خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

20 مورد از بهترین کاکتوس های بلند

زمان مطالعه: 17 دقیقه

کاکتوس های بلند و بزرگ، ظاهری متفاوت و جذاب دارند. معمولا وقتی به خرید و نگهداری از گیاهان آپارتمانی فکر می‌کنید، کمتر به یاد این نوع کاکتوس‌ها می‌افتید، اما اگر اهل ریسک کردن هستید و دوست دارید گیاه متفاوتی را به خانه یا محل کار خود اضافه کنید، نگهداری از کاکتوس های بلند را امتحان کنید! این کاکتوس‌ها با ظاهر خاص خود، گوشه‌ای از طبیعت بکر را به خانه شما آورده و چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند!

کاکتوس های بلند انتخابی متفاوت هستند و به عنوان آیتمی مطابق با آخرین مد روز، می‌توانند جلوه‌ای مدرن به خانه شما ببخشند. بلندترین کاکتوس‌ها ارتفاعی بین 4 الی 18 متر دارند. انواع گلدانی کاکتوس های بلند برای نگهداری در محیط‌های آپارتمانی مناسب هستند و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را از اغلب فروشگاه‌های گل و گیاه تهیه کنید.

باتوجه به آنچه گفتیم، اگر شما قصد خرید کاکتوس داشته و دوست دارید کاکتوس های خاص و بلند قامت را داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب از گلفروشی گُل‌سِتان 20 مورد از بهترین کاکتوس های بلند را به شما معرفی خواهیم کرد.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

لیست کاکتوس های بلند:

  1. پاخی سرئوس مارگیناتوس (پست فنس مکزیکی) Mexican Fence Post، اولین کاکتوس از لیست کاکتوس های بلند
  2. کاکتوس عظیم الجثه مکزیکی (پاچی سرئوس پرینگلی) Pachycereus Pringlei
  3. ساگواروSaguaro Cactus، معروف‌ترین کاکتوس بلند دنیا
  4. سن پدرو (اکینوپسیس پاکانوی) San Pedro (Echinopsis Pachanoi)
  5. میرتل آبی (میرتلوکاکتوس ژئومتریزانس) Blue Myrtle Cactus (Myrtillocactus Geometrizans)، از جمله کاکتوس های بلند با رشد سریع
  6. پیر مرد Old Man Cactus، از جمله کاکتوس های بلند خاص و جذاب
  7. زرهی (آرماتوسرئوس اولیگوگونوس) Armatocereus Oligogonus
  8. کاکتوس لوله‌ای (استنوسرئوس ترنبری) Organ Pipe Cactus (Stenocereus Thurberi)
  9. ارکید کاکتوس Orchid Cactus
  10. کاکتوس مدادی (افوربیا تیروکالی) Pencil Cactus (Euphorbia Tirucalli)
  11. آستروسیلندراپونتیا سوبولاتا  Austrocylindropuntia subulate (Eve’s Needle)
  12. کاکتوس سنیتا Senita Cactus، یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین کاکتوس های بلند
  13. توتم پل (پاکی سرئوس اسکاتی مانستروسوس) Totem Pole Cactus (Pachycereus Schottii Monstrosus)
  14. کاکتوس کندلابرا (افوربیا لاکتی کمپکت)Candelabra Cactus (Euphorbia Lactea Comapcta)، از جمله کاکتوس های بلند با ظاهری درخت مانند
  15. سرئوس پروویانوس Cereus Peruvianus
  16. کاکتوس انجیر تیغی (اپونتیا/ انجیر هندی) Prickly Pear Cactus
  17. کاکتوس افوربیا بایوانسیس Euphorbia baioensis، از جمله کاکتوس های بلند مناسب منازل و محیط های اداری
  18. افوربیا تریگونا Euphorbia Trigona
  19. پیلوسوسرئوس پاچی کلادوس Pilosocereus pachycladus
  20. افوربیا آکرورنسیس Euphorbia acrurensis


1. پاخی سرئوس مارگیناتوس (پست فنس مکزیکی) Mexican Fence Post ، اولین کاکتوس از لیست کاکتوس های بلند

در بخشی از نام این کاکتوس، واژه “تیر حصار (پایه فنس)” وجود دارد. همین کلمه کافیست تا در نگاه اول دریابیم که این کاکتوس، جزو انواع کاکتوس های بلند به‌شمار می‌رود. اگر پاخی سرئوس مارگیناتوس را در خانه بکارید، می‌تواند تا ارتفاع 2.5 متر رشد کند. پس از اینکه کاکتوس شما به ارتفاع ذکر شده رسید، باید آن را به خارج از خانه منتقل کنید تا بدون برخوردن به مشکلات محیطی به رشد خود ادامه دهد.

این گیاه به صورت خوشه‌ای (دسته‌ای) رشد کرده و در سطح خود، حاشیه‌های سفید رنگ زیبایی ایجاد می‌کند. اگر از روزهای اول از این کاکتوس نگهداری کنید، می‌توانید روند زیبای رشد و مرتفع شدن آن را شاهد باشید. آنوقت در می‌یابید که چقدر باغبان خوبی هستید!

جالب است بدانید در فضای خارجی، این کاکتوس می‌تواند به بلوغ رسیده و ارتفاعی حدود 6 متر پیدا کند.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی 9 تا از کاکتوس های برگ دار جذاب و دوست داشتنی

کاکتوس پاخی سرئوس مارگیناتوس یا پست فنس مکزیکی
پاخی سرئوس مارگیناتوس یا پست فنس مکزیکی


2. کاکتوس عظیم الجثه مکزیکی (پاچی سرئوس پرینگلی) Pachycereus Pringlei

 به نظر می‌رسد کشور مکزیک، مهد کاکتوس‌های بلند جهان است! کاکتوس عظیم الجثه مکزیکی، یکی از بلندترین کاکتوس‌هایی است که می‌توانید در باغچه خانگی خود بکارید. رشد این کاکتوس کاملا به صورت قائم و رو به بالاست؛ به همین دلیل، عده زیادی آن را به عنوان حصار در حاشیه باغچه خود می‌کارند. کاکتوس عظیم الجثه مکزیکی می‌تواند بیش از 18 متر رشد کند! ظاهر منحصر به فرد این کاکتوس، سبب شده است تا انواع آپارتمانی آن نیز به یکی از خاص‌ترین گیاهان تبدیل شوند. نگهداری از این گیاه بسیار راحت است و می‌توانید بدون دردسر از انواع گلدانی آن در خانه خود پذیرایی کنید!

افوربیا قرمز با گلدان مواد آلی
448,000 تومان
سم اسبی با گلدان مواد آلی
432,000 تومان

علی رغم ارتفاع بسیار بلند، رشد این کاکتوس آرام است و مدت زیادی طول می‌کشد تا به بلوغ برسد. آن را در شرایط محیطی شبیه به کویر قرار دهید و صبر پیشه کنید؛ چون هرگز ناامید نخواهید شد و در نهایت، کاکتوسی زیبا خواهید داشت.


3. ساگوارو Saguaro Cactus، معروف‌ترین کاکتوس بلند دنیا

ساگوارو عضو جدا نشدنی لیست بلندترین کاکتوس‌های جهان است. اگر آن را در کویر (طبیعت اصلی خود) ببینید، حتما از ارتفاع بسیار بلند و اندازه بزرگ آن متحیر خواهید شد. بهترین رشد ساگوارو تحت نور کامل خورشید اتفاق می‌افتد. البته سال‌ها طول می‌کشد تا کاکتوس ساگوارو به بلوغ برسد، چیزی حدود 200 سال! اما پس از رسیدن به بلوغ، ارتفاع این کاکتوس بین 12 الی 18 متر خواهد بود.

حتی اگر بدون هیچ اطلاعات قبلی به کویر و صحرا بروید، می‌توانید تنها با یک نگاه کاکتوس ساگوارو را تشخیص دهید؛ زیرا ظاهر کلاسیک آن، همواره قابل شناسایی است و انگار به نمادی از دنیای کاکتوس‌ها تبدیل شده است. گفتنی است تنه اصلی ساگوارو، بازوهای جانبی نیز تولید می‌کند و تیغ‌های تیز و سفتی نیز دارد که در برخورد با آن باید مواظب آن‌ها باشید.

مطلب پیشنهادی: همه آنچه درباره آبیاری کاکتوس باید بدانید

کاکتوس ساگوارو از جمله محبوب ترین معروف ترین کاکتوس های بلند
کاکتوس ساگوارو


4. سن پدرو (اکینوپسیس پاکانوی) San Pedro (Echinopsis Pachanoi)

سن پدرو، یکی دیگر از کاکتوس های بلند رویایی است که می‌توانید از آن در خانه خود نگهداری کنید. نگهداری از این کاکتوس بلند به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی، کاری آسان است و جالب است بدانید که این کاکتوس در مناطقی با آب و هوای معتدل، رشدی سریع دارد. سن پدرو در شرایط مناسب می‌تواند تا ارتفاع 6 متر رشد کند. اگر آن را در داخل خانه می‌کارید، از مناسب بودن زهکشی خاک و دریافت نور کامل خورشید توسط گیاه اطمینان حاصل کنید.

کاکتوس سن پدور را می‌توانید از طریق ظاهر لوله‌ای چند شاخه‌ای (شبیه به درختان کوچک متعدد) تشخیص دهید. در دوران جوانی، رنگ ساقه این گیاه سبز روشن تا سبز- آبی است، اما با گذشت زمان این رنگ تیره‌تر می‌شود. سن پدرو می‌تواند گل‌های بزرگ سفید رنگ نیز تولید کند. این گل‌های شیپوری مانند، عطری شیرین دارند و در نهایت به میوه تبدیل می‌شوند.


5. میرتل آبی (میرتلوکاکتوس ژئومتریزانس) Blue Myrtle Cactus (Myrtillocactus Geometrizans)، از جمله کاکتوس های بلند با رشد سریع

کاکتوس میرتل آبی، یکی از کاکتوس های بلند سریع الرشد است که با گذشت سال‌ها شبیه به یک درخت می‌شود. این کاکتوس می‌تواند تا ارتفاع 4 متر رشد کند. میرتل آبی حتی پس از رسیدن به بلوغ هم باطراوت است و استقامت جوانی خود را به‌خوبی حفظ می‌کند. میرتل آبی دوست داشتنی جز گیاهان گلدار نیز به‌شمار رفته و در فصل بهار می‌تواند گل‌های سفید یا بنفش تیره نیز تولید کند!

این کاکتوس برای مدت طولانی بدون هیچ شاخه‌ای به رشد خود ادامه می‌دهد، ولی پس از رسیدن به بلوغ شاهد ظهور چندین شاخه خواهید بود. میرتل آبی در طبیعت اصلی خود، شاخه‌هایی محکم و متراکم دارد، اما اگر نمی‌خواهید این کاکتوس بیش‌ازحد رشد کرده و متراکم شود، باید آن را در گلدانی کوچک کاشته و در داخل خانه قرار دهید.

بیشتر مطالعه کنید: با 16 تا از جذاب ترین کاکتوس های گوشتی آشنا شوید

کاکتوس میرتل آبی یا میرتلوکاکتوس ژئومتریزانس
میرتل آبی یا میرتلوکاکتوس ژئومتریزانس


6. پیر مرد Old Man Cactus، از جمله کاکتوس های بلند خاص و جذاب

   کاکتوس پیر مرد، با زیبایی و ارتفاع باورنکردنی خود شما را مجذوب خود می‌کند. این گیاه زیبا به‌صورت پوشیده در یک لایه ابریشمی سفید رشد می‌کند، به همین دلیل نام پیر مرد را برای آن انتخاب کرده‌اند. کاکتوس پیر مرد در داخل خانه تا ارتفاع 2 متر رشد می‌کند، اما در محیط خارجی می‌تواند به بلندی 14 متر نیز برسد! به محض اینکه کاکتوس به طول 6 متر برسد، شکوفه‌های زیبایی بر روی گیاه ظاهر می‌شوند.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

اگر دوست دارید یک کاکتوس پیرمرد جذاب داشته باشید، کافی است مقدار زیادی نور خورشید برای آن فراهم کنید تا شاهد یک کاکتوس جذاب پوشیده شده در لایه‌ای ابریشمی باشید!


7. زرهی (آرماتوسرئوس اولیگوگونوس) Armatocereus Oligogonus

این کاکتوس جزو کاکتوس های بلند درخت‌مانند است و به آمریکای جنوبی تعلق دارد. کاکتوس زرهی پس از رسیدن به بلوغ، ارتفاعی حدود 12 متر پیدا کرده و می‌تواند شاخه‌هایی به‌صورت تکه‌تکه ایجاد کند. تیغ‌های این کاکتوس بسیار تیز هستند، پس هنگام کار کردن با آن بسیار مواظب باشید. یکی از ویژگی‌های ظاهری بارز این کاکتوس، رنگ خاکستری- آبی مانند ساقه‌های آن است.

مثل بسیاری دیگر از کاکتوس‌ها، زرهی کاشته شده در باغچه نیز می‌تواند گل‌های زیبایی به رنگ قرمز تولید کند، فقط موقع چیدن این گل‌ها احتیاط کنید، زیرا با حفاظی از تیغ‌های تیز پوشیده شده‌اند. پس از گذشت زمان، میوه‌های قرمز یا سبز رنگ نیز در سطح این کاکتوس پدیدار می‌شوند؛ اگرچه در نخست دارای تیغ هستند، اما پس از رسیده شدن تیغ‌های خود را از دست خواهند داد.

مطلب پیشنهادی: با ساکولنت ها و کاکتوس های مقاوم برای پرورش در خانه بیشتر آشنا شوید

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان


8. کاکتوس لوله‌ای (استنوسرئوس ترنبری) Organ Pipe Cactus (Stenocereus Thurberi)

کاکتوس لوله‌ای، یکی از برجسته‌ترین کاکتوس های بلند است که به هیچ وجه نباید از آن غافل شد. بعد از ساگوارو، لوله‌ای دومین کاکتوس بزرگ کاشته شده در ایالات متحده است. قطر تنه این کاکتوس تقریبا 15 سانتی متر است. لوله‌ای برخلاف ساگوارو به صورت تنه مستقل رشد نمی‌کند، بلکه از همان سطح خاک شاخه‌های متعددی را می‌رویاند. جالب است بدانید که این کاکتوس بزرگ، خوراکی نیز هست! گوشت ژله‌ای مانند آن پس از تخمیر شدن، قابل خوردن خواهد بود. جالب‌تر اینکه افراد بومی آمریکا برای چندین سال از گوشت درونی کاکتوس لوله‌ای به‌عنوان منبع غذایی خود استفاده می‌کردند.

ساقه‌های سبز- خاکستری این کاکتوس می‌توانند در صورت مناسب بودن شرایط تا ارتفاع 7 متر رشد کنند. تیغ‌های لوله‌ای به رنگ قهوه‌ای هستند و سطح ساقه‌های آن را می‌پوشانند. کاکتوس لوله‌ای پتانسیل نگهداری در خانه را نیز داشته و می‌توانید آن را نیز در گلدان بکارید و به‌صورت آپارتمانی نگهداری کنید.

کاکتوس لوله ای یا استنوسرئوس ترنبری از جمله کاکتوس های بلند
کاکتوس لوله ای یا استنوسرئوس ترنبری


9. ارکید کاکتوس Orchid Cactus

ارکید کاکتوس، یکی دیگر از کاکتوس های بلند عظیم الجثه است و پس از رسیدن به بلوغ، تا ارتفاعی بیش از 9 متر رشد می‌کند. این کاکتوس در جنگل‌های بارانی گرمسیری یافت می‌شود، اما می‌تواند در سایر نقاط نیز رشد کند؛ البته تا زمانی که شرایط محیطی آن شبیه به همان جنگل‌ها باشد.

اگر عاشق ارکید کاکتوس هستید اجازه ندهید ارتفاع بلندش شما را از نگهداری آن پشیمان کند! این کاکتوس می‌تواند گیاه آپارتمانی بسیار خوبی برای شما باشد. برای نگهداری از آن کافی است آن را در نور زیاد ولی غیر مستقیم خورشید قرار دهید. اگر شرایط برای آن مهیا باشد، در فصل تابستان شاهد شکوفه‌های صورتی، سفید، قرمز، زرد و نارنجی آن نیز خواهید بود.

مطلب پیشنهادی: جامع‌ترین روش نگهداری کاکتوس


10. کاکتوس مدادی (افوربیا تیروکالی) Pencil Cactus (Euphorbia Tirucalli)

کاکتوس مدادی، یک کاکتوس بلند و زیباست. انواع آپارتمانی این کاکتوس تا ارتفاع 2 متر رشد کرده و در صورت کاشته شدن در باغچه (محیط خارجی) به طول 9 متر می‌رسند. کاکتوس مدادی، متعلق به هند و آفریقاست. کاکتوس مدادی را می‌توانید به راحتی به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگهداری کرده و ارتفاع آن را تا حدود سقف خانه خود ثابت نگهدارید. نکته جالبی که در مورد این کاکتوس از کاکتوس های بلند وجود دارد این است که شاخه‌های به پهنای یک مداد می‌رسند و همین موضوع دلیل نامگذاری این کاکتوس است.

سانسوریا ابلق کراواتی پر غلاف ارتفاع45
502,000 تومان
قاشقی بلک در گلدان فلزی
433,000 تومان
پتوس ابلق در گلدان آویز
517,000 تومان
گیاه سانسوریا سبز پرغلاف
459,000 تومان
گیاه آگلونما متوسط
512,000 تومان

در طول نگهداری از کاکتوس مدادی اگر دمای محیط را حوالی 25 درجه سانتی گراد حفظ کنید، کاکتوس مدادی به خوبی از زحمات شما تقدیر خواهد کرد. دقت داشته باشید که شیره این گیاه سمی است، بنابراین آن را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار داده و هنگام رسیدگی نیز حتما دستکش ضخیم بپوشید.

به‌عنوان نکته آخر در مورد کاکتوس مدادی نیز گفتنی است کاکتوس‌های مدادی جوان برگ‌هایی ریز و صورتی رنگ دارند که این برگ‌ها به مرور زمان از بین خواهند رفت. باتوجه به ویژگی کاکتوس مدادی اگر دنبال کاکتوسی جذاب با حداقل میزان رسیدگی هستید، مدادی انتخابی عالی برای شما خواهد بود.

کاکتوس مدادی یا افوربیا تیروکالی
کاکتوس مدادی


11. آستروسیلندراپونتیا سوبولاتا  Austrocylindropuntia subulate (Eve’s Needle)

آستروسیلندراپونتیا سوبولاتا یکی دیگر از کاکتوس های بلند جذابی است که می‌توانید آن را در کویر و صحرا پیدا کنید. این کاکتوس نگهداری آسانی داشته و کافی است مقدار زیادی نور برای آن فراهم کنید تا به راحتی رشد خود را ادامه دهد!

آستروسیلندراپونتیا سوبولاتا در طبیعت اصلی خود حدود 4 متر رشد می‌کند، اما در محیط‌های آپارتمانی نهایتا به ارتفاع یک و نیم متر خواهد رسید. پس از بلوغ نیز، ظاهر آن شبیه به یک درخت خواهد بود.

سوبولاتای زیبا دارای ساقه‌هایی به رنگ سبز تیره است، این ساقه‌ها می‌توانند تا قطر 8 سانتی‌متر نیز رشد کنند! اگر به‌خوبی از این کاکتوس نگهداری کنید در فصول بهار و تابستان باید منتظر رشد گل‌های ظریف قرمز رنگ و شیپوری شکل آن باشید.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی 20 تا از کاکتوس های بدون تیغ


12. کاکتوس سنیتا Senita Cactus، یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین کاکتوس های بلند

در نگاه اول، شاید فکر کنید سنیتا یک کاکتوس نیست، البته حق هم دارید! ظاهر متفاوت سنیتا در مقایسه با سایر انواع کاکتوس این فرضیه را در ذهن بیننده شکل می‌دهد. سنیتا ظاهری بسیار نرم و ابریشمی دارد، به‌همین دلیل جزو متفاوت‌ترین و البته جذاب‌ترین کاکتوس‌ها و خاصه کاکتوس های بلند شمرده می‌شود.

به لطف سرعت رشد پایین، امروزه سنیتا یکی از بهترین کاکتوس های آپارتمانی است و در صورت کاشته شدن در گلدان می‌تواند به ارتفاع 2 متر نیز برسد. اگر این کاکتوس را در باغچه بکارید، شاهد رشد 4.5 متری آن خواهید بود.

گفتنی است تعدادی تیغ کوتاه تیز در بخش تنه سنیتا وجود دارند که با کمی دقت می‌توانید از تماس با آن‌ها اجتناب کنید. یک سنیتای جوان، رنگی با تناژ بنفش دارد که هر چه به بلوغ نزدیک‌تر شود، رنگ سبز در آن تقویت شده و نمایان‌تر خواهد شد. این کاکتوس در برابر سرمای هوا مقاوم است و می‌تواند در مناطقی با زمستان‌های طولانی به‌خوبی دوام بیاورد.


13. توتم پل (پاکی سرئوس اسکاتی مانستروسوس) Totem Pole Cactus (Pachycereus Schottii Monstrosus)

چندین سال طول می‌کشد تا توتم پل به نهایت ارتفاع خود (3.5 متر) برسد. این کاکتوس علاوه بر داشتن سرعت رشد پایین، نگهداری بسیار آسانی نیز دارد. اگرچه شاید از نظر ظاهری توتم پل شباهت زیادی با کاکتوس‌های دیگری مثل ساگوارو نداشته باشد، اما رشد قائم و رو به بالای آن سبب شده است تا این کاکتوس را نیز در لیست کاکتوس های بلند جای دهیم. تنه کوتاه توتم پل، به عنوان پایه اصلی عمل کرده و ساقه‌های بلندی را می‌رویاند. این ساقه‌ها دارای پوستی نرم و رنگ سبز ملایم هستند.

یک کاکتوس توتم پل بالغ دارای زائده‌های مو مانندی است که با رنگ خاکستری خود در نوک ساقه‌ها قرار دارند. این گیاه دچار آفات نشده و مصون از ابتلا به بیماری‌های گوناگون است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که نور مورد نیاز آن را برایش فراهم کرده و از آبیاری بیش‌ازحد آن خودداری کنید. به‌عنوان نکته آخر نیز گفتنی است که این کاکتوس در داخل و خارج خانه رشدی بسیار خوب خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع نگهداری از کاکتوس زیبای کریسمس

کاکتوس توتم پل یا پاکی سرئوس اسکاتی مانستروسوس
توتم پل یا پاکی سرئوس اسکاتی مانستروسوس


14. کاکتوس کندلابرا (افوربیا لاکتی کمپکت) Candelabra Cactus (Euphorbia Lactea Comapcta)، از جمله کاکتوس های بلند با ظاهری درخت مانند

کاکتوس کندلابرا، کاکتوسی درخت مانند است که در طبیعت اصلی خود تا ارتفاع 4.5 متر رشد می‌کند. جالب است بدانید انواع آپارتمانی کاشته شده در گلدان کندلابرا نیز می‌توانند به طول 3 متر برسند.

کندلابرا یکی از بهترین کاکتوس‌هایی است که می‌توانید در داخل خانه از آن نگهداری کنید، زیرا نوع رشد آن متفاوت است و ظاهر بسیار زیبایی دارد. این کاکتوس بلند جذاب، بومی صحراهای خشک آفریقای جنوبی است و اگر به خوبی از آن نگهداری کنید، شاهد ظهور تعدادی گل زرد- سبز روی آن خواهید بود!

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان
مانسترا متوسط با گلدان مواد آلی استوانه
922,000 تومان
سانسوریا کراواتی امریکن با گلدان مواد آلی
812,000 تومان

گفتنی است کاکتوس‌های خانواده افوربیا دارای شیره‌ای هستند که وقتی ساقه را می‌برید به بیرون تراوش می‌کند، این کاکتوس نیز از این قاهده مستثنی نبوده و در صورت بریده شدن ساقه‌ای شیره‌ای از آن خارج خواهد شد. به‌عنوان نکته آخر نیز گفتنی است که عده‌ای باور دارند که کندلابرا شباهت ظاهری زیادی با کاکتوس ساگوارو دارد که البته این باور نیز دور از ذهن نیست و دلیل آن وجود ساقه و شاخه‌های رو به بالا در این کاکتوس است.


15. سرئوس پروویانوس Cereus Peruvianus

سرئوس پروویانوس متعلق به برزیل و اوروگوئه است. این گیاه فوق‌العاده در صورت مناسب بودن شرایط محیطی می‌تواند رشدی حدود 6 متر را در محیط خارج از خانه تجربه کند. البته که پروویانوس علاوه‌بر کاکتوس های بلند جزء کاکتوس های آپارتمانی نیز شمرده می‌شود، فقط کافی است که آن را در گلدانی با خاک و زهکشی عالی بکارید و هر چند وقت یکبار آن را هرس کنید. برخلاف اغلب کاکتوس‌های دیگر، پروویانوس دارای رشدی سریع است و می‌تواند در عرض یک سال به ارتفاع یک و نیم متر برسد! به‌همین دلیل بهتر است آن را مرتبا چک کرده و در صورت لزوم، هرس کنید.

بد نیست بدانید اگر عاشق گل و شکوفه هستید، پروویانوس شما را ناامید نخواهد کرد! این کاکتوس در فصل تابستان گل‌های زیبایی را در رنگ‌های متنوعی همچون زرد، صورتی و سفید رو ساقه خود شکوفا می‌کند. اگرچه، عمر این گل‌ها بسیار کوتاه است؛ زیرا پروویانوس تنها یک شب در تابستان گل می‌دهد، اما تماشای آن‌ها حقیقتا جذاب و تماشایی خواهد بود. اگر به محض گلدهی، کود مناسب برای پروویانوس فراهم کنید، شاید گل‌ها تبدیل به میوه هم شوند!

بیشتر مطالعه کنید: راهنمای جامع نگهداری از کاکتوس ریپسالیس

کاکتوس سرئوس پروویانوس ، کاکتوس بلند جذاب
کاکتوس سرئوس پروویانوس


16. کاکتوس انجیر تیغی یا اپونتیا انجیر هندی Prickly Pear Cactus

انواع مختلفی از کاکتوس اپونتیا وجود دارند که می‌توانید به‌راحتی آنها را در خانه پرورش دهید. در این میان، انجیر تیغی یکی از انواع نسبتا بلند این کاکتوس‌ها به شمار می‌آید. اگر پنجره‌ای نورگیر و بلند دارید، این کاکتوس را در آن نقطه قرار دهید. گفتنی است در شرایط محیطی مناسب، اپونتیا می‌تواند بین 1.5 الی 2.5 متر رشد کند.


17. کاکتوس افوربیا بایوانسیس Euphorbia baioensis، از جمله کاکتوس های بلند مناسب منازل و محیط های اداری

افوربیا بایوانسیس، یک کاکتوس بلند زیبا است که می‌تواند انتخابی هوشمندانه برای قرار گیری در منازل و محیط‌های اداری باشد. این کاکتوس از کاکتوس های بلند بومی کشور کنیاست و  برای نگهداری از آن باید محیطی با نور زیاد خورشید برای آن فراهم کنید. افوربیا بایوانسیس تیغ‌های فراوانی در سطح خود دارد که زیبایی آن را چندبرابر کرده‌اند. جالب است بدانید یک افوربیا بایوانسیس آپارتمانی می‌تواند تا 2 متر نیز رشد کند و اگر از شرایط خود راضی باشد، در بهار و تابستان با رشد گل‌های ریز زرد رنگ خود از شما سپاس‌گزاری خواهد کرد!

مطلب پیشنهادی: روش نگهداری کاکتوس افوربیا

کاکتوس افوربیا بایوانسیس از جمله کاکتوس های بلند مناسب منازل و محیط های اداری
کاکتوس افوربیا بایوانسیس


18. افوربیا تریگونا Euphorbia Trigona

اگر دوست دارید کاکتوس بلند شما رشدی سریع داشته باشد، افوربیا تریگونا را انتخاب کنید! این کاکتوس بزرگ می‌تواند در زمانی اندک به طولی چشمگیر برسد. افوربیا تریگونای گلدانی، ارتفاعی بین 0.5 الی 2 متر خواهد داشت.

ولن ۲
1,408,000 تومان
خانواده تدی
660,000 تومان
باکس میکی لاو
1,307,000 تومان
باکس دلبند
494,000 تومان

دقت داشته باشید که تریگونا دارای شیره‌ای سمی است که در صورت خورده شدن و یا تماس با پوست می‌تواند التهاب و عوارض ناخوشایندی به همراه داشته باشد. پس بهتر است آن را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید و موقع تماس با آن نیز مراقب این مسئله باشید.


19. پیلوسوسرئوس پاچی کلادوس Pilosocereus pachycladus

پیلوسوسرئوس پاچی کلادوس یکی دیگر از کاکتوس های بلند با رشدی سریع است که می‌تواند به‌طور سالیانه حدود یک متر رشد کند! این گیاه در طبیعت اصلی خود قادر است به ارتفاع 10 متر نیز برسد. البته هرگز چنین رشدی را در داخل خانه شما تجربه نخواهد کرد، اما هنوز هم یک کاکتوس جذاب بلند آپارتمانی است. برای دستیابی به ارتفاعی کافی و داشتن رشد مناسب، باید به خوبی از این کاکتوس مراقبت کنید. پیلوسوسرئوس نیز مثل اغلب کاکتوس‌های دیگر علاقه‌ای به سرمای هوا نداشته و نمی‌تواند رطوبت بالای محیط را تحمل کند.

برای نگهداری از پیلوسوسرئوس پاچی کلادوس کافی است نور زیاد خورشید و خاکی با زهکشی قوی برای آن فراهم کنید تا با رشد خود شما را شگفت زده کند. از آنجایی که سرعت رشد این کاکتوس بالاست، بهتر است به‌طور مداوم آن را بررسی کرده، در صورت لزوم آن را هرس یا گلدان آن را تعویض کنید.

بیشتر مطالعه کنید: 10 تا از کاکتوس های بزرگ که می‌توانید در خانه نگهداری کنید

عکس کاکتوس پیلوسوسرئوس پاچی کلادوس
کاکتوس پیلوسوسرئوس پاچی کلادوس


20. افوربیا آکرورنسیس Euphorbia acrurensis

افوربیا آکرورنسیس، کاکتوسی جذاب و خوش رنگ و آخرین گزینه از لیست 20 تا از بهترین کاکتوس های بلند است. ساقه‌های این گیاه به‌صورت نواری زاویه‌دار شده و شکلی نسبتا خاص به گیاه بخشیده‌اند. آکرورنسیس بومی آفریقای غربی و جنوبی است، اما می‌تواند در سایر محیط‌های مشابه نیز رشدی قابل قبول داشته باشد. این کاکتوس باید نور کافی خورشید را به‌صورت غیرمستقیم دریافت کرده و همواره در محیطی گرم نگه داشته شود.

به‌عنوان نکته آخر در مورد افوربیا آکرورنسیس نیز گفتنی است که یک آکرورنسیس آپارتمانی می‌تواند به ارتفاعی بین 1.5 الی 2.5 متر برسد. بنابراین اگر دنبال کاکتوس آپارتمانی با ارتفاع زیاد هستید، به‌احتمال زیاد افوربیا آکرورنسیس می‌تواند گزینه‌ای برای خرید باشد.

بلند بودن ارتفاع یک کاکتوس نه‌تنها دلیلی برای منع نگهداری از آن در خانه نیست، بلکه انگیزه‌ای است تا لذت داشتن گیاهانی متفاوت را امتحان کنید. توصیه‌ای کاربردی ما این است که انواع کوچک این دسته از کاکتوس‌ها را خریداری کرده و در منزل نگهداری کنید؛ پس از رسیدن به ارتفاع بسیار زیاد نیز (نزدیک سقف)، آنها را به خارج از خانه منتقل کنید. کاکتوس‌های بلند، زیبایی دوچندانی به باغچه و حیاط شما می‌بخشند. فراموش نکنید که نگهداری از کاکتوس‌ها بسیار آسان است، فقط کافی است یکی از آنها را انتخاب کرده و به خانه بیاورید!

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم لیستی از کاکتوس‌های بلند را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره تخصصی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات نگهداری گل و گیاه گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.