خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

معرفی گیاه بومادران (yarrow)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

معرفی

نام علمی بومادران Achillea millefolium است.
گیاه بومادران به انگلیسی yarrow است.
گل بومادران یک گیاه چندساله مقاوم و یک گیاه درمانی بسیار قوی است و متعلق به نقاط گرم آمریکای شمالی، اروپا و آسیاست.
در مورد شکل گیاه بومادران باید بگوییم، برگ‌های آن پرمانند و بسیار مرتب است. گل‌های زیبای بومادران به صورت چندتایی بر روی یک ساقه قرار گرفته اند.
هر گل کوچک شامل 5 گلبرگ است که بر روی یک مرکز زرد سوار شده اند.

گیاه بومادران زرد انتخابی هوشمندانه برای باغچه‌هاست، بخصوص که برگهای آن خوراکی است و می‌توانید آنها را به سالاد خود اضافه کنید!
با آغاز بهار، برگهای ظریف بومادران کم کم پدیدار می‌شود. این برگ‌ها با گذشت زمان مقاوم‌تر و کلفت‌تر می‌شوند. بومادران معمولی می‌تواند سفید، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش و یا قرمز باشد.
اگر عاشق گل و گیاه هستید با  خرید انواع گیاهان گلدانی منزل خود را طراوت ببخشید.
در ادامه با گُل‌سِتان همراه باشید تا پس از معرفی گیاه بومادران ، نماد و موارد مصرف آن را بدانید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

تاریخچه

بومادران گیاه پرخاصیتی است که از گذشته مورد توجه مردم قرار داشته است. استفاده دارویی از بومادران، به زمان یونان باستان باز می‌گردد. در آن زمان، سربازها از بومادران ضمادی تهیه می‌کردند و آن را برروی جراحات و زخم‌های خود قرار می‌دادند.

نماد و معنی

گل بومادران بیانگر شفا، سلامتی، بخشش و الهام گرفتن است.
عده زیادی از مردم سراسر جهان، این گل را برای هدیه دادن به بیمار انتخاب کرده و به این طریق نگرانی و آرزوی سلامتی خود را ابراز می‌کنند.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

انواع بومادران

بومادران به طور طبیعی سفیدرنگ بوده است. اما امروزه با کاشت و تکثیر گسترده آن، انواع مختلفی در رنگ‌ها و ابعاد مختلف از آن ایجاد شده است.
مثلا بومادران وحشی، معروف‌ترین گونه بومادران است. گلبرگ‌های ان سفید و زرد هستند و از بهار تا پایان تابستان شکوفه می‌دهند.
بومادران عادی، در رنگهای صورتی پررنگ، قرمز و یاسی رشد می‌کند.
نوع Coronation gold، با گلبرگ‌های زرد خردلی و برگ‌های نقره‌ای رنگش یکی از زیباترین انواع بومادران است.
گل بومادران Fanal   قرمز است و ترکیب زیبایی با مرکز زردرنگ خود ایجاد کرده است.
با cerise queen هم می‌توانید دنیایی از رنگ صورتی پررنگ را به باغچه خود بیاورید.

سمی بودن

گل بومادران زرد برای انسانها سمی نیست. در واقع اگر در مقیاسی متناسب خورده شود، عوارضی را ایجاد نخواهد کرد.
اما برگ بومادران برای گربه‌ها،سگ‌ها و اسب‌ها خطرناک است و در صورت خورده شدن توسط آنها می‌تواند باعث افزایش حجم ادرار، تهوع، استفراغ و یا عوارض پوستی شود.

شناخت گیاه بومادران
عکس گل بومادران

روش کاشت و نگهداری

بومادران را در آغاز بهار و یا تابستان بکارید. مطمئن شوید که دوره سرما کاملا تمام شده است.

نور

آن را در مکانی پرنور قرار دهید، در واقع بومادران برای داشتن رشد خوب و گلهای باطراوت به نور خورشید نیاز دارد؛ اگر نور کافی را دریافت نکند، ضعیف و آویزان رشد خواهد کرد.

آبیاری

گیاه بومادران به آبیاری متوسط نیاز دارد اما خشکی را میتواند تحمل کند.

خاک

خاک آن باید به خوبی زه‌کشی شده باشد، بومادران در گرما و آب و هوای خشک هم به خوبی رشد می‌کند، اما نمی‌تواند خاکی که همیشه خیس است را تحمل کند.

هرس کردن

حدودا در اواسط تابستان، تعدادی از گلها شروع به پژمرده شدن می‌کنند. این گلها را جدا کنید تا بومادران برای رشد مجدد آنها ترقیب شود.

معطربودن

بومادران گلی معطر است. اگر آن را در دستان خود فشار دهید، عطر مطبوع و تند آن بیشتر خارج می‌شود. رایحه این گل تقریبا شبیه به رایحه رزماری است.

بومادران خواص و روش مصرف

همانطور که می‌دانید، هم بومادران خشک شده و هم بومادران تر دارای خواص دارویی فراوان است و در طب سنتی از خواص گیاه بومادران در درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. نحوه مصرف بومادران به صورت دم کرده و جویدنی است. یکی از خواص گل زرد بومادران رفع استرس و اضظراب است زیرا تاثیر زیادی بر روی هورمون‌ها دارد.
از دیگر خواص گل بومادران زرد در درمان تب، سرماخوردگی، تب یونجه، تنظیم چرخه قائدگی، اسهال خونی، کاهش اشتها، بیماری‌های معده وروده، ناراحتی دستگاه گوارش و کاهش میزان تعریق می‌توان نام برد.
عده‌ای هم گل بومادران را به صورت خام می‌جوند تا میزان درد دندان آنها را کم کند. اما در هر صورت برای در امان ماندن از عوارض بومادران در مصرف آن دقت کنید.
از اسانس این گل برای تهیه نوشیدنی ها استفاده می‌کنند.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم ضمن معرفی گیاه بومادران از تاریخچه، معانی این گل زیبا و موارد مصرف آن را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات باغبانی تهران گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان


سوالات پرتکرار شما در مورد روش نگهداری گیاه بومادران

چرا بومادران گل نمی‌دهد؟

یکی از مهم‌ترین دلایل عدم گل‌دهی یا گل‌دهی ضعیف در این گیاه نور نامناسب و کم است. اگر گیاه نور کافی دریافت نکند انرژی لازم برای گل‌دهی خوب را نخواهد داشت. همچنین اگر گیاه شما در خاکی بسیار غنی زندگی کند یا کود بیش‌ازحد دریافت کند تبدیل به گیاهی سرسبز می‌شود که توانایی گل‌دهی در آن ضعیف می‌شود. برخی از باغبانان حرفه‌ای برای حل این مشکل اقدام به هرس کردن گل‌هایی می‌کنند که عمر خود را کرده‌اند تا گیاه بتواند دوباره از همان محل گل جدید و قوی‌تری شکوفا کند. درنظر داشته باشید گل‌های بومادران پس از مدتی پژمرده و قهوه‌ای رنگ می‌شوند، بنابراین نه‌تنها به‌خاطر کمک به گل‌دهی مجدد، بلکه به‌خاطر زیبایی و سلامت گیاه نیز باید آن‌ها را هرس کنید.

چقدر به بومادران آب بدهیم؟

بومادران گیاهی سرسخت است که نیاز زیادی به آبیاری ندارد و می‌تواند کم‌آبی را به‌خوبی تحمل کند، به‌طوری‌که این گیاه می‌تواند حتی فاصله یک ماهه بین آبیاری را نیز تحمل کند و آسیبی نبیند. در مورد آبیاری بومادران درنظر داشته باشید که آبیاری کم برای بومادران بسیار بهتر و رضایت بخش‌تر از آبیاری زیاد است، زیرا آبیاری زیاد می‌تواند به‌راحتی باعث پژمرده شدن و حتی مرگ گیاه شود.

نور مورد نیاز بومادران چقدر است؟

این گیاه در ابتدای کاشته شدن نیاز به نور کامل و زیاد دارد. بومادران می‌تواند در نور کم و کمی سایه نیز زندگی کند و سالم بماند، اما توانایی آن در گل‌دهی ضعیف می‌شود و گیاه کم‌پشت و خلوت می‌شود. بنابراین بهتر است گیاه را در محلی با نور کامل خورشید قرار دهید تا بتواند تمام زیبایی خود را به رخ بکشد.

چرا برگ‌های بومادران قهوه‌ای می‌شود؟

این گیاه توانایی تحمل کم‌آبی را دارد و درواقع نیاز به آبیاری زیادی ندارد. آبیاری زیاد می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های قارچی و پوسیدگی ریشه گیاه شود که نتیجه آن تبدیل برگ‌های سبز گیاه به برگ‌های قهوه‌ای است.

چرا برگ‌های بومادران زرد می‌شود؟

زرد شدن برگ‌های این گیاه می‌تواند دلایل مختلفی مثل آفات یا یک بیماری به اسم زنگ زدگی داشته باشد. این گیاه همان‌طور که پروانه‌ها را به خود جذب می‌کند، حشرات و آفات را نیز به خود جذب می‌کند که می‌توانند به گیاه آسیب بزنند.

چطور به بومادران کود بدهیم؟

این گیاه نیاز خاصی به کوددهی ندارد و می‌توانید با ریختن کمی کمپوست به‌صورت سالانه در پای گیاه، نیاز آن را تامین کنید. فقط درنظر داشته باشید که کوددهی زیاد می‌تواند باعث رشد بیش‌ازحد و گسترش بدون کنترل گیاه شود و همچنین توانایی گل‌دهی در گیاه را نیز ضعیف کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.