خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

معرفی گل آلاله و اطلاعاتی جالب در مورد آن

زمان مطالعه: 5 دقیقه

معرفی گل آلاله

وقتی نام آلاله می‌آید، احتمالا به یاد خاطرات قدیمی و تعداد زیادی گلبرگ نازک زرد رنگ می‌افتید که در دست‌های باد آشفته شده‌اند. البته که این تصویر کاملا درست است؛اما گل آلاله رنگ‌های متفاوتی دارد، مثل سفید، صورتی و قرمز آتشین.
در طبیعت معجزه‌ها و عجایب مختلفی وجود دارد که بدون شک یکی از آن عجایب، گل الاله است.
آلاله زیبا به نظر ترکیبی از صدها گلبرگ رز است که در کنار هم یکی از زیباترین گل‌ها را شکل داده‌اند. آلاله‌ها رنگ‌های مختلفی دارند و در هوای سرد زمستان هم دوام می‌آورند، متعلق به مدیترانه هستند و به همین دلیل به نور زیادی برای رشد نیاز دارند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی


برای معرفی بیشتر گل آلاله جالب است بدانید که رایج‌ترین و زیباترین گونه گل آلاله، در تمام دنیا به “آلاله ایرانی” معروف است!
شما میتوانید برای خرید دسته گل زیبای آلاله به گل فروشی آنلاین گُل‎سِتان مراجعه کنید.

گل آلاله
عکس گل آلاله صورتی

تاریخچه گل آلاله

پس از معرفی گل آلاله به تاریخچه آن می‌پردازیم. گل آلاله در منطقه شرقی مدیترانه یافت می شود. نام رانونکولوس از کلمه رانا می‌ آید که در زبان لاتین به معنای قورباغه است و اشاره به باتلاق و رطوبتی دارد که این گل در آن‌ها می روید. گفته می‌شود که در گذشته، آلاله‌ها در ابتدا در بین رودخانه‌ای رشد کردند که پر از قورباغه بوده و چون در فصل بهار تعداد آن‌ها مثل تعداد قورباغه‌های کوچک زیاد می‌شده، نام آن‌ها را قورباغه کوچک گذاشتند.

واضح است که آلاله ایرانی متعلق به کشور ماست. پس اگر می‌خواهید یک آلاله داشته باشید، کافی‌است آن را در گلدان و یا باغچه خود بکارید و خیالتان از بابت شرایط آب و هوایی راحت باشد! این گل، جزو گل های سردسیری محسوب می شود و اگر دما بالای شانزده درجه برود، شکوفا نمی‌شود.

گل آلاله نماد چیست

انوع آلاله در اکثر نقاط جهان معنی یکسانی دارند و در فرهنگ‌های مختلف بیانگر موضوعات مختلفی نیست. این گل بیانگر جذاب و فریبنده بودن است. با هدیه دادن آن به دیگران، به آن‌ها می‌گویید که آن‌ها برای شما جذاب، دلربا و اسرارآمیز هستند!
می‌توانید برای آشنایی بیشتر با نماد گلها به صفحه معانی گلهای شاخه بریده مراجعه نمایید.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

مصارف

گل آلاله بیشتر از یک هفته دوام آورده و انتخاب مناسبی برای دسته گل عروس و باکس‌های گل است. حتی وقتی که گلبرگ های این گیاه می ریزند، بازهم تماشای این گیاه جذاب است.
آلاله مصارف پزشکی متفاوتی دارد. از آن برای کاهش آثار آرتروز، سردردهای عصبی، تاول و مشکلات پوستی استفاده می‌شود. قبل از مصرف آلاله باید نکات زیر را به‌خاطر داشته باشید :

  1. آلاله تازه بسیار آزاردهنده و نامطلوب است و مصرف آن باعث ایجاد عوارض خطرناکی می‌شود.
  2. باید آلاله را خشک کنید و سپس استفاده کنید.
  3. برای مصارف پزشکی، بخشی از ساقه که به خاک نزدیک‌ است مناسب‌تر است.
دسته گل آلاله
گل آلاله سفید و صورتی

گل آلاله در افسانه‌های ایرانی!

در افسانه‌های ایرانی هم سخنی از این گل زیبا هست! داستان این‌گونه است که در زمان‌های قدیم، یک شاهزاده ایرانی (که همیشه لباس سبز و طلایی می‌پوشیده است)،  مدام از صبح تا شب! برای همسر زیبای خود آواز می‌خوانده است. از اینجا به بعد دو روایت موجود است؛

روایت اول می‌گوید یک روز همسر او از آواز شاهزاده خسته شده و او را به یک گل آلاله تبدیل کرده است!

اما روایت دوم می‌گوید وقتی همسر این شاهزاده از آواز او خسته شد، یک گل آلاله به صورت او پرتاب کرد و در همان لحظه، شاهزاده به دلیل شکست عشقی خود در اثر حمله قلبی سکته کرد و مرد!

آلاله گلی بدون عطر و بو

اگر به عطر و گرده گل‌ها حساسیت دارید، آلاله می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این علی رغم داشتن ظاهری بسیار زیبا، عطر و بویی ندارد.

روش کاشت گیاه آلاله

آلاله برای کاشتن در باغچه و یا گلدان مناسب است و با کمی مراقبت، رشد خوبی خواهد داشت. آن را در مکانی با نور زیاد خورشید بکارید. قبل از کاشت، بهتر است یک شب پیاز آلاله را در آب قرار دهید تا برای ریشه زدن آماده شود. خاک زه کشی شده را فراموش نکنید!

سمی بودن

این گل برای حیوانات خانگی سمی است و اگر خورده شود، باعث ایجاد استفراغ و سایر مشکلات گوارشی خواهد شد.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد گل آلاله لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی منازل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
۵ نظرات
  1. محمدرضا گودرز زاده می گوید

    آیا آلاله ی کاشته شده سالهای بعد از خاک می رُوید یا نیاز به کاشت دوباره دارد ؟

    1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

      سلام
      پیاز آلاله در خاک می ماند و چند ساله هست

  2. .... می گوید

    عالی بود بسیار ممنون

  3. Amirhossein می گوید

    سلام وقتتون بخیر این گل آلاله پیوند شکمی هم جواب میده؟ من دوبار انجام دادم پیوندو پس زد

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      دوست گُل‌سِتانی سلام
      پیوند شکمی بیشتر در نهال ها مورد استفاده قرار میگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.