خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

معرفی گل میمون (Snapdragon) و روش کاشت و موارد مصرف

زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی گل میمونی

گل میمون، گلی خاص و رنگارنگ است و شکوفه‌های آن کمی شبیه به اژدها هستند! میمون در هوای سرد بهتر رشد می‌کند و مرتبا شکوفه می‌دهد.
در ادامه ی معرفی گل میمون باید بگوییم ، تقریبا در هر رنگی یافت می‌شود و هم در بهار و هم در پاییز به خوبی به رشد خود ادامه می‌دهد. شکوفه‌های میمون، از پایین ساقه شروع به رشد می‌کنند و در جهت به حرکت خود ادامه می‌دهند! به همین جهت، شکوفه‌های میمون مثل یک خط طولانی روی ساقه قرار می‌گیرند.
اگر هنوز با گلهای شاخه بریده آشنایی ندارید مطلب اسم انواع گل طبیعی شاخه بریده با عکس را مطالعه کنید.

همانطور که گفتیم گل میمونی سرمادوست است، به همین دلیل ممکن است در میانه تابستان دست از شکوفه دادن و رشد کردن بکشد. در چنین حالتی نگران نشوید، فقط آن را به خوبی آبیاری کنید تا مجددا در پاییز رشد خود را از سر بگیرد. منشا اولیه این گل نامشخص است، اما احتمالا متعلق به اسپانیا یا ایتالیا است.
با گُل‎سِتان همراه باشید تا پس از معرفی گل میمون ، نماد و موارد مصرف آن را بدانید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

تاریخچه گل اسنپدراگون یا گل میمون

نام علمی این گل، Antirrhium  است. این نام، کلمه‌ای یونانی است و به معنی پوزه گوساله است. این نام به شکل خاص این گل برمی‌گردد. احتمالا حالت کشیده و مخروط مانند این گل، برای آنها تداعی­گر پوزه این حیوان بوده است!

گل میمون نماد چیست؟

افسانه‌ها می‌گویند گل میمون فرد را جذاب و خون گرم و محبوب می‌کند. در زبان گلها هم، گل میمون نماد فریبکاری ( احتمالا در راستای مخفی کردن یک اتفاق بد) و یا لطف و بزرگی است.

رنگ گل میمونی

گل میمونی در رنگ‌های مختلفی همچون گل میمون بنفش، گل میمون زرد، گل میمون سفید، گل میمون صورتی یافت می‌شود. فرم برگ گل میمون باریک و نسبتا کوتاه است.

انواع گل میمون

میمون انواع بلند و یا کوتاه دارد؛ سایر انواع آن در همین محدوده هستند. نوع کوتاه آن، حدودا بین 15 تا 40 سانتی‌متر هستند و ظاهری شلوغ، متراکم و پرگل دارند.

نوع بلند آن کمی از نوع اول خلوت‌تر است و تا ارتفاعی بین 80 تا 120 سانتی‌متر رشد می‌کند. گل میمون شامل رنگهای مختلف می‌شود، مثل : صورتی، بنفش، یاسی، سفید، زرد، نارنجی و یا شرابی.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

سمی بودن

گل میمون برای انسانها، حیوانات خانگی مثل سگ و گربه سمی نیست.

عکس گل میمون

زمان کاشت گل میمون و روش نگهداری

میمون گلی سرمادوست است. اگر در آب و هوای خنک زندگی می‌کنید، میمون برای شما یک گل چندساله خواهد بود. یعنی چندین سال مداوم چرخه رشد خود را بدون وقفه و مشکل از سرخواهد گرفت.
همچین در برخی مناطق، بهترین میزان رشد و شکوفه‌دهی میمون در ایام خنک بهار، پاییز و گاهی آغاز زمستان خواهد بود.
در سایر مناطق، عملکرد سالانه خواهد داشت. یعنی پس از سال اول، دیگر با قدرت سابق به شکوفه دادن خود ادامه نمی‌دهد و شاید لازم  باشد آن را مجدد بکارید.

گل‌میمون به نور کافی خورشید نیاز دارد. اما چون خیلی اهل گرما نیست، منطقه‌ای را برای آن انتخاب کنید که کمی سایه هم داشته باشد.
در طول فصول رشد، برای چندهفته آغازین خاک او را خیس نگهدارید. اگر شکوفه دهی آن در تابستان متوقف شد، آّبیاری را ادامه دهید تا مجدد در پاییز به حیات خود ادامه دهد.

معطر بودن

میمون گل معطری است و عطر شیرین دلنشینی دارد.

خواص گل میمون

از گل گیاه میمون در تهیه ضماد استفاده می‌شود. این ضماد در درمان ورم، برآمدگی، تورم و التهاب پوستی بسیار موثر است.
همچنین در درمان بواسیر هم کاربرد دارد. گلبرگ‌های آن نیز برای استخراج رنگ طبیعی (اغلب سبز) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد گل میمون لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با اورژانس گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.