خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

روش انتخاب گیاه مناسب آپارتمان

زمان مطالعه: 6 دقیقه

انتخاب مناسب ترین گیاه برای خانه

حتما می‌دانید که گیاهان آپارتمانی بسیار متنوع و زیاد هستند و شاید برای شما مشکل باشد که انتخاب درستی در مورد گیاهان آپارتمانی مناسب برای منزل‌تان و در واقع زندگی‌تان داشته باشید.
ما دوست‌داریم که همه‌ی شما در خانه‌تان گل و گیاه داشته باشید و این‌جا هستیم تا به شما کمک ‌کنیم تا بهترین انتخاب گیاه مناسب آپارتمان را برای خودتان داشته باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

زندگی هر فردی با سرعت متفاوتی می‌گذرد. همه‌ی ما شرایط، خانواده و خانه‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر داریم. بگذارید برایتان یک مثال بزنم.

دوست‌تان یک گلدان زیبای ارکیده‌ی کاتالیا روی میز کارش دارد که بسیار سرحال و درحال گل‌دادن است، شما هم می‌بینید که او چقدر از داشتن این گلدان لذت می‌برد و این ارکیده چه‌قدر اتاق کارش را زیباتر کرده است، برای همین شما هم دوست دارید یک ارکیده‌ی کاتالیا برای خودتان داشته باشید اما واقعیت این است که شما و دوست‌تان سبک‌های زندگی متفاوتی دارید.

او در خانه کار می‌کند و مراقبت کردن از گیاهان برایش آرام‌بخش است.
از طرفی شما ساعت‌های زیادی را برای کار در بیرون از خانه هستید و زمان طولانی در خانه حضور ندارید.

انتخاب ارکیده برای خانه
ارکیده کاتالیا

پس با وجود این‌که دوست دارید گیاهی مثل گیاه دوست‌تان در خانه‌ی خودتان داشته باشید، نمی‌توانید برای مراقبت از آن وقت کافی بگذارید.
البته این بدان معنی نیست که اصلا نمی‌توانید گیاهی داشته باشید، بلکه به این معنی است که باید گیاهانی را برای منزل‌تان انتخاب کنید که مقاومند و نیاز به توجه و مراقبت زیاد ندارند.
پیشنهاد میکنم مطلب مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی و رنگی رامطالعه کنید تا بعد از خواندن این مقاله بهترین انتخاب را داشته باشید.

حالا به صورت جداگانه چند نکته در مورد انتخاب گیاه مناسب را توضیح می‌دهیم تا در انتخاب درست گیاه به شما بیش‌تر کمک کند. انتخاب درست یعنی گیاه نه ‌تنها در منزل‌تان زنده بماند بلکه رشد کند و سرحال و زیبا باشد.
پس با گُل سِتان همراه باشید تا مناسبترین گیاهان را برای منزلتان را بدانید.

تا چه اندازه می‌توانید از گیاهتان مراقبت کنید؟

گیاهان هم مثل انسان‌ها شخصیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند.
یک دسته از آن‌ها سازگار و مستقلند و نیاز به مراقبت زیاد ندارند.
برای این گیاهان مهم نیست که فراموش کنید مدتی بهشان آب ندهید و می‌توانند در نور کم‌تر از حد نیازشان و با نور مصنوعی هم زنده بمانند (مثل اکثر محیط‌های اداری بدون پنجره و با لامپ فلورسنت).

دسته‌‌ی دیگری از گیاهان به  توجه و عشق مداوم نیاز دارند مثلا دوست دارند خاک‌شان همیشه مقدار مورد نیاز رطوبت را داشته باشد، شاید در روز به چند بار غبارپاشی روی برگ‌ها هم احتیاج داشته باشند و دوست ندارند که زیاد جا‌به جا شوند یا در هوای سرد بمانند.
تمامی این گیاهان زیبا و خاص هستند و فایده‌های زیادی برای سلامت روح و جسم شما دارند اما باید بپذیرید که نمی‌توانید همه‌شان را در خانه‌ یا محل کارتان نگه‌داری کنید.

پس قبل از انتخاب گیاه، کمی در مورد میزان تجربه‌تان در نگه‌داری از گیاهان و مدت زمانی که می‌توانید به گیاه اختصاص دهید، فکر کنید:
آیا زندگی شلوغی دارید؟‌
آیا مدام از این مهمانی تولد به دورهمی با دوستان می‌روید؟
آیا ساعات طولانی کار می‌کنید یا زیاد سفر می‌روید؟‌

در این شرایط گیاه مناسب برای شما گیاهی مقاوم است که به توجه کمی نیاز دارد.
آیا وقت آزادتان زیاد است یا عاشق این هستید که وقت‌تان را به مراقبت و توجه به گیاهان زیبا  و خاص بگذرانید؟
شاید هم در جایی حد وسط این دو گروه هستید.
خبر خوب این‌جاست که برای همه‌ی سبک‌های زندگی گیاه مناسب موجود است و داشتن زندگی شلوغ به این معنا نیست که اصلا نمی‌توانید از گل‌ها و گیاهان نگه‌داری کنید.

در محل زندگی یا کارتان چقدر نور دارید؟

لازم به گفتن نیست که همه‌ی گیاهان به نور نیاز دارند اما بعضی از گیاهان نور بیش‌تری نسبت به بقیه می‌خواهند و به نوع و مقدار آن حساس‌ترند و بعضی به ندرت به نور طبیعی نیاز پیدا می‌کنند.

این که بدانید چه مقدار نور و چه نوع نوری در محل مورد نظرتان دارید نیاز به کمی بررسی دارد.
قانون کلی این است که بیش‌تر گیاهان بهترین رشد را در نزدیک پنجره‌های شرقی و غربی خانه یا محل کار دارند (برای تعیین جهت ساختمان می‌توانید از قطب‌نما کمک بگیرید).
گیاهان در این حالت نورغیرمستقیم را به مقدار کافی در طول روز دریافت می‌کنند و این شرایط برایشان ایده‌آل است.

نور پنجره‌ی جنوبی قوی‌ترین نور است و برای گیاهان نوردوست مثل ساکولنت‌ها و آلوئه‌ورا بسیار مناسب است.
بیش‌تر گیاهان آپارتمانی، تابش نور مستقیم (یعنی نور بدون پرده، پوشش یا محافظ) را دوست ندارند و برگ‌هایشان می‌سوزد.

رز جاودان مهرسا
674,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
746,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان
گیاهان مقاوم
ساکولنت ها

با این حال گیاهانی مثل سانسوریا هم وجود دارند که با انواع مختلف نور سازگارند و حتی می‌توانند در کم‌نورترین نقاط خانه و با نور فلورسنت ( لامپ مهتابی) به رشدشان ادامه بدهند.

اگر قصد خرید گیاه سایه دوست را دارید، گل فروشی اینترنتی گُل سِتان شرایطی را مهیا کرده تا بتوانید این گیاهان را تهیه کنید.

بهترین گیاه برای منزل
سانسوریا

پس اگر رنگ تیره‌ی دیوارهای محل کارتان اذیت‌تان می‌کند، نگران نباشید. می‌توانید با گذاشتن یک گلدان، شادی و حال خوب را به آن قسمت بیاورید.

مهم‌ترین دلیل شما برای آوردن گیاه در منزل/محل کار چیست؟

خب تا الان متوجه شدید که با توجه به شرایط زندگی‌تان چقدر وقت و حوصله‌ی رسیدگی به گیاهان را دارید. مقدار نور محل مورد نظرتان هم مشخص کردید. حالا به قسمت جالب داستان می‌رسیم.
چرا می‌خواهید از یک گیاه جدید آپارتمانی نگه‌داری کنید؟
آیا فقط به خاطر زیبایی‌اش است؟
آیا عاشق رنگ برگ‌ها یا مدلش هستید؟
آیا به خاطر خاصیت تصفیه‌کنندگی هواست؟
یا به خاطر اثرات مثبت‌ش بر روحیه‌تان است؟
آیا می‌خواهید در زندگی شهرنشینی ارتباط فرزندان‌تان را با طبیعت حفظ کنید؟
انگیزه‌تان هرچه که باشد، آن را به خاطر داشته باشید تا به سوال بعدی جواب بدهید.

چه چیزی برای شما بیش‌ترین اهمیت را دارد؟
آیا می‌خواهید از گیاهان غیرسمی برای حیوانات خانگی‌تان انتخاب کنید؟
آیا برای‌تان مهم است که نگه‌داری از گیاه آسان باشد؟
آیا می خواهید گیاه‌تان خاص و متفاوت باشد؟
این سوال‌ها باعث می‌شوند که انتخاب‌هایتان محدود شوند و کمک می‌کنند که بهترین و مناسب‌ترین گیاه آپارتمانی را انتخاب کنید.

به تمامی این سوال‌ها پاسخ بدهید و در هنگام خرید گیاه جدید، آن‌ها را با گل‌فروش در میان بگذارید تا بهترین و مناسب‌ترین گیاهان را به شما پیشنهاد بدهد.

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان

خلاصه

آوردن گیاه به منزل‌ یا محل کار‌تان شاید امری چالش برانگیز به نظر بیاید.
ما در این مقاله سعی کردیم به صورت خلاصه، مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی گیاهان مثل نور و میزان مراقبت را به شما معرفی کنیم و در کنارش مهم‌ترین سوالات در مورد انتخاب گیاه و انگیزه‌تان از نگه‌داری گیاهان را هم مطرح کردیم تا بتوانید با درنظر گرفتن آن‌ها مناسب‌ترین گیاه را پیدا کنید و بهترین انتخاب را برای خانه یا محل کارتان داشته باشید.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم روش انتخاب گیاه مناسب آپارتمان برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات هرس گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.