خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

22 گیاه آپارتمانی مقاوم و رنگارنگ که به نگهداری خاصی نیاز ندارند!

زمان مطالعه: 10 دقیقه

هیچ چیزی مثل یک گل زیبا و تازه به محیط خانه رنگ و شادابی اضافه نمی‌کند! به‌خصوص اگر حیاط یا پاسیو نداشته باشید. تنها راه برای داشتن گیاهان، نگهداری از آنها در محیط داخلی خانه است. با این اوصاف، اگر دنبال گل و گیاهی هستید که عمر بیشتری از دسته گل‌های معمولی داشته باشد، وقت آن است که به دنیای شگفت انگیز گیاهان آپارتمانی سلام کنید!
ما قبلا در مورد گیاهان آپارتمانی بسیار صحبت کرده‌ایم، برای نمونه گیاهان تصفیه کننده هوا که با کمک آن‌ها سلامت هوای محیط را هم افزایش دهید. اما در این مطلب قصد داریم در مورد گیاهان آپارتمانی مقاوم و رنگارنگ صحبت کنیم. ما برای این مطلب گل‌هایی را انتخاب کردیم که در محیط خانه به‌خوبی شکوفه بدهند و با رنگ و طراوت خود، انرژی فضا را تغییر دهند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی


خبر خوب این است که این گل‌ها، به مراقبت خاصی نیز نیاز ندارند! یعنی خود را با هر شرایطی به راحتی تطبیق می‌دهند و برای شما دردسری ایجاد نمی‌کنند. اگر مایلید این 22 گیاه خوش رنگ با نگهداری آسان را بشناسید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان

1 – بنفشه

اولین گیاه آپارتمانی مقاوم که قصد معرفی آن را داریم بنفشه است. البته بهتر است آن را یک گل آپارتمانی مقاوم بنامیم. شاید شما از انواع مختلف بنفشه، فقط بنفشه آفریقایی و بنفشه دورگه را بشناسید؛ اما جالب است بدانید این خانواده‌ بزرگ شامل 500 نوع مختلف بنفشه است!

این گل‌های زیبا معمولا در بهار شکوفه می‌دهند، اما اگر آن‌ها را در محیط سرد و خنک نگهداری ‌کنید ممکن است گلدهی آن‌ها تا اوایل تابستان به تاخیر بیفتد. بنفشه را در گلدان بکارید و در ایوان یا نزدیکی پنجره نورگیر قرار دهید تا از تازگی و رنگارنگی آن لذت ببرید.

گل بنفشه

2 – ارکیده فالانوپسیس

اگر گیاهان زیادی را تا مرز نابودی کشانده‌اید و با مراقبت‌های کم و نادرست آن‌ها را از بین برده اید، نگران نباشید! ارکیده به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود. نور کم تا متوسط، هوای گرم و آبیاری کم تمام چیزی است که ارکیده از شما می‌خواهد تا ماه‌ها از شما دلربایی کند.

3 – کالانکوئه

این گل‌های کوچک زیبا به مراقبت چندانی نیاز ندارند. در واقع آنها از خانواده ساکولنت‌ها هستند، به همین دلیل هم در نور زیاد و هم در نور کم به خوبی زندگی می‌کنند.

گل کالانکوئه

4 – اگزالیس پروانه‌ای بنفش

چهارمین عضو خانواده گیاهان آپارتمانی مقاوم اگزالیس پروانه‌ای بنفش است. برای نگهداری از این گیاه آپارتمانی فوق‌العاده زیبا، کافیست نور و دمای ملایمی برای آن فراهم کنید تا او هم با برگ‌های باشکوه بنفش رنگ و شبدری شکلش از شما تشکر کند! نور متوسط (یعنی در نزدیکی یک پنجره نورگیر) بهترین و روشن‌ترین برگ‌ را برای اگزالیس پروانه‌ای بنفش ایجاد می‌کند.

5 – بگونیا

آیا در آپارتمان خود یک بالکن کوچک دارید که می‌خواهید زندگی در آن هم جریان پیدا کند؟ اگر جواب بله است، بگونیا را انتخاب کنید. یک گلدان آویزان از این گل، بیشترین شکوفه را تولید می‌کند. اگر هم فضایی در بیرون از خانه ندارید، کافی است گلدان بگونیا را در کنار یک پنجره نورگیر قرار دهید، در این حالت نور دریافتی بگونیا با زمان بودنش در بالکن یکسان است و نتیجه همان خواهد بود.

گل بگونیا

6 – گل یاقوت

نوبت به یکی دیگر از گل های آپارتمانی مقاوم یعنی گل یاقوت می‌رسد. این گل بنفش زیبا محیطی گرم و سایه نیاز داشته و انتخاب مناسبی برای قرار دادن در گلدان‌های آویزان است.

7 – بابونه

بابونه از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم است که علاوه‌بر زیبایی، خاصیت، درمانی و عطر شیرینش یک مزیت فوق‌العاده دارد؛ و آن اینکه این گیاه حشرات را دور می‌کند. خوب می‌دانید که حتی فقط گفتن این جمله هم آرامش بخش است. بنابراین اگر یک گیاه آپارتمانی مقاوم یا بهتر است بگوییم یک گل آپارتمانی مقاوم زیبا و همه چیز تمام می‌خواهید بابونه انتخابی عالیست!

گل بابونه

8 – فوشیا ( گل آویز)

گل خوش رنگ فوشیا، رو به پایین متمایل است و به همین دلیل برای قرار دادن در سبدهای آویز بسیار مناسب است. فوشیا خیلی علاقه‌ای به نور زیاد خورشید ندارد.

9 – سپر فارسی

سپر فارسی گیاه آپارتمانی فوق‌العاده زیبا با برگ‌هایی بنفش رنگ و رگه‌ها سبز است. این گیاه از گیاهان آپارتمانی مقاوم، به محیطی سایه همراه با حرارت و رطوبت نیاز دارد. بنابراین اگر قصد خرید گیاه آپارتمانی داشته و این گیاه در سبد خرید شما قرار گرفت به این موضوع توجه داشته باشید.

گیاه آپارتمانی سپر فارسی

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

10 – اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم گیاهی آرام و بی دردسر بوده و نگهداری از آن بسیار ساده است. به همین دلیل بین علاقمندان به گل و گیاه محبوب و به گیاه صلح معروف است. اسپاتی فیلوم شباهت زیادی به آنتوریم داشته و سمی است. بنابراین اگر قصد تهیه اسپاتی فیلوم را دارید، باید آن را از دسترسی کودک یا حیوان خانگی خود دور نگه دارید تا مبادا خیال خوردن آن به سرشان بزند!

11 – گیاه تره

تره را می‌توان از جمله گل های آپارتمانی فوق‌العاده مقاوم دانست. تره‌ها تقریبا غیرقابل کشتن و نابود شدن هستند! شکوفه‌های تره بنفش و بسیار زیباست. بهترین نکته در مورد تره این است که آشپزخانه شما را وارد دوره جدیدی می‌کند! چون نه تنها زیباست، بلکه خوشمزه هم هست و می‌توانید از آن در هنگام پخت غذا و یا در کنار آن استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را با شکوفه‌هایش میل کنید.

گیاه تره

12 – کاکتوس کریسمس

بسیار خوب، اگر واقعا فکر می‌کنید که توانایی نگهداری از گیاهان را ندارید و در این مسئله بسیار ناامید هستید، کمی صبر کنید. نگهداری از این کاکتوس واقعا آسان است!
به طور کلی کاکتوس‌ها به نگهداری خاصی نیاز ندارند و خرید کاکتوس به کسانی که دنبال یک گیاه آپارتمانی با شرایط نگهداری آسان هستند پیشنهاد می‌شود. اما کاکتوس کریسمس علاوه بر نگهداری آسان و مقاومت بالا، شکوفه‌های خوش رنگ و زیبایی هم دارد که در نزدیکی کریسمس باز می‌شوند. به همین دلیل به این گیاه کاکتوس کریسمس گفته می‌شود و یکی از گیاهان محبوب تعطیلات زمستانی است.

13 – ریحان بنفش

یک گیاه آپارتمانی مقاوم که تهیه آن به قول قدیمی‌ها هم فال است و هم تماشا ریحان بنفش است. با خرید بذر ریحان بنفش یا بوته آن، هم یک تنوعی در خانه خود ایجاد کرده و هم ریحان مصرفی خود را تامین کنید!

ریحان بنفش

14 – کالاتیا

کالاتیا به گیاه طاووس هم معروف است. البته فهمیدن این موضوع اصلا کار پیچیده‌ای نیست. برگ‌های متنوع و گرمسیری آن تنوع رنگ سبز تا بنفش را شامل می‌شود این موضوع در کنار شکل خاص برگ‌ها باعث شده که کالاتیا یادآور پرهای رنگارنگ طاووس باشد. کالاتیا نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی مقاوم و گرمسیری کمی حساس‌تر است، سایه و یا نور فیلتر شده را ترجیح می‌دهد و به کمی رطوبت هم نیاز دارد. بااین‌حال نگهداری از آن سخت نیست، فقط کمی حوصله و توجه بیشتری نیاز دارد.

15 – بروملیاد

بروملیاد انتخاب رایج برای فروشگاه‌ها، ادارات و سایر مکان‌های عمومی است. این گیاه برگ‌های خاص و شکوفه‌های گرمسیری درخشان نارنجی و زردرنگ دارد؛ به همین دلیل یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است. علاوه‌براین، بروملیاد با کم آبی هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند تنها با یکبار آبیاری در ماه هم به خوبی دوام بیاورد.

گل آپارتمانی بروملیاد

16 – مارانتا

مارانتا گیاهی پربرگ است، رنگ‌های آن بسیار خاص و برگهایش طرح و شکل جالبی دارند. نگهداری از مارانتا بسیار آسان است اما باید توجه داشته باشید که، گاهی اوقات مارانتا حشرات موذی را به خود جذب می‌کند. پس یادتان باشد برای خرید گیاه آپارتمانی کارانتا را به‌عنوان یک گیاه مناسب انتخاب کردید، مرتبا آن را چک کنید تا مبادا حشرات موذی دور آن حلقه بزنند.

17 – کاکتوس جوجه تیغی

  یک نوع دیگر از کاکتوس‌ها، کاکتوس جوجه تیغی است. جوجه تیغی شکوفه‌های زیبایی دارد. گل آن معمولا در وسط گیاه ایجاد می‌شود، شکل گل ترومپت مانند است و رنگش هم صورتی روشن و یا قرمز است. به همین دلیل، به این کاکتوس، کاکتوس توت فرنگی هم می‌گویند. اگر این گیاه از گیاهان اپارتمانی مقاوم را برای منزل خود انتخاب کردید، حتما این نکته را به یاد داشته باشید که نور ایده‌آل برای کاکتوس جوجه تیغی، نور مستقیم است.

کاکتوس جوجه تیغی

18 – آنتوریوم قرمز

آنتوریم قرمز یک گل آپارتمانی مقاوم با گل‌های چرمی و قرمزاست که تمام نگاه‌ها را محو خود می‌کند. جالب است بدانید آنتوریوم یک گل شاخه بریده‌ محبوب در دسته گل‌ها و سبدهاست. بااین‌حال گلدانی آن نیز در بازار موجود بوده و اگر یک گلدان از آن را در خانه خود داشته باشید، می‌توانید مدت بیشتری از تماشای گل‌های آن لذت ببرید.

مسئله مهم در مورد آنتوریوم این است که این گیاه یک گیاه سمی است. پس اگر کودک و یا حیوان خانگی دارید اصلا آنتوریوم را انتخاب نکنید، چون تمام بخش‌های آن سمی و خطرناک است. یا اگر قصد تهیه آن را دارید حتما از دسترس کودک یا حیوان خانگی خود دور نگه دارید.

19 – ناوک (بلپرون یا میگویی)

ناوک به گیاه میگویی شناخته می‌شود. چون گل آن صورتی است و شکلی شبیه به بدن میگو دارد. نگهداری از آن بسیار آسان است و فقط به خاکی با زه کشی مناسب نیاز دارد. اگر آن را در محیط پرنور قرار دهید، در تمام طول سال شکوفه می‌دهد.

گل آپارتمانی ناوک ، بلپرون یا میگویی

20 – خورشیدی

گل خورشیدی یک گل آپارتمانی مقاوم متعلق بع آفریقای شمالی است که شباهت زیادی به گل ختمی دارد. گل‌های خورشیدی نارنجی و قرمز رنگ بوده و در نور کافی و غیرمستقیم خورشید رشد می‌کنند. اگر معمولا نگهداری از گیاهان خود را فراموش کرده و به آن‌ها رسیدگی نمی‌کنید؛ گل خورشیدی دوست خوبی برای شما خواهد بود!

21 – آبوتیلون

این گیاه متعلق به خانواده افراست، جالب است بدانید که تعدادی از انواع درخت افرا گیاهان آپارتمانی بسیار خوبی هستند! به عنوان یک درختچه کوچک خانگی، آبوتیلون انتخاب مناسبی است، چرا که آبوتیلون به‌خاطر زیبایی و شکوفه‌های خوش رنگ و رگه‌دار خود تغییر چشمگیری را در خانه شما ایجاد خواهد کرد.

گل آپارتمانی آبوتیلون

22 – کالاتیا گورخری

آخرین گیاه از گیاهان آپارتمانی مقاوم کالاتیا گورخری است. کالاتیا گورخری سبز رنگ با رگه‌های سفید دارد به همین دلیل کالاتیا گورخری نام گرفته است. کالاتیا نیز مثل همه گل ها و گیاهان آپارتمانی مقاوم که در این مطلب معرفی کردیم ظاهری زیبا داشته و نگهداری آسانی دارد.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم لیستی از 22 گیاه آپارتمانی رنگارنگ که به مراقبت خاصی نیاز ندارد را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با کلینیک گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات کاشت گیاه گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
۵ نظرات
  1. بهنوش می گوید

    عالی و کاربردی، ممنون از اطلاعات مفیدتون

    1. Masuod می گوید

      سپاس گذارم ازین اطلاعات مفید،
      سرکارخانم

  2. زهرا می گوید

    بسیار مفید بود. بسیار متشکرم

  3. الهام می گوید

    سپاس ازمطالب آموزنده شما.

    1. مشاور گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      سلام دوست عزیز گُل‌سِتان، وقتتون بخیر
      ممنون از لطف و همراهی شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.