خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

با بیش از 12 مورد از گیاهان گلدار بیشتر آشنا شوید

زمان مطالعه: 10 دقیقه

برای داشتن باغچه یا آپارتمانی که در تمام طول سال زیبایی گل‌ها آن را تماشایی و زنده نگه دارد، لازم است تا با گل ها و گیاهان گل دار بیشتر آشنا شوید. به‌این‌شکل می‌توانید در تک تک روزهای سال میزبان گل‌های زیبا و چشم‌نواز در خانه‌تان باشید. به‌این‌منظور در این مطلب از وبلاگ فروشگاه گل و گیاه گُل‌سِتان قصد داریم گل ها و گیاهان گل دار چهار فصل و فصلی را به شما معرفی کنیم. پس از آشنایی با این دسته از گیاهان می‌توانید گل گلدار چهار فصل را انتحاب کرده یا با ترکیب کردن گل های گلدار فصلی باهم در چهار فصل سال از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. با ما همراه باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطالب:


گیاهان همیشه گلدار یا چهارفصل

ستاره‌ای، گل پروانه دوست

گل ستاره‌ای گلی زیباست که می‌تواند در تمام سال زنده بماند. این گل مناسب کشت داخل باغچه منزل شماست و نکته جالبی که درباره آن وجود دارد این است که باعث جذب پروانه‌ها به خود می‌شود و می‌تواند باغچه شما را به باغچه‌ای رویایی مبدل کند.

گل ستاره ای از جمله گل های گلدار چهارفصل
گل ستاره‌ای

داوو‍‌دی

یکی از مشهورترین گیاهان همیشه گلدار داوودی است. هزاران گونه مختلف از این گیاه وجود دارد که گل‌های به رنگ‌های مختلف دارند. هر رنگ داوودی معنی متفاوتی دارد و گلی محبوب جهت نگهداری در منزل و هدیه دادن به دیگران است. در مورد گل داووی جالب است بدانید که رنگ قرمز آن به معنی عشق، رنگ زرد آن به معنی دوستی و رنگ سفید آن به معنی وفاداری است.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

میخک قرنفلی

میخک قرنفلی از دیگر گیاهان گلدار جهت نگهداری در منزل است. ساقه‌های بلند این گیاه بر زیبایی آن اضافه کرده و گل‌ها آن را بهتر در معرض نمایش قرار می‌دهد. این گل در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و رنگ‌های محبوب آن شامل صورتی، قرمز روشن، قرمز تیره و سفید می‌شود که به‌ترتیب اولین رنگ نماد عشق مادری، دومین رنگ نماد علاقه، سومین رنگ نماد عشق شدید و رنگ آخر نماد عشق خالص است.
گیاهان و گل های گلدار فصلی


گل های گلدار فصل بهار

بعد از معرفی گل های همیشه گلدار نوبت به گل های گلدار اولین فصل سال یعنی بهار می‌رسد. خرید گل در این فصل می‌تواند بهانه خوبی برای خوشامد گویی به بهار و بیرون کردن سرمای زمستان از خانه‌تان باشد؛ چراکه گل‌های می‌توانند فضای اطراف خود را بعد از یک زمستان سرد و تاریک دوباره رنگارنگ کنند.

نرگس، نماد تولدی دوباره و از زیباترین گیاهان گلدار فصل بهار

گل نرگس در اوایل بهار و با اولین نشانه‌های گرم‌تر شدن هوا شکوفا می‌شود. برای اینکه این گیاه به رشد مناسب خود برسد باید پیاز آن را در اواخر پاییز بکارید. این گل زیبا حدود ده نوع مختلف دارد که می‌توانید از بین آن‌ها یک یا چند نوع را انتخاب کنید. آنچه در مورد گل نرگس لازم است بدانید این است که این گل زیبا از گل های گلدار بهاری گلی حساس بوده و باید حسابی مراقب آن باشید؛ به‌این منظور پیشنهاد می‌کنیم مطلب آموزش کاشت گل نرگس، روش تکثیر و نگهداری همراه با معرفی گونه‌ها را در وبلاگ گُل‌سِتان مطالعه کنید.

نرگس، نماد تولدی دوباره و از زیباترین گیاهان گلدار فصل بهار
گل نرگس

سنبل

سنبل دومین گل گلدار بهاری است که قصد معرفی آن را داریم. مشابه گل نرگس برای تماشای زیبایی این گل زیبا در فصل بهار نیز باید آن را در اواخر پاییز در باغچه خود بکارید. این گل زمانی که رشد کند گل‌هایی زیبا و عطرآگین در رنگ‌های بنفش، آبی، صورتی و سفید می‌دهد که واقعا تماشایی هستند و از تماشایشان خسته نخواهید شد. سنبل انتخابی عالی برای هر علاقه‌مند به گل و گیاه است؛ پس اگر عاشق گل و گیاه هستید، سنبل را نیز در لیست خرید گل و گیاه خود قرار دهید. نکته‌ای که درباره سنبل وجود دارد و حین کاشت آن باید به آن توجه داشته باشید این است که پیاز این گیاه می‌تواند باعث ایجاد خارش یا حساسیت‌های پوستی شود، در نتیجه هنگام تماس با آن لازم است از دستکش استفاده کنید.

لاله، زیبای بی‌همتا

لاله گلی اصیل و زیباست که در رنگ‌های مختلف موجود است و همه چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. این گیاه برای حیوانات نیز بسیار جذاب است و ممکن است توسط آن‌ها خورده شود. درنتیجه اگر قصد کاشت لاله در باغچه خانه‌تان را دارید، بهتر است آن را کنار گیاهی مثل نرگس بکارید؛ چراکه حیوانات با نرگس میانه خوبی نداشته و این گل باعث فراری دادن حیوانات می‌شود.

گل لاله از جمله گل های گلدار در فصل بهار
گل لاله


گیاهان و گل های گلدار فصل تابستان

بعد از گل‌های بهاری به فصل گرم سال یعنی تابستان می‌رسیم. گیاهان گلدار تابستانی می‌توانند گرما و رطوبت این فصل را تحمل کنند، شرایطی که گل‌های بهاری نمی‌توانند در آن زنده بمانند و دقیقا به همین دلیل گل های گلدار تابستانی لقب گرفته‌اند. نکته مثبت درباره گل‌های تابستانی این است که آن‌ها نیز مثل گل‌های بهاری زیبا و رنگارنگ هستند؛ این گل‌ها به شرح زیراند:

گل گندم

گل گندم گیاهی قدی بلند و زیبا دارد و از تنوع رنگی زیادی برخوردار است. گل گندم تا اوایل پاییز شاداب و زنده می‌ماند و می‌تواند در تمام طول تابستان باغچه شما را زیبا و رنگارنگ کند.

دلفینیوم

گل دِلفینیوم که با نام زبان پس قفا نیز شناخته می‌شود، در رنگ‌های بنفش، صورتی و سفید می‌روید و مثل گل گندم، قد بلندی دارد. این گل در کنار سایر گیاهان گلدار تابستانی شما باغچه زیبا و چشم‌نواز را برایتان به‌ارمغان خواهد آورد.

گل دلفینیوم از جمله گیاهان گلدار تابستان
گل دلفینیوم

گلایول

یکی دیگر از گل‌های رنگارنگی که می‌توانید برای تابستان انتخاب کنید، گلایول است. این گل زیبا تقریبا در هر رنگی که فکرش را می‌کنید وجود دارد؛ حتی برخی از انواع آن دو رنگ و ابلق هستند. در نتیجه می‌توان گفت که گلی باب میل همه سلیقه‌هاست. درباره نگهداری از گلایول باید درنظر داشته باشید که این گل نیز مثل بیشتر گل‌های تابستانی به آب زیادی نیاز دارد، پس حتما به این مورد توجه داشته و حسابی مراقب آن باشید تا از جلوه نیفتاده و باغچه شما را ترک نکند.


گل های گلدار فصل پاییز

با آمدن فصل پاییز شرایط زندگی برای گیاهان کمی متفاوت شده و این فصل برای بیشترشان فصل خزان است، اما این به این معنی نیست که هیچ کدام از گیاهان گلدار پاییزی نیستند. اتفاقا تعداد نسبتا مناسبی از گیاهان وجود دارند که در پاییز نیز گل داشته و فصل خزان بر آن‌ها تاثیری ندارد؛ جالب است بدانید بیشتر گل‌های پاییزی می‌توانند گرمای تابستان و همچنین سرمای پاییزی را تحمل کنند. افزون‌بر گل های گلدار چهارفصل که جز گیاهان گلدار پاییزی نیز به‌شمار می‌روند، تعداد دیگری از این گل‌ها نیز به شرح زیراند:

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

کوکب

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فصل پاییز کوکب است؛ چراکه این گل تا زمانی که یخبندان نشود زنده می‌ماند. کوکب در آفتاب کامل رشد بهتری دارد، اما نکته که مورد آن وجود دارد این است که حشرات و حلزون‌ها را به خود جذب می‌کند، در نتیجه اگر این مورد برایتان چندان خوشایند نیست بهتر است گیاهان دیگری را نیز در اطراف کوکب بکارید تا حشرات و حلزون‌ها را دور نگه دارند.

گل کوکب
گل زیبای کوکب

شاه اشرفی

شاه اشرفی گلی از گل های گدار پاییزی با ظاهری زیباست که می‌تواند بین 1 الی 2 متر رشد کرده و سالی دوبار گل بدهد. شاه اشرفی گیاهی مقاوم است و در شرایط آب و هوایی مختلف زنده می‌ماند. گل‌های شاه اشرفی در پاییز تا اولین یخبندان باقی‌مانده و از بین نخواهند رفت.

رز

زر گلی همیشه زیبا و پادشاه تمام گل‌هاست که می‌تواند تا زمانی که هوا بیش‌ازحد سرد نشده گل بدهد؛ فقط کافیست گل رز خود را به‌خوبی هرس کنید تا در تمام طول فصل گل بدهد. این گل فوق‌العاده با توجه به رنگ‌بندی متنوع و گونه‌های مختلفی که دارد، انتخابی مناسب برای همه افراد با هر نوع سلیقه‌ایست. اگر قصد خرید گل رز و نگهداری از آن را دارید، در نظر داشته باشید که در اولین سال باید حسابی مراقب آن باشید؛ بعد از اینکه اولین سال گذشت، همین که مراقبت‌های اولیه را از گیاه خود داشته و آن را سالانه هرس کنید، کافیست.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان


گیاهان گلدار فصل زمستان

نوبت به آخرین فصل سال و معرفی گل های گلدار آن یعنی زمستان می‌رسد. ممکن است زمانی که صحبت از گل های گل دار زمستانی می‌شود تصور کنید فقط در داخل خانه می‌توان آن‌ها را پرورش دهید، اما بد نیست بدانید برخی از انواع گل‌ها می‌توانند حتی در زمستان در خارج از خانه نیز رشد کنند و به اطراف خود زیبایی ببخشند. برخی گیاهان مثلرز کریسمس، فندق افسونگر و البته گیاهانی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت!

گل برف

گل برف که یکی از گیاهان گلدار در فصل زمستان است، گل‌های زیبایی دارد و گل‌های آن در اواسط دی ماه شکوفا می‌شوند. گل‌های گل برف معمولا تا اوایل بهار، درست قبل از اینکه گل نرگس و سایر گیاهان بهاری شکوفا شوند شاداب و زنده مانده و خانه‌تان را زیبا و سرزنده نگه خواهند داشت.

گل برف از جمله گیاهان و گل های گلدار فصل زمستان
گل برف

خربق زرد زمستانی

خربق زرد زمستانی از جمله گیاهان گلدار زمستانی است که نگهداری آسانی داشته و به مراقبت کمی نیاز دارد. گل‌های این گل همان‌طور که از عنوان آن نیز مشخص است زرد رنگ بوده و در سرمای زمستان، گرمی را به خانه‌تان هدیه می‌دهد.

بنت قنسول

این گیاه که به سرخ برگه یا گل کریسمس نیز مشهور است می‌تواند در طول زمستان گل بدهد. بنت قنسول را می‌توانید در داخل خانه نگهداری کنید. این گل زیبا به محیطی خنک نیاز داشته، آبیاری زیاد را دوست ندارد و ترجیح می‌دهد نور زیادی را دریافت نکند. بنابراین بهتر است این گیاه را در محیطی با نور غیرمستقیم و در خاکی با رطوبت کم نگهداری کنید.

گل بنت قنسول در گلدان
گل بنت قنسول

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم لیستی کامل از گیاهان و گل های گلدار به تفکیک چهارفصل بودن یا فصلی بودنشان را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاور گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات باغبانی در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

رز جاودان مهرسا
674,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
746,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان
خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان


سوالات متداول شما درباره گیاهان گلدار

گیاهان و گل های گلدار کدام اند؟

گل ها و گیاهان گلدار زیادی وجود دارند که در چهارفصل یا برخی از فصل‌ها گل می‌دهند.
از جمله گل‌های چهار فصل می‌توان به گل ستاره‌ای، میخک قرنفلی و داوودی، گل‌های فصل بهار به نرگس و سنبل، گل‌های تابستان به گندم و گلایول، گل‌های پاییز کوکب و گل‌های زمستان به بنت قنسول اشاره کرد

کدام نوع رز در تمام سال گل می‌دهد؟

اکثر گونه‌های جدید رز می‌توانند در تمام سال گل بدهد. گونه‌های قدیمی‌تر رز سالی یک‌بار می‌توانستند گل بدهند. به عنوان مثال گل رز دورگه چای می‌تواند تا زمانی که دچار یخبندان نشود در تمام سال گل بدهد.

کدام گیاه بوته‌ای می‌تواند در بهار و تابستان گل بدهد؟

یاس بنفش گلی زیبا و بسیار خوشبو است که می‌تواند در بهار و تابستان گل بدهد. دو گیاه بوت‌های محبوب دیگر که می‌توانند در این فصل‌ها گل بدهند رز و ادریسی است. گیاهانی مانند گل شرابی، زغال اخته و درخت پر نیز در بهار و تابستان گل می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.