خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

چرا باید از گل ها و گیاهان در خانه مراقبت کنیم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

نقاشی خداوند بر روی زمین بسیار چشم انداز و دلنشین است. به طوری که روح آدمی را زنده کرده و جسم را طراوت می بخشد. یکی از نعمت های بسیار زیبای الهی، گل ها بوده که خداوند با روح زیبای خود آن ها را رنگ کرده و با نفس معطر خود در آن ها دمیده است.
بنابراین بسیاری از افراد دوست دارند گل ها را برای سلامتی جسم و روح خود در خانه پرورش داده و از آن ها لذت ببرند. علت نگهداری گل و گیاه می تواند برای هر فرد متفاوت باشد.

جالب است بدانید که گل ها بنا به ظاهر و خاصیتشان می توانند در فضاهای مختلف خانه رشد و به آن ظاهری دلنشین و زیبا بدهند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی


چرا باید از گل ها مراقبت کرد؟ مثلا در آشپزخانه. مکانی که بیشتر خانم های خانه دار باسلیقه بیشترین زمان خود را در آن صرف می کنند. چندین نوع گیاهان و گل های مناسب آشپزخانه وجود دارد که به راحتی در آن رشد کرده و ظاهر آشپزخانه را بسیار زیبا و دلنشین می کنند.

همچنین اگر در آپارتمان ساکن هستید، می توانید گل و گیاهان آپارتمانی کوچک و فانتزی را در فضای خانه پرورش دهید. این گل ها ظاهری زیبا به فضای اتاق، سالن پذیرایی و راهرو می دهند.
بیشتر گل ها در فصل زمستان از بین رفته و می میرند. بنابراین می توانید گیاه های مقاوم به فصل زمستان را برای پرورش در فضای خانه انتخاب کنید.

گیاهان در خانه

علت نگهداری گل و گیاه در محیط

همان طور که گفته شد گل ها علاوه بر اینکه جسم و روح انسان را سالم نگه می دارند، دارای مزیت های بسیار زیادی برای فضای خانه می باشند. از جمله علت نگهداری گل و گیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• گیاهان، هوای خانه را از آلودگی ها پاکسازی کرده و باعث بهبود تنفس در خانه می شوند. مانند درخت بامبو و فوفل.
• گیاهان سر و صدای اطراف را کاهش داده و فضای آرامی را ایجاد می کنند.
• نگهداری از گیاهان در خانه باعث افزایش تمرکز، ایجاد حس آرامش و شادی می شوند. مانند رزماری و لیمو.
• بسیاری از تحقیقات نشان داده که گیاهان استرس را کاهش داده و با عطر و بوی خاص خود جان انسان را تازه می کنند.
• گیاهان منبع بسیار زیادی از انرژی بوده و آن را به بدن انسان نیز منتقل می کنند. گیاهانی مانند اسطوخودوس، سرخس و گل داوودی.
• از اثراتی که گل و گیاه روی جسم و سلامتی انسان می گذارند، می توان به تنظیم فشار خون، درمان سردرد، درمان دردهای خفیف، بهبود عملکرد مغز، افزایش کیفیت خواب، افزایش خلاقیت، درمان احتقان و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.


امروزه در داروسازی برای درمان بعضی از بیماری ها از گیاهان دارویی استفاده می شود. بیشتر افراد برای ابراز عشق و محبت به یکدیگر، گل را به یکدیگر هدیه داده و آرامش وجودی خود را با کمک گل به دیگری منتقل می کنند.
حتی رنگ و نوع بعضی از گل ها به عنوان نماد به کار می روند. مانند اینکه گل رز قرمز نشانه عشق، رز صورتی نشانه قدر دانی، رز زرد نشانه شادی و صمیمیت، رز سبز نشانه صلح، رز هلویی نشانه لطافت و ظرافت و در نهایت رز آبی نشانه زیبایی عمیق و راز آلود می باشد.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد دلیل نگهداری گل ها و گیاهان در خانه لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

سوالات پر تکرار در مورد نگهداری گل و گیاه در خانه

گیاهان آپارتمانی چگونه بر حالات روحی ما تاثیر می‌گذارند؟

فردی که با گل و گیاه زندگی می‌کند و محیط خود را با آنها پر کرده است، قطعا شاداب‌تر و همچنین مثبت اندیش‌تر است.
جالب است اینجا به نتیجه یکی از تحقیقاتی که در این حوزه صورت گرفته است اشاره کنیم،دانشمندان بیماران 4 بیمارستان مختلف در سن فرانسیسکو را طبق یک برنامه مشخص به باغ‌هایی بزرگ بردند. طبق نتایج حاصله، 79 درصد آنها بیان کردند که آرامش و حضور ذهن بیشتری پیدا کردند. 19 درصد آنها احساسی مثبت‌تر و 25 درصد باقی نیز پس از سپری کردن ساعاتی در باغ، احساسی سرحال‌تر و قوی‌تر را تجربه کردند.
علاوه بر تاثیرات مثبت بر ذهن و روحیات، گیاهان خواص دیگری برای سلامت جسمانی نیز دارند.
آنها با تصفیه کردن هوا سبب بهبود تنفس شده و مزایای مختلفی را برای انسان‌ها فراهم می‌کنند. مانند
کاهش فشار خون
کاهش استرس
تقویت سیستم ایمنی
بهبود خواب
ایجاد فضایی مثبت
آیا صدای اضافی ناشی از ترافیک، ماشین‌ها یا ساخت و ساز در اطراف شما نیز به گوش می‌رسد؟
گیاهان راه حل این مشکل هستند! چنین آلودگی‌های صوتی اگر به صورت مداوم در جریان باشند، میزان استرس را افزایش داده و سبب بدخلقی شما می‌شوند. برگ گیاهان می‌توانند این اصوات ناخوشایند را جذب کرده و به محیط آرامش بیشتری ببخشند.
معمولا افراد از میزان تاثیری که گیاهان بر روحیات آنها می‌گذارند بسیار غافلگیر می‌شوند.
گل‌ها می ‌توانند روابط اجتماعی ما را نیز عمیق‌تر کنند و باعث افزایش روابط با خانواده و دوستان ‌شوند. احساسات ما به ما می‌ گویند که گل‌ها ما را خوشحال می‌ کنند و حال علم نشان می ‌دهد که نه تنها گل‌ها ما را شادتر از آنچه فکر می ‌کردیم، می‌ کنند؛ بلکه آنها تاثیرات مثبت قوی روی خوب بودن حالات روحی‌مان دارند.
همچنین رنگ سبز یکی از رنگهای آرامش بخش است و با رنگ آبی آسمان ذهن را آرامش میدهد. و رنگ سبز نماد طبیعت است.

علت نگهداری گل و گیاه در خانه چیست؟

تحقیقات اثبات کرده‌اند که نگهداری از گیاهان در داخل خانه می‌تواند فواید زیر را به همراه داشته باشد
بهبود خلق و خو، افزایش خلاقیت، پویایی و تمرکز.
کاهش اضطراب، خستگی، ابتلا به سرفه و سرما خوردگی.
تمیز کردن هوای داخلی توسط جذب آلاینده‌های ناسالم، افزایش رطوبت و تولید اکسیژن.
روح بخشیدن به فضای خشک اداری و کاری، شخصی سازی محیط و کاهش میزان آلودگی صوتی.
تاثیرات مثبت روان شناختی، و ارزان‌تر بودن نسبت به مراجعه به متخصص!
گیاهان آپارتمانی می‌توانند دقت و هشیاری افراد را تا 15 درصد افزایش دهند. احتمالا برای شما نیز پیش آمده است؛ زمانی که احساس کسلی داشتید و با قدم زدن در طبیعت، مجدد سرحال شده اید. در واقع زمانی که ما با طبیعت ارتباط برقرار می‌کنیم، خستگی روحی و روانی ما به شکل محسوسی کاهش یافته و در عین حال آرامش و خودباوری در ما تقویت می‌شود. حتی گریزی کوتاه به گیاهان نیز می‌تواند همین احساسات را برای ما به ارمغان بیاورد. در واقع، یکی از اصلی‌ترین دلایل نگهداری گیاهان در منزل و محیط کار، همین آرامش روان است. اگر دوست دارید راندمان را در محیط کاری خود افزایش دهید، گیاهان را نیز سرکار ببرید!

کدام گیاهان آپارتمانی بیشترین تاثیر را در بهبود کیفیت هوا دارند؟

همه گیاهان با تصفیه هوا، بر کیفیت آن تاثیر می‌گذارند. اما این گیاهان عملکرد بهتری دارند
پتوس طلایی
نخل ققنوس / خرما
اسپاتی فیلوم
فیلودندرون
گندمی
داوودی
فیکوس الاستیکا
سرخس بوستون
نخل اریکا
دراسنا
فیکوس بنجامین
سانسوریا
آلوئه ورا
پیچک
نخل راپیس
آگلونما
نخل بامبو
سرخس نفرولپسیس ابلیتراتا (نوع استرالیایی سرخس برگ شمشیری)
آنتوریوم

گل و گیاهان نماد چه چیزی هستند؟

با دانستن نماد هر گیاه بهترین و نزدیکترین گیاه مطابق خللق و خوی خود را برای منزل انتخاب کنید
گل رز قرمز نشانه عشق، رز صورتی نشانه قدر دانی، رز زرد نشانه شادی و صمیمیت، رز سبز نشانه صلح، رز هلویی نشانه لطافت و ظرافت و در نهایت رز آبی نشانه زیبایی عمیق و راز آلود می باشد.
تیلاندسیا برای کسی مناسب است که تغییر را دوست دارد و نماد آزادی و خلاقیت است.
بن سای سمبل هماهنگی بین انسان، طبیعت و روح و نماد خرد و آرامش است.
اسپاتی فیلوم با گل‌های سفیدش نماد آرامش و هم‌دردی است.
بامبو همیشه سبز نماد شکوه، ماندگاری، خوش‌شانسی و طول عمر است.

چگونه با گیاهان هوای درون خانه را پاک کنیم؟

گیاهان به خوبی این کار را برای شما انجام خواهند داد. در طی عملیات فتوسنتز، آنها دی اکسید کربن خارج شده از بازدم ما را به اکسیژن تازه تبدیل می‌کنند! آنها در میان همین جذب و رهایش، می‌توانند آلاینده‌های موجود در هوا را نیز با جذب کردن از بین ببرند.
یکی از مشهورترین تحقیقات انجام شده توسط ناسا، به همین موضوع اختصاص دارد. آنها اثبات کرده‌اند که گیاهان می‌توانند با جذب آلاینده‌های خطرناکی مانند فرمالدهید و بنزن، سبب کاهش ریسک ابتلای افراد به سرطان شوند. این تحقیق بعدها متوجه شد که میکرو ارگانیسم‌های موجود در خاک گلدان نیز نقش قابل توجهی در تمیز کردن هوای محیط ایفا می‌کنند.
هر چه گیاه پر برگ‌تر بوده و برگ‌های آن بزرگ‌تر باشند، بهتر است. مساحت سطح برگ، با میزان تصفیه کنندگی آن رابطه مستقیم دارد.
گیاهان آپارتمانی می‌توانند بیش از 87 درصد آلاینده‌های هوا را در طی 24 ساعت از بین ببرند! کافی است گیاهانی برگدار را انتخاب کرده و در محیط کار و منزل قرار دهید تا هوایی تمیزتر داشته باشید.

رز جاودان مهرسا
659,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
باکس بهگل
1,168,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
698,000 تومان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.