خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

با خاص‌ترین گل یعنی گل فریزیا آشنا شوید.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فریزیا به دسته‌ای از گیاهان گفته می‌شود که ۲۰ گونه‌ی مختلف را شامل می‌شود. این گیاه خود از خانواده‌ی زنبقیان است و زادگاه اصلی آن به آفریقای جنوبی برمی‌گردد.
برگ‌های این گیاه شمشیری شکل، و سبز روشن هستند و ساقه‌های آن ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر رشد می‌کنند. نوع و همچنین طرز قرار گیری این گل‌ها نیز در نوع خود بی‌نظیر است. گل‌های شیپوری خوشه‌ای شکلی که به صورت عمودی بر ساقه‌های خمیده‌ی این گل رویده‌اند. برای معرفی گل فریزیا با ما همراه باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

رنگ‌های خیره کننده و عطر خوش فریزیا، او را به یکی از محبوب‌ترین گل‌ها تبدیل کرده است.در زمستان رشد می‌کند و به مناطق جنگلی عادت دارد. مانند همه گل‌ها، او هم انواع مختلفی دارد. اگر می‌خواهید فریزیا در خانه نگهداری کنید، مکانی خنک و آفتابی را برای او انتخاب کنید. هر شاخه فریزیا، شامل تعداد زیادی جوانه و گلبرگ است. به همین دلیل مرتب کردن آن‌ها در یک دسته گل شلوغ کار سختی نیست و می‌تواند انتخاب مناسبی برای این منظور باشد.


شکل فریزیا
شکل قرارگیری گل فریزیا

تا کنون حدود ۱۸۰۰ نوع از این گل در سراسر دنیا شناسایی شده که در رنگ‌های مختلفی همچون سفید، زرد، صورتی، قرمز و بنفش وجود دارند.
کاشف این گل، گیاه شناسی به نام ” کریستین اکلون ” است. تصور کنید شما این گل را کشف کرده اید و اکنون نوبت نام گذاری است، چه نامی را برای او انتخاب می‌کردید؟ احتمالا یا نام خودتان را برای او انتخاب می‌کردید یا از نام منطقه و خانواده آن گل استفاده می‌کردید. اما آقای اکلون، به افتخار دوستی صادقانه ای که با همکار خود، ” فردریک فریز ” داشت، نام ” فریزیا ” را برای این گل زیبا انتخاب کرد. کاری تاریخی و جاودانه برای اثبات دوستی!
اگر چه معمولا در میان گل‌ها نوع سفید عطر بیشتری دارد اما در مورد این گل، نوع صورتی و قرمزعطر قوی‌تری از خود منتشر می‌کنند.

فریزیا فقط در دمای زیر۲۱ درجه شکوفه می زند. به همین دلیل در زادگاه اصلی‌اش یعنی آفریقای جنوبی این گل در پاییز و اواخر آن به گل می‌نشیند. اگر چه امروزه به کار گرفتن تدابیر ویژه برای خنک نگه داشتن خاک و استفاده از روش‌های دیگر کاری می‌کنند که این گل در تمام سال موجود باشد.

فریزیا و صنعت عطر سازی

برای معرفی گل فریزیا فقط کافی است به شما بگوییم که این گل یکی از گلهای پر طرفدار در صنعت عطرسازی می باشد! از جمله گل‌هایی است که در صنعت عطر سازی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و در بسیاری از عطر‌ها و ادکلن‌های معروف دنیا از آن استفاده شده است. همچنین بوی آن یکی از پرکاربردترین رایحه‌ها در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی به ویژه لوسین ها، صابون‌ها و شامپو‌هاست.

اگر چه از گل فریزیا در ساخت هر دو نوع عطر مردانه و زنانه استفاده می‌شود اما بو و رایحه‌ی این گل به خاطر بوی تر و تازه‌ای که دارد، بیشتر از جنس زنانه است و معمولا برای خانم‌ها استفاده می‌شود.

برخی از عطر‌و اودکلن‌هایی که رایحه‌ی فریزیا در آن‌ها استفاده شده است.

زنانه Cerruti 1881 Pour Femme
مردانه Armani Acqua Di Gio
زنانه Boss Eseence de Femme
زنانه Boss Jour Pour Femme
مردانهBvlgari Man Extreme
زنانه و مردانهCalvin Klein CK Be
زنانه Carolina Herrera CH L’Eau
زنانه Calvin Klein Eternity
زنانه Issey Miyake L’Eau D’Issey Absolue
زنانه Versace Yellow Diamond Intense
زنانه Elizabeth Arden Red Door
زنانه Carolina Herrera 212

زنانه Chloe
زنانه Armani Si
زنانه Boss Ma Vie
زنانه Boss Woman
زنانه Burberry Body
زنانه Cacharel Noa
زنانه Dior J’adore
زنانه Gucci Rush
زنانه Versace Vanitas
زنانه Lalique Azalee
زنانه Guerlain Idylle
زنانه Lanvin Marry Me!
زنانه Lanvin Jeanne

به دلیل عطر آرامش بخش فریزیا، از او برای کاهش اضطراب و اثر آرام بخشی استفاده می‌شود. کافی است یک دسته گل فریزیا در منزل خود قرار دهید تا اثر او را بهتر درک کنید. رایحه او شیرین و کاربردی است.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

نمادگرایی فریزیا

دسته گل فریزیا معنای متفاوتی دارد که پاکی، صداقت و بی‌گناهی برخی از این نماد‌ها هستند که به آن نسبت داده می‌شود.

فریزیا همچنین به عنوان یک دسته گل عروسی محبوب در سراسر دنیا است. این گل‌های کوچک، رنگ و عطر را به هر صفحه‌ای می‌دهند و اغلب در دسته‌های عروسی یا حتی به عنوان یک گل زیبا روی میز اصلی در مراسم عروسی استفاده می‌شود که معمولا هم از گل فریزی سفید به معنای بی گناهی و خلوص استفاده می‌شود.

در عهد ویکتوریا که معمولا هر گل پیامی پنهان در خود داشت. پیام گل فریزیا برای گیرنده‌ی آن اعتماد و صداقت بود.

مطلب مرتبط: معنا و مفهوم هر گل چیست؟

نماد هر رنگ

همانطور که در معرفی گل فریزیا گفته شد فریزیا در رنگ‌های متنوعی وجود دارد که هر رنگ آن نماد و مناسبت خاصی دارد.

سفید: نماد خلوص و بی‌گناهی است و معمولا به عنوان دست گل عروسی و به معنای پاکی و اعتماد بین عروس و داماد است.
چند رنگ: نماد دوستی و تفکر است. این گل یک هدیه مناسب برای دوستان، خانواده و حتی همکاران است.
صورتی: نماد عشق مادرانه است.
زرد: نماد شادی، تجدید و دوستی است.
قرمز: نماد شور و شوق است.

نکته‌ی جالب اینکه این گل در ایالات متحده نماد هفتمین سالگرد ازدواج است.

سمی بودن

این گل سمی نیست. ولی اگر پوست خیلی حساسی دارید، در تماس با فریزیا احتیاط کنید تا دچار التهاب نشوید.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد گل فریزیا لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با دکتر گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات گل در خانه گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

چطور از پیاز فریزیا مراقبت کنیم؟

برای حفظ و نگهداری از پیاز فریزیا باید پیش از یخبندان و سرمای شدید پیاز گیاه را از خاک خارج کنید و تمام برگ‌های باقی مانده را از روی گیاه هرس کنید. بعد از این مرحله باید اجازه دهید تا پیاز گیاه در یک محیط معتدل و به دور از سرما کاملا خشک شود. وقتی پیاز گیاه کاملا خشک شد تمام کثیفی‌ها و خاک‌ها را از آن تمیز کنید و پیاز را در شن یا پیت ماس قرار دهید و آن را به محلی خشک، تاریک و خنک با دمای حدود 13 درجه سانتی گراد منتقل کنید تا فصل کاشت بعد فرا برسد.

چطور پیاز فریزیا را بکاریم؟

بهترین زمان برای کاشت پیاز فریزیا حدود اسفند و فروردین است. قبل از کاشت مجدد پیاز فریزیا بهتر است حدود سی دقیقه پیاز گیاه را در آب ولرم خیس کنید تا گیاه بتواند خود را بازیابی کند و جذب آب را آغاز کند. در صورتی که پیاز فریزیا را به درستی نگهداری کرده باشید بعد از چند ماه و حدودا بین خرداد تا مرداد مجددا گل می‌دهد.

چرا فریزیا گل نمی‌دهد؟

دلایل مختلفی برای گل ندادن فریزیا وجود دارد. یکی از این دلایل هرس کردن برگ‌های گیاه بعد از پایان گل‌دهی است. اگر برگ‌های فریزیا را بعد از گل‌دهی هرس کنید گیاه نمی‌تواند در سال بعد گل دهد زیرا نتوانسته انرژی لازم را ذخیره کند.
دلیل دیگر کوددهی نامناسب است. این گیاه هر سال در بهار به کودی با پتاسیم بالا نیاز دارد. این کوددهی باید هر دو ماه تکرار شود اما در پاییز باید متوقف شود. گاهی نیز کافی است پیاز گیاه را به چند تکه تقسیم کنید و آن‌ها را با فاصله از هم بکارید تا بتواند دوباره گل بدهد اما باید توجه کنید که کاشت پیاز فریزیا در عمق زیاد مانع گل‌دهی گیاه می‌شود.

چرا برگ‌های فریزیا می‌ریزد؟

زمانی که محیط نگهداری فریزیا بیش از حد خیس و مرطوب باشد و یا کوددهی بیش از حد باشد، گیاه شروع به پژمرده شدن و ریزش برگ‌هایش می‌کند. این زرد شدن و ریزش برگ‌ها در نهایت به مرگ گیاه ختم می‌شود. جهت جلوگیری از این مشکل باید زهکشی خوبی برای گیاه فراهم کنید و از کود مناسبی برای آن استفاده کنید و شانس خود را برای گیاه بعدی امتحان کنید.

نت فریزیا چیست؟

رایحه خوش گل فریزیا یکی از رایحه‌های کاربردی در دنیای عطرها است. این گل بویی بسیار شیرین دارد که مانند توت فرنگی یا میوه‌های تابستانی است. برخی افراد رایحه این گل را مانند حلقه‌های میوه می‌دانند اما در واقع این گل رایحه‌ای ملایم دارد که نت‌هایی قوی از عسل و نعنا را در خود دارد.

فریزیا نماد چیست؟

گل فریزیا عموما نمادی از دوستی، اعتماد، تفکر و پاکدامنی است. این گل بهترین هدیه برای تقدیم به دوستان و خانواده است و گلی محبوب در فرهنگ‌های مختلف است. بر اساس زبان گل‌ها، فریزیا گلی برای اعتماد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.