خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

زیباترین روش چیدمان گل و گیاه آپارتمانی در خانه

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مناسب ترین گیاه برای هر بخشی از فضای خانه

اگر می خواهید به دکوراسیون منزل خود، عضو جدیدی اضافه کنید که رنگ و بویی از طبیعت داشته باشد، بدون شک به سراغ گیاهان آپارتمانی می روید. خریدن گل و گیاه همیشه لذت بخش است اما در عین حال اطلاعات لازم به خودش را دارد! چون تنوع آن ها بسیار زیاد است و این موضوع انتخاب مناسب ترین گیاه را برای شما سخت می کند. اگر گیاهان را در مکان مناسبی قرار دهید، نه تنها از طراوت و شادابی آنها، بلکه از هوای تمیزی که به شما هدیه می دهند هم لذت می برید و هم زیباترین چیدمان گل و گیاه آپارتمانی در خانه را داشته باشید.
اما می دانیم که هر بخشی از منزل، شرایط محیطی متفاوتی دارد. پس نمی توان بدون توجه به این موضوع گیاه مناسب را انتخاب کرد. اکنون پرسشی مطرح است که کجای خانه گل بگذاریم ؟ فرقی نمی کند که به دنبال گیاهی زیبا برای اتاق خواب خود هستید یا در جست و جوی گیاه مناسب برای فضایی مرطوب مثل حمام یا گل طبیعی بزرگ برای پذیرایی هستید. در هر حالتی، باید بتوانید بهترین و مناسب ترین گیاه را انتخاب کنید تا هم از زیبایی و فوائد آنها لذت ببرید و هم بتوانید به خوبی از آنها نگه داری کنید.

ما با در نظر گرفتن عوامل مختلف مثل زیبایی شناسی و شرایط ایده آل برای نگهداری هر گیاه، مناسب ترین آنها را برای هر اتاقی از خانه شما شناسایی و معرفی کردیم. پس در ادامه مقاله با گُل سِتان همراه باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

مطلب مرتبط: گیاه آپارتمانی مینیمال ، مناسب برای دکوراسیون خانه شما

بهترین گل آپارتمانی برای اتاق نشیمن
گل برای سالن پذیرایی

گل و گیاهان مناسب برای پذیرایی و نشیمن

با این که پذیرایی معمولا شلوغ ترین و پر وسیله ترین بخش خانه هاست، اما هنوز هم یکی از بهترین مکان هاییست که می توانید با قرار دادن یک گلدان زیبا بر روی زمین آن را شاداب تر کنید. چیدمان گل طبیعی در پذیرایی و قرار دادن گل طبیعی کنار سالن چشم انداز زیبایی ایجاد می‌کند. بانوان همواره به دنبال گلدان شیک برای پذیرایی هستند. حالا یا به صورت گلدان بزرگ برای گوشه پذیرایی یا قرار دادن گیاهان مینیمال در تعداد زیاد با گلدان‌های زیبا.
می‌توانید این گیاهان را در گوشه دیوار و یا فضای خالی پذیرایی بر روی زمین قرار دهید و روحی تازه به محیط ببخشید. فیلودندرون‌ها که در ایران بیشتر به نام برگ انجیری شناخته می وشد همیشه شیک و به روز هستند و می توانند برای این منظور انتخاب مناسبی باشند. شاید در مجله ‌های طراحی دکوراسیون اروپایی زیاد این گیاه را دیده باشید. این گیاه سبز نیزدر خانه سلبریتی‌های مطرح دنیا زیبا دیده می شود.
اما اگر می خواهید گیاهی را برای روی قفسه ها انتخاب کنید، گیاهانی مثل هدرا انگلیسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چون هدرا گل مخصوص اتاق پذیرایی است و علاوه بر ظاهر زیبا، نگهداری آسانی هم دارند و برای رسیدگی به آن ها به دردسر نمی افتید. چیدمان گل طبیعی کنار تلویزیون نیز بسیار چشم نواز است. برای انتخاب گل مناسب برای پذیرایی هر گیاهی را که انتخاب می کنید، به شرایط مورد نیاز و چگونگی نگهداری آن توجه کنید. انتخاب هوشمندانه و به جای یک گیاه می تواند به طور چشمگیری دکوراسیون محیط را زیباتر کند.

گل و گیاهان مناسب برای اتاق غذا خوری

اگر در جستجوی بهترین مکان برای نگهداری گلهای آپارتمانی هستید اتاق غذاخوری انتخاب مناسبی است. استفاده از گیاهان در این فضا بسیار جذاب و دل نشین است. مثلا به حضور یک برگ انجیری (فیلودندرون) در نزدیکی میز ناهارخوری خود فکر کنید. زیبا نیست؟ انگار فیلودندرون‌های زیبا در حال صحبت کردن با مهمانان شما هستند!
 اگر می خواهید گلدانی را بر روی بوفه و یا میز خود قرار دهید، می توانید از پوتوس مرمری و یا طلایی استفاده کنید. حتی می توانید از پیچک ها هم استفاده کنید. به خاطر آویز شدن برگ‌هایشان بسیار زیبا می شوند. تزیین گل رونده در خانه به گونه‌ای که شاخه و برگ‌ها از میان لوازم خانه قرار گیرند بسیار زیبا و چشم نواز است.
برای انتخاب گیاهی برای این اتاق، میزان نور ورودی و دیگر فاکتور های موثر در رشد گیاه را درنظر بگیرید.
می توانید از مشاورین گل و گیاه گل ستان هم رایگان مشورت بگیرید و یک اتاق پر از گل بسازید.

گیاهان مناسب برای اتاق خواب

گل و گیاهان مناسب برای اتاق خواب

هیچ چیزی بدتر از بی خوابی نیست! یک راه خوب برای افزایش کیفیت خواب این است که در اتاق، از گیاهانی استفاده کنید که اگر چه خیلی زیبا نیستند اما باعث بهبود کیفیت هوا می شوند. این گیاهان با تصفیه هوا، باعث افزایش آرامش شما به هنگام استراحت شده و خواب راحت تری را برای شما فراهم می کنند.
پیشنهاد می کنیم برای چیدمان گل در اتاق خواب، گیاهانی را انتخاب کنید که اندازه مناسبی برای قرار دادن روی کمد و یا میزکنار تخت را دارند. اگر در اتاق فضای خالی دارید، میتوانید گیاهان بلند و زیبایی مثل اسپاتی فیلوم را بر روی زمین قرار دهید. حتی می توانید گلدان ها را در سبدهای زیبای بافته شده قرار دهید و با آن دکور شیک اتاق خود را تکمیل کنید! زیباترین چیدمان منزل در اتاق خواب قابل اجراست.

گل و گیاهان مناسب برای حمام و دستشویی

شاید وقتی به این فکر می‎‌کنید که چگونه خانه ای پر از گل داشته باشیم، حمام سرویس بهداشتی را فراموش کنید. اکنون که چیدمان گیاه در آشپزخانه و گل برای سالن پذیرایی را مشخص کردیم نوبت به حمام می رسد. اگر نور کافی و فضا دارید باید سراغ گیاهانی برویم که در رطوبت بالا و نور کم به خوبی رشد می کنند. گیاهان آویزی و یا رو میزی ( مثل برگ شمشیری یا سانسیوریا ) انتخاب های مناسبی برای این فضا هستند. می توانید این گیاهان را روی طاقچه پنجره و در نزدیکی نور خورشید قرار دهید. به طور کلی گیاهانی که مختص مناطق گرمسیری هستند و با رطوبت زیاد میانه خوبی دارند، می توانند انتخاب های مناسبی برای حمام باشند.
البته اگر تمایل دارید از گیاهان تصفیه کننده هوا استفاده کنید، می توانید به تزیین خانه با گل سانسوریا و اسپاتی فیلوم ها هم فکر کنید.
می توانید در گل آرایی منزل آپارتمانی کمی خلاقیت هم به خرج دهید. مثلا به جای گلدان معمولی از گلدان بتنی و یا چوبی استفاده کنید. به سراغ ایده های نو بروید و از نتیجه لذت ببرید. اینگونه می توانید حمام رویایی خود را بسازید! به گلدانی چوبی خوب فکر کنید.

بهترین گیاه برای طراحی دکوراسیون اتاق کار
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
زامیفولیا بلک 9 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه بلند
1,611,000 تومان
سانسوریا ابلق با گلدان مواد آلی استوانه مشکی
996,000 تومان
سانسوریا سبز با گلدان مواد آلی مخروطی
774,000 تومان

گل و گیاهان مناسب برای اتاق کار و مطالعه

در این اتاق باید تمرکز بالایی داشته باشیم و چیزی حواسمان را پرت نکند. پس به دنبال گیاهی هستیم که ظاهر خیلی شلوغی نداشته باشد، نگهداری آسان و همینطور رشد آرامی داشته باشد.
تحقیقات نشان می دهد که وجود گیاهان در محل کار سبب افزایش خلاقیت و کاهش خستگی می شود. پس داشتن چند گیاه در این مکان نه تنها باعث زیباتر شدن محیط می شود، بلکه به شما کمک می کند تا در میان فشار و شلوغی کارهای خود متمرکز تر باشید و دیرتر خسته شوید.
به نماد‌ها اعتقاد دارید؟ سانسوریا نماد ثروت و آینده خوب است. گیاهی کم دردسر و سازگار،از این گیاه استفاده کنید تا هم جلوه ای تازه به میز کار خود بدهید و هم در مسیر ثروت و موفقیت گام بردارید.ا (:

گل و گیاهان مناسب برای آشپزخانه

شنیده اید که آشپزخانه قلب خانه است؟ پس حتما از قرار دادن گیاهان در آن غافل نشوید. چیدمان گل در آشپزخانه بسیار زیبا و مفید است. حالا روی اپن آشپزخانه چه بگذاریم؟ گیاهانی که به آبیاری زیاد و منظم نیاز دارند انتخاب های خوبی برای آشپزخانه‌اند. چون سینک در چند قدمی آن هاست و می توانید به راحتی نیاز آن ها را برطرف کنید. شیرازی‌‌ها از این تکنیک زیاد استفاده می کنند (;
اگر گوشه ای خالی دارید، می توانید گیاهانی بلند مثل فیکوس لیراتا گیاه مورد علاقه آرشیتکت‌ها و دیزاینر‌ها را بر روی زمین قرار دهید و فضای خالی را با برگ های زیبای آن پر کنید تا چشم هر بیننده‌‌ای را به خود خیره کند. هنگام چیدمان گل طبیعی در منزل قسمت آشپزخانه جایگاه مهم و ویژه‌ای دارد.

مطلب مرتبط: معرفی و روش نگهداری فیکوس آفریقایی

اما، به نظر ما گیاهی بهتر از گیاهانی که برگ‌های آن ها خوراکی است وجود ندارد! گیاهانی مثل ریحان و یا گشنیز را در نظر بگیرید. می توانید در عین حال که از زیبایی آن ها لذت می برید، از برگ هایشان هم در آشپزی استفاده کنید.‌
از طرفی دیگر، گیاهانی مثل ساکولنت ها و گیاهان کوچک هم گزینه های خوبی هستند. چون می توانید آن ها را در سطح کنار پنجره قرار دهید و مهم تر اینکه به رسیدگی خاصی هم نیاز ندارند.
اگر قفسه های زیادی در آشپزخانه دارید، به گیاهان رونده مثل پوتوس ها فکر کنید.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان
فیکوس آلتیسیما سه شاخه در گلدان مواد آلی
1,232,000 تومان
فیکوس الاستیکا سبز با گلدان سه پایه حصیری
794,000 تومان

اکنون که مطالب خوبی در مورد گیاهان مناسب برای هر فضایی را مطالعه کردید، می توانید با توجه به آن ها گیاه مناسب خود را انتخاب کنید یا حتی همین الان به سراغ جابه جایی گیاهان خود و قرار دادن آنها در جای مناسب بروید.

توصیه تیم گُل سِتان به شما این است که در انتخاب گیاهان برای خانه خود دقیق تر عمل کنید تا تمام اعضای خانواده ازآن لذت ببرند و بتوانید به خوبی از آن نگه داری کنید. به این ترتیب خانه پر از گل زیبا و باطراوتی خواهید داشت.
فراموش نکنید، قبل از خرید هر گیاهی شیوه نگهداری و ویژگی های آن را مطالعه کنید و آگاهانه تصمیم بگیرید.
از اضافه کردن گیاهان به دکوراسیون منزل خود لذت ببرید و همزمان خانه سالم تری داشته باشید.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم مطالبی در مورد زیباترین روش چیدمان گل و گیاه آپارتمانی در خانه را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین بیماری های گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات اجرای فضای سبز گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
۸ نظرات
  1. تیناز می گوید

    سلام .سایت فوق العاده زیبا و منظمی دارید.برام جالب بود از دسته بندی گلها.اتفاقا همیشه دنبال این مطلب بودم که چطوری باید گلها را جید چون حس می کردم هر گل یک اصولی داره.تا صفحه شما را پیدا کردم.اجازه می دید از مطالب شما در صفحه اینستاگرامم استفاده کنم؟

    1. گل‌ستان می گوید

      سلام
      خیلی ممنون از کامنت و انرژی مثبتتون 😉
      بله حتما

  2. ناشناس می گوید

    عالی وبینظیر

  3. ناشناس می گوید

    سایت بسیار خوبی دارین، ممنون از اطلاعاتتون

    1. ناشناس می گوید

      سلاممممممیشه چیدمان گل برای اتاق خواب بگذارید

      1. مشاوره گل و گیاه گُل‌سِتان می گوید

        دوست گُل‌سِتانی سلام
        بله حتما در مطالب آتی پیج قرار خواهیم داد.

  4. ناشناس می گوید

    سلام مرسی بابت مطالب مفیدتون
    من یه فلاور باکس دارم برای یه قسمتی از نشیمن خونم که تقریبا نور کمی داره چه گیاهایی میتونم برای فلاور باکسم تهیه کنم میشه راهنمایی کنید؟

    1. مشاور گل و گیاه گُل سِتان می گوید

      سلام وقت بخیر .
      گیاهان مقاوم به نور کم . مثل پتوس . سانسوریا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.