خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

معرفی گل لیلیوم و نکاتی در مورد آن

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بخش اول؛ معرفی گل لیلیوم

اگر علاقمند به گل‌ها و گیاهان هستید، تقریبا غیرممکن است که عاشق گل لیلیوم زیبا نباشید!
گل‌های بزرگ، زیبا و رنگارنگ لیلیوم می‌تواند یک باغچه معمولی را به یک باغچه خاص تبدیل کند. لیلیوم یک گل پیازدار چند ساله است و پس از یک سال گل‌دهی، مجددا در سال بعد با شکوفه‌های زیبا برمی‌گردد؛ فقط کافی است کمی از آن مراقبت کنید. لیلیوم از اوایل تابستان تا اواسط پاییز گل می‌دهد.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی


این گل خوشبو متعلق به مناطق شمالی کره زمین است. به همین دلیل در اکثر کشورها یافت می‌شود.خرید گل لیلیوم بهترین گزینه برای خانه های شما می‌باشد. این گیاه دارای گلی شیپوری است. برگ گل لیلیوم باریک و متوسط است.
اکثر گونه‌های لیلیوم معطر هستند و شما را یاد مناطق گرمسیری و تابستان می‌اندازند!

گل لیلیوم زرد و قرمز

بخش دوم؛ تاریخچه گل لیلیوم

در قسمت دوم از معرفی گل لیلیوم نوبت به تاریخچه این گل زیبا می‌رسد؛ طبق افسانه‌ها، این گل مربوط به همسر زئوس، یعنی “هرا”، یک الهه باستانی است.
زئوس از همسر دیگر خود به نام آلکمنه دارای پسری به نام هرکول شد. اما آلکمنه از دنیا رفت و فرصت نکرد تا نوزادش را بزرگ کند. زئوس که از این اتفاق ناگوار ناراحت بود، می‌خواست تا هرکول را هرطور که شده از مرگ نجات بدهد و وجودش را به وجود خدایان نزدیک کند.

به همین دلیل با کمک داروهای بی‌هوشی، هرا را به خواب عمیقی فرو برد و در همین حین، هرکول را در آغوش او گذاشت تا از شیر او تغذیه کند. ناگهان هرا از خواب برخواست و وقتی هرکول را در آغوش خودش دید، او را پرتاب کرد و چند قطره از شیر او به زمین ریخت.
افسانه‌ها می‌گویند که این چند قطره شیر، در اطراف بهشت ریخته شد و از آن‌ها کهکشان راه شیری به وجود آمد! چند قطره هم روی سیاره زمین ریخت و از آن‌ها اولین گل‌های لیلیوم رشد کردند.

نماد و معنی لیلیوم

رایج‌ترین معنی گل لیلیوم، وفاداری و معصومیت است. البته معنی گل‌ها در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است و بسته به رنگ و حتی نوع گل تغییر می‌کند. به دلیل داستان باستانی یونانی ” زئوس و هرا ” ، این گل به نمادی برای تولد دوباره و احساسات مادری تبدیل شده است.
در چین از لیلیوم برای مراسم عروسی استفاده می‌کنند، چون نمادی برای صد سال زندگی خوب و خوشحال در کنار هم دیگر است. علاوه‌براین لیلیوم نمادی برای خوش شانسی و بلند اقبالی هم هست.
جالب است بدانید که در جهان، “Lily” بیشترین اسمی‌است که در بین اسامی گلها برای نام دختران استفاده شده است.
گل لیلیوم صورتی نماد خوش اقبالی است و معمولا برای هدیه دادن کاربرد زیادی دارد. گل لیلیوم سفید نماد پاکی و خلوص است و معمولا برای هدیه به بانوان انتخاب می‌شود. گل لیلیوم زرد نماد شادی و رضایت است. گل لیلیوم نارنجی نماد انرژی و شوق به زندگی است.

گل های لیلیوم قرمز
عکس گل لیلیوم قرمز

انواع گل لیلیوم

صدها گونه مختلف گل لیلیوم در سرتاسر جهان وجود دارد. آن‌ها معمولا در باغچه کاشته می‌شوند. اکثر گونه‌های محبوب لیلیوم، متعلق به این چند دسته هستند:

  • ترکیبی آسیایی (این گروه ترکیبی از لیلیوم‌های آسیای شرقی است)
  • گونه شرقی ( برخواسته از ژاپن)
  • لیلیوم شیپوری (گونه‌ای با گلهای شیپوری مانند) و گونه‌های اروپایی و آمریکایی

تفاوت این گونه‌ها در قد، شکل گلبرگ و سایر جزییات است. لیلیومی که امروزه ما به عنوان شاخه‌ای استفاده می‌کنیم، لیلیوم ساقه بلند است. این لیلیوم بهترین و مقاوم‌ترین گونه‌های این گل است و به عنوان یک گل شاخه بریده، مقاومت و طراوت بالایی دارد.
گل لیلیوم قرمز یکی از رنگ‌های پرطرفدار لیلیوم است. گل لیلیوم بنفش یکی از رنگ‌های خاص لیلیوم است. لیلیوم در رنگ‌های قرمز، بنفش، نارنجی، سفید، صورتی و زرد یافت می‌شود. عمر گل لیلیوم بین 10 تا 30 روز است.

بخش دوم؛ نکاتی در مورد گل لیلیوم

بعد از معرفی گل لیلوم نوبت به بیان نکاتی پیرامون این گل می‌رسد؛ نکاتی همچون سمی بودن یا نبودن گیاه و روش کاشت آن

سمی بودن یا نبودن لیلیوم

لیلیوم گل بسیار سمی است. بنابراین اگر این گل را در خانه خود دارید حتما آن را از دسترس کودک خود خارج کنید.

گل لیلیوم سفید
عکس گل لیلیوم سفید

روش کاشت و نگهداری گل لیلیوم

بهترین راه کاشتن لیلیوم از طریق دانه است. گیاهی که از رشد دانه حاصل می‌شود، مقاوم‌تر است و کمتر به بیماری دچار می‌شود. اما این روش بسیار زمان‌بر است. گاهی ممکن است بیشتر از شش سال طول بکشد تا از بذر لیلیوم، یک گل زیبا رشد کند! به همین دلیل در کاشت لیلیوم، کاشت پیاز محبوب‌تر است.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

اگر قصد کاشت گل لیلیوم را دارید، آن را در پاییز یا بهار بکارید. یک خاک خشک، با زه کشی مناسب و مکانی خنک برای لیلیوم مناسب است. پیاز گل لیلیوم قرار است سال‌ها در خاک باشد، پس باید از آن به خوبی محافظت کنید. به همین جهت بهتر است از مواد طبیعی مثل شن و ماسه و الیاف روی خاک گیاه بریزید. همچنین در نظر داشته باشید که مکانی را باید برای لیلیوم انتخاب کنید که در طول روز، کاملا نور دریافت کند؛ زیرا لیلیوم به نور زیاد نیاز دارد.

موارد مصرف

آخرین بخش از مطلب معرفی گل لیلیوم و نکاتی در مورد آن، به موارد مصرف این گل اختصاص دارد.
در مورد موارد مصرف لیلیوم باید بگوییم که روغن استخراج شده از گل لیلیوم مصرف نرم کننده و ضدالتهابی دارد. ترکیب این روغن با روغن کالندولا برای پوست‌های حساس معجزه می‌کند.
این روغن می‌تواند برای ماساژ، کودکان، خشکی زانو و آرنج و حتی به‌عنوان مرطوب کننده برای صورت و زیر چشم استفاده شود. روغن لیلیوم علاوه‌بر مواردی که گفته شد برای مو نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین اگر اهل امتحان کردن روغن‌های مختلف برای موی خود هستید، روغن لیلیوم را فراموش نکنید!

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد روش نگهداری گل لیلیوم لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با کلینیک گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی سیار گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
۱۰ نظرات
  1. سحر تهرانى می گوید

    عاشقتونم گلها مثل صورت زیباى خودتونه خیلى دوستتون دارم و ارزوى سلامتى براى شما دارم

    1. گل‌ستان می گوید

      سلام خانم تهرانی عزیز خیلی لطف دارید شما، ممنون از انرژی مثبتتان

  2. hakkak می گوید

    خیلی زیبا هستند لیلیوم ها
    آمدم ایران دوست دارم حتمن از گل هاتون دیدن کنم وداشته باشم
    نمی دانم می شود آن را در افغانستان کاشت یا نه

    1. مشاور گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      سلام دوست عزیز گُل‌سِتان، وقتتون بخیر
      خوشحال خواهیم شد که در خدمتتان برای بازدید از گلخانه باشیم
      سادات

  3. محمد می گوید

    سلام من یک گل لیلیوم دارم که سالها گل نمیده چهارتا فقط برگ داره

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      دوست گُل‌سِتانی سلام
      از یک کود پتاس بالا مثل ۱۲:۱۲:۳۶ طبق دستور روی بسته استفاده کنید

  4. ناشناس می گوید

    سلام من گل لیلیوم دارم سبز میشودولی گل نمیده

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      دوست گُل‌سِتانی سلام
      شرایط رشدی گیاه باید مهیا باشه و اینکه میتونید از کودهای پتاس بالا برای گلدهی گیاهتون استفاده کنید

  5. نشاط می گوید

    از شاخه این گل که از گلفروشی خریده ایم چطور مراقبت کنیم که عمر بیشتری داشته باشد؟

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      دوست گُل‌سِتانی سلام
      در یک مکان خنک و به دور از تابش مستقیم آفتاب نگه داری بشه ترجیحا یک روز درمیان آب گلدان عوض بشه و اینکه یتونید از غذای مخصوص گل های شاخه بریده هم برای افزایش عمر گلتان استفاده کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.