آن لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره تخصصی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از سرویس باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.