ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

30 روش پیدا کردن دوست جدید در کمتر از یک هفته

زمان مطالعه: 15 دقیقه

داشتن دوست و روابط اجتماعی، یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین نیازهای هر انسانی است. همه ما لذت داشتن دوست خوب را تجربه کرده ایم، و می‌دانیم که یک دوست خوب، همراه و همدل درست مثل یک گنج باارزش است. با گل فروشی آنلاین گُل سِتان همراه باشید تا روش پیدا کردن دوست جدید چه در مدرسه و دانشگاه چه در محیط کار و زندگی را به شما آموزش دهیم.

اما پیدا کردن دوست خوب، حقیقتا کار راحتی نیست. روزهای اول مدرسه را یادتان هست؟ خیلی‌ها با کمی خجالت و عده ای هم با روی باز و خوشحالی شروع به صحبت و بازی کردند و به همین سادگی دوستی‌های زیبایی را رقم زدند.

ولی میدانیم که با بالارفتن سن آدمها، مشغله و نگرانی‌ها بیشتر شده و به همین نسبت، یافتن همراه و دوست خوب هم کمی سخت شده. بخصوص اگر برای مدتی طولانی به موقعیت و مکانی عادت کرده باشید و ناگهان مجبور به ترک آن شهر و یا شغل شوید. در این حالت باید از دوستان قدیمی خود دور شده و پس از سال‌ها مجددا دوستان تازه‌ای پیدا کنید. اما اگر در حال حاضر دوستان خوبی دارید قدر آنها را بدانید و سعی کنید در همانطور که در مطلب ۲۰ راه جالب برای ساختن یک پاییز عاشقانه به بهترین نحو این پاییز را با آنها سر کنید.
با گُل سِتان همراه باشید تا با هم 30 راه موثر دوست یابی را بررسی کنیم.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

بهترین روش پیدا کردن دوست جدید

1 – پیاده روی کنید.

تقریبا در هر شهری، فضایی مناسب برای پیاده روی وجود دارد. مثل حاشیه دریا، بخشی از طبیعت و یا جاده‌های مخصوص پیاده روی. وقتی با فردی در این مسیر همراه می‌شوید، به راحتی می‌توانید بحث‌های ساده ای را آغاز کنید. حرفهایی دور از دغدغه‌های زندگی روزمره. مثلا از زیبایی مسیر صحبت کنید، در مورد آب و هوا بگویید و با دیگران همکلام شوید. اگر علاقه‌مند به پیاده روی و یا کوه نوردی هستید، یافتن افرادی در این مسیرها خیلی به شما کمک می‌کند.

یعنی با افرادی دوست می‌شوید و علایق مشترکی با شما دارند و می‌توانید برای تفریحات و ورزشهای بیرون از منزل روی آن‌ها حساب کنید. فقط حواستان باشد، قبل از اینکه مسیرهایتان از هم جدا شود، برنامه دیدار مجدد را بریزید!

پیاده روی برای پیدا کردن دوست

2 خود را مشغول ورزش و فعالیت‌های گروهی کنید.

اگر تنها به پیاده روی رفتید و کسی را ندیدید، بهتر است با گروه‌های مخصوص همراه شوید تا در آنجا با افراد مختلف آشنا شوید. البته اگر پیاده روی ورزش موردعلاقه شما نیست هیچ ایرادی ندارد. ما فقط پیاده روی را مثال زدیم. هر ورزش گروهی دیگری مثل کوه نوردی، فوتبال، والیبال و یا حتی گروه‌های تنیس هم انتخاب‌های عالی هستند.

در کل سعی کنید گروه‌هایی را پیدا کنید که به فعالیت بدنی می‌پردازند. تا هم لذت ببرید، سالم‌تر شوید و هم افراد شاداب‌تری را ملاقات کنید. با اعضای گروه صحبت کنید و آنها را به صرف چای و یا قهوه بعد از ورزش دعوت کنید.

3 – سراغ موسیقی بروید.

طرفدار موسیقی پاپ هستید؟ یا عاشق نوای دلنشین سنتور؟ فرقی نمیکند. در هر حالت متناسب با سلیقه موسیقی خود، در گروه‌ها و کنسرت‌های که جدیداد در ایران زیاد هم برگزار می شود شرکت کنید. موزیک همیشه بهانه خوبی برای آغاز یک گفت و گوست.

دوستان هم سلیقه پیدا کنید و با هم جلساتی مخصوص به گوش دادن به موسیقی درست کنید. بعدا با دعوت کردن سایر افراد، گروه را بزرگتر کنید و در کنار دوستان جدید خود از موسیقی لذت ببرید. اگر شما در شهرهای مذهبی مانند مشهد و یا … زندگی می کنید احتمالا شانس کمتری برای شرکت در یک کنسرت خواننده مورد علاقه‌اتان را دارید. نگران نباشید راه برای رسیدن به دوست جدید زیاد است!

4 – با همسایه ها صحبت کنید.

گاهی وقت‌ها افرادی که تمام شهر را به دنبال آنها می‌گردیم، تنها یک دیوار با ما فاصله دارند! تا حالا با همسایه‌های خود آشنا شده اید؟ اگر می‌بینید که همسایه شما در حیاط مشغول کار کردن است، حتما بروید و به او کمک کنید. یا کمی بیشتر سوپ و شیرینی بپزید تا برای همسایه خود هم ببرید. اگر کمی برای آشنایی با آنها زمان بگذارید، شاید دوستانی بی‌نظیر پیدا کنید که فقط چند قدم با منزل شما فاصله دارند.

5 از سایت کوچسرفینگ استفاده کنید.

در این سایت عضو شوید قسمتی از این سایت مخصوص دورهمی‌های متفاوتی است، ایونت‌های شهر خود را پیدا کنید و در هر کدام که علاقه مند هستید شرکت کنید بدون شک دوستان جدید را در همان روز اول پیدا خواهید کرد. شاید اغراق نباشید اگر بگویم این روش پیدا کردن دوست جدید در ایران خیلی خوب جواب می دهد.

ایونت دوست یابی

6 – مهمانی بگیرید.

یک مهمانی شام مطابق با سلیقه خود ترتیب بدهید و همسایه‌ها، همکاران و دوستان تازه خود را دعوت کنید. اگر می‌توانید، توصیه میکنیم به آنها بگویید که هر کدام با دوستان خود بیایند. چون اینگونه دایره افراد آشنا را گسترش می‌دهید و در نتیجه دوستان بیشتری پیدا می‌کنید.
اصلا لازم نیست خیلی زحمت بکشید. یک سوپ ساده درست کنید و تعدادی پیتزا هم سفارش دهید! مهم این است که دور هم باشید و با هم لحظات خوبی سپری کنید.

7 – به یک کلاس جدید بروید.

رفتن به کلاس جدید، خودبه‌خود باعث می‌شود تا با افرادی جدید و همفکر آشنا شوید. بهتر است در کلاسی ثبت نام کنید که محیطی فعال تر داشته باشد و صرفا محدود به تدریس و سخنرانی نباشد، اینگونه می‌توانید بیشتر با همکلاسی ها و اساتید خود صحبت کنید. بعضی از کلاس‌های هنری (مثل نقاشی) به طور کلی بر مبنای مشارکت و فعالیتهای گروهی هستند. خود را به همکلاسی‌هایتان معرفی کنید و با آنها همراه شوید.

8 – از دوستان خود کمک بگیرید.

اگر دوستانی دارید که با افراد زیادی در ارتباط هستند، از آنها بخواهید تا شما را به دوستان خود معرفی کنند. اگر به شهر و کشور جدیدی مهاجرت کردید، هرگز ارتباط خود را با دوستان قدیمی خود از بین نبرید. از طریق شبکه‌های اجتماعی با آنها در ارتباط باشید. بد نیست گاهی برای دیدن همدیگر برنامه ریزی کنید.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

9 – به باشگاه ورزشی بروید.

یکی از بهترین راه‌ها برای ملاقات با افراد جدید، شرکت در کلاس های ورزشی است. حتی اگر خیلی با همکلاسی های خود جور نمی‌شوید، به بخش مشترک باشگاه ( مثل اتاق وزن کشی ) بروید و با دیگران در مورد وزن و ورزش و … صحبت کنید. اگر کافه کوچکی در باشگاه شما وجود دارد، حتما بعد از ورزش به آنجا بروید و با سایر اعضا در ارتباط باشید.

10 – با کتاب یا لپ تاپ خود را به کافی شاپ ببرید.

گاهی وقتی از کار در منزل خسته شدیم، ترجیح میدهیم ادامه آن را در فضایی بیرون از خانه مثل کافه انجام دهیم. این ساده است که سر خود را پایین نگه دارید و فقط به انجام دادن کار خود بپردازید. اما این بار هر از گاهی به سایر آدمها هم نگاه کنید. شاید درست میز کنار شما فردی مثل شما باشد. با افراد تازه هم صحبت شوید و از تنهایی خود فاصله بگیرید. شاید بهترین دوست خود را در همان کافه پیدا کردید!

11 – با تورهای داخلی به طبیعت زیبای ایران سفر کنید

تیم های باحال و اهل ماجراجوی زیادی در ایران شکل گرفته اند که شما را با سفرهای داخلی 2 الی چند روزه می برند می تواند آخر هفته را در یکی از این تور های ثبت نام کنید تورهایی با قیمت بسیار مناسب که اکثرا زیر 500 هزار تومان هستند. یک سفر به دل طبیعت با آدم‌های اهل طبیعت. قطعا در این سفر دوستان زیادی پیدا خواهید کرد

تعدادی از این تورهای را به شما معرفی می کنیم اما با یک جستجوی ساده در اینستاگرام و گوگل می توانید تورهای بیشتری پیدا کنید.روش پیدا کردن دوست جدید زیاد است اما این یکی از بهترین راه های پیدا کردن دوستان خوب است!
پیج اینستاگرام برگزار کننده های تورهای طبیعت گردی با ماشین های دو دیفرانسیل:
فوبه
مسو

تور گردشگری ایران برای دوست یابی

12 – عضو گروه‌های کتابخوانی شوید.

اگر اهل مطالعه هستید، یک گروه کتابخوانی می‌تواند انتخاب فوق العاده ای برای شما باشد تا بتوانید با افرادی مانند خودتان ملاقات کنید. می‌توانید این گروه‌ها را از طریق کتابفروشی‌های بزرگ، گروه‌های فرهنگی و یا حتی آنلاین پیدا کنید. شاید کمی طول بکشد تا گروهی را پیدا کنید که دقیقا سلیقه کتاب شما را دنبال کنند. اما اگر چنین گروهی را پیدا نکردید، خودتان دست به کار شوید! گروه خودتان را درست کنید و دیگران را به آن دعوت کنید.

13 – کارهای داوطلبانه انجام دهید.

معمولا موقعیت‌های جالبی برای انجام این نوع کارها وجود دارد، موقعیت هایی که هم لذت بخش هستند و هم با همدلی زیادی انجام می‌شوند. لازم نیست حتما هر کاری را انجام دهید. در کارهایی شرکت کنید که طبق علاقه و استعداد شما هستند. مثلا اگر از انجام امور فرهنگی مثل آموزش رایگان به کودکان، کار در گل فروشی، اجرای موسیقی و شعر خوانی و .. لذت میبرید، حتما به سراغ آنها بروید و با عشق و علاقه به آنها بپردازید. حتما در آنجا افراد خوبی را ملاقات می‌کنید.

14 – در گردهمایی‌های اجتماعی شرکت کنید.

صفحات اجتماعی مخصوص به شهر خود را دنبال کنید، معمولا گردهمایی های مختلفی مانند پیاده روی عمومی، رونمایی از آلبوم‌های موسیقی، گالری‌های هنری و … انجام می‌شود. بخصوص گروه‌های حامی طبیعت! در این روزها که حفاظت از طبیعت از بزرگترین دغدغه‌های انسانهاست، بد نیست به این گروه‌های بزرگ بپیوندید و در طرح‌های همگانی مثل جمع آوری زباله‌ها کمک کنید. در چنین فضایی، افراد مختلفی را خواهید دید و می‌توانید درمورد دغدغه‌های مشترک خود با هم صحبت کنید.

15 – فقط صحبت کنید!

فرقی نمی‌کند، در صف خرید هستید و یا حتی در اداره پلیس! با افرادی که کنار شما هستند صحبت کنید. اگر برایتان سخت است، از قبل کمی به مکالمه‌های ساده فکر کنید و تعدادی از آنها را همیشه در ذهن خود داشته باشید تا برای شروع مکالمه های این چنینی استفاده کنید.

ممکن است کمی در آغاز سخت باشد، اما اگر خوش شانس باشید و طرف مقابل هم اهل معاشرت باشد، قطعا مکالمه خوبی خواهید داشت.

16 – همراه با سگ خود به پیاده روی ببرید.

سگ‌ها همیشه جالب اند و مردم با لذت به آنها نگاه می‌کنند. اگر لباس سگ شما زیبا و کمی متفاوت است، شاید مجبور شوید با همه افراد حاضر در پارک در مورد او گفت و گو کنید!

اگر سگ خود را به پیاده روی ببرید، او می‌تواند دلیل خوبی برای آغاز معاشرت با افراد جدید باشد. بخصوص که بیشتر سگ‌ها کنجکاو و بازیگوش هستند و صاحب خود را به سمت سایر سگ‌ها و حتی کودکان می‌کشند، در این حالت دیگر مجبورید که به افراد جدید سلام کنید! روش پیدا کردن دوست جدید با سگتان شاید خیلی خوب جواب بدهد اما باید حواسمان باشد سگ ها را بازیچه برای پیدا کردن دوست جدید نکنیم چرا که این حیوان خانگی خودش یکی از بهترین دوستان شماست!

اگر در شهر شما پارکی برای سگ‌ها وجود دارد، حتما از آن استفاده کنید. تعدادی اسباب بازی برای سگ خود بردارید و با هم به پارک بروید. حتما در آنجا با افراد جدید و عاشقان حیوانات دیدار خواهید کرد.

17 – از صندلی‌های عمومی استفاده کنید.

رستوران‌ها و یا کافی شاپ‌هایی را پیدا کنید که میزهای عمومی دارند. به جای اینکه خود را به میز یک نفره محدود کنید، روی این میزها بنشینید. در این صورت با افراد جدیدی که با هم سر یک میز هستید صحبت خواهید کرد و شاید بعدها با هم دوست شدید! اگر تهران هستید تعداد زیادی از این کافی شاپ ها را درمرکز شهر نزدیک پارک خانه هنرمندان می توانید پیدا کنید.

18 – سراغ شبکه های مجازی بروید.

سری به فیسبوک و اینستاگرام بزنید. حتما گروه هایی مخصوص همشهری‌های خود پیدا می‌کنید. می‌توانید از این طریق با تعدادی از آنها آشنا شوید و قرارهای عمومی بگذارید. می‌توانید با هم هماهنگ کنید و حتی برای صرف یک چای همدیگر را ببینید. شاید از این طریق دوستان قدیمی خود را هم پیدا کردید.

19 – گروه‌‌ها و همایش‌های مخصوص به شغل خود را پیدا کنید.

آیا همایش هایی و یا گروه هایی مخصوص به حرفه شما هستند؟ مانند انجمن تجارت الکترونیک ایران، یا خانه هنرمندان ایران و یا … در مورد شغل خود جستجو کنید، گروه‌ها و همایش‌های مربوط به تحصیلات و یا حرفه خود را دنبال کنید و حتما در آنها شرکت کنید. تا ضمن یافتن افراد جدید، در کار و عملکرد حرفه‌ای خود پیشرفت کنید.

بسیاری از همکاری های بزرگ از همین گروه‌های محدود شکل گرفته اند. ممکن است شما یک دوست و یک شریک تجاری جدید پیدا کنید! این روش پیدا کردن دوست جدید برای بزرگسالان بسیار جواب می دهد، حتما امتحانش کنید.

20– در اتفاق‌های فرهنگی و هنری شرکت کنید.

در مرکزهای هنری و فرهنگی نزدیک خود عضو شوید و مانند تمام اعضا مرتبا در جلسات و اجراها شرکت کنید. تئاتر، موسیقی و جلسات نقد و بررسی اشعار و ادبیات بسیار گزینه‌های خوبی هستند. با افرادی که هستند صحبت کنید، چون آنها در هنر، هم سلیقه شما هستند.
اگر هنرهای تجسمی را ترجیح می‌دهید، سراغ گالری‌های نقاشی، خطاطی و مجسمه سازی های شهر خود بروید. با هنرمندان، صاحبان آثار و مدیران گالری‌ها صحبت کنید و در مورد سلیقه هنری خود بحث کنید.

21 – عضو باشگاه های سخنرانی شوید.

شاید صحبت کردن برای جمعیت کمی ترسناک به نظر برسد، اما وقتی در جمع افرادی باشید که همگی مثل شما هستند و برای یادگرفتن چیزهای جدید دور هم جمع شده اند، قطعا با مرور زمان آسان می‌شود. این نوع گروه‌ها نه تنها اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد، بلکه باعث می‌شود با افراد جدید و مختلفی دیدار کنید و با هم دوست شوید.

22 – سلیقه غذایی خود را بهانه کنید.

افرادی را پیدا کنید که مثل شما عاشق غذا هستند. یک غذا را انتخاب کنید و آن را به نوبت برای هم درست کنید. نظر بدهید و بخورید و بخندید! حتی می‌توانید هر بار به سراغ یک رستوران رفته و آن غذای محبوب را امتحان کنید. البته لازم نیست خیلی خرج کنید. اینکه کمی مزه آن را بچشید کافی است! با هم گروه شوید و کمی فارغ از مشکلات، لحظاتی شاد و خاطره انگیز برای هم بسازید. البته مراقب وزن خود باشید!

23 – به کلاس رقص بروید.

رقصیدن از زیباترین و شادترین راه هایی است که می‌توانید به وسیله آن انرژی خود را تخلیه کنید. روی یک نوع خاص از رقص و یا ورزش تمرکز نکنید. کلاس‌های مختلف را امتحان کنید. زومبا، سالسا،هیپ هاپ و … همگی تجربه‌های جدیدی هستند.
رقص بهترین ورزش است، شادابی و سلامت شما را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد و در عین حال بهانه ایست برای یافتن دوستانی شاد و سرزنده.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان
خانواده تدی
660,000 تومان

24 – عضو گروه‌های مذهبی شوید.

اگر فردی مذهبی هستید و یا به معنویت روح بسیار توجه می‌کنید، طبق دین خود عمل کنید. به مسجد،معبد، کلیسا و سایر اماکن مقدس خود بروید و در مراسم‌های مختلف شرکت کنید. این از مناسب ترین راه‌هایی است که بتوانید افرادی همراه و هم‌فکر و هم عقیده خود پیدا کنید.

25 – به سمینارها و یا همایش‌ها بروید.

اتفاقات پیرامون خود را رصد کنید. ببینید چه برنامه‌هایی در نزدیکی شما در حال برگزاری است. در آنها شرکت کنید و تجربه کسب کنید. سعی کنید کنار کسی بنشینید که تنها نشسته است احتمالا او هم دنبال دوست جدید است (;

26 – به موزه بروید.

به قول یک دوست قدیمی، خودت را به موزه ببر!
به چه چیزی علاقه دارید؟ هنر؟ تاریخ طبیعی؟ علوم؟ پول و اشیای قیمتی؟ فرقی نمی‌کند! بیشتر شهرها دارای موزه‌های مختلفی هستند که با کمی جست و جو بین آنها، می‌توانید نزدیک ترین موزه به سلیقه خود را پیدا کنید و به آن سر بزنید. درون موزه های می توانید با سایر بازدید کنندگان هم صحبت شوید.

27 – سری به مراکز خیریه بزنید.

آیا انگیزه خاصی برای کمک کردن به مردم، طبیعت، کودکان و یا سالمندان دارید؟ پس دست به کارشوید. در یک مرکز خیریه مناسب عضو شوید و حسابی درگیر امور خیریه شوید. در دنیای اموری مانند خیریه که همه بخاطر دلایل و انگیزه‌های درونی فعالیت می‌کنند، قطعا دوستان خوبی پیدا خواهید کرد، دوستانی که شاید مهربان‌تر و حامی‌تر از بقیه باشند.

28 – شغل پاره وقت را امتحان کنید.

اگر در خانه کار می‌کنید وفریلنس هستید یا به طور کلی شرایط شغلیتان به گونه ایست که با افراد جدید سر و کار ندارید، سراغ یک شغل پاره وقت در محیطی اجتماعی‌تر بروید. چند ساعت کار کردن در هفته، در جایی مثل رستوران یا کافی شاپ یا کتابخانه این شانس را به شما می‌دهد که صدها انسان جدید و متفاوت را ملاقات کنید و روحیه خود را بهتر کنید.

انجام کار پاره وقت در کافی شاپ

29 – شام و ناهار خود را تنها نخورید.

احتمالا هر بار که تنها به رستوران میروید، تمام مدت در حال استفاده از تلفن همراه و یا غرق در مطالعه کتاب محبوبتان هستید. اما این بار، متفاوت عمل کنید. اگر در کشور شما مکان‌هایی عمومی ( مانند بار و مکانی مخصوص برای سرو نوشیدنی ) وجود دارد، یک بار غذای خود را ببرید و در آن قسمت بخورید. با مسئول بار صحبت کنید و با افرادی که در کنارتان هستند معاشرت کنید.

با دوستان خود برنامه بریزید و ناهار آخر هفته را با هم در طبیعت نزدیک اطراف شهر بخورید. راه‌های مختلفی وجود دارد، کافی است کمی حوصله به خرج دهید.

30 – اگر خانم هستید، کار کمی راحت تر است!

شاید کمی برای آقایان دلسرد کننده باشد، اما باید بگوییم که ایجاد روابط جدید برای خانمها راحت تر است. خانمها زمان بیشتری را برای رسیدگی به خود صرف می‌کنند، به جزییات بیشتر توجه دارند و شاید کمی اجتماعی تر هستند. به همین دلیل در محیط های متفاوت تر و بیشتری نسبت به آقایان قرار می‌گیرند، که باعث می‌شود با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنند.

و اما آقایان جنتلمن، هیچگاه شروع یک ارتباط را با شوخی های زننده خیابانی شروع نمی کنند، چرا که می دانند بزرگترین اشتباه برای زیر سوال بردن شخصیت خودشان است، سعی کنید همیشه یک جنتلمن باشید.

قطعا چند راه از بین این 30 روش برای پیدا کردن دوست جدید برای شما مناسب بوده است. اما همواره یادتان باشد که تمامی این راه ها در شروع سخت است. باید به سختی و خجالت غلبه کنید و کمی زحمت بکشید تا بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. اعتماد به نفس داشته باشید، پرقدرت بایستید و خود را معرفی کنید. بدون نگرانی مکالمه جدیدی را آغاز کنید و حتی برای دیدار بعدی قرار بگذارید. کمی طول می‌کشد تا دوستان خوب و حامی پیدا کنید، پس ناامید نشوید.

تا زمانی که با افراد ارتباط برقرار نکنید، نمیتوانید دوستی پیدا کنید. درست است که کمی سخت است. ساختن اعتماد، صمیمت، احترام و حمایت، به زمان و انرژی نیاز دارد. اما مطمئن باشید که حتما فردی مناسب را پیدا میکنید. هرچه بیشتر در محیط های اجتماعی باشید، افراد متنوع تر و جالب تری را ملاقات می‌کنید، با اینکه با همه آنها صمیمی نمیشوید، فراموش نکنید که دوست خوب می‌تواند باعث پیشرفت، آرامش و شادی در زندگی شود. البته، سعی کنید که خودتان هم دوست خوبی برای دیگران باشید، این بهترین هدیه ای است که میتوانید به دوستان خود بدهید!

پیدا کردن دوست برای یک مهاجر خارج از ایران

یکی از دوستان من به تازگی به دلیل شرایط شغلی جدیدش، مجبور به مهاجرت به کشور امریکا شده است شده بود، به همین علت در مورد دوستی و روابط تازه حرفهای خوبی میزد، او می‌گفت : من در شهر خودم دوستان خوب و قدیمی داشتم که با بعضی از آنها از دوران مدرسه دوست بودم، یعنی بیش از 20 سال! ما همدیگر را به خوبی می‌شناختیم، همه چیز را در مورد هم میدانستیم، و حتی اگر مرتبا همدیگر را نمی‌دیدیم هم میدانستیم که هر کدام کجا و مشغول چه کاری هستیم.

علاوه بر دوستان خوب، من همسایه‌ها، همکار و آشنایان زیادی هم در شهر خودم داشتم. اما تازمانی که مجبور به ترک کشورم شدم، متوجه شده ام که چه دوستانی را از دست داده ام. اگرچه دلم برای همه آنها تنگ می شود و هر از گاهی با ارسال گل به ایران آنها را سورپرایز می کنم، اما هیجان و تجربه زندگی در مکان تازه را به شرایط سابق ترجیح دادم. او میگوید آغاز مهاجرت مانند یک تعطیلات طولانی است!

اما با گذشت زمان و به خصوص با ورود به فصل سرما، همه چیز تغییر می‌کند. کم کم تفاوتهای زندگی جدید مشخص می‌شود و در چنین شرایطی، قبل از همه چیز دلت برای دوستان و خانواده ات تنگ می‌شود و به فکر روش پیدا کردن دوست جدید خواهید بود.
هماطور که گفتم، یافتن دوستان جدید کار راحتی نیست. شاید شما کتاب خواندن را به بودن در جمعی جدید ترجیح بدهید! اما بهتر است این کار را نکنید. کمی زمان و انرژی کافیست تا باز هم دوستان خوبی پیدا کنید.

شما هم اگر راه کارهایی برای پیدا کردن دوستان جدید دارید لطفا در قسمت نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
۳۶ نظرات
  1. ابراهیم می گوید

    عالی بود ممنون زندگیتون سرشار از انرژی⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

    1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

      سلام . ممنون از نظر زیباتون
      رضایت شما باعث دلگرمی بیشتر مجموعه گل ستان خواهد شد.

    2. امیر می گوید

      عالی ایول دارین

      1. ناشناس می گوید

        پیاده روی خوبه وباشگاه

  2. مهتاب می گوید

    مقالتون خیلی کامل و خوب بود . ممنون

    1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

      سلام
      روزتون به خیر
      ممون بابت لطفتون

      1. رزیتا می گوید

        سلام جالب بود ولی اتفاق خوبیست یافتن ی دوست خوب

        1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

          سلام . بله دوست خوب تاثیرات مثبتی در زندگی دارد

          1. سارا می گوید

            خیلی خوشحالم که یکه دوست عزیز پیدا کرد م

        2. سارا می گوید

          خیلی خوشحالم

  3. رها می گوید

    ممنون خیلی به من کمک کرد

    1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

      سلام
      وقتتون بخیر
      ممنون بابت لطفتون

  4. حدیث می گوید

    جالب بود ولی تاحالا خیلی هارو امتحان کردم . آدم های مختلفی از زندگی آدم ها عبور میکنن ولی همشون نمیتونن به معنای واقعی دوست باشن . ایام به کام

    1. انیس می گوید

      سلام دوست عزیز. حالتون چطوره. اینقد آدمها مشغله دارن که نمیشه بهشون تکیه کرد. نمی دونم دوستی هام هم شده لحظه ای و خداحافظ.

  5. سهیل می گوید

    به جرات می گویم که همه را امتحان کردم گاهی حس می کنم که زندگی من یه سردرگمی کسل کننده است که تنها باید طی شود

    1. کتابخون می گوید

      نه اینطوری نگو.منم اینجوری بودم.اگه اهل کتاب هستی حوصلت سرنمیره.اینارو بخون.قلعه حیوانات نویسنده جورج اورول/شازده کوچولو نویسنده انتوان دوسنت اگزوپری/کیمیاگر نویسنده پائولو کوئیلو/دنیای سوفی یوستن گردر/را

  6. مریم می گوید

    من همشو امتحان کردم نمیشهه

    1. لیلا احمدی می گوید

      منم همینطور

    2. اریا می گوید

      یکم به شانس هم بستگی داره

  7. ناشناس می گوید

    ممنون متن بسیار خوبی بود ولی بنظرم امروزه خیلی کاربردی نیست ازین جهت که برای هر موردی حرف برای گفتن هست مثلا فضای مجازی به جای اینکه جایی برای شروع و تبادل افکار و اندیشه ها باشه شده محلی برای آرزوهای بر باد رفته چنانکه پره از مهندس پزشک مدیر عامل و۰۰۰۰ در مورد پیاده روی هم که ( سلامت را نمی‌خواهند پاسخ گفت سرها در گریبان ۰۰۰)در برخی از موارد هم نیاز به امکانات مالی خوبی می باشد۰ با همه ی این موارد ممنون از زحمت تون در خصوص گردآوری مطالب ۰ پیروز باشید ۰

  8. امیر می گوید

    دمتون خیلی گرم

  9. علیرضا می گوید

    خوب بود

  10. نگار می گوید

    عالیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
    من که تونستم دوستان خوبی پیدا کنم

  11. امنه می گوید

    خیلی مطالب جالب بود

  12. رضا می گوید

    اخه توی ای شرایط کرونایی کدام یک از اینها جواب می ده؟

  13. کوروش می گوید

    به نظر من دوست گرفتن آسان دوست نگه داشتن سخته

  14. حجت می گوید

    تشکروسپاس بابت نوشته های قشنگتون

  15. بهار می گوید

    اما دیگه توی این دوران بهم ریخته
    کرونا و… فکرنکنم همچین چیزایی جواب بده

  16. زهرا می گوید

    ممنون عالی بود اما من تهران هنوز یک دوست خوب و همراه پیدانکردم متاسفانه

  17. مصطفی می گوید

    من چند ماه که تهران اومدم دوستی که میخواستم پیدا نکردم متاسفانه.
    بیشتر اوقات میرم پارک لاله ولی کسی پیدا نمیکنم 😐

  18. مسعود می گوید

    پست مفیدی بود تشکر

  19. شهروند می گوید

    این‌که نوشتید شهر مذهبی مث مشهد عبارت غلطیه.
    مردم مشهد اصن مذهبی نیستن. این نام رو می‌ذارن که برخی تصمیمات غلط مسئولین اون شهرو توجیه کنه. مثلا اصفهان بافت مردم بسیار سنتی-مذهبی تری داره نسبت به مشهد، ولی خوشبختانه نام زیبای خود اصفهان به تنهایی برده می‌شه. این نام به اشتباه روی مشهد گذاشته شده. به شیراز هم می‌گن سومین شهر مذهبی ایران ولی آیا واقعا اینطوره؟ و وقتی شما مقاله ای در سایتتون منتشر کنید می‌نویسید شهر مذهبی شیراز!؟!
    لطفا از مشهد با نام‌هایی که در شان مردم مشهده (نه مسئولینش) یاد کنید، مث فردوسی، نادرشاه و …
    سپاس

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      دوست گُل‌سِتانی سلام
      ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتین، بله حتما اصلاح خواهد شد

  20. کیان ناصری می گوید

    خیلی عالی بود حتما نکات رو اجرا میکنم

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      همراه گُل‌سِتانی سلام
      خیلی خوشحالیم که بلاگ های گُل‌سِتان رو برای مطالعه انتخاب کردید
      ممنون از انتقال حس خوبتون به ما.

  21. مسعود می گوید

    من مسعود صابونچی هستم۲۷ سالمه ،دانشجوی دکترای حسابداری هستم،کلاً تو کلاسمون همه بالای ۴۰ سال هستن،همه‌شون هم ۲یا ۳ تا بچه دارن،تقریباً همه دوستام واسه ادامه تحصیل رفتن خارج ،بعضیاشونم واسه کار رفتن خارج .منم ایران تنها موندم،خیلی .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.