خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

روش نگهداری گل همیشه بهار(calendula officinalis)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی گل همیشه بهار

گل همیشه بهار، در مناطق گرم یک گل چندساله با عمر کوتاه است. اما معمولا در گلدان‌ها و حاشیه باغچه‌ها مثل یک گل سالیانه عمل می‌کند. همیشه بهار کمی شبیه به بابونه، داوودی و بنفشه‌هاست.
حال که اسمی از گیاه بابونه به میان آمد پینهاد میکنیم مطلب روش نگهداری گیاه بابونه را نیز مطالعه کنید.
همیشه بهار معمولا در رنگهای زرد و نارنجی یافت می‌شود، و گاهی هم صورتی و کرم. دقیق مشخص نیست این گل متعلق به چه منطقه‌ای است، حتی ممکن است او یک گل مصنوعی و حاصل پیوندزدن‌ گلهای مختلف باشد!

با گُل‎سِتان همراه باشید تا همه چیز درباره گل همیشه بهار از معرفی، روش نگهداری گل همیشه بهار و نماد آن را بدانید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

تاریخچه

در زمان رونسانس، از گیاه همیشه بهار در آشپزی و تهیه غذاهای مختلف استفاده می‌شده است. طبق یک افسانه قدیمی، گل همیشه بهار گلی است که خورشید بزرگ به زمین هدیه داده است.

گل همیشه بهار نماد چیست

گل همیشه بهار نمادی از خورشید، شور، اشتیاق، ثروت و زیبایی است.

انواع گل همیشه بهار

گل همیشه بهار انواع مختلفی دارد و هر نوع آن، دارای گل خاصی است. این تفاوتها مربوط به رنگ گل، ارتفاع ساقه و تعداد ردیف گلبرگهاست.
اما رایجترین انواع همیشه بهار در رنگ  زرد و نارنجی هستند و ارتفاع ساقه متوسط دارند. گل همیشه بهار صورتی نیز زیبایی خاص خود را دارد.

آنتوریوم قرمز در گلدان فلزی استوانه
1,077,000 تومان
آنتوریوم صورتی با گلدان فلزی استوانه
1,086,000 تومان
آنتوریوم صورتی با گلدان فلزی مخروطی
756,000 تومان
گیاه بنت قنسول با گلدان طوسی
491,000 تومان
گیاه بنت قنسول با گلدان مشکی
500,000 تومان

سمی بودن

گیاه گل همیشه بهار سمی نیست، نه برای انسانها و نه برای حیوانات. اما اگر در دوران بارداری هستید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، بهتر است آن را امتحان نکنید!

روش کاشت و شرایط نگهداری گل همیشه بهار

یکی از نکات مثبت این گل، رشد راحت و بدون دردسر آنست. در واقع نگهداری از همیشه بهار خیلی آسان است. حتی اگر هیچ مهارتی در پرورش گیاهان ندارید، باز هم همیشه بهار برای شما مناسب است. کاشت گل همیشه بهار در گلدان به راحتی انجام شده و قابل نگهداری در آپارتمان است.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

نور

نور کم به گل آسیب میرساند باعث عدم گلدهی میشود. نور زیاد هم باعث سوختگی برگهایش میشود.
نور غیر مسقیم یا سایه آفتاب رت دوست دار.

آبیاری

همیشه بهار نسبت به خشکی مقاوم است و غرقاب شدن را نیز دوست ندارد.
آبیاری منظم و کافی نیاز دارد. وقتی آن را در باغچه کاشتید، دیگر نگران نباشید. به راحتی و بدون نیاز به مراقبت خاصی رشد خود را ادامه خواهد داد.

دما

گل همیشه بهار به سردی هوا مقاوم است اما دمای بالای 35 درجه را تحمل نمیکند.

خاک و کود

چون از گل همیشه بهار در آشپزی استفاده می‌شود، ممکن است بخواهید آن را در گلدان بکارید و در تراس آشپزخانه قرار دهید.
برای گل همیشه بهار در گلدان از خاک ارگانیک به همراه کود مناسب استفاده کنید. گلدانی را برای آن انتخاب کنید که دارای حفرات زه کشی زیادی باشد، چون همیشه بهار اصلا از غرقاب شدن خوشش نمی‌آید!

هرس کردن

گل همیشه بهار هرس خاصی نیاز ندارد فقط برگهای پزمرده را جدا کنید تا گلدهی بهتری داشته باشد.

معطر بودن

برگهای آن عطر تازگی و علف دارند. گلبرگ همیشه بهار هم عطری شیرین و ملایم دارد.

شرایط نگهداری گل همیشه بهار
عکس گل همیشه بهار

موارد مصرف

دایره کاربرد همیشه بهار بسیار گسترده است، به همین دلیل برای صاحبش همیشه دارای فایده است! یکی از کاربردهای درمانی همیشه بهار، استفاده از روغن آن است که درمان درد مفاصل و عضله‌هاست. همیشه بهار در درمان التهاب پوستی هم کاربرد دارد. اگر اهل دمنوش هستید، حتما دمنوش گل همیشه بهار را امتحان کنید.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد روش نگهداری گل همیشه بهار لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با دکتر گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات گل و گیاه در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.