خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

هر آنچه درباره گل سوسن آفریقایی یا آگاپانتوس باید بدانید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

گل سوسن آفریقایی (گل آگاپانتوس)

در اکثر فرهنگ‌ها از گل سوسن آفریقایی به عنوان گل عشق یاد می‌شود. نام این گل درانگلیسی گل آگاپانتوس است که ریشه‌ی یونانی دارد. آگاپ یعنی عشق و آنتوس به معنی گل است.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

دسته گل سوسن می تواند یک هدیه‌ای مناسب برای سورپرایز کردن کسی که دوستش دارید باشد.

آگاپانتوس یا همان سوسن، گل ملی آنتیگ (جزیره ای در کاراییب) محسوب است.

دسته گل سوسن با ربان قرار داده شده در گلدان که در زبان یونانی به مفهوم گل عشق می باشد
دسته گل عروس سوسن

گل سوسن آفریقایی گل، نام های دیگری هم دارد. مثل سوسن نیل(Lilyof  the Nile) یا آگاپانتوس آفریقایی (Agapanthus Africanus).

دسته گل روشنک
611,000 تومان

این گل، در اصل متعلق به آفریقای جنوبی است و به خاطر گل‌های زیبای آبی و سفیدش، در ایران هم طرافداران زیادی دارد و در اواخر بهار و اوایل تابستان، قابل تهیه هست. برگ های محکم سبز رنگ آن به همراه گل های سفید و آبی آن، این سوسن زیبا را به یکی از بهترین گزینه ها برای تزیین باغچه ها تبدیل کرده است.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

اگر چه بدلیل کمیاب بودن و خاص بودن این گل، معمولا پیدا کردن آن در فصل آن سخت است اما گل فروشی اینترنتی گُل‌سِتان شرایطی را مهیا کرده تا هر سال در فصلش بتوانید این گل‌های زیبا را تهیه کنید.

گلبرگ‌های این گل قیفی شک است و حدودا ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر هستند و هسته آن را احاطه کرده است و ساقه بلند و قوی و گلبرگ های آبی و سفید دارد.

مراقبت و نگهداری از دسته گل سوسن آفریقای

اگر چه قبلا در پست راهنمای نگهداری از دسته گل طبیعی به طور مفصل در مورد مراقبت از گل‌ها صحبت کردیم اما اینجا هم بعضی از آن‌ها را تکرار می‌کنیم.
و همچنین اگر به انواع گل سوسن علاقه دارید میتوانید مطلب روش نگهداری سوسن پلاتینی را نیز مطالعه کنید.

  • گل سوسن آفریقایی در کنار میوه‌ها به سرعت پژمرده می شود چرا که به گاز اتیلن تولید شده از میوه‌ها، حساس است و دچار پژمردگی زودرس خواهد شد.
  • عمر گل سوسن آفریقایی در گلدان، حدود ۶ الی ۱۲روز با توجه به نوع نگهداری و محیط نگهداری متفاوت است.
  • ابتدا گلدان را بشویید، در صورت داشتن غذای گل شاخه بریده (فلاور فود)، آن را در آب حل کنید، سپس ساقه گل ها را با زاویه ۴۵ درجه متناسب با سایز گلدان خود، کوتاه کرده و در داخل گلدان قرار دهید.
  • هر برگی که در زیر آب مانده را از ساقه جدا کنید. چون باکتری را به شاخه گل منتقل کرده و آن را مسموم می کند.
  • گلدان گل سوسن خود را در جاهای خنک قرار دهید و حتما دور از نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد.
  • گل را از وسایل گرمایشی ( بخاری، شوفاژ، اجاق گاز و … ) دور نگه دارید، آن را روی تلویزیون، نزدیک به چراغ ها و در معرض مستقیم باد قرار ندهید.
  • شاخه گل‌ها را هر روز چک کنید، گل های پوسیده را جدا کنید و ترجیحا هر روز ساقه را به اندازه ۱سانتی متر کوتاه کنید .
دسته گل روشنک
611,000 تومان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد گل سوسن آفریقایی یا آگاپانتوس لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با دکتر گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.