ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

با گلهای ماه تولد خود بیشتر آشنا شوید

زمان مطالعه: 10 دقیقه

مدت‌ها قبل از پیدایش ایمیل، پیامک، شبکه‌های اجتماعی و حتی تلفن‌، مردم برای برقراری ارتباط و ابراز احساسات خود از گل‌ها استفاده می‌کردند. زبان گل‌ها -فلوریوگرافی- در قرن 18 و 19 میلادی بسیار محبوب بود، با اینکه ما امروزه راه‌های بسیار متنوعی برای برقراری ارتباط و انتقال پیام‌های خود می‌شناسیم، اما هنوز هم پیامی که از طریق گل‌ها منتقل شود از ارزش و عمق خاصی برخوردار است. هر ماه تولد یک گل ویژه دارد و هر گل نیز یک معنای خاص، ازاین‌رو بهتر است با توجه به ماه تولد فرد گیرنده گل را انتخاب کرده و به او احساس خاص بودن بدهید. بنابراین اگر دوستی دارید که روز تولدش نزدیک است و قصد خوشحال کردن او با خرید گل تولد مخصوص او را دارید، ولی نمی‌دانید چه گلی باید برای او بخرید، تا پایان این مطلب با گل ستان همراه شده و با گلهای ماه تولد آشنا شوید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست گلهای ماه تولد :


گلهای ماه تولد فروردین (ماه آپریل میلادی)

مینا و گل نخود!

مینا نماد خلوص، عشق راستین و بی‌گناهی است. پنج نوع رایج و پرطرفدار از گل مینا وجود دارد که رنگ گلبرگ‌های آن‌ها از سفید تا صورتی متغیر است، اما مرکز همگی زرد رنگ است. در گذشته انگلیسی‌ها گل مینا را با عنوان “چشم روز” می‌شناختند، زیرا گلبرگ‌ها آن در شب حول محور زرد رنگ خود بسته شده و با فرا رسیدن روز مجدد باز می‌شدند. هدیه دادن گل مینا، راهی بی‌نظیر برای نشان دادن عشق نامیرای شماست.

بعد از گل مینا نوبت به گل نخود می‌رسد، اگر فکر می‌کنید متولد فروردینی که قرار است هدیه روز تولدش را از شما بگیرد از گل مینا خوشش نمی‌آید، گل نخود انتخاب دیگری است که می‌توانید برای او داشته باشید، گل نخود نمایانگر خوشبختی و لذت سعادت است. این گل دارای عطر شیرینی است و می‌تواند حال و هوای خانه شخص هدیه گیرنده را کاملا بهاری کند؛ طوری که در هر نفس عطر بهار را حس کند!

گل مینا ، از جمله گلهای ماه تولد فروردین
گل مینا


گل تولد اردیبهشت (ماه می میلادی)

موگه و گل زالزالک!

موگه دارای تعداد زیادی از شکوفه‌های ظریف و زیبا است که با هم روی یک ساقه رشد می‌کنند. این شکوفه‌ها به رنگ سفید هستند و اغلب با برگ‌های سبز رنگ تزئین شده‌اند تا با ایجاد یک تضاد رنگی، حس واقعی طبیعت را منتقل کنند. موگه نماد شیرینی، دلچسبی، تواضع، فروتنی و مادری است. باتوجه به این موضوع این گل علاوه‌بر اینکه گل ویژه متولدین اردیبهشت است. هدیه بسیار مناسبی برای روز مادر نیز به‌شمار می‌رود.

گل زالزالک اما، یک انتخاب منحصربه‌فرد است. زالزالک، گلی کوچک به‌رنگ سفید یا صورتی است که بیشتر روی گیاهان و بوته‌ها رشد کرده و شکوفا می‌شود؛ به‌همین‌دلیل کمتر آن را در دسته گل‌ها دیده‌اید. ضمن اینکه میوه قرمز رنگ آن نیز به‌دلیل داشتن رنگ و بافت خاص خود به‌عنوان تزئین در دسته یا سبدهای گل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای انتخاب گل رز برای روز ولنتاین


گل‌های ماه خرداد (ماه ژوئن میلادی)

رز، یاس امین الدوله

با نزدیک شدن به فصل تابستان و رسیدن به اواخر بهار، هیچ گلی بهتر از گل رز نمی‌تواند حال و هوای بهاری- تابستانی را منتقل کند. رزها در رنگین کمانی از رنگ‌های گوناگون در بازار موجود هستند و به‌طورکلی، بیش از 100 نوع مختلف دارند! رز نماد سرسپردگی در عشق است و البته هر رنگ آن معنای خاص خود را فریاد می‌زند. برای مثال، قرمز نشانه عشق پرشور و زرد نیز نماد دوستی است.

دسته گل استرلیتزیا ( پرنده بهشتی )
874,000 تومان

بین گلهای ماه تولد شاید خیلی با یاس امین الدوله (پیچ امین الدوله) آشنایی نداشته باشید، زیرا این گل بر روی بوته‌ها یا گیاهان رونده گلدار رشد کرده و عموما در دسته گل‌ها حضور ندارد. یاس امین الدوله پروانه‌ها را به خود جذب می‌کند، پس بهتر است آن را در حیاط خود (یا حیاط منزل فردی که متولد خرداد است) این گیاه را بکارید و از زیبایی آن لذت ببرید.

گل رز ، از جمله گلهای ماه تولد خرداد
گل رز


گل ماه تیر (ماه جولای میلادی)

زبان در قفا و نیلوفر آبی

زبان در قفا را می‌توانید در رنگ‌های جذابی مثل نیلی، بنفش و صورتی پیدا کنید. زبان در قفای صورتی نشانگر عدم ثبات است، در حالی که انواع سفید آن سمبل شادمانی هستند، اما به‌طورکلی، این گل نماد مفاهیم مثبت و عشق است.

نیلوفر آبی، گلی بسیار خاص است. این گل نشانگر خلوص یا تولد دوباره است. نیلوفر آبی را می‌توانید از اردیبهشت تا شهریور روی آب‌های برکه‌ها پیدا کنید! هر گل تنها 4 روز عمر می‌کند و بعد از این مدت به زیر آب می‌رود. همین موضوع باعث شده تا نیلوفر آبی گلی بسیار ویژه باشد.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی 33 ایده ناب برای داشتن یک سالگرد ازدواج متفاوت


گل ماه تولد مرداد (ماه آگوست میلادی)

گلایول و شقایق

گاهی اوقات به گلایول “لیلیوم شمشیری” نیز می‌گویند، زیرا ظاهری بلند و لاغر مانند دارد. شکوفه اصلی آن را می‌توانید در رنگ‌های متنوعی مانند قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، بنفش و سفید بیابید. گلایول نماد قوی بودن شخصیت، یادآوری و ارادتمندی است.

گل دوم از گلهای ماه تولد مرداد، گل شقایق به رنگ قرمز درخشان خود معروف است. این گل در روز صلح جنگ ارتش در کشورهایی مثل انگلیس، کانادا و فرانسه به‌عنوان سمبلی از یادآوری افرادی که جان خود را در جنگ جهانی اول از دست دادند، سراسر کشور را پر می‌کند. از دیگر معانی این گل، تخیل و خیال‌انگیزی است.

گل گلایول صورتی
گلایول صورتی


گلهای ماه تولد شهریور (ماه سپتامبر میلادی)

گل ستاره‌ای (استر) و نیلوفر پیچ (ارغوانی)

استر را با نام‌های متفاوتی مثل گل ستاره‌ای یا گل سرما می‌شناسند. این گل زیبا نشانه عشق قدرتمند، توجه، خرد و دانش است. استر دارای رنگ‌های گوناگونی است، اما معمولا در رنگ‌های صورتی، سفید، قرمز، یاسی و بنفش فروخته می‌شود.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

درست مثل گل استر، نیلوفر پیچ هم بی‌نیازی در عشق را بیان می‌کند. گلبرگ‌های نیلوفر پیچ در صبح باز می‌شوند و مرکز ستاره مانند خود را به نمایش در می‌آورند، به همین دلیل نام دیگر آن “شکوه صبح” است.

مطلب پیشنهادی: آیا می‌دانید معنی هر رنگ از رنگ های گل رز چیست؟


گل ماه تولد مهر (ماه اکتبر میلادی)

گل جعفری و شاه اشرفی

گل جعفری از گلهای ماه تولد گلی با شکوفه‌های طلایی رنگ است که با برگ‌های پاییزی هماهنگ است. باتوجه به ویژگی‌های بصری این گیاه جای تعجب ندارد که چرا گل زیبای جعفری برای ماه مهر انتخاب شده است. گل جعفری نماد عشق شدید، اشتیاق و خلاقیت است. گل جعفری علاوه بر زیبایی، در طب سنتی نیز سابقه درخشانی برای به کارگیری به‌عنوان یک دارو جهت تسکین التهاب و مشکلات پوستی دارد.

ولن ۲
1,408,000 تومان
خانواده تدی
660,000 تومان
باکس میکی لاو
1,307,000 تومان
باکس دلبند
494,000 تومان

گل شاه اشرفی نشانه صلح و آرامش است. این گل در رنگ‌های مختلفی مثل نارنجی، صورتی و بنفش عرضه و به‌فروش می‌رسد. شاه اشرفی زیبا زنبورها را به‌سمت خود جذب می‌کند، به‌همین‌دلیل می‌تواند یک گل عالی برای جذب گرده‌افشان‌ها به سمت باغچه و حیاط شما باشد!

گل زیبای شاه اشرفی
گل شاه اشرفی


گل ماه تولد آبان (ماه نوامبر میلادی)

داوودی

نقش گلهای ماه تولد آبان را فقط یک گل و آن هم داوودی بازی می‌کند. داوودی در هر موقعی از سال در گلفروشی‌ها موجود است و در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شود. پرتکرارترین رنگ داوودی شامل صورتی، سفید، زرد و انواع مختلف قرمز است. این گل جذاب نماد وفاداری و صداقت است، بااین‌حال معنای آن می‌تواند با توجه به رنگ آن نیز کمی تغییر کند.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی 19 تا از بهترین انواع گلهای آویز آپارتمانی


گلهای ماه تولد آذر (ماه دسامبر میلادی)

نرگس و گل ختمی

نرگس نشانه آرزوهای خوب، امید و ثروت است. جالب است بدانید که گل نرگس، شامل خانواده وسیعی از گل‌هاست. این گل‌ها به مرکز شیپوری مانند خود معروف هستند.

گل ختمی مثل گل نیلوفر از جمله گلهای ماه تولد است که یادآور تولد دوباره و شروعی تازه است. ختمی در فصل تعطیلات و حوالی کریسمس نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد، ازاین‌رو با شروع تازه سال نیز ارتباط نزدیکی دارد. این گل نماد مراقبت و حفاظت است. اگر برای تولد دوست آذرماهی خود قصد خرید هدیه دارید، اینبار به جای یک دسته گل ساده و قدیمی، یک شاخه گل ختمی یا گل نرگس که گل ماه تولد اوست، به دوست خود هدیه دهید که تا پایان ماه از زیبایی آن لذت ببرد!

گل نرگس از جمله گلهای ماه تولد آذر
گل نرگس


گل‌های دی (ماه ژانویه میلادی)

میخک و گل برفی

برای شکوفه زدن در ماه‌های سرد زمستان، گل باید از قدرت بسیار زیادی بهره‌مند باشد. خوشبختانه گل زیبای میخک، از این توان و قدرت بی‌بهره نمانده و به یک نقطه درخشان در روزهای تاریک زمستان تبدیل شده است! میخک از جمله گلهای ماه تولد و گیاهان انگشت‌شماری است که می‌تواند در سرما نیز به گلدهی بپردازد و این روند را تا زمانی که دمای هوا بالاتر از درجه یخ‌زدگی می‌رسد، ادامه دهد.

میخک نماد تحسین، عشق و برتری است. این گل زیبا و در عین حال ساده است، به‌همین‌دلیل می‌توان از آن به‌عنوان گل جانبی برای پر کردن دسته و سبد گل استفاده کرده یا به‌طور مستقل یک دسته گل از آن درست کرد.

علاوه‌بر گل میخک گل برفی نیز از گلهای ماه تولد دی است. این گل نیز در ماه‌های زمستان یعنی بین دی‌ماه و اسفندماه شکوفه می‌دهد. گل برفی در طبیعت، مثل یک پوشش عمل کرده و زمین را با رنگ سفید خود می‌پوشاند. این گل نشانه امید و تولد دوباره است.

بیشتر پیشنهادی: با 25 مورد از انواع گل رز آشنا شوید


گلهای ماه تولد بهمن (ماه فوریه میلادی)

بنفشه و پامچال (گل مغربی)

با اینکه بسیاری از افراد به دلیل وجود ولنتاین در این ماه، بهمن را با رز قرمز می‌شناسند، اما در اصل این گل بنفشه است که نمایانگر ماه بهمن است. این گل بنفش رنگ نماد فروتنی، وفاداری و پاکدامنی است. در عصر ویکتوریا، یک دسته گل بنفشه بیانگر صداقت همیشگی بود و هنوز هم معانی فوق العاده وفاداری، درک و وابستگی را بیان می‌کند.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

گل دیگری که بین گلهای ماه تولد برای ماه بهمن انتخاب شده است، گل پامچال است. پامچال یک گل چندساله زرد رنگ است که ریشه‌های آن به اروپا باز می‌گردد. این گل خوراکی است و می‌تواند به‌عنوان تزئین برای کیک‌های تولد متولدین بهمن مورد استفاده قرار بگیرد. پامچال نماد عشق جوان و نوپاست، ازاین‌رو علاوه‌بر گل ماه تولد بهمن می‌تواند هدیه‌ای عالی برای معشوق شما نیز باشد.

گل بنفشه ، از جمله گلهای ماه تولد بهمن
گل بنفشه


گل‌های اسفند (ماه مارس میلادی)

دافودیل یا نرگس زرد

مشابه آبان ماه گلهای ماه تولد اسفند نیز فقط شامل یک گل می‌شوند. گل زیبای نرگس! گلی خوشبو که با رنگ زرد خود مژده رسیدن بهار را آورده و آخرین ماه زمستان را به امید روزهای زیبای بهاری زیباتر می‌کند. این غنچه‌های کوچک خوشیدی نماد عشق بی‌همتا هستند و به ما می‌گویند که با حضور عزیزانمان، همیشه آفتاب شادمانی در آسمان زندگی خواهد درخشید. نرگس در رنگ زرد و گاهی نارنجی نیز عرضه می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید: با 15 مورد از محبوب‌ترین انواع گل نرگس بیشتر آشنا شوید

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد گلهای ماه تولد لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات گل و گیاه در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان


گلهای ماه تولد در یک نگاه

معنیگل تولدماه
خلوص، بی‌گناهی، سعادتمندی، لذتمینا، گل نخودفروردین
دلپذیری، مادرانگی، امیدموگه، گل زالزالکاردیبهشت
عشق، شادمانیرز، یاس امین الدوله (پیچ امین الدوله)خرداد
مثبت بودن، بزرگی، خلوصزبان در قفا، نیلوفر آبیتیر
قوی بودن شخصیت، تخیل و آرزوگلایول، شقایقامرداد
عشق، توجه، عشق یک طرفهگل ستاره‌ای (استر)، نیلوفر پیچ (ارغوانی)شهریور
خلاقیت، آرامش، اشتیاق، آسایش خاطرگل جعفری، شاه اشرفیمهر
وفاداری، صداقتداوودیآبان
امید، ثروت، مراقبت، حمایتنرگس، ختمیآذر
تحسین، عشق، امید و تولدی دوبارهگل میخک و برفیدی
فروتنی، نجابت، وفاداری، عشق جوانبنفشه و پامچال (گل مغربی)بهمن
آغازی دوباره، آینده روشننرگساسفند
1 نظر
  1. آهنگ پیشواز می گوید

    من بهمنی ام و عاشق بنفشه ،خیلی گل قشنگیه ولی شرایط نگهداریش سخته

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.