خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

روش نگهداری گل استکانی (campanula)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

معرفی گل استکانی

گل استکانی بومی فرانسه است و عمر آن دوساله میباشد. و ارتفاع ان بیش از نیم متر است.
گل استکانی گلی زینتی است که به گل زنگوله هم مشهور است با ساقه محکم و گلهای بنفش و آبی خود یکی از زیباترین گلهای آپارتمانی است. , 50-90 سانتی متر رشد میکند.
اگر نمیترسید، باید بگوییم نام دیگر این گیاه، گل جن است!
اگر اهل دنبال کردن فیلم‌های ترسناک باشید، احتمالا دیده اید که جن‌ها در گلهای کوچک استکانی مخفی می‌شوند. البته این فقط یک افسانه است. 🙂

از گل استکانی معمولا برای ساخت حاشیه در اطراف باغچه استفاده می‌شود. ساقه‌های بلند آن باعث شده تا معمولا پشت گیاهان کوچکتر کاشته شود و به محیط عمق بدهد. اگر قصد دارید استکانی را در باغچه خود بکارید، توصیه می‌کنیم تعداد زیادی از آن را در کنار هم قرار دهید؛ اینگونه گل‌های متراکم ظاهری بسیار زیباتر ایجاد خواهند کرد.
گل استکانی عموما در تابستان و اوایل تیر ماه شکوفه می‌دهد. البته بسته به شرایط محیط، ممکن است تا شهریور هم به تاخیر بیفتد.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی


اگر در آپارتمان ساکن هستید، می توانید با خرید اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی طراوت را به منزل خود بیاورید.
با گُل سِتان همراه باشید تا روش نگهداری گل استکانی را بدانید.

مروری سریع بر گل استکانی :
نام علمی : Campanula Persicifolia
نام رایج : گل استکانی، گل برگ هلویی
سمی بودن : سمی نیست

شیوه نگهداری گل‌استکانی

نور

بهترین شرایط محیطی برای گل استکانی، قرار گرفتن در نور کامل یا نوری درخشان همراه با کمی سایه است. میزان نور نهایی را با توجه به شرایط آب و هوایی محل زندگی خود تعیین کنید.
اگر در محلی بسیار گرم هستید، گل استکانی را در مکانی بکارید که در معرض آفتاب سوزان بعدازظهر قرار نگیرد، به نظر می‌رسد تابستان‌های داغ و خشک، شکوفه دهی سال بعد را محدود می‌کنند.توجه کنید که در نور کم و سایه به صورت علفی رشد میکند و برگهای آن زرد میشود.
اگر از گل استکانی در داخل خانه نگهداری می‌کنید، دمای طبیعی و رفاه برای آن مناسب است. در این شرایط گیاه باید در طول روز نور خورشید را دریافت کرده و در هنگام بعدازظهر، در معرض تابش مستقیم خورشید (از پنجره نور گیر جنوبی یا شرقی) قرار نگیرد.

آبیاری

در طول تابستان، گل استکانی به رطوبت و آبیاری مداوم نیاز دارد تا از پژمردگی برگها و گلهای آن جلوگیری شود. خاک را مرطوب نگه دارید، اما آن را بیش از حد متراکم و فشرده نکنید.
دقت کنید که غرقاب شدن آن باعث پوسیدگی و زرد شدن گل میشود.
با آمدن فصل زمستان، آبیاری را بسیار کاهش دهید؛ تنها زمانی گیاه را آبیاری کنید که خاک کاملا خشک شده باشد.

شرایط مراقبت از گل استکانی
گل استکانی

دما

بهترین دما برای رشد مطلوب 25 الی 30 درجه میباشد.
و اگر در هوای زیر 10 درجه و سرد قرار گیرد دیگر رشد نمیکند. و در زمستان باید آن را از سرما حفظ کنید.

خاک و کوددهی

گل استکانی را در خاک گلدان معمولی با زه‌کشی عالی بکارید. خوشبختانه استکانی گیاهی است که تقریبا به نگهداری خاصی نیاز نداشته و مقاومت خوبی دارد. نسبت به خاک حساس نیست و مادامی که نور، دما و رطوبت کافی برایش فراهم باشد، در انواع مختلف خاک رشد خوبی را از خود نشان خواهد داد.
بهترین خاک برای آن خاک آلی ، پیت و ماسه هست.
بهتر است هر چند سال یکبار، خاک گیاه را عوض کرده و آن را در خاکی تازه بکارید. اگر قصد تعویض گلدان یا خاک استکانی را دارید، آغاز فصل بهار (همزمان با رشد بخش‌های جوان) زمان مناسبی است.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

کوددهی

برای تقویت گیاه، می‌توانید در فصل تابستان گیاه را در حین آبیاری کوددهی کنید. یک کود مایع مناسب انتخاب کرده، آن را در آب گیاه حل کنید و بدین شکل به خاک آن اضافه کنید. می‌توانید این کار را با هر یک بار درمیان آبیاری انجام دهید.
به طور کلی، کوددهی به گیاه را پس پایان گلدهی قطع کنید.

هرس کردن

در ادامه روش نگهداری گل استکانی به هرس کردن میپردازیم.
جدا کردن گل‌هایی که دوران طولانی را بر روی گیاه سپری کردند، گیاه را برای شکوفه‌دهی بیشتر تشویق کرده و در عین حال، از گرده افشانی و خودتکثیری گیاه جلوگیری می‌کند.
بعد از شروع برگها به پژمردگی، شاخه‌های گل دار را از محل اتصال خود به ساقه اصلی جدا کنید.
بعد از پایان گل دهی، کمی گیاه را ببرید تا سال بعد با شکوفه های زیباتری بر گردد.

آفات و بیماری ها

لیسه خاکی (نوعی حلزون)، حلزون و شته بزرگترین تهدیدهای گل استکانی به شمار می‌روند. برای درمان و پیشگیری، می‌توانید از خاک دیاتومه یا طعمه مخصوص حلزون استفاده کنید.
حضور و هجوم شته‌ها ممکن است برای مدتی طولانی ناشناخته باقی بماند. این آفات به صورت بخش‌های کوچک زرد/ سفید رنگ موجود در سطح برگها خود را نمایان می‌کنند. در ابتدا سعی کنید شته‌ها را با اسپری کردن آب سرد به گیاه از بین ببرید. اما اگر درگیری گیاه با شته خیلی گسترده بود، از کمی روغن چریش (Neem oil) یا صابون حشره کش کمک بگیرید. در نهایت، اگر این روش‌ها برای درمان و مقابله با شته کار ساز نبود، بهتر است گیاه را قلمه بزنید و با گیاه مادر خداحافظی کنید.
گل استکانی مستعد مبتلا شدن به کپک و زنگ زدن است.
در چنین شرایطی لازم نیست نگران شوید. فقط برگهای آسیب دیده و مرده را از گیاه جدا کنید و اجازه بدهید تا خود را احیا کند.
به جز آفات، دیگر دلیل نگرانی برای سلامت گل استکانی وجود ندارد. گل استکانی مستعد ابتلا به بیماری‌ نیست و گونه مهاجم برای طبیعت به شمار نمی‌رود.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد روش نگهداری گل استکانی لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره تخصصی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات گل و گیاه در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.