خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

معرفی 9 گیاه مقاوم آپارتمانی رنگی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

معرفی ۹ گیاه از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی رنگی

با گیاهان گلدانی رنگی خانه‌ و محل کارتان را زیباتر از همیشه کنید. این گیاهان می‌توانند بخشی از طبیعت رنگارنگ و زیبا را حتی در فصل‌‌های سرد سال برای شما هدیه بیاورند و حال و هوای خانه‌تان را عوض کنند. اگر منزل‌تان به خوبی نورگیر است، می‌توانید بیش‌تر گیاهان گلدار را در خانه نگه‌داری کنید اما اگر نور کمی دارید ولی میخواهید رنگ و زیبایی به منزل خود اضافه کنید، خرید گیاهان مقاوم به نورکم و سایه ، انتخاب مناسبی است،
نگران نباشید و تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

در ادامه‌ی این مطلب، به معرفی مقاومترین گیاهان آپارتمانی رنگی زیبا برای نگه‌داری در منزل و محیط خانه میپردازیم و روش نگه‌داری از هرکدام را توضیح می‌دهیم. پس با گُل‎سِتان همراه باشید.

۱. بروملیاد

گیاه بروملیاد یا آناناسی با بقیه‌ی گیاه‌ها بسیار متفاوت است، رنگ و شکل زیبایی دارد و با وجود ظرافت بیش از حدش، به آسانی می‌توانید از آن نگه‌داری کنید. این گیاه به نور متوسط یا نور مستقیم و زیاد در داخل خانه و آب بسیار کم نیاز دارد. وقتی که بروملیاد گل می‌دهد، چرخه‌ی زندگی‌اش تمام می‌شود و گیاه مادر از بین می‌رود. اما نگران نباشید این گیاه از خودش جوانه‌هایی به جا می‌گذارد که می‌توانند جای گیاه مادر را بگیرند و دوباره رشد کنند. شما می‌توانید این جوانه‌ها را در گلدان‌ جدید بکارید و این گیا زیبا را تکثیر کنید.

معرفی گیاه بروملیاد

۲. کالانکوئه

این گیاه زیبا بومی ماداگاسکار است و گیاه کاملا بی دردسری است. گل‌های آن به شکل خوشه‌ای و در رنگ‌های چشم‌نواز می‌شکفند و چندماه عمر می‌کنند. رنگ این گل‌ها بسته به نوعش می‌تواند صورتی، زرد، قرمز و نارنجی باشد.
جالب است بدانید که این گیاه زیبا در اصل یک ساکولنت است و مثل بقیه‌ی ساکولنت‌ها به نور زیاد و آب و رطوبت هوای کمی نیاز دارد. کالانکوئه به خاطر همین ویژگی‌‌ها یک گیاه ایده‌آل برای منزل شما محسوب می‌شود.

۳. آماریلیس

این گیاه شگفت‌انگیز در فصل زمستان و اوایل بهار گل می‌دهد و یک گیاه بسیار جذاب برای عید نوروز است. این گیاه به جای ریشه، پیاز داشته و در فصل گل‌دهی به آبیاری منظم و نور متوسط احتیاج دارد. آماریلیس گل‌های شیپوری بزرگی دارد که در رنگ‌های جذاب و دیدنی مثل سفید، قرمز و نارنجی شکفته می‌شوند و توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کنند.

معرفی گیاه آماریلیس

۴. گل ختمی

ختمی یکی از گیاهان زیبا برای رنگارنگ‌کردن باغچه یا تراس شماست و گل‌هایش علاوه بر زیبایی دارای خاصیت دارویی هم هستند. جالب است بدانید اگر شاخه‌های گل‌دار آن را هرس کنید، دوباره گل می‌دهد. این گل زیبا به کود نیاز ندارد و لازم هست هر وقت خاک آن خشک شد به آن آب بدهید.

۵. ارکیده

این گیاه باشکوه یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است که نگه‌داری از آن آسان است و گل‌های بسیار جذاب و زیبایی می‌دهد. ارکیده معمولا به هفته‌ای یک‌بار آبیاری نیاز دارد و به آبیاری بیش از اندازه حساس است.
ارکیده برخلاف گیاهان دیگر به خاک معمولی نیاز ندارد و باید در خاک مخصوص خودش که قطعات چوب و خزه است، کاشته شود. گل ارکیده گونه‌های زیادی دارد و مهم است که گونه‌ای را انتخاب کنید که مراقبت از آن آسان باشد.

معرفی گل زیبای ارکیده
فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

۶. کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس در تمام طول سال ظاهر زیبا و جذابش را حفظ کرده اما در فصل زمستان و نزدیکی کریسمس شروع به گل دادن می‌کند. این گل‌ها بسیار زیبا هستند و به رنگ‌های سفید، صورتی، قرمز، بنفش و نارنجی شکفته می‌شوند. کاکتوس کریسمس به آب بسیار کم و جای پرنور نیاز دارد تا به خوبی رشد کند و گل بدهد. شما می‌توانید از ساقه‌های آن قلمه بزنید و گیاهان جدید درست کنید که این گیاهان بهترین هدیه برای عزیزان‌تان هستند.

۷. بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی از گیاهان کوچک و مقاوم آپارتمانی است که  در میان برگ‌های سبزش، گل‌های زیبایی به رنگ‌های گوناگون و جذاب می شکفد. این گیاه به مراقبت زیادی نیاز ندارد و فقط کافی است که از خاک سبک و مخصوص بنفشه‌ی آفریقایی برای آن استفاده کنید. بنفشه‌ی آفریقایی باید از زیر گلدان آبیاری شود و نباید روی برگ‌ها و گل‌هایش قطره‌‌ی آب بریزید. هم‌چنین لازم است که خاکش همیشه مرطوب بماند. بنفشه‌ی آفریقایی در نور غیرمستقیم به خوبی گل می‌دهد و حتی با نور مصنوعی فلوئورسنت هم سازگار است.

معرفی گل بنفشه آفریقایی

۸. هویا

هویا یکی از زیبا‌ترین گیاهان بی دردسر و گلدار آپارتمانی است و گل‌های معطر و خوشه‌ای آن در کنار برگ‌های سبز براقش رشد می‌کنند. این گیاه به نور نیاز دارد و باید آن را پشت پنجره بگذارید. در هنگام آبیاری، روی برگ‌هایش هم غبارپاشی کنید تا مرطوب بمانند و در فصل‌های بهار و تابستان خاکش را مرطوب نگه‌دارید. در فصل زمستان مقدار آبیاری را کم‌تر کنید و اجازه بدهید که  روی خاکش بین هر دو آبیاری خشک شود. وقتی که گل‌هایش تمام شد، ته‌گل‌ها را نچینید، چون بعد از مدتی دوباره گل می‌دهد.

۹. سانسوریا ابلق

سانسوریا ابلق یا گیاه ماری یکی از زیباترین و پرفایده‌ترین گیاهانی است که می‌توانید در منزل‌تان استفاده کنید. این گیاه علاوه بر تصفیه‌ی هوا، جذب سموم و تولید اکسیژن در شب، یک گیاه بسیار سازگار است که می‌تواند بی‌آبی و نور کم را تحمل کند و به ندرت دچار آفت می‌شود.


پس اگر منزل‌تان نور زیادی ندارد، حتما سانسوریا ابلق را امتحان کنید. نوع ابلق آن زیبایی خاصی دارد چون برگ‌های آن خط‌های زیبای سفید یا شیری رنگی روی خودشان دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خاکش زهکش خوبی داشته باشد و انتهای گلدان حتما سوراخ باشد. شما می‌توانید از این گیاه بی دردسر در تمام طول سال لذت ببرید.

معرفی گیاه سانسوریا ابلق
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم 9 گیاه آپارتمانی رنگی مقاوم را به شما معرفی کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی سیار گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.