ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

20 راه جالب برای ساختن یک پاییز عاشقانه

زمان مطالعه: 11 دقیقه

شاید شما پاییز را فصلی برای تغییر و شروع جدید، راحتی و آرامش و یا زیبایی مطلق بدانید! فصلی که گیاهان با برگهای رنگی ظاهر می شوند و حس و حال مرموزی را ایحاد می کنند.همه این‌ها درست است. اما مهم‌تر این است که پاییز همیشه بهترین فرصت برای ساختن خاطرات شیرین در کنار دوستان و خانواده است. و هچنین بهترین فصل برای سپری کردن در کنار کسی که بیشتر از همه دوستش دارید! پس اگر می‌خواهید لحظاتی فراموش نشدنی در این پاییز برای خود بسازیدو به دنبال ایده برای پاییز امسال هستید، در ادامه مقاله با گُل‌سِتان همراه باشید.

مطلب مرتبط : 8 ایده شگفت انگیز و جذاب برای هدیه روز تولد

وقتی هوا خنک‌تر و سردتر از روزهای قبل می‌شود، احتمالا دوست دارید به استراحت و سپری کردن زمان بیشتری با عزیزانتان بپردازید. شاید هم شروع به سفر و تفریح میکنید و سعی می‌کنید از تمام زیبایی و رموز پاییز سر در بیاوردید! ما در گُل سِتان 20 راه به شما پیشنهاد میکنیم تا به کمک آنها این پاییز را زیباتر و عاشقانه تر سپری کنید، 20 راهی که برای همه مناسب است، هم برای خانه نشین ها و هم برای طرفداران حرکت و ماجراجویی!

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

بهترین ایده ها برای گذراندن پاییز رمانتیک :

1 سری به زمین های وسیع کشاورزی بزنید.

در فصل پاییز و با زرد شدن برگها، زمینهای کشاورزی ظاهری زیبا و رمانتیک پیدا می‌کنند. می‌توانید هم در آنجا قدم بزنید و از آرامش محیط لذت ببرید، و هم عکسهایی رویایی با هم بگیرید. مثلا برای شروع، به مزرعه کدوحلوایی بروید. شاید چندتایی کدوحلوایی برای جشن هالوین پیدا کردید! اطراف هر شهری می توانید زمین های کشاورزی را پیدا کنید در تهران سمت ورامین زمین های وسیع کشاورزی زیادی وجود دارد.

2 – به مزرعه گل‌های آفتابگردان بروید.

می‌دانستید گلهای درخشان آفتابگردان تا پایان تابستان و حتی تا اوایل پاییز در حال رشد و گل دادن هستند؟ این فرصت را از دست ندهید و حتما این گلها را ببینید، گلهایی خاص و زیبا که همیشه نمادی از عشق و طراوت هستند. بهتری ایده برای پاییز برای گرفتن عکس های خاص و رمانتیک است. در پاکدشت تهران مزرعه های گل های آفتابگردان زیادی یافت می شود.

3 جدال فیلم ترسناک!

پاییز دقیقا وقت آن است که به سراغ فیلمها و سریالهای انباشته شده بروید و تماشای آن‌ها را آغاز کنید. چه فیلمی هیجان انگیزتر از فیلم ترسناک؟ هر بار در منزل یکی از دوستان خود جمع شوید و شب‌های بلند پاییز را با ماراتن تماشای فیلم ترسناک را سپری کنید. هرچه ترسناک تر بهتر! می توانید لیست ترسناک ترین فیلم های سینمای جهان را از اینجا مشاهده کنید.

4 – شیرینی‌‌های خوشمزه بپزید.

پای کدوحلوایی، سیب کاراملی، کیک هویج و … تمام طعم‌های دلپذیر موجود در جهان! پختن کیک و شیرینی با فردی که دوستش دارید، قطعا کاری شاد و لذت بخش خواهد بود. پس حتما آن را امتحان کنید و از نتیجه کار لذت ببرید. اگر تا کنون این کار را نکرده اید با یک سرچ ساده در گوگل می توانید از امروز شروع کنید.

5 نوشیدنی‌های پاییزی را امتحان کنید.

 یک قرار برای نوشیدن چای و قهوه در همان مکان همیشگی، قطعا چیز جدیدی نیست. اما اگر طعم‌های پاییزی و نوشیدنی‌های تازه به شما پیشنهاد شود چطور؟ به هر حال امتحان کردنش نه تنها ضرری ندارد، بلکه می‌تواند باعث خنده و ایجاد بحث‌های جدید باشد! در این پاییز، جاهایی را پیدا کنید که نوشیدنی‌هایی متنوع و مطابق فصل سرو می‌کنند. با دوستانتان به آنجا بروید و از کشف طعم‌های جدید لذت ببرید!

6 میوه بچینید.

پاییز فصل میوه های خوشمزه و متنوع است. با کسی که دوستش دارید به چیدن میوه های پاییزی بروید و میوه‌هایی تازه و سالم به خانه ببرید. علاوه بر این، همه میدانیم که خوردن یک سیب در روز، هرگونه دارو و دکتری را از شما دور می‌کند! می توانید به باغ های نزدیک محل زندگی خود بروید از صاحب باغ بخواهید که خودتان میوه ها را از درختان بچینید. باغبان های مهربان ایرانی به شما نه نخواهند گفت.

چیدن میوه از درختان در فصل پاییز

7 در طبیعت رانندگی کنید.

اگر ساکن شهر و درگیر شلوغی آن هستید، به احتمال زیاد از دیدن طبیعت واقعی پاییز غافلید. وقت آن است که با هم سوار ماشین شوید، بدون ترافیک رانندگی کنید و به دل کوه و جنگل حاشیه شهر بزنید. از رنگ و حس زندگی جاری در طبیعت به دور از دود و اثری از زندگی ماشینی، لذت ببرید! جنگل های راش روستای سنگ ده شمال ایران یکی از زیبا ترین درختان راش ایران را دارند که فصل پاییز جادوی رنگ ها را به نمایش می گذارند.

8 برای مراسم‌های پاییزی آماده شوید.

شب یلدا، جشن‌های باستانی ایرانی، و حتی هالوین. هر جشنی بهانه خوبی است تا در کنار عزیزانمان جمع شویم و از دورهم بودن لذت ببریم. فرقی نمیکند که بیشتر به کدام توجه می‌کنید. مثلا شب یلدا. همه ما ایرانی‌ها توجه خاصی به شب یلدا داریم. با شروع ماه آذر، کم کم برای این جشن آماده شوید. خانه را با هم تزیین کنید و تم یلدایی را به خوبی اجرا کنید. یا اگر هم به هالوین علاقمندید، دست به کار شوید. یک کدوحلوایی بردارید و با یک چاقو آن را هالوینی کنید! می توانید در آخرین روز پاییز گل برای شب یلدا هدیه دهید.

گل شب یلدا

9 آتش بازی را فراموش نکنید.

همیشه حسی نوستالژیک و جادویی در چوب و آتش وجود دارد. حتما امسال آتش به پا کنید! با هم جلوی شومینه بنشینید و به موسیقی محبوبتان گوش کنید، و یا یک پیک نیک کامل را ترتیب دهید و به همراه دوستانتان یک آتش بزرگ و واقعی درست کنید. دور آن بنشینید و لحظاتی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

10 هیجان فوتبال را تجربه کنید.

پاییز فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه هاست. این به معنی شروع مسابقات فوتبال هم هست! احتمالا دانشگاه، شرکت، و حتی محله شما یک تیم فوتبال دارد. حتما به تماشای مسابقات آن بروید. به کافه‌ها و رستوران‌هایی که مسابقات را پخش می‌کنند هم سری بزنید و ضمن خوردن یک عصرانه دلچسب، در هیجان رقابت سهیم باشید. کمی کُری خوانی برای روحیه هیچکس بد نیست. اگر شما هم رستوران و یا کافی شاپی را در شهرتان می شناسید که بازی های فوتبال را پخش می کنید آن را در زیر همین پست معرفی کنید.  : )

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

11 برای هیجان بیشتر، به خانه‌های خالی از سکنه بروید!

اگر شما و پارتنرتان اهل ماجراجویی و از طرفداران پروپا قرص ترس و وحشت هستید، این مورد برای شماست! حتما چند خانه در اطراف شهر به گوشتان خورده، که سال‌هاست خالی هستند و اشباح و ارواح در آن زندگی می‌کنند! دیگر ترس و تردید را کنار بگذارید، با هم به آنجا بروید و به تمامی شایعات پایان دهید. اگر به تازگی با هم آشنا شده اید، این کار فرصت خوبی است تا به هم نزدیک تر شوید، بخصوص وقتی هر دو جیغ می‌زنید! ولی مواظب باشید خود را به دردسر نیندازید. این فقط یک فرضیه است!

اما اگر واقعا تصمیم به این کار دارید می توانید به سمت روستای فینسک در نزدیکی جاده شهرمیزاد در سمنان بروید در جاده فیسنک روستای متروکه ای وجود دارد که داستان ترک اهالی این روستا در سالها پیش بسیار عجیب و ترسناک است. فقط مراقب باشید با دیدن قبرهایی در حیاط این خانه ها متروکه وحشت نکنید! می توانید شب را در عمارت فینسک که یک اقامتگاه بومگردی  با منظره زیبا است بگذرانید این عمارت شکارگاه عبدالله ریاضی، رئیس مجلس و استاد دانشگاه تهران در زمان پهلوی دوم بوده است که این اقامتگاه به خودی خود یک مکان دیدنی با ویو 360 درجه از جنگلها و کوهای البرز است.

12 در فصل پاییز به باغ گیاه‌شناسی بروید.

اکثر ما شانس زندگی در محیطی که توسط گیاهان و طبیعت احاطه شده باشد را نداریم. اما اگر شما آنقدر خوش شانس هستید که در شهر شما، باغچه ای کوچک برای سر زدن و گردش وجود دارد، حتما با هم به آنجا بروید و طبیعت پاییزی را در مقیاس کوچک تری تجربه کنید. در تهران باغ گیاه شناسی ایران در غرب تهران یکی از زیباترین مکان ها تهران در فصل پاییز است.

باغ پاییزی گیاه شناسی
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان
خانواده تدی
660,000 تومان

13 اسب سواری را امتحان کنید.

چه کسی دوست ندارد اسب سواری را امتحان کند؟ اگر هر دو شما علاقه مند به فیلم‌های عاشقانه کلاسیک، قدیمی و فانتزی هستید، اسب سواری راه خوبی است تا کمی از زیبایی‌های آن فیلم‌ها را با هم تجربه کنید. اگر تهران هستید می توانید به باشگاه اسب سواری لواسان در کنار جاجرود سر بزنید. در کنار هم باشگاه سوارکاری ثقفی و باشگاه سوارکاری سیاهپوش واقع شده اند.

14 به کتاب فروشی‌های قدیمی سری بزنید.

این ایده برای پاییز حسی اسرار آمیز و تاریخی داخل خود دارند. در بین کتابهای قدیمی و دست دوم چرخی بزنید و دقایقی در آن محیط قدیمی بنشینید و چند صفحه ای با هم کتاب بخوانید. اگر در تهران هستید در اطراف خیابان ناصر خسرو قدیمی‌ترین کتاب فروشی های را می توانید پیدا کنید.

15 در بازارهای محلی قدم بزنید.

کارهای عادی و روزمره خود را کمی متفاوت تر انجام دهید. اینگونه زندگی را از یکنواختی و ساده بودن در می‌آورید و در عین حال چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید. اگر شما فکر اقتصادی دارید و تمایل دارید با قیمت‌های کمتری خرید کنید، با هم به بازارهای کوچک بروید. هم صرفه جویی می‌کنید و هم به دور از تجملات رایج، لحظاتی صمیمی را سپری خواهید کرد. این ایده برای پاییز می تواند عکس های خاطره انگیزی را برای شما به جا بگذارید. در تهران بازار بزرگ تهران کوچه پس کوچه هایی دارد که شما را متعجب خواهد کرد پس از آن غافل نشوید.

16 در کارگاههای یک روزه شرکت کنید.

یاد گرفتن یک مهارت جدید در کنار هم واقعا عالی نیست؟ حتما این تجربه را امتحان کنید. در موسسات و مراکز آموزشی اطراف خود جست و جو کنید و در کارگاه‌های کوتاه مهارت آموزی شرکت کنید. مثل آموزش تهیه قهوه، کیک مخصوص، یا کشت زعفران! هم تفریح است و هم آموزش. در سایت ایوند (سامانه اطلاع‌رسانی برای رویدادها) می توانید رویدادهای مورد علاقه خود را پیدا کنید

17 یک قایق سواری عاشقانه در فصل پاییز!

در تهران می توانید به دریاچه چیتگر بروید و یک قایق پارویی اجاره کنید. در فصل آرامش بخش پاییز، با عشق زندگیتان در میان یک این دریاچه زیبا عاشقانه صبحت کنید. به نظر بی‌نظیر است، نه؟ یکی ایده برای پاییز که هر کسی را به وجد می آورد. اگر تنها هستید همانطور که در مقاله روش ساده پیدا کردن دوست گفته بودیم، پیدا کردن یک دوست کار سختی نیست و باید خیلی زود دست به کار شوید

قایقسواری پاییزی در دریاچه

18 لباس محلی بخرید!

هماهنگ و ست بودن یک زوج، نشانی از همدلی و ریسک پذیر بودن آن هاست. لباسی که دوست دارید را انتخاب کنید و برای خرید آن به فروشگاه‌های مخصوص بروید. شاید یلدای امسال را با پوشش محلی ایرانی سپری کردید!
برای تهیه لباس های محلی اقوام های مختلف ایران می توانید در گوگل “فروشگاه لباس محلی” را جستجو کنید تا لباس های رنگارنگ درب منزل شما به شما تحویل شد.

19 با هم به کلاس آشپزی بروید.

همه دوست داریم که غذاهای متنوع و خوشمزه بخوریم، اما پختن غذا واقعا لذت بخش تر است! با آمدن پاییز وطولانی تر شدن شبها، تعداد مهمانی ها هم بیشتر شده و کار برای آشپزی سخت تر. می‌توانید در یک کلاس آشپزی ساده شرکت کنید. هم غذاهای جدیدی یاد میگیرید و هم در کنار هم به قدر کافی میخندید!

20 به کشف گنجواره ها بروید!

Geocaching، که ما به فارسی آن را گنجواره معنی میکنیم،وب سایت سرگرمی جدید و بسیار پرطرفدار است. اجازه بدهید کمی برایتان توضیح بدهم. این بازی مناسب افرادی است که اهل ماجراجویی و گشت و گذار در طبیعت هستند. به این صورت که شما با مراجعه به سایت جهانی این بازی، مختصات جغرافیایی بسته‌های پنهان شده در طبیعت اطراف خود را پیدا میکنید.

بعد طبق آن آدرس به دنبال آن بسته های مخفی شده در زیر خاک میگردید و وقتی که آن ها را پیدا کردید، مجازید یک یا دو وسیله از آن بسته بردارید و با وسیله دیگری جایگزین کنید. فرقی ندارد. در این بازی ارزش مادی اصلا ملاک نیست. مهم حس ماجراجویی است.

مثلا ممکن است از بسته مخفی، آینه بردارید و برای نفر بعدی، یک شانه بگذارید. اگرچه این بازی در ایران هنوز رایج نشده، اما شما می توانید از پیشگامان آن باشید! حتما به این سایت سر بزنید و یا اپلیکشن آن را دانلود کنید و عضو جئوکچینگ شوید. 

عشق پر حرارت تابستانی، با آمدن فصل پاییز کم‌رنگ نمی‌شود. با هر راه و روشی که دوست دارید، لحظاتی رویایی و رمانتیک برای هم بسازید و روزها را از دست ندهید. حتما چندتایی از این 20 ایده برای پاییز راه را هم امتحان کنید.

در مورد عشق صحبت کردیم، چه چیزی بهتر از گل‌ها برای ابراز عشق وجود دارد؟ یک دسته گل زیبای پاییزی و گیاه مناسب پاییز با رنگ بندی فصل خزان، همیشه و در هر موقعیتی خواستنی و دلنشنی است. از معجزه زیبایی گل‌ها و گیاهان فصل پاییز غافل نشوید و بی دلیل همدیگر را با گلهای زیبا غافل گیر کنید!

حرف آخر

در این مطلب 20 راه جالب برای ساختن پاییزی عاشقانه را به شما معرفی کردیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست یا اگر نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره تخصصی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغ بانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
۲ نظرات
  1. علی حسین پوری می گوید

    سلام
    قشنگ بود مثل پاییز

    1. مهدی می گوید

      تو پاییز فقط باید بافت شعرشو میگم به شعرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.