خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

معرفی گل موگه / گل برفی (Lily of thevalley)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی گل برفی / موگه

موگه زیبا متعلق به اروپا، و نقاط غربی سیبری است. خیلی از مردم این گل را به نام گل برفی می‌شناسند.
گل برفی یا موگه بسیار خوش‌بو است و عطری تازه و دل‌انگیز از خودش ساطع می‌کند؛ به همین دلیل در صنایع عطرسازی و آرایشی از آن بسیار استفاده می‌شود.
موگه پس از گلدهی، میوه‌های قرمز رنگ و ریزی تولید می‌کند. فراموش نکنید که موگه به طور کامل سمی است و هیچ بخش از آن (حتی میوه) قابل خوردن نیست.
گل برف سفیدرنگ ساقه‌های کوتاه و محدودی دارد، اما اجازه ندهید این موضوع مانع شما بشود!
این گل برای استفاده در مراسم عروسی بسیار پرکاربرد و محبوب است و حتی دوشس کمبریج ( کیت میدلتون ) هم در دسته گل عروسی خود از این گل استفاده کرده بود. موگه به راحتی با سایرگلهای عاشقانه مثل رز، قرنفل و لاله هماهنگ می‌شود و با گلی مثل نرگس، ترکیبی بهاری ایجاد می‌کند.
اگر قصد خرید گلدان گل موگه را دارید به این نکته توجه کنید که این گل بسیار سمی است.
با گُل‎سِتان همراه باشید تا روش نگهداری گل موگه و نماد و موارد مصرف آن را بدانید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

تاریخچه گل برفی

افسانه گل موگه شنیدنی است. طبق افسانه‌ها، وقتی شیطان از بهشت رانده شد شروع به گریه کردن کرد و از اشک او، گل موگه شروع به روییدن کرد. طبق یک افسانه دیگر که در بین مسیحیان رایج است، موگه از اشک‌های حضرت مریم هنگامی که به صلیب حضرت عیسی نگاه کرد رشد کرده است.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

موگه یا گل برفی نماد چیست

موگه زیبا نماد سادگی و خلوص است. این گل معمولا در آرامگاه‌ها کاشته می‌شود و به عنوان نمادی از حضرت مسیح برای بشارت دادن و انجیل به شمار می‌رود.

شرایط مراقبت از گل موگه
عکس گل برفی

انواع موگه

به طور طبیعی موگه یک گل بهاری است، اما به لطف صنعت گسترده ‌گل‌وگیاه امروزه در تمام طول سال هم یافت می‌شود. گل‌های آن اغلب سفید هستند، اما انواع خاص و کم‍‌یابی از آن هم هستند که رنگی صورتی مانند دارند. این گل تنها یک نوع دارد! پس نگران اینکه گل اشتباهی بخرید نباشید، اگر گلی شبیه به موگه بود، قطعا خودش است!

سمی بودن

تمام بخش‌های این گل بسیار سمی هستند. بخصوص میوه قرمزرنگ آن که ممکن است برای کودکان جالب باشد. خوردن مقدار کمی از آن کافی است تا دچار عوارض شدید گوارشی، مشکل قلبی و التهابات شدید شوید. پس آن را از دسترس کودکان و حیوانات دور کنید.

روش کاشت و نگهداری

وقتی گلهای موگه را به صورت شاخه ­ای دریافت کردید، آن­ها را از نظر دارا بودن هرگونه نقص و بیماری چک کنید. این گل بسیار زیبا است اما نگهداری از آن کمی دقت نیاز دارد. ساقه آن را با یک چاقوی تیز ببرید و آن را در آب سرد قرار دهید. در طول مدتی که از آن­ها در منزل نگهداری می­کنید، همیشه آن­ها را در مکان سرد قرار دهید.

اگر قصد دارید آن را در باغچه بکارید، مکانی با نور نسبی انتخاب کنید و آن را مرتبا آبیاری کنید. موگه در گلدان هم به خوبی رشد می­کند. مثل همه گلها و گیاهان، مهم­ترین مسئله را فراموش نکنید : زه­کشی مناسب خاک!

معطر بودن

موگه گلی معطر و خوش بو است. عطر آن شیرین است و گاهی ردی از عطر لیمو هم در خود دارد.

موارد مصرف گیاه موگه

  علاوه بر کاربرد در دسته گل­های مختلف، موگه در صنایع دارویی و عطرسازی هم استفاده می­شود. موگه در ساخت داروهای قلبی، درمان سنگ کلیه، سکته مغزی و عفونت­های چشم کاربرد دارد.
استفاده از محصولات دارویی، آرایشی و یا بهداشتی حاوی موگه در دوران بارداری و شیردهی مضر است.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه در مورد معرفی، روش نگهداری گل موگه (گل برفی) و نماد و موارد مصرف آن لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره رفع مشکلات گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات باغبانی تهران گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.