خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

با 16 مورد از گیاهان رطوبت دوست بیشتر آشنا شوید

زمان مطالعه: 14 دقیقه

وقتی صحبت از باغبانی می‌شود اولین چیزی که به ذهن می‌رسد گرمای آفتاب و آسمانی صاف است، اما اگر در مناطق باران‌خیز یا مرطوب زندگی کنید شاید تصور دیگری داشته باشید. گاهی در شرایط و آب و هوایی زندگی می‌کنید که بیش از حد مرطوب و خیس است یا شاید بخواهید گلدان خود را در محلی از خانه بگذارید که رطوبت زیادی دارد مانند آشپزخانه یا حمام؛ اما غافل از اینکه اکثر گیاهان رطوبت دوست نیستند و از خاک خیس یا رطوبت بیش از حد خوششان نمی‌آید و نمی‌توانند در این شرایط زندگی کنند، زیرا خاک خیس می‌تواند باعث ایجاد قارچ، کپک و یا پوسیدگی در ریشه گیاهان شود. رطوبت زیاد می‌تواند باعث آسیب به برگ‌ها یا جذب آفات شود به همین خاطر اغلب گیاهان ترجیح می‌دهند در خاک یا شرایطی باشند که رطوبتی کنترل شده را دریافت کنند.

پس تکلیف کسانی که در مناطق بارانی یا مرطوب زندگی می‌کنند چیست؟ آیا گیاهانی وجود ندارند که رطوبت دوست باشند و یا بتوانند در خاک‌های خیس زندگی کنند؟

در جواب باید بگوییم که نگران نباشید برخی گیاهان، گل‌ها یا سبزیجات از وجود باران‌های زیاد، رطوبت اضافی و خاک خیس لذت می‌برند و شما می‌توانید بدون نگرانی از آن‌ها نگهداری کنید. حتی می‌توانید این گیاهان را داخل باغچه خود بکارید تا با جذب آب اضافی زمین از آسیب دیدن سایر گیاهان جلوگیری کنند. در ادامه ما بیش از 16 مورد از گیاهان رطوبت دوست را به شما معرفی خواهیم کرد؛ اگر دوست دارید با گیاهان رطوبت دوست آشنا شوید در ادامه با این مطلب از فروشگاه گل و گیاه گُل‌سِتان همراه باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست گیاهان رطوبت دوست :

پیشنهاد می‌کنیم اگر گیاهان رطوبت دوست در منزل خود دارید، مطلب روش های موثر برای افزایش رطوبت گیاهان آپارتمانی را در وبلاگ گُل‌سِتان از دست ندهید.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان


1. پیچ اناری، از جمله گیاهان رطوبت دوست چندساله

اولین گیاه از گیاهان رطوبت دوست پیچ اناری است. این گیاه چوبی چند ساله می‌تواند تمام سطح زمین را با گل‌های رنگارنگش بپوشاند. گل‌های شیپوری شکل این گیاه با رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز خود از تابستان تا پاییز شکوفا می‌شود و پرنده‌ها یا حشرات گرده‌افشان مانند مرغ مگس‌خوار یا زنبورها را به خود جذب می‌کند. این گیاه آب دوست را می‌توانید کنار سنگ‌ها یا نرده‌ها بکارید و ببینید که چطور تنها در یک فصل می‌تواند تا دوازده متر رشد کند. این گیاه به کوددهی نیاز ندارد، اما با هرس کردن درست و به‌موقع آن در اوایل بهار یا پاییز می‌توانید رشد بی رویه آن را کنترل کنید. نگهداری از پیچ اناری کار ساده‌ای است، فقط باید مراقب رشد بیش از حد آن باشید و هر از گاهی آن را هرس کنید تا تمام باغچه شما را تصاحب نکند. بهترین زمان برای هرس این گیاه در اوایل بهار است؛ بااین‌حال اگر نیاز بود می‌توان آن را در پاییز نیز هرس کرد.

پیچ اناری، از جمله گیاهان رطوبت دوست چندساله
گیاه پیچ اناری


2. سرخس‌ها

برخی از انواع سرخس‌ها نیز جز گیاهان رطوبت دوست هستند و می‌توانند محیط‌های مرطوب و پر آب را تحمل کنند؛ سرخس‌هایی مثل سرخس شاهانه، سرخس دارچینی، سرخس چوبی بزرگ، سرخس حساس و سرخس شترمرغ می‌توانند محیط‌های مرطوب و آب زیاد را تحمل کنند. اکثر سرخس‌ها سیستم ریشه متراکمی دارند و برگ‌های آن‌ها می‌توانند آب زیادی را جذب کنند که آن‌ها را تبدیل به گزینه‌ای خوب برای خاک‌های خیس و مناطق مرطوب می‌کند. هر چقدر ارتفاع سرخس بیشتر باشد می‌تواند آب بیشتری جذب کند. این سیستم ریشه به سرخس‌ها کمک می‌کند که آب زیادی جذب کنند و آن را به سمت بالا و برگ‌های خود بکشاند و از طریق آن‌ها آب اضافی را تبخیر کند.


3. سوسن یک روزه

سوسن یک روزه که با نام زنبق رشتی هم شناخته می‌شود، قرن‌هاست که وجود داشته و حدود 15 گونه خالص و بیش از 35.000 گونه ترکیبی از آن وجود دارد؛ برخی از گونه‌های این گیاه عطر کمتر و برخی دیگر بسیار معطر هستند.
عنوان یک روزه از این جهت به این گیاه از گیاهان رطوبت دوست اختصاص داده شده که شکوفه‌های آن فقط یک روز باقی می‌مانند؛ بااین‌حال این به این معنی نیست که فقط یک روز در سال می‌توانید از زیبایی شکوفه‌های گیاه لذت ببرید؛ چراکه یک سوسن یک روزه بالغ می‌تواند بین 200 الی 400 شکوفا در ماه بدهد و می‌توانید روزها از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببرید. سوسن یک روزه در هر شرایطی به رشد خود ادامه دهد. این گل زیبا و قد بلند گل‌های جذابی دارد و حتی زمانی که گل‌های آن شکوفا نشده است هم برگ‌های سبز و زنده آن به اندازه کافی جذاب و چشم‌گیر هستند.
نگهداری از این گیاه آسان است و با کمترین توجه می‌تواند زنده بماند. بهترین زمان برای کاشت زنبق رشتی در اوایل بهار یا اواخر پاییز است. بهتر است خاک این گیاه کمی اسیدی باشد. تامین حداقل شش ساعت نور در روز برای این گیاه لازم است و بهترین نور برای آن نور صبح‌گاه است.
برای کاشتن سوسن یک روزه باید چاله‌ای به اندازه دو برابر ریشه آن بکنید. می‌توانید به این گیاه آب زیادی بدهید و مطمئن باشید که او تمام این آب را جذب می‌کند و بعد از چند هفته ریشه‌های جدید آن رشد می‌کند.
یک کود 10-10-10 استاندارد در هر بهار و مالچ پاشی سطح خاک در تابستان می‌تواند این گیاه را زنده و شاداب نگه دارد. هر 3 الی 4 سال یک بار می‌توانید این گیاه را به روش تقسیم، تکثیر کنید؛ ضمن اینکه ماین گیاه را می‌توانید از طریق تقسیم پیاز نیز تکثیر کنید، منتها بهتر است این کار را بعد از پایان گل‌دهی انجام دهید.

گل سوسن یک روزه
سوسن یک روزه


4. سرخس بانوی خاوری

سرخس بانوی خاوری آرزوی هر باغبانی است. ساقه‌های آبی و قرمز این گیاه که با لکه‌هایی نقره‌ای تزیین شده‌اند می‌تواند یک پس زمینه عالی برای سایر گیاهان باشد. سرخس بانوی خاوری از جمله گیاهانی است که آب زیادی دوست دارد. برای نگهداری از این گیاه کافی است کمی کمپوست در بهار به آن بدهید و به‌اندازه نیازش آن را آبیاری کنید. با فراهم کردن شرایط مناسب برای رزندگی سرخس بانوی خاوری این گیاه می‌تواند تا 45 سانت رشد کند و تا زمانی که رطوبت کافی را دریافت کند در کنار شما باقی بماند.


5. لوئی

لوئی هر جایی که آب زیادی باشد رشد می‌کند و ریشه‌های آن به شکل ریزوم و برگ‌هایی بلند و تخت دارد. این گیاه در طبیعت معمولا در اطراف چاله‌ها و دریاچه‌ها رشد می‌کند و باعث جذب ماهی‌های کوچک به خود می‌شود. لوئی در طبیعت همچنین برای پرندگان سرپناه است و می‌تواند جلوی باد را بگیرد. انسان‌ها نیز از لوئی برای بافت سبد یا کلاه استفاده می‌کنند. تمام قسمت‌های این گیاه خوراکی است و حتی در مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد؛ به‌طوری‌که از ساقه‌های آن در تهیه کرم استفاده می‌شود.
لوئی گیاهی رطوبت دوست و چند ساله است که می‌تواند تا 25 سانت رشد کند. این گیاه را می‌توانید در بیرون از خانه کنار آب یا داخل خانه درون گلدان بکارید. تنها چیزی که باید درباره این گیاه بدانید این است که لوئی گیاهی به‌شدت مهاجم است و می‌تواند به سرعت تکثیر شود و رشد کند. در نتیجه اگر رشد و تکثیر این گیاه را کنترل نکنید در مدت کوتاهی تمام باغچه شما را تصاحب خواهد کرد. برای کنترل رشد این گیاه می‌توانید از علف‌کش‌های صنعتی استفاده کنید. برخی از علف‌کش ها فقط ساقه گیاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به ریشه گیاه و خاک آسیبی نمی‌زند. اگر نمی‌خواهید از علف‌کش‌ها استفاده کنید می‌توانید ساقه گیاه را در آب غرق کنید. این گیاه بدون هوا نمی‌تواند زنده بماند.

گیاه رطوبت دوست لوئی
گیاه لوئی


6. موگه، از جمله گیاهان رطوبت دوست ولی سمی!

موگه گیاهی چند ساله و از گیاهان رطوبت دوست است که دارای ساقه‌های زیرزمینی و تنه‌ای استوار است. این گیاه از حدود هزار سال پیش از میلاد وجود داشته است و در بهار و اوایل تابستان گل می‌دهد. این گیاه خوشبو و جذاب محلی سایه دار و خاکی مرطوب را ترجیح می‌دهد و به‌راحتی در چنین مکانی رشد می‌کند. موگه را می‌توانید در اواخر پاییز که هوا خنک است بکارید تا به استراحت پرداخته و در فصل بهار شروع به رشد کند. اگر باغچه‌ای مرطوب دارید می‌توانید از موگه به عنوان یک جذب کننده آب استفاده کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که موگه گیاهی سمی است و باید از دسترس کودکان یا حیوانات خانگی دور باشد. این گیاه قد کوتاه که با نام زنبق دره هم شناخته می‌شود جذابیت زیادی دارد و گیاهی آب دوست است. اگر موگه را در اواخر پاییز بکارید در اوایل بهار با تعداد زیادی گل کوچک و خوشبو غافلگیر می‌شوید. ضمن اینکه موگه را می‌توانید در یک گلدان تزیینی کاشته و در پاسیو قرار دهید یا آن‌ها را در اطراف باغچه خود و یا در نزدیکی حصارها بکارید تا نقش یک مرز زیبا را بازی کنند.


7. علف هندی

این گیاه از گیاهان رطوبت دوست در واقع یک نوع علف است که می‌تواند آب زیادی را به خود جذب کند و بومی شمال آمریکاست. علف هندی به‌خاطر قد بلند و برگ‌های زیبایی که دارد شناخته می‌شود. برگ‌های این گیاه لبه‌های نازکی دارند و عرض آن‌ها به 7 الی 20 سانتی‌متر می‌رسد. ضمن اینکه می‌توانند تا 45 سانتی‌متر نیز قد بکشند. ساقه علف هندی می‌تواند تا دو متر رشد کند و برگ‌های آن سایه‌بان خوبی در روزهای آفتابی سال به‌شمار می‌روند. علف هندی ترجیح می‌دهد در محیطی آفتابی زندگی کند و می‌تواند در خاکی خیس و مرطوب به‌خوبی زندگی کند. این گیاه در خاک‌های شنی یا رسی زنده می‌ماند و درباره خاک سخت‌گیر نیست. حیوانات وحشی یا اهلی می‌توانند از این چمن تغذیه کنند و می‌تواند جلوی فرسایش خاک را بگیرد. این گیاه رطوبت دوست از طریق ریزوم‌هایش تغذیه می‌شود که در اواخر بهار تا اوایل زمستان شروع به فعالیت می‌کنند و در باقی‌مانده سال به استراحت و ذخیره انرژی خواهند پرداخت. نگهداری از علف هندی کار سختی نیست و می‌توانید به‌راحتی از آن مراقبت کنید.

گیاه علف هندی
علف هندی


8. زبرینه، از گیاهان رطوبت دوست که به عنوان پوششی برای زمین از آن استفاده می‌شود

نام دیگر این گیاه مروارید عطری است. در قدیم این گیاه مانند اسم خود ارزشمند بود و هر باغبانی آرزوی آن را داشت، اما امروزه به عنوان پوششی برای زمین استفاده می‌شود. اگر زبرینه را در حجم زیاد روی زمین بکارید مانند فرشی سبز رنگ می‌شود که گل‌هایی کوچک و سفید در بالای آن در حال رقصیدن هستند. این گیاه با آب زیاد مشکلی ندارد و می‌توانید ده هفته پیش از بهار شروع به کاشتن آن کنید.


9. خرغوس

اگر می‌خواهید در اطراف حوض یا استخر خود یک گل زیبا داشته باشید گیاه خرغوس انتخاب خوبی است. این گیاه زیبا در خاک خیس به خوبی زنده می‌ماند و لازم نیست حتما در آب شناور باشد. خرغوس از جمله گیاهان رطوبت دوست و چند ساله است که می‌تواند برای سال‌ها گل بدهد. این گیاه به مراقبت کمی نیاز دارد و کافی است آن‌ها را در خاکی خیس بکارید و دیگر خیالتان راحت باشد که هر سال گل‌های زیبای آن را می‌بینید.

گل خرغوس
خرغوس


10. زنبق

این گیاه رطوبت دوست را می‌توانید در انواع پا کوتاه، متوسط و بلند پیدا کنید که از چند سانتی‌متر تا یک متر متغیر هستند. اکثرا گل‌های زنبق بنفش رنگ است، اما انواع دیگری با رنگ‌های سفید یا سرخابی نیز وجود دارد. زنبق را باید در مکانی نورگیر با کمی سایه بکارید و در هر بهار با کودی که نیتروژن زیادی داشته باشد آن را تغذیه کنید. از این گل زیبا به‌عنوان گل شاخه بریده نیز می‌توانید استفاده کنید

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

ویژگی که گل زنبق دارد این است که بعد از پایان گل‌دهی برگ‌های سبز آن زیبایی خاص خود را دارند و به‌هیچ وجه از جلوه نمی‌افتد. در نگهداری از زنبق باید به این نکات توجه داشته باشید که این گیاه به آب زیادی نیاز دارد، اگر زمین خشک باشد آسیب می‌بیند و تا زمانی که گل‌های آن از بین نرفته است، نباید برگ‌های آن را هرس کنید؛ حتی اگر زرد شده باشند، زیرا این برگ‌ها کار تامین انرژی و ذخیره آن را برای فصل بعدی را انجام می‌دهند.


11. فیلگوش، از گیاهان رطوبت دوست با برگ های بزرگ و گرمسیری

فیلگوش گیاهی آب دوست است و برگ‌هایی بزرگ و گرمسیری دارد. این گیاه در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارد و اغلب به‌عنوان پوششی برای زمین استفاده می‌شود. فیلگوش می‌تواند به‌خوبی در خاکی غنی و خیس زنده بمانند به‌شرطی که نور خورشید به آن‌ها برسد. این گیاه به مراقبت کمی نیاز دارد و چون رطوبت دوست است باید برای آن آب زیادی فراهم کنید و اجازه ندهید که در فصل‌های یخبندان در بیرون از خانه بماند، زیرا فیلگوش نمی‌تواند سرمازدگی را تحمل کند.

فیلگوش، از گیاهان رطوبت دوست با برگ های بزرگ و گرمسیری
گیاه فیلگوش


12. علف جوپای

تمام کاری که برای این گیاه باید بکنید این است که آن را بکارید و تماشایش کنید. جوپای به مراقبت کمی نیاز دارد و در اواخر تابستان و پاییز گل‌هایی بنفش رنگ را تقدیم شما می‌کند. این گیاه مشکلی با بیماری‌ها و آفات ندارد و ترجیح می‌دهد در خاکی خیس و مرطوب زندگی کند. پروانه‌ها عاشق گل‌های این گیاه هستند. برخی از انواع جوپای قد بلندی دارند، اما می‌توانید انواع پاکوتاه آن را نیز پیدا کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند.


13. پاپیروس

برای داشتن گیاه پاپیروس لازم نیست در زمان سفر کنید یا به حاشیه رود نیل بروید. این گیاه از گیاهان گرمسیری گرما و رطوبت دوست چند ساله ساقه‌ای زیبا دارد که برگ‌هایش مانند یک چتر آن را پوشانده‌اند. پاپیروس آب دوست در اواسط تابستان گل‌هایی سبز و قهوه‌ای شکوفا می‌کند و تا پاییز آن‌ها را حفظ می‌کند. اگر در منطقه‌ای سردسیر زندگی می‌کنید و قصد کاشت پاپیروس را دارید، در نگهداری از آن باید درنظر داشته باشید که باید گیاه را در فصول سرد به داخل خانه منتقل کرده، گیاه را در محلی نورگیر قرار دهید و خاکی خیس برای آن فراهم کنید.

گیاه پاپیروس از جمله گیاهان رطوبت دوست
گیاه پاپیروس


14. گل میمون

گل میمون می‌تواند در مناطق مرطوب و خاک‌های خیس به‌خوبی زندگی کند و از بهار تا پاییز گل بدهد. در طبیعت این گل زیبا معمولا در کنار آب گیر‌ها، جویبارها و زمین‌های خیس رشد می‌کند. اگر باغچه‌ای دارید که رطوبت بالایی دارد این گیاه رطوبت دوست می‌تواند ضمن زیبایی بخشی به باغچه شما آب اضافه آن را جمع کند. گل میمون بومی آمریکای شمالی است و پروانه‌ها را به خود جذب می‌کند. این گیاه مخصوصا در آفتاب بعد از ظهر به کمی سایه نیاز دارد و تا جایی که آب برای این گیاه تامین باشد دیگر به نگهداری خاصی نیاز ندارد و به‌راحتی رشد می‌کند.


15. یاسمن زرد، از جمله گیاهان رطوبت دوست که تا 6 متر رشد می‌کند

این گیاه ساقه‌هایی دارد که می‌تواند تا شش متر رشد کند و از هر سطحی که بتواند بالا می‌رود. ساقه‌های این گیاه پر از گل‌های زرد رنگی است که که در اواخر طمستان و اوایل بهار شکوفا می‌شوند.
یاسمن زرد بومی جنوب شرقی آمریکا است و می‌تواند شرایط بی آبی یا حتی آب زیاد را تحمل کند. این گیاه آب زیادی را به خود جذب می‌کند و رشد سریعی دارد. اگر می‌خواهید رشد یاسمن زرد را کنترل کنید باید هر چند وقت یک بار آن را هرس کنید. می‌توانید در هر بار هرس کردن حدود یک متر از ساقه‌ها را ببرید تا از رشد بیش از حد آن جلوگیری کنید.

یاسمن زرد، از جمله گیاهان رطوبت دوست که تا 6 متر رشد می‌کند
گل یاسمن زرد


16. سبزیجات

آخرین مورد از گیاهان رطوبت دوست برخی از انواع سبزیجات هستند که با اینکه آب زیادی دریافت کنند مشکلی ندارند؛ این دست از سبزیجات به شرح زیراند:

نعنا، از جمله گیاهان رطوبت دوست در دسته سبزیجات

یکی از سبزیجات خوشبو و خوراکی که رطوبت دوست است و می‌تواند در شرایط پر آب و مرطوب به خوبی زنده بماند نعناست. نعنا گیاهی مهاجم است و در صورتی که تحت کنترل نباشد می‌تواند با سرعت زیادی تمام باغچه شما را تصرف کند. بنابراین بهتر است برای کنترل رشد این گیاه آن را داخل گلدان کاشت.

نعنا ترنجی

یکی از اعضای خانواده نعناعیان که می‌تواند گل‌های زیبایی بدهد، نعنا ترنجی است. این گیاه بسیار مورد علاقه زنبورها و مرغ مگس‌خوار است و گیاهی آب دوست است

زغال اخته ابریشمی

گیاهی بوته‌ای که در خاک خیس به راحتی رشد می‌کند. این گیاه ساقه‌هایی قرمز و روشن دارد و بسیار چشم‌نواز است.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم بیش از 16 مورد از گیاهان رطوبت دوست را به شما معرفی کرده و اطلاعات لازم را درباره آن‌ها در اختیار شما قراردهیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گل آپارتمانی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات باغبانی در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
سانسوریا کراواتی امریکن با گلدان مواد آلی
812,000 تومان
آگلونما با گلدان مواد آلی
787,000 تومان
سانسوریا ابلق با گلدان مواد آلی استوانه مشکی
996,000 تومان
سانسوریا سبز با گلدان مواد آلی مخروطی
774,000 تومان
خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان


سوالات پرتکرار شما درباره گیاهان رطوبت دوست

منظور از گیاهان رطوبت دوست چیست؟

گیاهان رطوبت دوست به گیاهانی گفته می‌شوند که بومی مناطق رطوبتی بوده و به محیطی رطوبتی برای نگهداری نیاز دارند. طبیعتا خاک این دسته از گیاهان باید همیشه مرطوب، البته نه غرقاب و محیط شان نیز دارای رطوبت بالایی باشد.

مکان مناسب برای گیاهان رطوبت دوست کجاست؟

مکان‌های که معمولا دارای رطوبت بالایی هستند؛ مکان‌هایی مثل حمام و…

چطور رطوبت خاک را حفظ کنیم؟

برای این کار می‌توانید از ترکیبات ارگانیکی در خاک استفاده کنید که رطوبت را درون خاک نگه می‌دارند. به‌این‌منظور ترکیباتی مثل پرلیت، پیت ماس یا کمپوست از جمله مواردی هستند که رطوبت و آب را درون خود نگه می‌دارند. ضمن اینکه مالچ پاشی روی سطح خاک نیز باعث می‌شود که آب درون خاک با سرعت کمتری تبخیر شود.

کدام گیاه رطوبت دوست نگهداری آسانی دارد؟

اکثر سرخس‌ها؛ سرخس‌ها گیاهانی رطوبت دوست هستند که از حضور در خاک‌های مرطوب لذت می‌برند. این گیاهان همچنین نگهداری آسانی دارند و می‌توانند خود را با شرایط مختلف تطبیق دهند.

۲ نظرات
  1. محسن می گوید

    گل های من به هوای خانه ام نمی سازد چی کار کنم؟

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      دوست گُل‌سِتانی سلام
      در درجه اول همیشه باید سعی کنید که گیاهانی خریداری کنید که متناسب با شرایط محیطی شما باشند
      نکته بعدی اینکه باید ببینید گیاهان شما کمبود چه چیزی رو دارند و در مرحله بعد شرایط رشدی لازم رو براشون فراهم کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.