خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

معرفی و روش کاشت گل مریم(Tuberose) و نماد آن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی

اگر علاقه مند به گل‌های معطر هستید، گل مریم بهترین انتخاب شماست!
گل مریم جزو گلهای بسیار خوش بو می باشد آن یک گل پیاز دار است و برای مصارف زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن به عنوان یکی از معطرترین گل‌های موجود یاد می‌شود. لازم است بدانید که این گل، اصالتا متعلق به کشور مکزیک است و برخلاف باور عموم، ارتباطی به آسیا ندارد. بهتر است آن را در محیط گرم و مرطوب بکارید تا بهترین رشد را داشته باشد؛ ولی خبر خوب این است که این گل معطر و زیبا در آب و هوای سرد هم رشد می‌کند، فقط کافی است آن را در محیط پرنورتر و گرم‌تر قرار دهید.
امروزه می‌توان به راحتی گل خوشبو را از اکثر گل فروشی ها تهیه کرد.
مریم در صنعت و تجارت یکی از مطرح‌ترین گل‌هاست، چون هم زیباست و هم بسیار معطر و خوش‌بو است. او طول عمر بیشتری نسبت به سایر گل‌ها دارد و راحت‌تر با شرایط مختلف تطبیق پیدا می‌کند. قد شاخه‌های آن بلند است و ممکن است تا نیم‌متر هم باشد! با گُل سِتان همراه باشید تا علاوه بر معرفی به آموزش روش کاشت آن بپردازیم.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

تاریخچه

همانطور که گفتیم، مریم متغلق به مکزیک است و در قرن شانزدهم، از همان کشور به سایر کشورها فرستاده شد و در مدت زمان کوتاهی تمام دنیا را تسخیر کرد. این گل، از اولین گلهایی است که به صورت گسترده کاشته شد. وقتی این گل به اروپا رسید، به بخش محبوب باغ‌های اروپایی تبدیل شد و در زمان ویکتوریا، مریم گل محبوب بانوان شیک پوش بود.

نماد گل مریم

در معرفی گل مریم ، این گل نماد خلاقیت و آفرینش‌های تازه و کارهای هیجان انگیز(و شاید خطرناک) معرفی شده! رنگ سفید آن، یادآور خلوص، اصالت، صلح و بی‌گناهی است. عده زیادی معتقدند که مریم انرژی منفی را دور کرده و با حال بد مبارزه می‌کند، پس بهتر است همیشه تعدادی مریم تازه در خانه داشته باشید؛ تا هم از بوی آن لذت ببرید و هم از امواج منفی دور بمانید!

رنگهای گل مریم
انواع رنگ گل مریم

مصارف گل مریم

بیشتر از 400 سال است که این گل، به گلی برای ابراز علاقه و قدردانی تبدیل شده و نقش مهمی هم در صنایع عطرسازی ایفا می‌کند. به دلیل همان بوی خوش که صحبتش را کردیم، از روغن این گل برای رایحه درمانی استفاده می‌شود.معمولا عطرهایی که در آن‌ها رایحه مریم وجود دارد، محبوب‌تر و گران‌تر هستند.
این روزها استفاده از مریم در دسته گل عروس هم بسیار رایج شده است؛ چون هم سفید رنگ است، هم خوش بو است و هم ماندگاری خوبی دارد و به این زودی‌ها پژمرده نمی‌شود.
از مریم برای مصارف پزشکی هم استفاده می‌شود. می‌توان از مخلوط پیاز مریم و زردچوبه، برای تسکین جوش‌های قرمز نوزادان استفاده کرد.

روش کاشت گل مریم

این اغلب به صورت شاخه ای و بدون ریشه فروخته می‌شود. حال شما را با روش کاشت گل مریم آشنا می‌کنیم، اگر قصد دارید مریم را در باغچه بکارید، باید خاک آن را به خوبی زه کشی کنید. خاک آن باید کاملا خشک باشد، چون این نوع گیاهان در خاک خیس می‌میرند. اگر هم قصد دارید آن را در گلدان بکارید، از گلدان سفالی استفاده کنید و به منظور اطمینان بیشتر بابت زه کشی مناسب خاک، در خاک آن چند حفره ایجاد کنید. به ان آب و کود کافی بدهید و بعد از 4-3 ماه شاهد شکوفه‌های مریم باشید.
گل آن همیشه سفید است و اگر به خوبی از یک شاخه مریم مراقبت کنید، بیشتر از دو هفته دوام می‌آورد.

معطر بودن

مریم یکی از معطرترین گل‌هاست و رایحه‌ای شیرین دارد. اگر می‌خواهید با حتی فقط یک شاخه گل، دنیایی از عطر خوش و آرامش بخش را به خانه بیاورید، کافی است یک شاخه مریم بخرید!

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد نماد و روش کاشت گل مریم لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.