خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

آموزش تمیز کردن گیاهان آپارتمانی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چرا باید گیاهان آپارتمانی را تمیزکنیم؟

گیاهان از نور خورشید برای فتوسنتز استفاده می‌کنند. وجود لایه‌های گرد و غبار روی برگ‌ها باعث می‌شود که مقدار نور دریافتی گیاه کم‌تر شود. هم‌چنین برگ‌های دارای گرد و خاک محل مناسبی برای جذب آفت ها و حشرات و بروز بیماری‌ها در گیاه است.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی


با تمیزکردن گیاهان علاوه براین‌که زیبایی آن‌ها را بیش‌تر می‌کنید، باعث افزایش سلامتی و فعالیت فتوسنتز آن‌ها می‌شوید.

مطلب مرتبط: چه زمانی خاک گیاهان را تعویض کنیم؟

چگونه برگ گیاه را تمیز کنیم؟

تمیز کردن برگ گلها

گیاهانی که برگ‌های نرم و لطیف دارند:

اول برگ‌ها را به آرامی با دستمال نرم نخی و خشک تمیز کنیدو بعد پشت و روی برگ‌ها را با دستمال مرطوب با آب ولرم دستمال بکشید.
اگر گیاه‌تان خیلی کثیف است، آن را در حمام یا فضای باز بشویید. دقت کنید که گیاه در فضای باز مقابل آفتاب شدید قرار نگیرد.
تا جایی که امکان دارد از مواد شیمیایی برای تمیزکردن گیاهان استفاده نکنید. از باقی ماندن لکه آب روی برگ گل جلوگیری کنید زیرا بسیاری از گیاهان وجود آب را روی برگ‌های خود دوست ندارند. برای از بین بردن لکه آب روی برگ گل از دستمال نرم و لطیف کمک بگیرید که به بافت برگ آسیبی نرسد.

گیاهان با برگ‌های پرزدار و کاکتوس‌ها:

اکنون می‌پرسید در مورد گیاهان پرزدار چگونه گردوخاک را پاک کنیم ؟ برای تمیزکردن این گیاهان از آب استفاده نکنید چون باعث ایجاد لک روی برگ‌ها می‌شود.
گیاه را به فضای باز ببرید و با یک برس نرم مثل برس لوازم آرایشی یا جریان هوای فشرده گرد و خاک را از آن دور کنید.
برای تمیزکردن کاکتوس‌ها بهترین روش استفاده از جریان هوای فشرده است.

روش تمیز کردن برگ گلدان گل

گیاهان پر شاخه با برگ‌های ریز

برای تمیز کردن برگ گیاهان ریز اندکی کار دشوارتر است. این گلدان های را می توانید به حمام یا فضای باز برده و با آب به آرامی آنها را بشویید. دقت کنید حمام کردن گیاهان باید سریع انجام شود.

مطلب مرتبط: روش نگهداری عمومی گیاهان آپارتمانی

کی وقت تمیزکردن گیاهان است؟

این‌که هرچندوقت یک‌بار گیاهان منزل‌تان را تمیزکنید بستگی به این دارد که چقدر محیط زندگی‌شان در معرض گرد و خاک و آلودگی است. هر زمان که گرد و خاک را روی برگ‌ها مشاهده‌کردید یا وقتی که روی برگ‌ها دست کشیدید، انگشتتان به گرد و خاک آلوده‌شد، وقت تمیزکردن‌شان فرارسیده‌است. تمیز کردن برگ گل‌های اپارتمانی مانند تمیز کردن برگ پتوس و سایر گیاهان پهن برگ ساده‌تر است اما باید با دقت زیاد و در فاصله زمانی کوتاه انجام شود.
در مناطق سردتر بهتر است سالی یک تا دو بار در هوای گرم، گیاهان را بیرون بیاورید و با آب بشویید. این روش مخصوصا برای گیاهانی مفید است که در تابستان بیرون از خانه قرارمی‌گیرند.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

در هنگام شستن گیاهان را بررسی‌کنید:

با بررسی گیاهان می‌توانید مشکلات آن‌ها را زودتر متوجه ‌شوید و برای بهبودشان اقدام‌کنید. از روش مرحله به مرحله‌ی زیر برای بررسی گیاهان در هنگام شستن استفاده‌کنید.
پشت برگ‌ها را با دقت ببینید: بیش‌تر حشرات و آفت‌ها دوست‌دارند در زیر برگ‌های گیاه مخفی‌شوند.
محل اتصال برگ‌ها به ساقه را با دقت مشاهده‌کنید: بیش‌تر حشرات در این قسمت لانه می‌‌کنند و جای خوبی برای تارعنکبوت زدن آفت‌هایی مثل کنه‌ی عنکبوتی‌است.
ساقه‌ها را بررسی‌کنید: آیا ساقه‌ها ترد و محکم‌اند؟ آیا رنگ‌شان طبیعی است؟ اگر ساقه‌ی گیاه‌تان چوبی است، دقت کنید که پوسته‌ی ساقه کاملا سالم باشد.
خاک گلدان را بررسی‌کنید: بسیاری از حشرات روی خاک گلدان هم زندگی می‌کنند. اگر روی خاک گلدان رسوب سفید رنگ جمع‌شده، آن را به آرامی و با وسیله ی‌تیز بتراشید و مقدار یا دفعات آبیاری گیاه را کم‌تر کنید.

به خاطر داشته باشید از براق کردن برگ گل با مواد شیمیایی خودداری کنید زیرا عمر گل را به شدت کوتاه می‌کند. بهترین روش برای تمیز کردن برگ گیاهان استفاده از آب و دستمال نرم است. استفاده از اسپری برای براق کردن برگ گیاهان توصیه نمی‌شود.

روش احیا کردن گیاه در حال خشک شدن و یا زرد شدن

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد روش تمیز کردن گیاهان آپارتمانی لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
1 نظر
  1. انیتا می گوید

    خیلی خوب توضیح دادید لطفا مطلب های بیشتری برایمان بگزارید ممنونم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.