خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

از ساخت یک باغچه در بالکن تا ایده پردازی و معرفی گیاهان مناسب برای بالکن

زمان مطالعه: 15 دقیقه

طراحی منزل همیشه کاری هیجان‌انگیز و جالب است. اینکه بدانیم چه چیزی برای کدام قسمت منزل کاربردی است کمک زیادی به طراحی داخلی خانه می‌کند. از این رو می‌خواهیم در این مطلب از وبلاگ گُل‌سِتان درباره راه‌اندازی یک باغچه زیبا در بالکن اپارتمان خود صحبت کرده و با گیاهان مناسب بالکن بیشتر آشنا شویم؛ گل‌ها، گیاهان رونده، بوته‌ها، سبزیجات یا حتی درختچه‌های کوچکی که می‌توان درون بالکن یا پاسیو نگهداری کرد و از زیبایی آن‌ها لذت برد.
یک برداشت اشتباه وجود دارد که باغ‌ها حتما باید در فضایی هکتاری و در اطراف شهر باشد یا دست‌کم نیاز به حیاطی بزرگ است تا بتوان باغی از گیاهان، میوه‌ها یا گل‌های رنگارنگ داشت، اما باید بدانید که این تصوری اشتباه است و می‌توان همین باغ را در بالکن یک آپارتمان نیز ساخت. این درست است که فضای کمتری از یک حیاط یا پاسیو وجود دارد اما در کوچک‌تری بالکن‌ها نیز می‌توان باغچه‌ای زیباتر از آنچه تصور می‌کنید ایجاد کرد. پس با گُل‌سِتان همراه باشید ساخت یک باغچه در بالکن را یادگرفته و با گیاهان مناسب بالکن که به آن‌ها نیاز دارید نیز آشنا شوید. بعد از مطالعه این مطلب کافیست بالکن خود را آماده کرده و سراغ خرید گیاهان آپارتمانی مناسب بالکن بروید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطالب:


برای ساخت یک باغچه در بالکن آپارتمان به چه مواردی باید توجه کرد؟

راه اندازی یک باغچه در بالکن آپارتمان هم می‌تواند پروژه‌ای پیچیده باشد هم کاری ساده و این به شما بستگی دارد، می‌توانید میلیون‌ها تومان برای آن خرج کرده یا با هزینه‌ای کم آن را راه‌اندازی کنید. می‌توان با تعدادی گلدان و گیاه دلخواه مجموعه‌ای آسان راه اندازی کرد یا حتی می‌توان یک مزرعه داشته باشید. بله تمام این کارها را می‌توان تنها در بالکن خانه انجام داد و با توجه به انرژی، بودجه، موقعیت مکانی و فضای شما کارهای متنوع زیادی را می‌توانید انجام دهید.

ساخت یک باغچه در بالکن و معرفی گیاهان مناسب بالکن
باغچه بالکنی


بالکن‌ها معمولا اقلیم و آب‌و‌هوایی متفاوت از سطح زمین دارند و حتی ممکن است گوشه‌های مختلف یک بالکن آب و هوای متفاوتی داشته باشد. قسمتی که آفتاب بیشتری می‌خورد از قسمتی که باد بیشتری می‌گیرد هوای متفاوتی دارد. شاید نگهداری از گیاهان در این شرایط سخت به‌نظر بیاید اما خبر خوب این است که برای هر موقعیتی گیاهان متفاوت و مناسبی وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید این است که شرایط بالکن خود را بشناسید. به‌این‌منظور باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

1. فضای در دسترس

در کوچک‌ترین فضاها نیز می‌توان یک باغچه زیبا داشت، حتی در پله‌های اضطراری و لبه پنجره‌ها. فضای موجود خود را تک بعدی نبینید و آن را به‌صورت سه بعدی در نظر بگیرید. محیط شما علاوه بر زمین مسطح دیوار و عمق نیز دارد. می‌توانید باغچه‌هایی عمودی ایجاد کنید و یا گیاهان خود را از سقف آویزان کنید. حتی اگر امکان استفاده از دیوارها را ندارید می‌توانید با ساخت قفسه یا طاقچه از فضای عمودی خود استفاده کنید. اگر به این شکل به فضای آپارتمان خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که اتفاقا فضاهای زیادی به منظور قرار دادن گیاهان داشته و می‌توانید گیاهان زیادی را در آن‌ها قرار دهید. همین دیدگاه برای بالکن منزل‌تان نیز صادق بوده و می‌توانید از ذره ذره فضای بالکن خود استفاده کرده و گیاهان مناسب بالکن را در آن‌ها قرار دهید.

2. شرایط نوری

شرایط نوری برای نگهداری و پرورش گیاهان مناسب بالکن جز ضروریات بوده و شما باید دقیقا محاسبه کنید که هر بخش از بالکن آپارتمان شما چه‌قدر در روز آفتاب دریافت می‌کند. این مورد را نیز باید درنظر داشته باشید که ممکن است این محاسبه برای هر بخش از بالکن متفاوت باشد.
شاید مجبور شوید این محاسبه را روزها دنبال کنید و حتی ممکن است در فصل‌های متفاوت این محاسبات متفاوت باشد زیرا زاویه تابش خورشید در تابستان و زمستان متفاوت است.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

3. گرمای محیط

فراموش نکنید که معمولا بالکن‌ها و پشت‌بام‌ها گرمای بیشتری نسبت به محیط دارند. این شرایط باعث می‌شود که هر گیاهی نتواند به خوبی رشد کند. مثلا کاهو در شرایط بسیار گرم نمی‌تواند به‌خوبی رشد کند و آسیب می‌بیند، اما ساکولنت‌ها عاشق چنین آب و هوایی هستند و از آن لذت می‌برند. بنابراین باید با شناخت شرایط دمایی محیط بالکن خود گیاه مناسب را انتخاب کنید.

4. شرایط باد

برخی از گیاهان با آغوش باز به استقبال باد می‌روند اما برخی دیگر در خود فرو می‌روند و می‌میرند. این مساله بستگی به گیاهی دارد که انتخاب می‌کنید تا با شرایط محیط شما تناسب داشته باشد. با شناخت شرایط محیط خود می‌توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید تا فضا را مناسب گیاه خود کنید و آن را در برابر بادهای شدید محافظت کنید. راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد از تهیه بادشکن گرفته تا پناه دادن گیاهان کوچک و ضعیف‌تر در پشت گیاهان بزرگ‌تر.
نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که باد شدید باعث می‌شود خاک گیاه به‌سرعت خشک شود، بنابراین شاید مجبور باشید که میزان آبیاری گیاه خود را بیشتر کنید یا از سیستم‌های آبیاری خودکار استفاده کنید. حتی ممکن است گاهی مجبور شوید چندبار در روز گیاه خود را آبیاری کنید.

5. سرما

اگر قرار است گیاه خود را در تمام سال و مخصوصا زمستان در بیرون نگهداری کنید یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید مدنظر قرار بدهید این است که سرما در منطقه شما چه‌قدر شدید است. همان‌طور که کمی قبل‌تر هم اشاره کردیم بالکن شما ممکن است اقلیم متفاوتی نسبت به سطح زمین داشته باشد و اینکه گیاهی در پارک نزدیک شما به خوبی رشد می‌کند و در زمستان زنده می‌ماند دلیل نمی‌شود در بالکن شما نیز زنده بماند. شرایط محیط خود را بررسی کنید و گیاهی را انتخاب کنید که تحمل سرمای محیط شما را داشته باشد.

6. توانایی فردی

قصه‌هایی وجود دارد که برخی گیاهان هیچ نیازی به مراقبت ندارند یا در برابر تمام اتفاقات مقاوم هستند. این قصه‌ها حقیقت دارند اما درباره گیاهان مصنوعی یا مرده صدق می‌کند. هر گیاه زنده‌ای نیاز به مراقبت دارد. حال این وسط برخی کم و برخی به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند.
شما باید توانایی‌های خود و فرصتی که دارید را در نظر بگیرید. آیا همیشه در دسترس هستید و می‌توانید یک آبیاری منظم را برای گیاه خود تامین کنید یا باید مدام در سفر باشید و ممکن است روزها گیاه خود را تنها بگذارید؟
اگر دوست دارید یا مجبورید که کمتر در دسترس باشید گزینه‌های مختلفی وجود دارد، می‌توانید از سیستم‌های آبیاری خودکار یا قطره‌ای استفاده کنید یا گیاهی را انتخاب کنید که نیاز به مراقبت کمتری داشته باشد. برای مثال برای شروع خرید کاکتوس و ساکولنت انتخابی هوشمندانه است، چون مراقبت از اکثر گیاهان خانواده کاکتوس و ساکولنت آسان‌تر و وقت کمتری از شما می‌گیرد. در هر صورت بهتر است برای شروع آهسته پیش بروید و درنظر داشته باشید که همیشه فرصت برای خرید گیاهان بیشتر و حساس‌تر وجود دارد و زمانی که به خوبی و با موفقیت آغاز کنید، انگیزه بیشتری برای ادامه خواهید داشت.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

7. آبیاری

برای اکثر بالکن‌ها در آپارتمان‌ها، آبیاری می‌تواند تبدیل به یک معضل شود. گلدان‌های بزرگ آب زیادی را طلب می‌کنند و گاهی فاصله شیر آب تا گلدان‌ها زیاد است. زمانی که تعداد این گلدان‌ها زیاد شود تامین آب برای آن‌ها کاری سخت و طاقت فرسا می‌شود. در نتیجه اگر در بالکن خود شیر آب ندارید و مسیر شما تا یکی از شیرهای آب منزل‌تان دور است، حتما فکری برای برطرف کردن این مشکل بکنید.

8. بودجه

یکی از مهم‌ترین مسایل برای راه‌اندازی باغچه در بالکن آپارتمان هزینه‌های آن است. لازم نیست برای این‌کار بودجه زیادی را کنار بگذارید. می‌توانید با ساده‌ترین وسائل و ابزارها کار خود را آغاز کنید. تقریبا هر ظرفی را می‌توانید تبدیل به گلدان و ابزار برای پرورش گیاهان خود کنید.
پس اگر بودجه کمی داشته و دوست دارید بالکن خود را به باغچه‌ای زیبا تبدیل کرده و گیاهان مناسب بالکن را در آن پرورش دهید، اصلا سخت نگیرید. شما می‌توانید باغچه خود را با گیاهان کوچک و جوان آغاز کنید و از خریدن گیاهان بالغ و بزرگ خودداری کنید، حتی می‌توانید به‌جای خرید گل های آپارتمانی گیاهانی مثل لوبیا، نخود فرنگی یا گوجه را در گلدان‌های خود کاشته و بعد از به ثمر نشستن آن‌ها از آن‌ها میل کنید. به این شکل هم فال است و هم تماشا، هم هزینه‌ای کمی برای خرید بذر پرداخت کرده و هم حاصل می‌توانید حاصل دست‌رنج خود را میل کنید.


ایده‌هایی برای طراحی باغچه در بالکن

برای ساخت یک باغچه در بالکن آپارتمان روش‌های زیادی وجود دارد مثل: باغچه‌های دیواری، باغچه‌های عمودی، باغچه‌های نرده‌ای، گلدان و حتی آویز که هر یک یا حتی چند مدل از آن‌ها بسته به شرایط بالکن شما می‌توانند میزبان گیاهان مناسب بالکن شما باشند.

باغچه پلکانی

یک طاقچه نردبانی یا پلکانی می‌تواند ایده خوبی برای استفاده از فضای عمودی در بالکن باشد و در عین حال سطح زیادی را نیز اشغال نکند. روی یک باغچه پلکانی می‌توانید گیاهان مختلفی را پرورش داده و نگران فضای کوچک بالکن خود نیز نباشید.

باغچه دیواری

طراحی یک باغچه روی دیوار کار خیلی سختی نیست و هزینه زیادی برای راه‌اندازی نمی‌خواهد. همچنین این نوع باغچه‌ها نگهداری زیادی را طلب نمی‌کنند، اما در عوض می‌تواند یک فضای زیبا و سرسبز را به آپارتمان شما بیاورد.

باغچه دیواری برای بالکن
باغچه دیواری برای بالکن

باغچه جنگلی

اگر از طرفداران یک طراحی شلوغ و پر هستید می‌توانید بالکن خود را به سبک یک جنگل زیبا طراحی کنید. از لبه سکو بالکن یا زاویه‌های آن استفاده کنید و گیاهان بلند و کوتاه را اطراف قرار دهید تا هم محیطی سرسبز داشته باشید و هم باغچه حس یک فضای خصوصی و خارج از دید را برای شما فراهم کند.

باغچه بوهیمن

چند درختچه کوچک در گلدان و تعدادی درخت بلند‌تر به همراه یک گلیم زیبا و چند حصیر مناسب می‌تواند یک طراحی بوهیمن یا کولی شکل را به بالکن آپارتمان شما هدیه کند و فضای بالکن شما را خاص و یکتا کند.

باغچه بوهیمن در بالکن
باغچه بوهیمن در بالکن

باغچه گلدانی

اگر طرفدار طرح‌های شلوغ نبوده و عاشق طراحی مینیمال و ساده هستید، کافی است تعدادی گلدان در اندازه‌های مختلف تهیه کنید تا هم از مزایای حضور آن‌ها لذت ببرید و هم فضای سبز را به بالکن آپارتمان خود بیاورید. به این شکل بالکن شما شلوغ نشده و در عین سادگی پذیرای گیاهان مناسب بالکن نیز خواهد بود.


11 مورد از گیاهان مناسب برای بالکن

با توجه به موقعیت آپارتمان شما گزینه‌های مختلفی برای انتخاب گیاهان مناسب بالکن پیش روی شما قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برخی از گیاهان مناسب مکان‌هایی کوچک هستند. برخی دیگر در محیط‌های بدون نور، کم نور یا نور زیاد زنده می‌مانند. برخی می‌توانند باد شدید را تحمل کنند اما برخی دیگر نیاز به محافظت دارند. گیاهانی هستند که سبک هستند اما گیاهانی هستند که بسیار سنگین می‌شوند مخصوصا زمانی که به آن‌ها آب می‌دهید. بنابراین باید با توجه به موقعیت و فضای خود گیاه مناسب را برای بالکن خود انتخاب کنید.
به‌این‌منظور در ادامه تعدادی از گیاهان مناسب برای نگهداری در بالکن را معرفی کرده و از خصوصیات آن‌ها برای شما خواهیم گفت:

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان

1. بگونیا از جمله گیاهان مناسب بالکن برای بالکنی با نور کم

این گیاه زیبا تا زمانی که در نوری مناسب و کم نگهداری شود هر سال گل می‌دهد. زیبایی این گیاه تنها به گل‌هایش نیست بلکه برگ‌های خاص و چشمگیری نیز دارد. برگ‌های سبز، بزرگ و دندانه‌دار بگونیا زیبایی فوق‌العاده‌ای به بالکن آپارتمان شما خواهد داد. پس اگر بالکن شما نور زیادی ندارد، بگونیا یک انتخاب خوب برای آن است. البته سایر شرایط نگهداری این گیاه نیز مهم است و لازم است قبل از خرید از آن مطلع شوید.
به‌این‌منظور می‌توانید وارد بخش راهنمای نگهداری از گیاهان خانگی وبلاگ گُل‌سِتان شده و نحوه نگهداری از گیاه مورد نظرتان را مطالعه کنید.

گیاه بگونیا
گیاه بگونیا

2. داوودی

یکی از محبوب‌ترین گل‌ها بعد از گل رز، داوودی است زیرا این گل زیبا گونه‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های فراوانی دارد. گل داوودی به فضای زیادی نیاز دارد و برای بالکن‌ها بزرگ مناسب است و از آنجایی که این گل سریعا گسترش پیدا می‌کند یک یا دو عدد از آن‌ها کافی است و می‌تواند زیبایی را به فضای بالکن منزل شما بیاورد.

3. بنفشه دورگه یکی از زیباترین گیاهان مناسب بالکن

این گل زیبا به دمایی متوسط نیاز دارد. بنفشه دورگه رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی دارد و برخی از انواع آن شما را یاد گل‌های “آلیس در سرزمین عجایب” می‌اندازد. از این گل‌ها می‌توانید در جعبه یا گلدان نگهداری کنید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید.

گل بنفشه دورگه
گل بنفشه دورگه

4. فوشیا

گل گوشواره‌ای یا فوشیا گیاهی چندساله است که به سایه علاقه دارد و مناسب نگهداری در سبدهای آویز است. گل‌های آویزان این گیاه مانند یک لوستر زیبا بالکن شما را تزئین کرده و زیبایی آن را دوچندان خواهند کرد. ضمن اینکه فوشیا می‌تواند پرنده‌ها، پروانه‌ها یا مرغ‌های مگس‌خوار نیز را به سمت خود جذب کرده و چشم‌اندازی زیبا به باغچه بالکن شما بدهد.

5. ادریسی، یکی از گیاهان مناسب بالکن برای کسانی که بالکن پرنور اما کوچکی دارند

این گل زیبا شکلی کروی دارد و مناسب کسانی است که فضای محدودی دارند. ادریسی به آبیاری زیاد و نور زیاد علاقه دارد و از وجود آن‌ها لذت می‌برد. می‌توانید از گل‌های این گل به عنوان گل شاخه بریده استفاده کنید و در داخل خانه از وجود آن‌ها لذت ببرید.

گل ادریسی
گل ادریسی

6. اطلسی، از جمله گیاهان مناسب بالکن های با نور زیاد

گل اطلسی برای رشد خود نیاز به نور کافی دارد و در نور کم نمی‌تواند به‌خوبی رشد کند. رنگ‌های زیادی از این گل زیبا وجود دارد که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند. ضمن اینکه نگهداری از آن نیز کار آسانی است.

7. سرخس، گیاهی با رشد سریع و نیاز به نور کم در بین گیاهان مناسب بالکن

اگر بالکن آپارتمان شما بیشتر اوقات در سایه است، سرخس انتخاب خوبی برای نگهداری است. این گیاه می‌توانند در سبد‌های آویز یا گلدان زندگی کند و مشکلی از این بابت ندارد. فقط تنها نکته‌ای که در مورد سرخس وجود دارد این است که این گیاه از جمله گیاهان مناسب بالکن های بزرگ است و اگر بالکن کوچکی دارید، باید بدانید که سرخس انتخاب مناسبی برای بالکن شما نخواهد بود، زیرا نرخ رشد این گیاه بسیار سریع است و می‌تواند به سرعت گسترده و بزرگ شود.

گیاه سرخس ، گیاهی با رشد سریع و نیاز به نور کم در بین گیاهان مناسب بالکن
گیاه سرخس

8. سبزیجات

سبزیجات از جمله گیاهان مناسب بالکن و یکی از انتخاب‌های عالی برای نگهداری در بالکن آپارتمان هستند. این گیاهان فضای کوچکی را اشغال می‌کنند، قیمت کمی دارند، به راحتی رشد می‌کنند و از همه مهم‌تر هم اینکه می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و از خرید سبزیجات مورد نیازتان تا حد زیادی بی‌نیاز شوید.
سبزیجات معمولا به نور کامل یا زیاد نیاز احتیاج دارند بنابراین باید موقعیتی را برای آن‌ها فراهم کنید که بیشترین نور ممکن به آن‌ها برسد. همچنین می‌توانید آن‌ها را در داخل خانه و در نزدیکی پنجره‌های خانه‌تان نیز قرار دهید.
اگر بالکن خانه شما آفتاب‌گیرتر است می‌توانید مریم‌گلی، رزماری یا آویشن را برای پرورش مد نظر قرار داده و در غیراینصورت به پرورش نعنا یا جعفری فکر کنید.

9. ساکولنت‌ها، گیاهان مناسب بالکن با مراقبت آسان

اگر آدمی فراموش‌کار یا بسیار مشغول هستید که فراموش می‌کنید به موقع به گیاهان خود آب بدهید و بالکن آپارتمان شما نور زیادی دریافت می‌کند پس چرا به سراغ ساکولنت‌ها نمی‌روید؟
واژه ساکولنت از کلمه لاتین سوکوس به معنای “آب‌دار” یا “شیره‌دار” گرفته شده است و همین مساله نشان‌دهند طبیعت این گیاه است. ساکولنت‌ها می‌توانند آب را درون شاخه و یا برگ‌های خود ذخیره کنند و فراموش‌کاری شما در آبیاری را ببخشند.

ساکولنت ها ، از جمله گیاهان مناسب بالکن
ساکولنت‌ها

10. میوه و صیفی‌جات، گیاهان مناسب بالکن که در طولانی مدت کمک زیادی به جیب شما می‌کنند

معمولا میوه‌های یا صیفی‌جاتی مانند توت‌فرنگی، تمشک، کاهو و گوجه نیاز به مقدار زیادی نور دارند.
یکی از مزایای پرورش میوه‌ها و صیفی جات در بالکن این است که از دسترس حشرات و حیوانات مزاحم در امان است. پرورش محصول توسط خودتان در طولانی مدت کمک زیادی به شما و البته جیب شما خواهد کرد.

11. گل جعفری از جمله گیاهان مناسب بالکن که شر حشرات مزاحم را کم می‌کند

اگر می‌خواهید از شر حشرات مزاحم خلاص شوید می‌توانید از گل جعفری در بالکن خود استفاده کنید تا با بوی تند خود این حشرات را فراری دهد. این گل زیبا به آب و هوایی گرم نیاز دارد و مراقبت زیادی نمی‌خواهد.

گل جعفری از جمله گیاهان مناسب بالکن برای حذف حشرات مزاحم
گل جعفری

نداشتن حیاط در خانه باعث نمی‌شود که شما از داشتن یک باغچه زیبا محروم شوید. حتی در محدود‌ترین فضاها نیز می‌توان گیاهان زیبایی را پرورش داد و طبیعت را در کنار خود داشت. بنابراین اگر با گیاهان ارتباط خوبی داشته ولی هنوز منزل‌تان را با حضور آن‌ها سبز و سرزنده نکرده‌اید، وقت آن رسیده که بالکن خانه‌تان را به باغچه‌ای زیبا تبدیل کرده و میزبان گیاهان مناسب بالکن شوید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد ساخت باغچه در بالکن و گیاهان مناسب بالکن لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با دکتر گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات نگهداری گل و گیاه گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
سانسوریا کراواتی امریکن با گلدان مواد آلی
812,000 تومان
آگلونما با گلدان مواد آلی
787,000 تومان
سانسوریا ابلق با گلدان مواد آلی استوانه مشکی
996,000 تومان
سانسوریا سبز با گلدان مواد آلی مخروطی
774,000 تومان


سوالات متداول شما درباره گیاهان مناسب برای بالکن

چطور از گیاهان بالکنی مراقبت کنیم؟

همان‌طور که گفتیم زمانی که یک گیاه در بالکن زندگی می‌کند باید مانند گیاهی با آن برخورد شود که در باغچه زندگی می‌کند. با توجه به نوع گیاه خود مطمئن شوید که نور کافی را دریافت می‌کند، به اندازه کافی در معرض باد است و دمای محیط برای آن مناسب است. همچنین ممکن است برخی گیاهان در فصل‌های سرد‌تر نیاز به مالچ پاشی داشته باشند یا مجبور باشید در سرمای شدید آن‌ها را به درون خانه منتقل کنید.

چقدر باید به گیاهان بالکنی آب داد؟

هر گیاه شخصیت و نیازهای مخصوص به خود را دارد. معمولا با گیاهان بالکنی باید مانند گیاهی برخورد کنید که در باغچه بیرون از خانه کاشته شده باشد. میزان آبیاری به شدت نور، میزان باد، دمای محیط و نوع گیاه بستگی دارد. در فصل‌های گرم‌تر شاید مجبور باشید روزی یک بار به گیاه خود آب بدهید، اما در فصل‌های سردتر فواصل آبیاری باید بیشتر شود. در این باره درنظر داشته باشید معمولا بهترین زمان آبیاری برای گیاهان صبح است.

چطور جلوی وزش باد در بالکن را بگیریم؟

یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل باد در بالکن استفاده از شیشه‌های پلکسی است. این شیشه‌ها ضمن جلوگیری از وزش باد در بالکن باعث می‌شوند نور کماکان به بالکن شما برسد، ضمن اینکه به‌خاطر جنسی که دارند خطر شکستگی آن‌ها نیز وجود نخواهد داشت. اما اگر به هر دلیلی امکان نصب چنین شیشه‌هایی در بالکن خود ندارید می‌توانید از جعبه‌های مخصوص پرورش گیاهان استفاده کنید.

چطور گیاهان را در بالکن بکاریم؟

برای کاشت گیاه یا گل در بالکن باید فضای خود را سه بعدی ببینید. شما می‌توانید از تمام فضای بالکن خود استفاده کنید. دیواره‌ها، سقف و لبه‌های بالکن‌ها مکان‌هایی عالی برای نگهداری و کاشت گل‌ها یا گیاهان هستند. شما می‌توانید از گیاهان رونده یا آویز در سقف یا دیواره‌ها استفاده کنید، درختچه‌ها را بر روی زمین و گل‌ها را در لبه بالکن قرار دهید، همچنین می‌توانید از طاقچه‌ها یا پلکان‌های تزیینی استفاده کنید تا بیشترین استفاده را از فضای خود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.