خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

درباره گل آلسترومریا بیشتر بدانید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی گل آلسترومریا

برای شروع معرفی گل آلسترومریا باید بگوییم که حدود 50 گونه مختلف دارد. آلسترومریا در اواخر بهار و اوایل تابستان شکوفه می‌دهد که این شکوفه‌های زیبا، حدود 2 هفته سالم و سرحال خواهند بود.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

آلسترومریاها در هوای سرد و خنک بهتر رشد می‌کنند به‌طوری‌که؛ در هوای بسیار گرم دیگر فعالیتی نخواهند داشت و از بین می‌روند. گفتنی است آلسترومریا یک گل معطر است. گل آلسترومریا میتواند بهترین گزینه برای خرید گل منزلتان باشد.
اگر هنوز مطلب روش خرید گل ارزان را مطالعه نکردید به شما پیشنهاد میکنم آن را از دست ندهید.

آلسترومریا گل زیبای بادوام

تاریخچه

گل آلسترومریا متعلق به آمریکای جنوبی است. نام آلسترومریا به افتخار یک گیاه شناس سوئدی به نام “کلس ون آلسترومر” انتخاب شده است. او در عرصه گل‌های خانواده آلسترومریا بسیار تحقیق و پژوهش کرده بود.

نماد و معنی گل آلسترومریا

شاید بپرسید گل آلسترومریا نماد چیست؟ ظاهر جذاب و سرحال آلسترومریا، ما را متوجه معانی عمیق و زیبای این گل گرمسیری می‌کند. معانی مثل :

  • از خودگذشتگی و حمایت عاطفی بین دو عضو خانواده یا دو دوست.
  • طول عمر یک دوستی و رفاقت عمیق از زمان آشنایی تا آخر عمر!
  • مقاومت در برابر افت و خیزهای زندگی.
  • ساختن زندگی با یافتن دوستان جدید و با کمک روابط عمیق عاشقانه
  • دنبال کردن آرزوها و رسیدن به برنامه‌های زندگی

انواع گل آلسترومریا

پس از معرفی گل السترومریا، تاریخچه و نماد آن نوبت به معرفی انواع می‌رسد؛
بعضی از آلسترومریاها رشد کم و آرامی دارند؛ یعنی نهایتا تا 30 سانتی‌متر رشد می‌کنند. اما بعضی از آن‌ها سرعت رشد بیشتری دارند و حتی به بیش از 90 سانتی‌متر هم می‌رسند.
در بیشتر موارد آلسترومریایی که رشد زیادی دارد، حتما باید به صورت قائم ثابت شود و تکیه‌گاهی عمودی داشته باشد؛ اما در عوض طول عمر و مقاومت بیشتری نسبت به سایر انواع این گل دارد.

گل آلسترومریا سفید

سمی بودن یا نبودن آلسترومریا

گل آلسترومریا برای حیوانات خانگی سمی نیست؛ اما به دلیل ترکیبات خاص شیمیایی خود، اگر به مقدار بسیار زیاد خورده شود باعث ایجاد التهابات گوارشی می‌شود.

روش کاشت گل آلسترومریا

برخلاف اکثر گل‌ها، گل الستر یک پیاز واضح و مشخص ندارد. بلکه غده‌ای دارد که کمی شبیه به پیاز است اما مانند یک ریشه عمل می‌کند. این غده در محیط گرده افشانی می‌کند و به این ترتیب، با گذشت سال‌ها تعداد آلسترومریاهای باغچه شما بیشتر می‌شود! این گل به نور کافی خورشید نیاز دارد. نور می‌تواند به صورت مستقیم یا فیلتر شده باشد.

برای کاشت آلسترومریا منطقه خنکی برای آن انتخاب کنید و قبل از کاشت، از زه کشی مناسب خاک مطمئن شوید. آلسترومریا را مرتبا آبیاری کنید تا زنده و سرحال بماند.

دسته گل آلسترومریا

موارد مصرف

به‌عنوان آخرین بخش از مطلب نوبت به موارد مصرف آلسترومریا می‌رسد؛ از جوشانده ریشه گل آلسترومریا برای درمان دل درد، مشکلات گوارشی، کاهش تب و بهبود دوران قائدگی استفاده می‌شود. می‌توانید ریشه آن را در چای هم بریزید.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان


در گذشته از گل آلستر برای درمان نقرس استفاده می‌شده است. گاهی آن را در شراب هم می‌ریختند تا باعث افزایش دقت و تمرکز شود. طبق طب سنتی، آلسترومریا برای درمان فشارخون و کنترل ضربان قلب هم به کار می‌رود.
آلسترومریا در درمان التهابات پوستی هم موثر است. کافیست ریشه آن را به‌صورت پماد به زخم، آثار سوختگی و جای جوش بزنید و شاهد تاثیر آن باشید.

ریشه این گیاه غنی از پروتئین و نشاسته است که هر دو برای بدن ضروری هستند. مقدار کمی آهن، فسفر، ویتامین B و C هم در آن یافت می‌شود. احتمالا متوجه شده‌اید که این ریشه جالب، برای درمان همه چیز کارساز است، از سرماخوردگی گرفته تا استرس و فشار خون! بنابراین می‌توان گفت ریشه آلسترومریا در درمان بیشتر دردها موثر است.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد روش نگهداری گل آلسترومریا لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره اینترنتی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
۵ نظرات
  1. محمدرضا معتمدنیا می گوید

    سلام ازین گل دارید قیمت
    آلسترومریا

    1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      دوست گُل‌سِتانی سلام
      بله موجود داریم. برای اطلاع از قیمت و ثبت سفارش وارد لینک زیر شوید لطفا:
      https://www.golsetan.com/product/purple-alstroemeria/

      1. سامی می گوید

        با سلام
        لطفا شرایط نگهداری آلسترومریا رو توضیح بدهید مخصوصا دمای خاک و اینکه چگونه این دما رو در شرایط ایده ال نگهداریم.

        1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

          دوست گُل‌سِتانی سلام
          برای دریافت اطلاعات کارشناسی دقیق در ارتباط با احداث گلخانه و گیاه مورد نظرتون بهتر هست با گلخانه دارهای این گل مشورت بفرمایید
          برای تنظیم دما می تونید از هیترهایی که قابلیت تنظیم دما دارند استفاده کنید

  2. سامی می گوید

    بنده گلخانه دارم و قصد دارم در صورت امکان این گل رو کار کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.