خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

معرفی گل آنمون و نماد آن همراه با تاریخچه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

گل آنمون Anemone

در کنار زیبایی خاص گل آنمون، آن در هر فرهنگی، نمادی از موضوعات مختلف است که ما در این مطلب به معرفی گل آنمون یا همان آلاله پُر پَر می پردازیم.
اگر عاشق نگهداری از گل‌هایی با رنگ‌های خاص هستید، آنمون را امتحان کنید! این گل زیبا در رنگ‌های مختلفی مثل قرمز، سفید، صورتی، زرد و بنفش یافت می‌شود و روح تازه ای به باغچه و منزل شما می‌بخشد. گل آنمون ظاهر پیچیده ای ندارد و شبیه یک گل آفتابگردان کوچک است.
اگر قصد خرید دسته گل زیبا و چشمگیری دارید حتما از گل آنمون در آن استفاده کنید، زیرا دسته گل آنمون هدیه‌ای جذاب برای محبوب شماست.
به خاطر شباهت گل آنمون به گل آلاله، بسیاری این دو گل را با هم اشتباه میگیرند اگر شما هم از آن دسته افراد هستید پس مطلب معرفی گل آلاله را مطالعه کنید.
بعضی‌ها آنمون را نمادی برای مقاومت در برابر بیماری‌ها و گروهی دیگر با تفاوت بسیار، آن را نشانی برای ابتلا به بیماری می‌دانند! به طور کلی آنمون نماد مقاومت، هیجان، رویا و آغاز بهار است. تقریبا 120 نوع گل مختلف در دسته آنمون قرار می‌گیرند؛ که با کمی ارفاق می‌توانیم همه را آنمون صدا کنیم.
گل انمون متعلق به اروپا، آمریکای شمالی و ژاپن بوده و یک گیاه چندساله است. گلبرگ‌های آنمون در شب بسته شده و مجددا در روز باز می‌شوند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

آنمون، یک کلمه یونانی به معنی “دختر باد” است. این نام ترکیبی از کلمات یونانی آنموس به معنی باد، و سافیکسون به معنی دختر است. این نام به دلیل داستان‌های اسطوره ای به این گل داده شده است. ماجرا به خدایان یونان باستان بر می‌گردد. گفته شده که آفرودیت ( خدای عشق )، آدونیس را به عنوان همدم خود برای سال‌های طولانی در کنار خود نگه داشته است. وقتی سایر خدایان آفرودیت را کشتند، آدونیس در مزار همسرش گریست و از اشک‌های او، این گل‌های زیبای “آنمون” رشد کردند.

انواع گل آنمون شاخه بریده

گل آنمون نماد چیست

آنمون رنگ‌های متفاوتی دارد که هر کدام معنی خاص خود را دارند. نماد گل آنمون قرمز و صورتی نماد یک رابطه از دست رفته و یا فوت شدن معشوق است. رنگ سفید هم تداعی کننده فوت و مرگ است، به همین دلیل در آسیا بیشتر از گل آنمون سفید برای مراسم ترحیم استفاده می‌شود. بنفش و آبی هم نمادی برای جلوگیری از حضور شیطان هستند! البته، این‌ها همگی قرارهایی نانوشته و شاید هم نادرست هستند، پس لازم نیست خیلی به آن‌ها توجه کنید، بهتر است طبق سلیقه خود گل محبوبتان را انتخاب کنید!
برای آشنایی بیشتر با نماد گلها می توانید به صفحه معانی گلهای شاخه بریده مراجعه نمایید.

انواع گل آنمون

تقریبا 120 نوع گل مختلف در دسته آنمون قرار می‌گیرند؛ که با کمی ارفاق می‌توانیم همه را آنمون صدا کنیم. تنوع این گونه‌ها در نوع پیاز و غده اصلی، نوع ریشه، فصل کاشت و رشد سالیانه است.
معمولا دسته گلهای آنمون در ایران در رنگهای قرمز، سفید، زرد، نارنجی و صورتی یافت می شود.
با معرفی گل آنمون به شما، از این لحظه می توانید با دید بازتر این گلها را در دسته گلهای خود جای دهید!

سمی بودن

گل آنمون برای حیوانات خانگی بسیار سمی است و در صورت مصرف زیاد، ممکن است باعث مرگ آن‌ها بشود.
ممکن است از ساقه گیاهی ماده ای ترشح شود که باعث ایجاد التهابات پوستی شود. پس از تماس با آن، دست خود را به خوبی بشویید.

روش کاشت

آنمون را در خاک، و در مکانی با نور کافی و خاک زه کشی شده بکارید. اگر آن را در گلدان خریداری کرده اید، خاک آن را همیشه مرطوب نگهدارید و در مکانی پرنور قرار دهید.

معطر بودن

گل آنمون عطر کمی دارد، به همین دلیل جزو گیاهان معطر و خوش بو نیست.

موارد مصرف

در گذشته گیاه پزشکان سنتی، از این گل برای درمان سردرد و نقرس استفاده می‌کردند. امروزه از آنمون کمتر در مصارف پزشکی و خوراکی استفاده می‌شود، چون همه انواع آن در دمای خاصی سمی هستند. ولی هنوز در بخش‌هایی از اروپا، از نوع خاصی از آنمون که کوچک‌تر است برای درمان نقرس، دل درد و آسم استفاده می‌شود.
اگر شکوفه‌های بنفش آنمون را بپزید، رنگ سبز زیبایی به دست می‌آید که می‌توانید برای تزیین تخم‌مرغ‌های هفت سین خود از آن‌ها استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه در مورد گل آنمون لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره اینترنتی گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات باغبانی تهران گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
۲ نظرات
  1. مجيدناظمى می گوید

    سلام.مطالب نوشته شده درمورد گل آنمون(anemone) برای من بسیارمفیدبوده است .

    1. مشاور گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

      سلام دوست عزیز گُل‌سِتان، وقتتون بخیر
      خوشحالیم مطالب برای شما مفیده
      ممنون از همراهی شما.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.