خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

روش نگهداری برگ ابری نقره‌ای (Silver ragwort)

زمان مطالعه: 7 دقیقه

معرفی گل نقره ای

هر گلی باید یک برگ‌ زیبا و متفاوت داشته باشد تا در تضاد با رنگ شکوفه‌هایش، ترکیب چشم‌نوازی را ایجاد کند. با این اوصاف، برگ ابری نقره‌ای پیروز این میدان است!
برگ‌های نقره‌ای درخشان آن در تضاد با گل آبی و بنفشش، درست مثل یک تابلوی هنری خیره کننده است. حال اگر گل‌های برگ‌ابری قرمز و یا نارنجی باشد، این زیبایی چندبرابر خواهد شد. حتی گل‌های دیگر هم در کنار برگ‌ابری زیباتر به نظر می‌رسند.
برگ ابری، یک گل سالانه است و دهه‌هاست که وارد باغچه‌های منازل شده است. این گل ناهماهنگی‌های محیط را تحمل می‌کند و بدون آفت است، به همین دلیل حتی باغبانانی که فرصت کمی برای پرورش گلها دارند هم از آن استقبال می‌کنند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی


اگر به دنبال خرید گل آپارتمانی هستید مطلب نکات مهم خرید گیاهان آپارتمانی را مطالعه کنید.
آن گل متعلق به مدیترانه است.
با گُل‎سِتان همراه باشید تا پس از روش نگهداری برگ ابری نقره ای ،نماد و موارد مصرف آن را بدانید.

تاریخچه گل ابری نقره ای

 گل سیلور عضو خانواده dusty miller است. این نام در قرن نوزدهم برای گل‌هایی انتخاب شد که برگ‌های نقره‌ای دارند. درواقع این نام به معنی گرد و غبار است. انگار که نقره‌ای بودن برگ‌ها بخاطر پاشیده شدن گرد و غباری براق و نقره‌ای ایجاد شده باشد!

نماد و معنی

برگ ابری نقره‌ای، نماد سخت کوشی و پشتکار است.

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان

انواع

در ادامه معرفی گل برگ ابری نقره ای باید از تفاوت گونه‌های مختلف این گل، در شکل و حالت برگ‌ها بگوییم. بعضی از گونه‌های آن برگ‌های محکم و نواری مانند دارند، در حالی که انواع دیگر دارای برگ‌هایی شل و آویزان هستند.
برای مثال، cirrus برگ‌های پهنی دارد که در دور آنها غده‌هایی ریز قرار دارد.
برگ‌های Silverado  علفی هستند، این نوع برگ ابری بسیار محبوب است.
و یا Silver lace هم گونه دیگری از برگ ابری است که برگ‌هایی محکم و قیطانی مانند دارد.

سمی بودن گیاه نقره ای

خورده شدن گل نقره ای طبیعی توسط حیوانات خانگی می‌تواند عوارض گوارشی مانند اسهال و استفراغ ایجاد کند. ممکن است شیره داخل آن هم باعث ایجاد حساسیت و یا زخم پوستی شود.
اگر حیوان خانگی در منزل دارید مطلب گیاهان سمی برای حیوانات را از دست ندهید.

شناخت گل برگ ابری نقره ای
عکس گل ابری نقره ای

روش کاشت و نگهداری گل برگ نقره ای

نور و دما

برگ ابری به نور زیاد و غیرمستقیم نیاز دارد.
بهترین دمای رشد آن گیاه 16 تا 22 درجه میباشد. نسبت به سرما بسیار مقاوم است

آبیاری

آبیاری منظم و هفته ای دو بار نیاز دارد. ولی کم آبی را نیز خوب تحمل میکند.
اگر برگ ابری را در گلدان کاشته اید، آن را بیشتر از بقیه گیاهانتان آبیاری کنید. مثلا در تابستان حتما یک روز در میان آن را آبیاری کنید.

خاک و کوددهی

خاک آن باید غنی باشد.
خاک ماسه ای که خوب زهکشی شده باشد مناسب این گیاه است.
و باید کودهای ملایم برای این گیاه استفاده شود.

در کاشت و پرورش این گل، زیاد غافلگیر خواهید شد. مثلا گاهی اوقات آن در زمستان‌های بسیار سرد، بهتر از بهار رشد می‌کند! این موارد غیرقابل پیش‌بینی است و به خاک، آب و هوا و نوع برگ ابری بستگی دارد.

هرس کردن

گاهی در میانه تابستان، برگ ابری بسیار متراکم و شلوغ می‌شود. در این زمان می‌توانید آن را هرس کنید. جدا کردن گلها می‌تواند به داشتن ظاهری مرتب‌تر کمک کند.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

معطر بودن

گل برگ‌ابری نقره‌ای معطر نیست.

آفات و بیماری ها

با اینکه این گیاه در برابر خشکی، گرما، سرما، سایه و سایر ناملایمات محیطی مقاوم است، اما نمی‌تواند در برابر پوسیدگی ریشه ایستادگی کند. برای پیشگیری از بروز این مشکل، از مناسب بودن زه کشی خاک مطمئن شوید. اگر چند گیاه را در کنار هم کاشته اید، فراموش نکنید که فضای کافی بین آنها قرار دهید تا هوا به خوبی جریان داشته باشد. علاوه بر اینها، چند تهدید دیگر برای برگ ابری وجود دارد که بهتر است از آنها آگاه باشید:

• سفیدک سطحی

سفیدک سطحی، یک بیماری قارچی است که غالبا توسط شته‌ها ایجاد می‌شود. این بیماری به سرعت حفراتی بر سطح برگها ایجاد می‌کند، حفرات متعددی که معمولا در سطح برگهای بخش پایینی گیاه دیده می‌شوند.
بهترین روش برای درمان این بیماری، استفاده از قارچ کش‌های مخصوص است. همچنین می‌توانید از محلول آب و شیر نیز استفاده کنید. برای این منظور، یک واحد شیر را در ده واحد آب حل کرده و به بخش‌های بیمار گیاه اسپری کنید.

• شته‌ها

این آفات، از بزرگترین دشمنان برگ ابری هستند. شته‌ها سبب لوله شدن، چروکیدگی و حتی ریختن کامل برگها از ساقه می‌شوند.
در صورت مشاهده این علائم، سریعا با استفاده از محلول حشره کش گیاهان، گیاه را درمان کنید.

• مینای زرد

مینای زرد، بیماری درمان ناپذیر گیاهی است که توسط شبه-باکتری به نام فیتوپلاسما ایجاد می‌شود. این بیماری سبب تغییر شکل کلی گیاه شده و آن را از حالت طبیعی خارج می‌کند. تنها روش برخورد، از بین بردن گیاه بیمار است.

موارد مصرف

برگ ابری نقره ای برای پوشش باغچه‌ها و یا تزیین ورودی ساختمان‌ها و کنار پله ها بسیار مناسب است.
در کنار چمن کاشته میشود تا جلوه ی بیشتری داشته باشد.
در طب برای درمان آب مروارید و ورم چشم از ان استفاده میشود.

مشکلات گیاه و راه حل آن

تغییر شکل کلی گیاه شده و آن را از حالت طبیعی خارج می‌کند. تنها روش برخورد، از بین بردن گیاه بیمار است.

چرا برگ ابری نقره‌ای به رنگ سبز تغییر می‌کند؟

برگ ابری در مکانی با نور کامل خورشید بهترین عملکرد خود را خواهد داشت، اما در سایه نسبی نیز رشد می‌کند. و باید روزانه بین 5 الی 8 ساعت نور خورشید را دریافت کند. در مکان‌های سایه یا در صورت عدم دریافت نور کافی، از سفید-نقره‌ای به سبز-خاکستری تغییر رنگ داده و نمی‌تواند به ارتفاع ایده‌آل خود برسد.

علت پژمردگی برگ ابری چیست؟

پژمردگی این گیاه در اثر کمبود آب رخ می‌دهد. بین دفعات آبیاری این گیاه وقفه طولانی ایجاد نکرده و سعی کنید در آن تداوم ایجاد کنید. به محض ظاهر شدن اولین نشانه‌های پژمردگی، گیاه را به خوبی آبیاری کنید. مواظب باشید گیاه را غرقاب نکنید. خاک همواره خیس و مرطوب سبب پوسیدگی ریشه خواهد شد.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد روش نگهداری برگ ابری نقره ای لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی آنلاین گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

سوالات پرتکرار شما درباره روش نگهداری برگ ابری نقره ای

چرا برگ‌های گیاه ابری نقره‌ای، سبز می‌شود؟

دلیل اصلی سبز شدن برگ‌های ابری نقره‌ای بودن آن در سایه بیش‌از‌حد است. گیاه برگ ابری نقره‌ای برخلاف بیشتر گیاهان که برگ سبز دارند و سبزی برگ‌هایشان نشانی از سلامت‌شان دارد، وقتی سالم است که برگ‌های آن نقره‌ای باشد. علاوه بر این مورد یکی دیگر از دلایل سبز شدن برگ‌های ابری نقره‌ای رطوبت بیش‌ازحد در محیط زندگی آن است.

آیا برگ ابری نقره‌ای سمی است؟

این گیاه حاوی ماده‌ای به نام آلکالوئید پیرولیزیدین است که می‌تواند برای سگ‌ها، گربه‌ها اسب‌ها و دام‌هایی که در اطراف این گیاه زندگی می‌کنند خطرناک باشد. همچنین شیره این گیاه می‌تواند باعث ایجاد خارش یا التهابات پوستی در انسان‌ها شود. ازاین‌رو بهتر است این گیاه را از دسترس کودکان یا حیوانات دور نگه داشته و همچنین آن را در نزدیکی محل عبور عمومی افراد قرار ندهید.

چقدر به برگ ابری نقره‌ای آب بدهیم؟

برای آبیاری به برگ ابری نقره‌ای صبرکنید تا چند سانتی‌متر بالایی خاک گیاه خشک شود و سپس دوباره به آن آب بدهید. یادتان باشد رطوبت بیش‌ازحد یا خشک شدن بیش‌ازحد خاک می‌تواند برای این گیاه آزار دهنده باشد و به آن آسیب بزند. پس به این نکته توجه داشته باشید و همچنین آب خارج شده از زیر گلدان را تخلیه کنید تا گیاه شما در آب نماند.

نور کافی برای گیاه برگ ابری نقره‌ای چقدر است؟

این گیاه به نوری کامل اما غیرمستقیم نیاز دارد تا بتواند رنگ زیبای برگ‌های خود را حفظ کند، کم پشت نشود و همیشه سالم و متراکم بماند. درنظر داشته باشید که نور کم و سایه زیاد می‌تواند باعث از دست رفتن رنگ برگ‌های این گیاه شود.

چقدر به برگ ابری نقره‌ای کود بدهیم؟

این گیاه نیاز زیادی به کوددهی ندارد و فقط زمانی باید به این گیاه کود داد که خاک آن بسیار ضعیف و بدون مواد غذایی باشد. در این حالت بهتر است خاک گیاه را با مواد ارگانیک مثل کودهای طبیعی یا خاک برگ ترکیب کنید. درصورت انجام این کار دیگر نیاز به کوددهی خاصی نیست.

چطور برگ ابری نقره‌ای را تکثیر کنیم؟

ابری نقره‌ای را می‌توانید در فصل بهار و از طریق قلمه زدن تکثیر کنید. برای این کار یک ساقه سالم را انتخاب کنید و حدود 15 سانتی‌متر از آن را برش بزنید. سپس ساقه را درون هورمون ریشه قرار داده و آن را به خاکی مرطوب منتقل کنید. بعد از اینکار خاک قلمه جوان را مدام مرطوب کرده و سعی کنید محیطی گرم برای آن فراهم کنید تا درصد موفقیت‌آمیز بودن تکثیر شما بالاتر رود. اگر بعد از مدتی شاهد رشد قلمه بودید، به‌این معناست که تکثیر موفقیت‌آمیز بوده و می‌توانید گیاه را به هرجایی که دوست دارید منتقل کنید.

آیا برگ ابری نقره‌ای نیاز به هرس کردن دارد؟

ابری نقره‌ای نیاز خاصی برای هرس کردن ندارد و می‌تواند به‌خوبی رشد کند و پرپشت بماند. تنها زمانی این گیاه به هرس کردن نیاز دارد که از گل‌های زرد رنگ خوش‌تان نیاید و بخواهید آن‌ها را از روی گیاه جدا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.