خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

روش نگهداری گل ادریسی هورتانسیا (Hydrangea) و تاریخچه و نماد آن

زمان مطالعه: 5 دقیقه

معرفی گل ادریسی

اگر در جست و جوی گلی جذاب برای باغچه خود هستید، بدون شک ادریسی یک انتخاب عالی است.
گل‌های ادریسی به صورت حبابی و کره مانند هستند و عموما در تابستان و بهار رشد میکنند.
ظاهر زیبا و خوش رنگ آنها ممکن است کمی فریبنده باشد و فکر کنید که نگهداری از آن­ها بسیار سخت است اما حقیقت اینگونه نیست؛ اگر شرایط ایده ­آل را فراهم کنید دیگر نیازی نیست نگران رشد آن باشید.
ادریسی انواع مختلفی دارد، چند نوع خاص آن هستند که بسته به میزان اسیدی بودن خاک تغییر رنگ می‌دهند. قبل از خرید ادریسی، از فروشنده و یا یک متخصص امور گیاهان سوال کنید که آیا نوع مورد نظر شما تغییر رنگ می‌دهد یا خیر.
بدلیل خاص بودن گل ادریسی، معمولا پیدا کردن آن سخت است اما گل فروشی آنلاین گُل سِتان شرایطی را مهیا کرده تا هر سال در فصلش بتوانید این گل‌های زیبا را تهیه کنید

در این مطلب با گُل سِتان همراه باشید تا پس از معرفی ، روش نگهداری گل ادریسی هورتانسیا ،تاریخچه و نماد آن را نیز بدانید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

تاریخچه

گل ادریسی به انگلیسی به شکل خاصش بر می‌­گردد. گیاه شناسی به نام گرونویس این گیاه را در سال 1771 کشف کرد. گرونویس نام آن را از ترکیب دو کلمه ساخت : آب و سبو!
اگر کمی به حالت گلبرگ­های آن دقت کنید و از قدرت تجسم هم استفاده کنید،می­بینید که آن ها کمی شبیه به پارچ و یا سبوی آب هستند.
این گل پیشینه اصیلی دارد. ادریسی قرن­ها پیش در چین و ژاپن رشد می­کرده است، طبق بررسی فسیل­های قدیمی، ادریسی حدود 140 میلیون سال قبل در زمین حضور داشته است!
در آغاز شامل 80 نوع مختلف می­شد، اما امروزه با کمک پیوند زدن، این عدد بسیار بیشتر شده است.

گل ادریسی نماد چیست

معنی این گل کوتاه اما تاثیرگذار است. ادریسی نماد تشکر، رحمت و زیبایی است.
با توجه به تعداد زیاد گلهایی که در یک ساقه ادریسی وجود دارند، به نمادی برای صمیمیت و ثروت هم تبدیل شده است. ادریسی گلی بی­نظیر برای هدیه دادن است.

انواع

نکته خاص در مورد ادریسی، تغییر رنگ دادن گل­های آنست. دو نوع ادریسی وجود دارند که رایج‌­تر و خوش­رنگ­تر هستند : تازه و کلاسیک.
در آغاز فصل، شاهد انواع مختلف گونه ادریسی تازه هستیم گل های ریز رنگی در رنگ­های گل ادریسی سفید، سبز، صورتی، آبی و بنفش. گل ادریسی تا زمانی که بریده نشود، به تغییر رنگ ادامه می‌­دهد. گل ادریسی آبی بسیار زیبا و چشم نواز است.
پس از ادریسی تازه، ادریسی کلاسیک به بازار می­ آید، کلاسیک همان ادریسی تازه است، اما از آن تیره ­تر، براق­‌تر و در کل آنتیک­ تر است.
این نوع از ادریسی به دلیل عمر طولانی خود در گلدان و قابلیت خشک شدن خود معروف­تر هستند.

شرایط نگهداری

اگر قصد دارید گل خاص و زیبای ادریسی را بکارید، پاییز بهترین وقت است. قبل از کاشت، ریشه‌ها را بررسی کنید و از سلامت آن­ها مطمئن شوید.

آبیاری

ادریسی می‌تواند خشکی خاک را برای مدت کوتاهی تحمل کند. اما در حالت عادی، به میزان زیادی از آب برای داشتن رشدی سالم و عالی نیازمند است. خشک بودن خاک گلدان گیاه را دچار اضطراب کرده و به ریزش برگها منجر خواهد شد. این موضوع در مورد ادریسی گلدانی بسیار حائز اهمیت است، زیرا خاک گلدان سریعتر از خاک باغچه خشک می‌شود.
ادریسی که تحت تابش شدید نور خورشید قرار دارد، در مقایسه با ادریسی که در سایه واقع شده به آبیاری بیشتری نیاز دارد، بخصوص که گرمای خورشید بخش زیادی از آب گیاه را به سرعت تبخیر می‌کند.
اگر ادریسی را در داخل خانه نگهداری می‌کنید، باید آن را در گلدانی با حفرات زه کشی متعدد بکارید. خاک آن نیز باید سبک و دارای زه کشی عالی باشد، زیرا ناتوانی آن در عبور دادن آب اضافی می‌تواند گیاه را به بیماری‌های قارچی و پوسیدگی ریشه مبتلا کند.
تا زمانی که آب از زیر گلدان خارج شود، آبیاری را ادامه دهید. اگر احساس کردید گیاه در حال پژمرده شدن است، بی درنگ به آن آب برسانید.
ادریسی عاشق آب است. اگر آن را به صورت شاخه ای تهیه کردید، انتهای ساقه را ببرید و سپس در گلدانی تمیز با آب کافی قرار دهید.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

نور

میزان نیاز ادریسی گلدانی به نور، بسته به نوع آن متفاوت است.
ادریسی، بهترین رشد و گلدهی خود را در صورت دریافت نور کامل خورشید خواهد داشت. اگر ادریسی در سایه زیاد قرار بگیرد، ضعیف شده و پژمرده خواهد شد.
بهتر است ابتدا نوع خاص ادریسی خود را تشخیص داده و سپس مطابق با آن به پاسخدهی به نیازهای نوری بپردازید. فراموش نکنید تمام گیاهان گلدار برای داشتن ظاهری زیبا به دریافت کافی نور خورشید احتیاج دارند. در مقابل اگر نور به صورت مستقیم به آنها بتابد، سبب سوختن شکوفه‌ها خواهد شد.
ادریسی عاشق نور خورشید است اما از گرمای بعدازظهر فراری است! پس بهترین مکان برای کاشت آن، بخشی از باغچه است که در طول روز نور خورشید را دریافت می­کند و بعدازظهر سایه می­شود.

خاک و کوددهی

خاکی غنی با زه کشی مناسب برای آن فراهم کنید و از ادریسی خود لذت ببرید!
ادریسی از دریافت کودی چند منظوره در فصل بهار لذت می‌برد. می‌توانید از کودهای هوشمند نیز برای آن استفاده کنید.
معمولا، سالی یک بار کوددهی ادریسی برای تقویت کردن گیاه کافی است. کود بیش از حد سبب افزایش افسار گسیخته رشد شده و ظاهری نامرتب به گیاه می‌دهد. ضمن اینکه میزان شکوفه‌دهی را نیز کمتر می‌کند. تشخیص میزان کافی کود برای هر گیاهی، به نوع و اندازه خاص آن گیاه بستگی دارد.
جالب است بدانید کوددهی زیاد به ادریسی، زمینه را برای ابتلای آن به آفات مختلف فراهم می‌کند.
اگر احساس کردید سرعت رشد گیاه پایین‌تر از حد معمول بوده و یا برگها ظاهری رنگ پریده پیدا کرده‌اند، می‌توانید به آن برای دومین بار در اواسط تابستان کود بدهید. چون نوع و ترکیبات هر کودی متفاوت است، ضروری است قبل از استفاده دستورات نوشته شده بر روی جلد آن را به دقت بخوانید و طبقه آن عمل کنید. کود مایع محلول در آب برای ادریسی بسیار ایده‌آل است.

معطربودن

ادریسی عطر شیرین و ملایمی دارد.

موارد مصرف

ادریسی کاربرد دارویی هم دارد. از آن برای درمان مشکلات مجاری ادراری، پروستات، سنگ کلیه و درمان تب یونجه استفاده می‌شود.

سمی بودن

ادریسی خیلی سمی نیست، در واقع باید مقدار خیلی زیادی از آن خورده شود تا مشکلی برای بدن پیش بیاید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد روش نگهداری گل ادریسی هورتانسیا لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در تهران گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
۳ نظرات
  1. داوود ابراهیمی می گوید

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون

  2. رادوین می گوید

    سلام درود برشما
    بسیار عالی، خیلی خوشحال شدم با این سایت آشنا شدم، از گلهای زیبایی که معرفی کردید و مطالب کامل مربوطه لذت بردم
    سپاسگزارم ، سلامت و برقرار باشید

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      دوست گُل‌سِتانی سلام
      خیلی خوشحالیم که بلاگ های گُل‌سِتان رو برای مطالعه انتخاب کردید
      ممنون از انتقال حس خوبتون به ما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.