خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

آشنایی با 10 تا از زیباترین گونه‌ها از انواع گل آهار

زمان مطالعه: 9 دقیقه

آهار یک گیاه گلدار یک ساله و بومی مکزیک است. گونه‌های وحشی این گیاه می‌توانند تا 75 سانتی‌متر رشد کنند و یک گل تکی و سوسن شکل را بر سر خود شکوفا کنند. گل آهار انواع  و رنگ‌های مختلفی دارد، از قرمز گرفته تا نارنجی، زرد، صورتی، سبز و حتی گل‌هایی با رنگ ترکیبی از این رنگ‌ها که هر کدام زیبایی خاص خود را داشته و فوق‌العاده زیبا و تماشایی‌اند؛ به‌طوری‌که ثمره این زیبایی آهار را به یک گل شاخه بریده محبوب نیز تبدیل کرده است. اگر گل آهار را برای نگهداری و پرورش در خانه انتخاب کرده و نمی‌دانید بین انواع گل آهار کدام یک را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با گُل‌سِتان همراه شده و با 10 تا از محبوب‌ترین گونه های گل آهار آشنا شوید. در ادامه لیستی از 10 نوع گل آهار را با یکدیگر مرور می‌کنیم که برای نگهداری و پرورش در خانه بسیار مناسب هستند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست گل‌ها:

  1. آهار پاپ آرت، یکی از زیباترین انواع گل آهار
  2. آهار چندرنگ
  3. آهار بنفش، عضو قد بلند در بین گونه های گل آهار
  4. آهار ملکه سرخ
  5. آهار سوییزل
  6. آهار آفتابی، از جمله انواع گل آهار با یک گل تک زیبا و خاص
  7. آهار آزتک
  8. آهار سرخ، گونه‌ای ظریف از انواع گل آهار
  9. آهار ارلی واندر (Early Wonder)
  10. آهار سبز، گونه ای از انواع گل آهار با گلبرگ‌های خاص

آشنایی با 10 تا از انواع گل آهار


۱. آهار پاپ آرت، یکی از زیباترین انواع گل آهار

آهار پاپ آرت گونه‌ای از آهار با گل‌های بزرگ طلایی است که رگه‌هایی قرمز رنگ و ساقه‌ای بلند دارد. ضمن اینکه گونه سفید با رگه‌های قرمز این گل نیز وجود دارد. آهار پاپ آرت می‌تواند به‌خوبی در آب زندگی کرده و ازاین‌رو با پرورش آن در خانه می‌توانید به‌عنوان گل شاخه بریده نیز از آن استفاده کنید.

گل آهار پاپ آرت ، یکی از زیباترین انواع گل آهار
گل آهار پاپ آرت


۲. آهار چندرنگ

آهار چندرنگ همان‌طور که از نامش پیداست، گلی چند رنگ است. چندرنگ گلی بزرگ با گلبرگ‌هایی زیبا و ترکیبی از رنگ‌های صورتی، قرمز و زرد-نارنجی است. آهار چندرنگ نیز از جمله گل های آپارتمانی است که می‌توانید از گل‌های آن به‌عنوان گل شاخه بریده استفاده کنید.


۳. آهار بنفش، عضو قد بلند در بین گونه های گل آهار

این گونه از آهار قد بسیار بلندی دارد و گل‌هایی بنفش می‌دهد که مرکز آن لیمویی رنگ است. معمولا این گل را در محل‌هایی می‌کارند که می‌خواهند جلوه طبیعی بودن و واقعی بودن محیط حفظ شود. آهار بنفش کنار سایر گیاهان بلند قد کاشته می‌شود تا زیبایی محیط دو چندان شود. ضمن اینکه گفتنی است برخی نیز از این گل برای پر کردن فضاهای خالی پرچین‌ها استفاده می‌کنند.

گل آهار بنفش ، عضو قد بلند در بین گونه های گل آهار
گل آهار بنفش


۴. آهار ملکه سرخ

ملکه سرخ گونه‌ای دوست داشتنی از انواع گل آهار است که گل‌هایی قرمز با لبه‌هایی لیمویی رنگ دارد. این گیاه تا 60 سانتی‌متر رشد می‌کنید و می‌توانید از آن به‌عنوان پرچین استفاده کرده یا آن را در گلدان بکارید. اگر با پرچین آشنا نیستید، باید بگوییم که پرچین درواقع همان دیوارهای سبز گیاهی است که اطراف باغ‌ها یا دورتادور چمن‌زارها در پارک‌ها قرار دارند.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

البته که معمولا پرچین‌ها با شمشاد درست می‌شود، اما می‌توانید با گل‌ها نیز یک پرچین زیبا و تماشایی در اطراف باغ خود درست کنید. به‌عنوان نکته آخر در مورد آهار ملکه سرخ نیز گفتنی است که ملکه سرخ نیز مثل بیشتر گونه های گل آهار به‌عنوان یک گل شاخه بریده استفاده می‌شود.


۵. آهار سوییزل

سوییزل گونه‌ای از گل آهار است که خودش به دو نوع مختلف با رنگ‌بندی متفاوت تقسیم می‌شود. گل بزرگ و دو رنگ این گیاه با رنگ‌های زرد و قرمز و قد کوتاهی که دارد می‌تواند به‌راحتی درون خانه شما زندگی کرده و چشم هر کسی را به خود خیره کند. اگر قصد نگهداری از آهار سوییزل در خانه خود را دارید بهتر است آن را در محلی نورگیر کاشته و از زیبایی آن لذت ببرید.

بیشتر مطالعه کنید: با 23 تا از گیاهان مناسب آشپزخانه آشنا شده و قلب خانه خود را با طراوت کنید

گل آهار سوییزل
آهار سوییزل


۶. آهار آفتابی، از جمله انواع گل آهار با یک گل تک زیبا و خاص

آهار آفتابی گیاهی با گل تک و نارنجی رنگ زیبا و خاص است که روی یک ساقه سفت و محکم می‌روید. معنی این گل به زبان اسپانیایی “آفتابی” است و به‌خاطر رنگ زیبایش به این اسم نامگذاری شده است. آهار آفتابی گیاهی با نگهداری آسان است که از باران آسیب نمی‌بیند و تا قبل از اولین یخبندان گل‌های خود را نگه می‌دارد. بنابراین اگر دوست دارید تا فرارسیدن فصل سرما باغچه خانه شما از گل‌های زیبا و رنگارنگ خالی نباشد، این گونه از گونه های گل آهار انتخابی عالی برای شماست.


۷. آهار آزتک

آزتک گیاهی کوتاه است که به‌صورت بوته‌ای رشد کرده گل‌هایی دو رنگ و تماشایی دارد. این گل می‌تواند شرایط مختلف آب و هوایی را تحمل کرده و هم در بیرون از خانه و هم در گلدان و داخل خانه رشد کند. بنابراین اگر به هر دلیلی امکان نگهداری از یکی از انواع گل آهار در باغچه را ندارید، آهار آزتک انتخابی مناسب برای شماست، چراکه می‌توانید آن را داخل گلدان نیز نگهداری کنید. نکته مهمی که درباره نگهداری آهار آزتک در گلدان وجود دارد و اگر قصد نگهداری از آن در گلدان را دارید باید به آن توجه کنید این است که این گیاه باید در محلی از خانه‌تان قرار بگیرد که نور کافی در آنجا وجود داشته باشد وگرنه گیاه پس از مدتی از بین خواهد رفت.

گل آهار آزتک از جمله گونه های گل آهار
گل آهار آزتک


۸. آهار سرخ، گونه‌ای ظریف از انواع گل آهار

آهار سرخ گونه‌ای از انواع گل آهار است که بسیار ظریف بوده و گل‌هایی به رنگ قرمز درخشان و فوق‌العاده زیبا را شکوفا می‌کند. این گونه از گونه های گل آهار کوچک و متراکم است و گل‌برگ‌هایی بسیار لطیف دارد. بنابراین اگر دنبال گلی کوچک و جذاب برای باغچه خود هستید، آهار سرخ انتخابی عالی برای شماست.

بیشتر ایده بگیرید: ۹ ایده جذاب برای ساخت باغچه آویزی


۹. آهار ارلی واندر (Early Wonder)

ارلی واندر گونه‌‌ای قد بلند از انواع گل آهار است که می‌تواند تا 75 سانتی‌متر رشد کند. گل‌های این گیاه هم به‌صورت تکی و هم دوتایی رشد کرده و ترکیبی از رنگ‌های صورتی، زرد یا حتی قرمز دارند. ارلی واندر نیز مثل آهار ملکه سرخ به‌عنوان پرچین مورد استفاده قرار گرفته و می‌توانید به‌عنوان پرچین باغچه خود از آن استفاده کنید. صمن اینکه امکان نگهداری از آن در باغچه نیز وجود دارد.

گل آهار ارلی واندر (Early Wonder)
آهار ارلی واندر (Early Wonder)


۱۰. آهار سبز، گونه ای از انواع گل آهار با گلبرگ‌های خاص

یکی از گونه های غیرمعمول گل آهار که گلبرگ‌هایی خاص به رنگ سبز لیمویی دارد، آهار سبز است. این گل در کنار گل‌های سفید یا گل‌هایی که رنگ‌ نارنجی، زرشکی یا گیلاسی دارند، ترکیبی چشم‌نواز پدید آورده و فوق‌العاده زیبا و تماشایی می‌شود. باتوجه به ویژگی‌های گل آهار سبز، اگر دنبال گلی خاص و متفاوت هستید، آهار سبز یکی از خاص‌ترین و زیباترین گل‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم 10 تا از زیباترین گونه‌های گل آهار را به شما معرفی کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از سرویس باغبانی و طراحی گلخانه خانگی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

سوالات پرتکرار شما در مورد انواع گل آهار

آیا پرندگان به گل آهار جذب می‌شوند؟

پرندگان کوچک و پروانه‌ها به سمت شکوفه‌های جذاب و خوش رنگ آهار جذب خواهند شد، البته اگر آن را در باغچه کاشته باشید. ضمن اینکه سایر گرده افشان‌ها نیز تمایل زیادی به این گل دارند!

آیا می‌توان گل آهار را در سبدهای آویزی کاشت؟

گل آهار را می‌توانید در هر نوع گلدانی بکارید؛ گلدان پلاستیکی، سفالی، چوبی یا گلدان‌های آویزی همه برای این گیاه مناسب هستند. فقط باید دقت کنید که گلدان انتخابی دارای حفرات زهکشی متعددی در سطح زیرین خود باشد تا از رشد قارچ‌ها در خاک جلوگیری شود.

آیا گل آهار دانه تولید می‌کند؟

بله، آهار از جمله گل‌هایی است که رشد بسیار سریعی دارد و خوشبختانه دانه‌های زیادی نیز تولید می‌کند. ازاین‌رو اگر قصد دارید آهار را مجدد از طریق دانه بکارید، نیازی نیست دانه را از فروشگاه‌ها خریداری کنید.

چرا رشد آهار به صورت علفی شده است؟

رایج‌ترین علت علفی شدن این گیاه، عدم دریافت نور کافی یا دریافت نور به‌صورت نابرابر است. اگر گیاه بیش‌از حد از منبع نور دور باشد یا نور به‌صورت غیر برابر به تمامی نقاط آن بتابد، گیاه رشد طولی خود را افزایش می‌دهد تا دسترسی بیشتری به نور پیدا کند. اگر چنین حالتی برای آهار شما رخ داد، آن را به منبع نور نزدیک‌تر کرده یا گیاه را بچرخانید.

عمر گل شاخه بریده آهار چقدر خواهد بود؟

با نگهداری صحیح، عمر آهار شاخه بریده در گلدان حداقل 5 روز خواهد بود. دراین‌باره درنظر داشته باشید که هر چه گل‌های آهار از گیاه به‌صورت شاخه‌ای جدا کنید، بیشتر شکوفه خواهد داد!

گل آهار در چه ماهی شکوفه می‌دهد؟

فصل بهار، بهار آغاز ظاهر شدن گل‌های آهار است. این گل‌های تماشایی از فصل بهار تا اولین نشانه‌های سرما در فصل پاییز به رشد خود ادامه خواهند داد.

چرا گل‌ آهار در حالت کمرنگ شدن است؟

بعضی از انواع آهار سریع‌تر دچار این پدیده می‌شوند، اما در هر صورت این اتفاق ممکن است برای هر گلی رخ بدهد. برای حل این مشکل وقتی با کمرنگ شدن غنچه و گل آهار روبرو شدید، آن‌ها را هرس کنید. با انجام اینکار گل‌های جدید و خوش رنگ جایگزین آن‌ها خواهند شد.

آیا ریشه‌ گل آهار در عمق زیادی از خاک نفوذ می‌کند؟

خیر، ریشه آهار سطحی است، تنها یک طول عمر برای رشد دارد. برخلاف گیاهان چند ساله، آهار فرصت کافی برای توسعه دادن ریشه‌های خود ندارد. بنابراین اگر به دنبال گلی با ریشه سطحی برای کاشتن در کناره دیوار هستید، آهار انتخاب خوبی برای شماست.

گل آهار نماد و سمبل چه مفاهیمی است؟

آهار با مفاهیمی مثل دوستی، استقامت، یادآوری روزانه، خیرخواهی، شانس و توجه دائمی همراه است. معنای ویکتوریایی آن نیز به یک دوست غایب یا دوستی که خیلی وقت است او را ندیده‌اید، اشاره دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.