خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

18 گیاه مناسب برای فصل پاییز

زمان مطالعه: 10 دقیقه

کاشت و نگهداری از گیاهان مختص فصل بهار نیست. جالب است بدانید که تقریبا هر گیاهی را می‌توانید در پاییز بکارید و مثل بهار از رشد آن لذت ببرید! البته که گیاه مناسب فصل پاییز در این فصل سرزنده تر و شاداب تر هستند. فصل پاییز زمانی برای نگهداری گلهای آپارتمانی با برگهای رنگی می باشد پس با پرورش انواع گل فصل پاییز از این گیاهان زیبا لذت ببرید .

قبلا در مطلب بهترین زمان برای کاشت و تعویض خاک گیاه گفته بودیم شاید بهار فرصتی خاص برای کاشت گیاهان تازه باشد، اما پاییز هم زمان مناسبی است. بعضی علف‌ها، پیاز گل‌هایی که در بهار شکوفه می‌دهند، گیاهان چندساله، درخت‌ها و درختچه‌ها انتخاب‌های بسیار مناسبی برای این فصل هستند و به خوبی در هوای پاییز رشد می‌کنند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

مزیت گل فصل پاییز به گل فصل بهار

پاییز ویژگی‌های خوب و متفاوتی برای کاشت و رشد گیاهان دارد. هوای خنک‌تر این فصل نسبت به تابستان، برای گیاهان دلپذیرتر است. خاک هنوز گرم است و باعث می‌شود تا قبل از رسیدن سرما ریشه‌ها به خوبی رشد کنند. چون در بهار، خاک هنوز سرد است و همانطور که می‌دانید، تا خاک گرم نشود گیاه رشد خوبی نخواهد داشت.

مطلب مرتبط: 20 ایده برای داشتن پاییزی رمانتیک و مفرح

مسئله دیگر، تنوع آب و هوای پاییز و بهار است. بهار فصل تغییر مداوم هواست، ممکن است روز با بارش شدید باران آغاز شود، ظهر هوا گرم شود و در شب باز به هوای سرد و بارانی تغییر کند. اما در پاییز، هوا تقریبا یکنواخت است و اتفاق غیرمنتظره ای نمی‌افتد. به همین دلیل در پاییز فرصت بیشتری برای کاشت گیاهان وجود دارد. گلهای فصل پاییز زیبایی خاص خود را دارند.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

علاوه بر این، پاییز آخرین فرصتی است که باغبانان و فروشندگان گل و گیاه می‌توانند گیاهانی را که به تازگی کاشته اند تا قبل از آمدن زمستان به فروش برسانند. گاهی ممکن است بتوانید گیاه گران قیمت را با یک تخفیف پاییزه بسیار ارزان‌تر خریداری کنید!

خوب، الان نوبت این است که به سراغ گیاه مناسب فصل پاییز برویم، پس در ادامه مقاله با گُل سِتان همراه باشید.

معرفی 18 گل آپارتمانی و گیاه مناسب فصل پاییز

گلهای پاییزی آپارتمانی و فضای باز شامل گیاهان گلدار و گیاهان سبز است که در اینجا به معرفی آنها می‌پردازیم:

01 – گلدان گل داوودی

گیاه داوودی مناسب فصل پاییز و شب یلدا

یک دکور پاییزی، فقط با این داوودی ها تکمیل می‌شود. آنها با رنگ زرد، نارنجی و قرمز خود، نماد خوبی از رنگین کمان پاییزی هستند. در طول روز، داوودی را در مکانی قرار دهید که نور زیاد ولی غیرمستقیم و فیلتر شده خورشید را دریافت کند و در شب، تاریک و کم نور باشد. آن‌ها روی قفسه و میز بسیار زیبا می‌شوند، درست مثل یک خورشید درخشان!

2 – آگلونما

اگر زمان و حوصله کافی برای رسیدگی به گیاهان ندارید، آگلونما هم گیاه دیگری است که می‌توانید انتخاب کنید. علاوه بر نگهداری آسان، آگلونما رشد راحتی هم دارد و اصلا دردسرساز نیست. برگ‌های سبزرنگ او سایه‌ای از رنگ قرمز دارد و با نوارهای زرد، نارنجی و حتی قرمز تزیین شده است. همین رنگ‌های پاییزی، او را به یک گیاه زیبا برای این فصل تبدیل کرده است. آگلونما یکی از پرطرفدارترین گیاهان فصل پاییز است.

گیاه آپارتمانی آگلونمای با گلدان بتنی
خرید آنلاین گیاه آگلونما

3 – کروتون

گیاه مناسب فصل پاییز کروتون

کروتون یک گیاه عالی برای آوردن حس و حال گرمسیری به خانه است! برگ‌های قرمز، نارنجی و زرد رنگ او که با هم ترکیب چشم‌نوازی در زمینه سبز ایجاد کرده‌اند، باعث شده کروتون یک گزینه شیک و زیبا برای دکوراسیون تمام منازل باشد. کروتون را در یک مکان پرونور قرار دهید، انعکاس نور خورشید روی برگ‌های رنگارنگ کروتون واقعا بی‌نظیر است.

خرید آنلاین گل تبریک

4 – بروملیاد

 بروملیاد ظاهر متفاوتی نسبت به سایر گیاهان دارد. او متعلق به خانواده آناناسیان است و باید در محیط گرم و مرطوب قرار بگیرد. گل بروملیاد به رنگ نارنجی، زرد یا بنفش مایل به قرمز است، که همگی رنگ‌هایی مناسب برای فصل پاییز هستند. علاوه بر این، می‌دانستید بروملیاد یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هواست؟

5 – مارانتا ( گیاه دعا خوان )

گلدان گل مارانتا گورخری

مارانتا گیاهی است که از قدیم بسیار محبوب و مورد توجه بوده است و رشد آسانی هم دارد.  برگ‌های سبز رنگ او با رگه‌هایی از قرمز و بنفش تزیین شده است. رشد مارانتا نامرتب و شلوغ است، به همین دلیل برای روی میز‌های بزرگ و یا آویختن مناسب است. جالب است بدانید که برگ‌های مارانتا در شب به سمت بالا خم می‌شود، درست شبیه دست‌هایی که در حال عبادت کردن هستند. به همین دلیل به او گیاه عابد یا دعاخوان هم گفته می‌شود.

6 – دراسنا پرچمی

برگ‌های دراسنا سبز تیره است که دور آن‌ها یک نوار زیبای قرمز یا بنفش وجود دارد. شاید کمی شبیه به یک گیاه خوراکی به نظر برسد که روی یک بامبو سوار شده است! گاهی اوقات تعدادی از این درخت‌های زیبای کوچک در هم تنیده شده و انگار به هم بافته شده اند، که در این صورت پیچیدگی زیبایی به دکوراسیون داخلی منزل شما می‌دهند. دراسینا پرچمی نیز یک گیاه مناسب فصل پاییز می باشد.

7 – پوتوس نئونی

گلدان گل آویزی پوتوس نئون

 معمولا رنگ‌های نئونی دست کم گرفته می‌شوند، اما این بار نه. در مورد این نوع خاص از پوتوس، ماجرا فرق می‌کند! برگ‌های براق پوتوس نئونی درست مثل یک منشور عمل کرده و واقعا درخشان و زیباست. این پوتوس برای پاییز بسیار مناسب است، چون مکمل خوبی برای رنگ‌های گرم پاییزی است و با سایه‌هایی از رنگ طلایی و نارنجی، کاملا با حال و هوای پاییز هم‌خوانی دارد.

8 – کالاتیا

شیک، پررنگ و رازآلود! برگ‌های کالاتیا مخلوطی از سبز تیره، زیتونی، سبز تیره و بنفش است. این گیاه با رنگ‌های زیبا و متفاوت خود، تنوع جالبی در میان سایر گیاهان پاییزی است. کمی سبز پررنگ در میان زرد و نارنجی پاییزی! کالاتیا برای هر منزلی و روی هر میزی مناسب است.

9 – آنتوریوم

گل آنتوریوم گلدانی قرمز رنگ

اگر اهل هدیه دادن گیاهان باشید، حتما گلدان گل آنتوریوم را در ایام عید و یا روز ولنتاین زیاد دیده اید! گیاهی زیبا و چشم نواز که بخاطر شکوفه‌های قرمز و صورتی خود، بسیار محبوب است. تمامی انواع آن زیبا هستند، اما اگر بیشتر به دنبال رنگ‌های پاییزی و گیاه مناسب فصل پاییز هستید، یک آنتوریوم زیبا با گل قرمز و یا نارنجی انتخاب مناسبی برای شماست. اگر به خوبی از او نگهداری کنید؛ یعنی در مکان پر نور قرار دهید، مرتبا به او کود بدهید و رطوبت کافی را برای او فراهم کنید، در تمام طول سال شاهد شکوفه‌های زیبای آنتوریوم خواهید بود.

خرید آنلاین گل آنتوریوم

10 – بنفشه آفریقایی

با بنفشه آفریقایی، دنیایی از رنگ و طراوت را به خانه بیاورید. نگهداری از آن تقریبا راحت است. آنها در هر جایی که نور و رطوبت باشد رشد می‌کنند، ولی برای حفظ رنگ زیبای خود، باید در زمستان نور زیادی دریافت کنند. پس فقط کافیست در این فصل سرد، نور کافی را برای آنها فراهم کنید. هر چند وقت یکبار آن را بچرخانید تا نور به تمام نقاط گیاه برسد و رشد برابری داشته باشد. می‌توانید برای تقویت این گل زیبا، به او کود مایع هم اضافه کنید.

11 – سرو

درختچه آپارتمانی سرو

درخت سرو مخصوص کریسمس و تعطیلات زمستانی است. علاوه بر این، اگر دقت کرده باشید سرو در بسیاری از پارک‌ها و باغ‌ها پیدا می‌شود.او را مرتبا هرس کنید تا شکل خمره ای و گنبد مانندی پیدا کند. اینگونه درست مثل این است که یک درخت مینیاتوری کوچک در کنار مبل خود دارید! سرو برای رشد، به نور مستقیم خورشید و هوای خنک احتیاج دارد.

خرید گل برای کریسمس

12 – نماتانتوس ( گیاه ماهی قرمز )

این گیاه، عضوی دیگر از خانواده بنفشه آفریقایی است، که با گل‌های خاص نارنجی خود زیبایی پاییزی را به شما هدیه می‌دهد. چون گل‌های او شبیه بدن ماهی است، به او گیاه ماهی قرمز هم گفته می‌شود.نماتانتوس را کمی دورتر از پنجره قرار دهید. البته برگ‌های منحنی شکل و خمیده اش، باعث شده انتخاب مناسبی برای آویختن باشد. اینگونه زیبایی اش بیشتر مشخص می‌شود.

13 اگزالیس (شبدر قرمز)

گل پروانه ای یااگزالیس

اگزالیس گیاهی بی‌نظیر برای هر خانه ای است. او برگ‌های بزرگ قرمز-بنفش شبدر مانندی دارد که باعث شده به گیاه “شبدر قرمز” و گیاه مناسب فصل پاییز هم معروف باشد. گل‌های کوچک سفید و صورتی او، تضاد زیبایی با برگ‌هایش ایجاد کرده است. او باید دور از تابش مستقیم خورشید باشد، به همین دلیل برای هر مکانی مناسب است. برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه، اجازه دهید که خاک کاملا خشک شود و سپس او را آبیاری کنید.

14 – سانسوریا

بدون شک سانسوریا یکی از راحت‌ترین گیاهانی است که می‌توانید داشته باشید. این گیاه یکی از گلهای مناسب فصل پاییز است. اگر مدام در حال فعالیت هستید و زمان کمی برای رسیدگی به گیاهان دارید، گیاه سانسوریا را انتخاب کنید. برگ‌های سانسوریا اغلب سبزرنگ است و با نوارهای طلایی یا نقره ای تزیین شده است. این گیاه نور خیلی کم را هم تحمل می‌کند، حتی اگر به کلی فراموش کنید که به او آب بدهید، او همچنان سالم و استوار باقی خواهد ماند.

گیاه آپارتمانی سانسوریا رنگی بنفش
خرید آنلاین انواع سانسوریا

15 آماریلیس

گلدان گل آمارلیس

وقتی که تمام درختان و گیاهان خارج از خانه، بخاطر سردی هوا خشک شده اند و چیزی جز تنه و ساقه خالی از برگ برای آن‌ها باقی نمانده است، آماریلیس زیبا با گل‌های خوش رنگ صورتی، قرمز و حتی سبز خود فخر فروشی می‌کند! بله درست است، آماریلیس در تمامی فصل‌ها گل دارد و یک گیاهی عالی برای تمام فصول است. او را در یک مکان گرم و پرنور نگهداری کنید، و برای افزایش سرعت گلدهی، آن را مرتبا با آب گرم آبیاری کنید.

16 – گیاه بنت قنسول (گل کریسمس)

گیاه بنت قنسول آخر پاییز نزدیک به روزهای پایان سال میلادی و کریسمس خواداران بسیاری در دنیا دارد. رنگ خاص برگ های این گیاه باعث شده که اشتباها این گیاه را گل تصور کنند. گیاه بنت قنوسل گیاه پاییز و زمستان است چرا که بهترین فصل گل دهی آن در روزهایی از سال می باشد که روزها کوتاه‌تر از شبهاست. از این گل با نام گل کریسمس هم یاد می شود. ایم گل را باید در مکانی روش و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمایید.

17 – استرپتوکارپوس

گیاه گلدار استرپتوکارپوس

زیبایی استرپتوکارپوس به دلیل ترکیب زیبایی است که برگ‌ها و گل آن در کنار هم ساخته اند. برگ‌هایی سبز و بلند که شبیه “زبان” هستند؛ و گل‌هایی مخملی، پر تراکم و زیبا. این گل‌ها رنگ های متفاوتی دارند، مثل آبی، بنفش، صورتی، قرمز و سفید. پس به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را که بیشتر به سلیقه و یا دکوراسیون منزل شما نزدیک است انتخاب کنید. او را در مکان خنک، با نور متوسط قرار دهید تا بهترین گلدهی را داشته باشد.

18 – کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریمس هم گیاهی است که گل‌های قرمز و صورتی دارد. اما ظاهر این گیاه بسیار خاص و متفاوت است. شکوفه‌های این گیاه در ابتدا مخروطی شکل اند، اما در عرض چند روز به گل‌های جالب و زیبایی تبدیل می‌شوند، که در کنار برگ‌های ضخیم این گیاه، ترکیبی خیره کننده ایجاد می‌کنند. کاکتوس کریسمس برای گل دهی، به هوای خنک و کم نور نیاز دارد. پس برای این فصل بسیار مناسب است.

فصل پاییز، فصل رنگ‌های زرد و نارنجی، برگ‌های خشک و هوای سرد است. اما می‌شود با داشتن چند گیاه زیبا که باطراوت و شاداب هم هستند، حس و حال بهاری را در پاییز هم تجربه کرد. در خارج از منزل یک هوای خشک پاییزی، ولی در داخل، یک طبیعت سرحال بهاری! پس داشتن چند گیاه مناسب فصل پاییز و زیبا برای این فصل را فراموش نکنید.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم 18 گیاه مناسب فصل پاییز را به شما معرفی کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره اینترنتی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات طراحی گلکاری باغچه حیاط و سایر خدمات باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان
سانسوریا کراواتی امریکن با گلدان مواد آلی
812,000 تومان
زامیفولیا بلک 9 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه بلند
1,611,000 تومان
دراسنا کامپکت با گلدان مواد آلی
523,000 تومان
سانسوریا سبز با گلدان مواد آلی مخروطی
774,000 تومان
۲ نظرات
  1. فریبا القبه شعار می گوید

    خیلی خوب ممنون
    من روانشناسم هیچ چیز مثل رسیدگی به گلها تماشای آنها حال منو خوب نمیکنه.
    و قصد تکثیر و پرورش آنها را دارم و اطلاعاتتان خیلی مفید بود ولی برای آبیاری و….. به اطلاعات بیشتری نیاز دارم .
    سپاسگزارم

    1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

      سلام وقتتون بخیر لطف کنید از طریق واتساپ با ما در تماس باشید و سوالتون رو مطرح بفرمایید ۰۹۱۲۰۷۸۵۱۹۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.