خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

تفاوت گل با کیفیت با گل بی کیفیت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

حتما همه شما متوجه تفاوت قیمت گلها در گلفروشی‌های شهر خود شده‌اید. برای خرید مثلا گل رز در سطح شهر قیمت های متفاوتی وجود دارد و یا حتی در یک گلفروشی چند قیمت برای گل رز وجود دارد، رزهای ارزان قیمت و رزهایی با قیمت بالا، به قول قدیمی‌ها هر ارزانی بی علت نیست. ما در این مقاله شما را با انواع کیفیت گل از قبیل گل سوپر ممتار، گل سوپر، گل ممتاز و … آشنا می کنیم تا همیشه بهترین گلها را با قمیت مناسب تهیه نمایید.
گلهای شاخه بریده از نظر کیفیت و قیمت در گلفروشی‌ها به چند دسته تقسیم می شود. که به ترتیب از باکیفیت ترین به بی کیفیت ترین برای شما لیست شده است.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

گل سوپر ممتاز (فوق ممتاز)

گل سوپرممتاز به باکیفیت‌ترین و گران‌ترین گل بازار ایران می‌گویند.

ارتفاع ساقه‌های این گل بلندتر و دارای ساقه های ضخیم‌تر از همنوع‌های خودشان هستند.

غنچه‌(شکوفه) گلهای فوق ممتاز، با کیفیت، مرغوب تر و بزرگ‌تر می‌باشد.

در صورت مینیاتوری بودن نوع گل ( گلهایی که به هر شاخه چند شکوفه وجود دارد) تعداد شکوفه‌ها به هر شاخه زیاد است.

لازم به ذکر است گلهای سوپر ممتاز از نظر عرضه به بازار تازه‌ترین گلها هستند اما اگر چند روز در گلفروشی بماند و به فروش نرسد یک درجه افت کرده و گل ممتاز تلقی می شود.

گلهای سوپر ممتاز معمولا گلهای غنچه تری ( به اصلاح گلفروشی ها غوره تر) دارد و می تواند در گلدان خانه های شما کاملا شکفته شود.

این نوع گلها را در بهترین گلفروشی های تهران به عنوان گل باکیفیت می توانید پیدا کنید.

روش تشخیص گل با کیفیت
عکس گل با کیفیت به ترتیب کیفیت

تفاوت تعداد شکوفه های(غنچه) به هر شاخه دراین گل آلسترومریا به خوبی مشخص است که هر چه گل مرغوب‌تر است شکوفه‌های بیشتری دارد. گل سمت راست گل سوپر، گل وسط ممتاز و گل سمت چپ گل سوپر ممتاز می باشد.

مطلب مرتبط: معرفی ۶ گل شاخه‌ای ماندگار

گل ممتاز

در ادامه توضیحات تشخیص گل باید بگوییم، گل فروشی‌های خوب تهران بیشتر از گلهای ممتاز استفاده می کنند. این گلها کمی از گلها سوپر ممتاز ضعیف تر هستند اما هنوز جزء گلهای تازه و باکیفیت محسوب می‌شود. این گلهای ساقه هایشان از سوپر ممتاز کمی باریک تر و کوتاه تر است.

گل سوپر (A)

شاید اگر به عنوان فردی ناآشنا با گلها گل سوپر را ببینید پیش خود فکر کنید چقدر این گل زیبا است. اما اگر یک شاخه گل سوپر را در کنار یک گل سوپر‌ممتاز قرار دهید، تفاوت‌های آن به وضوح توسط شما قابل تشخیص است، گل تازه، غنچه های(شکوفه) کوچکتر، ساقه نازک تر و کوتاه تر، احتمالا گلبرگ‌های دور گل کمی ناصافی یا ضربه خوردگی هم نیز دیده شود.
دیزاین‌های گل گلفروشی های متوسط و ضعیف در تهران معمولا از این نوع گلها می باشد تا بتوانند سبد گل و باکس گلهایی با قیمت مناسب به مشتریان ارائه دهند.

تفاوت ساقه‌ها در این عکس کاملا مشخص است گل فوق ممتاز(سوپر ممتاز) ساقه ای ضخیف دارد. همانطور که در عکس می بینید هرچه کیفیت گل پایین‌تر می رود گل ساقه‌ای نازک تر و ناصاف‌تر دارد.

گل متوسط (B)

دیزاین های گلفروشی‌های سطح متوسط و روبه پایین در شهرستان‌ها از این گلها معمولا استفاده می کنند. تا با توجه به کشش مالی مشتریان گلهایی با قیمت مناسب برای مشتریان دیزاین کند. این گلها عمر زیادی نخواهد داشت اما به عنوان یک هدیه می‌تواند لبخند را به لب هدیه گیرنده بنشانند.

این گلها شکوفه های کاملا باز شده‌ای دارند و بیشتر عمر خود را پس از چیده شدن سپری کرده‌اند.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

گل ضعیف (C)

گلهای ضعیف را همه ما زیاد دیده‌ایم. سرچهارراه‌‌ها به فروش می رسند و در نزدیکی آرامستان هایی مانند بهشت زهرای تهران و … برای فروش قرار گرفته اند.
این گلها ساقه های ضعیف دارند و چند روز در بازار گل به فروش نرسیده اند و معمولا گلبرگ های خراب آن گرفته شده اند(کنده شده) تا گلبرگ های زیری که کمتر صدمه دیده است نمایان شود و ظاهر بهتری پیدا کنند و ارزان ترین و بی کیفیت ترین نوع گل در بازار هستند. ساقه های گلهای ضعیف به علت اینکه چند روز پس از چیده شدن در آب قرار گرفته است لزج شده است و این یک نشانه تشخیص گل ضعیف است. گلهای ضعیف ساقه های بسیار باریک و بی کیفتی دارد. برگ های گل های ضعیف معمولا رو به زردی رفته است و به احتمال زیاد تمام برگ ها برای دیده نشدن از ساقه جدا شده است.

تفاوت گل سوپر ممتاز با ممتاز

رنگ و تعداد برگهای اطراف گل هم در این عکس کاملا مشخص است که هرچه گل با کیفیت تر باشد ضمن داشتن شکوفه بیشتر، برگهای سبزتر، بیشتر و با کیفیت‌تری نیز دارد.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

تصمیم با شماست که می خواهید گلهایی با ماندگاری بالا و ظاهری زیبا داشته باشید و یا گلها را برای قرار دادن روی میز برای یک مهمانی دوستانه می خواهد. گلهای خاص برای سورپرایز افراد خاص زندگیتان می خواهید و یا یک هدیه روزمره برای همکارتان.

بهترین گل فروشی تهران

اگر به دنبال با کیفیت‌ترین گلها و ماندگارترین گلها هستید، سری به بهترین گل فروشی های تهران بزنید، گلفروشی‌هایی مانند:
– گل بهرام
– گلهای زعمیم
– گل فروشی گُل‌سِتان (مشاهده و خرید گل به صورت آنلاین از گُل سِتان)
– گل فروشی خوشه
– گلفروشی هوشنگ
می توانید با خیال راحت از این گلفروشی ها خرید کنید.

اما برای خرید از گل‌فروشی‌های ناشناخته بهتر از به موارد ذکر شده در بالا دقت کنید تا گلها را، با کیفیت مورد نظر خود، با قیمت مناسب بخرید.
لیست گلفروشی های محله های شهر تهران همراه با آدرس
شما هم اگر گلفروشی‌های خوب شهر خود را می‌شناسید می توانید نام آنها را در زیر این متن کامنت کنید تا بقیه بتوانند از پیشنهاد شما استفاده کنند.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم تفاوت بین گل با کیفیت و گل بی کیفیت را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با کلینیک گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.