خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

با 16 تا از گل های مناسب فصل بهار که به خانه شما زیبایی می‌دهند بیشتر آشنا شوید

زمان مطالعه: 10 دقیقه

گل‌های بهاری به مثابه نشانه‌‌ای هستند که به ما می‌گویند فصلی سبز و گرم در راه است. این گل‌های زیبا و رنگارنگ قبل از این‌که هر گیاه دیگری از خواب زمستانی بیدار شود، شکوفا می‌شوند و جشن بهار را آغاز می‌کنند. حتی اگر در خانه تقویم نداشته باشید با دیدن اولین نشانه‌های شکوفا شدن این گل‌ها متوجه می‌شوید که فصل بهار آغاز شده است و آن زمان است که با یک گل هم بهار می‌شود.
با آمدن فصل بهار زمان آن است که باغچه و منزل خود را با گل‌ها زیبا کرده و همزمان با آمدن بهار، آن را به خانه خود دعوت کنید. به‌این‌منظور ما در این مطلب از وبلاگ فروشگاه گل و گیاه گُل‌‎سِتان شما را با 16 مورد از گل های مناسب فصل بهار آشنا خواهیم کرد تا با خرید و کاشت آن‌ها در باغچه خانه‌تان بهار را میهمان خانه خود کنید. پس با گُل‌‎سِتان همراه باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطالب:

  1. بنفشه پنسی
  2. سنبل
  3. تریلیوم زرد
  4. خربق
  5. سرخ بن
  6. خشخاش کالندین
  7. قلب مریم
  8. سنبلک
  9. نرگس
  10. لاله
  11. گل بهار
  12. خرغوس
  13. زبان بره
  14. آزالیا
  15. فریزیا
  16. زنبق

گل های مناسب فصل بهار


1. بنفشه پنسی

این گیاه که با نام بنفشه دورگه هم شناخته می‌شود گیاهی است که هوای خنک را ترجیح می‌دهد و در یک بهار خنک یا در پاییز شکوفا می‌شود. نگهداری از بنفشه پنسی کار ساده‌ای است، به‌همین‌خاطر معمولا از آن برای گل‌آرایی محیط‌های شهری یا مراسم‌ها نیز استفاده می‌شود. این گل زیبا چندین رنگ دارد؛ از رنگ سفید گرفته تا تقریبا سیاه و هر رنگ دیگری که به فکر شما برسد و از جمله گل های مناسب فصل بهار است که می‌توانید آن را داخل محیط خانه نیز پرورش بدهید. این گیاه به محیطی نورگیر با کمی سایه نیاز دارد و باید در خاکی مرطوب با زهکشی مناسب زندگی کند. اگر شرایط کافی برای آن مهیا باشد می‌تواند تا بیست و پنج سانتی‌متر قد بکشد. پنسی نمادی از یادآوری، عشق یا وابستگی به فرد است.

بنفشه پنسی از جمله گل های مناسب فصل بهار
گل بنفشه پنسی


2. سنبل، یکی از مشهورترین گل های مناسب فصل بهار

یکی از مشهورترین گل های مناسب فصل بهار سنبل است. این گیاه در فرهنگ ایرانی ریشه زیادی دارد و یکی از سین‌های فرعی در هفت سین نوروزی به‌شمار می‌رود. سنبل رنگ‌های زیادی دارد و جالب است بدانید که هر رنگ آن بوی مخصوص خودش را دارد. در ایران همه رنگ‌های این گل نمادی از شروع بهار و آغازی تازه است، اما در جهان رنگ صورتی آن نمادی از خوشی و لذت است. پیاز این گل زیبا می‌تواند باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی شود بنابراین بهتر است با دستکش به آن دست بزنید و آن را از دسترس کودکان یا حیوانات خانگی دور نگه دارید.


3. تریلیوم زرد

این گیاه زیبا یک گل بهاری واقعی است. در پایان خرداد گل‌های این گیاه می‌میرند و برگ‌های آن نیز کمرنگ می‌شوند و دوباره در اواسط فروردین گل‌های زرد و سفید ظریف آن شکوفا می‌شوند. تریلیوم زرد گیاهی سایه دوست است و بهتر است در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. خاک این گیاه باید مرطوب بماند و البته زهکشی خوبی داشته باشد تا دچار پوسیدگی ریشه نشود. تریلیوم زرد می‌تواند تا 40 سانتی‌متر رشد کند.

گل تریلیوم زرد از جمله گل های مناسب فصل بهار
گل تریلیوم زرد


4. خربق

این گل از جمله گل‌هایی است که با نام رز کریسمس هم شناخته می‌شود. خربق در فصل بهار گل‌هایی بسیار ظریف و زیبا شکوفا می‌کند که به‌طرز فوق‌العاده‌ای جان سخت و مقاوم هستند. خربق یکی از گل های مناسب فصل بهار است که برای مناطق گرمسیری مناسب است. این گیاه به نوری غیرمستقیم و خاکی مرطوب نیاز دارد. زهکشی خاک خربق باید مناسب باشد تا دچار آسیب نشود و بتواند تا 30 سانتی‌متر رشد کند.


5. سرخ بن، از گل های مناسب فصل که به ریشه خونی نیز معروف است

می‌توانید این گل را ریشهٔ خونی نیز صدا کنید. این گیاه چند ساله بهاری از اوایل بهار شکوفا می‌شود و گل‌هایی سفید رنگ می‌دهد که تا اواخر بهار شما را همراهی می‌کند. این گیاه ریشه‌هایی سرخ و قرمز رنگ دارد که در صورت بریده شدن مایعی سرخ رنگ از خود ترشح می‌کند که مانند خونریزی است و نام آن نیز از همین ریشه‌ها گرفته شده است. سرخ بُن را باید در مکانی به دور از نور مستقیم خورشید کاشته و خاکی مرطوب با زهکشی خوب برای آن فراهم کنید. گفتنی است نوع بالغ این گیاه می‌تواند تا 15 سانتی‌متر قد بکشد.

گل سرخ بن از جمله گل های مناسب بهار
گل سرخ بن یا ریشه خونی


6. خشخاش کالندین

یکی از اولین گل‌هایی که در بهار شکوفا می‌شود خشخاش کالندین است. این گیاه زیبا در بهار گل‌هایی زرد و نارنجی می‌دهد. زمانی که گل‌های این گیاه شکوفا می‌شود مانند یک گل وحشی زیبا می‌شود و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. خشخاش کالندین را باید در قسمتی از باغچه بکارید که نورگیر بوده و کمی سایه داشته باشد. در صورتی که شرایط نگهداری از خشخاش کالندین مهیا باشد می‌تواند تا 60 سانتی‌متر رشد کند. این گیاه ترجیح می‌دهد خاکی مرطوب با زهکشی مناسب داشته باشد.


7. قلب مریم

بین گل های مناسب فصل بهار ، قلب مریم گیاهی با نام و ظاهری خاص است. قلب مریم بیشتر از اینکه شبیه به یک قلب باشد، شبیه به یک شلوار وارونه است!
گل‌های این گیاه زیبا به رنگ‌های سفید و صورتی هستند که به‌صورت خوشه‌ای روی یک ساقه رشد می‌کنند. قلب مریم به محیطی نورگیر و سایه نیاز دارد. بهتر است خاک قلب مریم را بیش‌ازحد خیس نکنید و محیطی با زهکشی مناسب را برای آن فراهم کنید. این گیاه رشد خوبی داشته و نوع بالغ آن تا یک متر نیز رشد می‌کند.

گل قلب مریم از جمله گل های مناسب بهار
گل قلب مریم


8. سنبلک

مانند هر گیاه دیگری در این لیست سنبلک نیز گیاهی مناسب فصل بهار است. نام دیگر این گل زیبا کلاغک است. گل‌های زیبای این گیاه مانند خوشه انگور از ساقه محکم آن آویزان هستند و از این لحاظ مانند گیاهان دیگر نیست. سنبلک را می‌توان در محیط‌هایی کاملا نورگیر قرار داد اما با کمی سایه نیز مشکلی ندارد. با توجه به ویژگی‌های سنبلک اگر برای خرید گیاه دنبال دنبال گیاهی با گل‌های خاص هستید سنبلک پیشنهادی عالی است.


9. نرگس از جمله مشهورترین گل های مناسب فصل بهار

زمانی که صحبت از فصل بهار می‌شود نباید گل نرگس را فراموش کرد. یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین گل های مناسب فصل بهار نرگس است. این گیاه با گل‌های درخشان و زیبایی که در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف دارد جزء اولین گل‌هایی است که در فصل بهار شکوفا می‌شود. بهتر است در پایان فصل گل‌دهی برگ‌های این گیاه را هرس کنید تا برای گل دادن در سال بعد مجددا آماده شود. نرگس به محیطی با نور کامل نیاز دارد و خاکی با زهکشی مناسب می‌خواهد. گیاه از نظر رشد، رشد خوبی داشته و در صورتی که شرایط مهیا باشد تا 30 سانتی‌متر می‌تواند رشد کند. نرگس نمادی از شروعی مجدد و آغازی تازه است.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

نکته‌ای که در مورد گل نرگس باید درنظر داشته باشید این است که پیاز نرگس سمی است، در نتیجه موقع دست گذاشتن به پیاز آن به این نکته توجه کرده و آن را در دسترس کودک خود یا حیوانات خانگی‌تان قرار ندهید.

برای آشنایی بیشتر با گل نرگس پیشنهاد می‌کنیم مطلب: آموزش کاشت گل نرگس، روش تکثیر و نگهداری همراه با معرفی گونه‌ها را در وبلاگ گُل‌سِتان مطالعه کنید.

گل نرگس از جمله گل های بهاری
گل نرگس


10. لاله

گل لاله رنگ‌بندی فوق‌العاده بالایی دارد و تقریبا تمام رنگ‌های رنگین‌کمان را نیز شامل می‌شود. این گل با رنگ‌بندی عالی که دارد، خودش را در دل هر علاقه‌مند به گل و گیاهی جا می‌کند. این گیاه در اندازه‌های مختلفی وجود دارد؛ به‌طوری‌که اندازه کوچک‌ترین آن 10 سانتی‌متر و بزرگ‌ترینش به حدود 1 متر می‌رسد. لاله برای گل‌دهی در بهار به محیطی نورگیر احتیج داشته و خاکی نیاز دارد که زود خشک شود. لاله نمادی از خوشحالی، آرزوهای خوب و وابستگی به شخص است.


11. گل بهار

زمانی که برف‌ها آب می‌شوند نوبت خودنمایی شکوفه‌های گل بهار است. زمان رشد این گیاه به‌شدت محدود است و وقتی که تابستان می‌‌آید این گیاه می‌میرد، اما شکوفه‌های سفید این گل زیبا که مانند دانه‌های برف است ارزش نگهداری از آن را دارد. گل بهار نور کامل خورشید را می‌پسندد و دوست دارد در خاکی مرطوب زندگی کند که به‌راحتی خشک شود. این گیاه اندازه‌ای کوچک دارد و نهایتا به 8 سانتی‌متر می‌رسد.

گل های بهاری | گل بهار
گل بهار


12. خرغوس

بین گل های مناسب فصل بهار این گیاه شباهت زیادی به گل جعفری دارد، بااین‌تفاوت‌که گل‌های آن پفکی و درشتی نیستند. درعوض گل‌های کوچک زرد و نارنجی آن تحمل شرایط سخت زیادی دارد و در تمام طول بهار گل‌های زیبایش میهمان خانه شما خواهند بود. خرغوس عاشق یک آفتاب کامل با کمی سایه است و می‌تواند تا یک متر قد بکشد و به گلی چشم‌نواز مبدل شود.


13. زبان بره، از جمله گل‌های مناسب فصل بهار که خاصیت های درمانی نیز دارد

زبان بره یکی از اعضای خانواده سوسن است که علاوه‌بر زیبایی خاصیت‌های درمانی نیز دارد. این گیاه مانند سایر اعضای خانواده‌اش گسترده و شناخته شده نیست، اما می‌تواند در اوایل بهار گل‌های زیبایی بدهد. زبان بره بومی آمریکاست و به‌صورت وحشی در طبیعت زندگی می‌کند. این گل بیشتر از اینکه در باغچه‌ها باشد در طبیعت است. اندازه این گیاه گاهی تا نیم متر نیز می‌رسد و ترجیح می‌دهد در محیطی با نور غیرمستقیم زندگی کند.

گل های بهاری | گل زبان بره
گل زبان بره


14. آزالیا

یکی از زیباترین گل های مناسب فصل بهار آزالیا است. این گل زیبا اغلب در رنگ‌های صورتی یا قرمز موجود است، اما رنگ‌های دیگری مانند آبی، بنفش زرد یا سفید نیز دارد. از آزالیا می‌توان به عنوان گل شاخه بریده نیز استفاده کرد و نمادی از عشق، زنانگی، روحیه‌ای حساس و دلتنگ بودن برای خانه است. بهتر است آزالیا را در محیطی با نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا آسیب می‌بیند.


15. فریزیا

این گل زیبا اهل آفریقا است، اما امروزه دیگر در تمام دنیا در دسترس است. نام فریزیا از روی فیزیکدان آلمانی قرن نوزدهم یعنی فردریک هاینریش تئودور فریز گرفته شده است. گل‌های فریزیا معمولا سفید و زرد است، اما می‌توانید رنگ‌های قرمز، بنفش، نارنجی و صورتی آن را نیز پیدا کنید. فریزیا از اواسط فروردین تا اواخر پاییز گل می‌دهد و با نگهداری مناسب می‌توانید در تمام طول سال گل‌های آن را زنده نگه دارید. فریزیا نمادی از معصومیت و اعتماد است.

گل فریزیا یک گل مناسب برای فصل بهار
گل فریزیا


16. زنبق، از جمله گل های مناسب بهار که جز گل‌های سلطنتی بوده است

آخرین گل از گل های مناسب فصل بهار که قصد معرفی آن را داریم، گل زنبق است. گل زنبق در قرون وسطی یک گل سلطنتی به‌شمار می‌رفته است و در پادشاهی فرانسه بسیار کاربردی و نمادی برای این پادشاهی بوده است. زنبق در بهار شکوفا می‌شود و با رنگ‌های زیادی که دارد چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. این گل زیبا نمادی از وفاداری، ایمان، امید و خرد است.


حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه در مورد معروف ترین گل های مناسب فصل بهار لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی اینترنتی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات کاشت و کوددهی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان
خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان


سوالات پرتکرار شما درباره گل های مناسب فصل بهار

اولین گلی که در بهار شکوفا می‌شود چیست؟

یکی از اولین گل‌هایی که در بهار شکوفا می‌شود گل برفی است. این گیاه زمانی که هنوز برف‌های زمستانی آب نشده است گل می‌دهد و به‌همین‌خاطر به گل برفی مشهور شده است. علاوه‌بر گل برفی شکوه برف، نرگس و بنفشه نیز از جمله گل‌هایی هستند که در ابتدای بهار شکوفا می‌شوند.

چرا بسیاری از گل‌ها در بهار شکوفا می‌شوند؟

بهار فصل معتدل و میانه‌ای است و درست بعد از سرمای شدید زمستان و قبل از گرمای شدید تابستان قرار دارد. دمای متعادل هوا، روزهایی به اندازه کافی طولانی و باران‌های مناسب همه باعث می‌شوند تا بهار فصل رویش اکثر گل‌های زیبا باشد.

چه گلی نماد فصل بهار است؟

یکی از مشهورترین گل‌های نماد بهار، گل نرگس است. این گل زیبا علاوه بر اینکه در همان اوایل بهار شکوفا می‌شود نمادی از شروع مجدد و تولدی تازه است. علاوه‌بر گل نرگس، گل سنبل نیز یکی از نمادهای ایرانی برای آغاز فصل بهار است؛ گلی که یکی از نمادهای طبیعت در سفره هفت سین نیز استفاده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.