خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

15 گیاه از گیاهان گران قیمت که زیبایی‌شان هوش از سر شما می‌برد

زمان مطالعه: 11 دقیقه

اگر شما هم قصد دارید که میلیون‌ها تومان صرف خرید گیاهان آپارتمانی گران قیمت کنید، قطعا باید مهارت بالایی در زنده نگه داشتن این منبع سرمایه گذاری خود داشته باشید! بسیاری از گیاهان آپارتمانی قیمت معقولی دارند و عموما “گران” نیستند. اما چه چیزی باعث می‌شود که یک گیاه بخصوص چندین هزار یا حتی میلیون دلار قیمت داشته باشد؟ فاکتورهایی مثل نایاب بودن، زیبایی، گونه و تکثیر همگی در قیمت گذاری یک گیاه گران قیمت دخیل هستند. در دهه‌های اخیر، باغبانی و پرورش گیاهان در نسل جوان بیش از پیش محبوب شده است. این پرورش دهندگان باانگیزه و پرانرژی، علاقه دارند تا گیاهان مخصوص خود را بکارند و تمامی کم‌یاب‌های دنیا را در باغ خود پرورش دهند! برای مثال، امروزه قلمه یک نوع خاص از گیاه مونسترا به ارزش چندین هزار دلار در کشورهایی مثل استرالیا، کانادا و ایالات متحده به فروش می‌رسد، فقط یک قلمه!

البته انسان‌های امروزی نخستین افرادی نیستند که به این وادی پا گذاشته‌اند. در اوایل 1600 میلادی نیز، گیاهان کم‌یاب و گران قیمت بودند و گیاه گران قیمت آن زمان “لاله” بود. “لاله مانیا” سبب شد تا قیمت لاله‌ها افزایش چشمگیری را تجربه کند. در ادامه، گیاه قرن به ارکیده تبدیل شد. افراد ثروتمند ویکتوریایی عاشق این گیاه بودند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

خلاصه که همه این‌ها نشان می‌دهد که انسان‌ها از گذشته تا به امروز دنبال گیاهان گران قیمت و کم‌یاب بوده و علاقه زیادی به داشتن یک گیاه گران قیمت خاص دارند. براین‌اساس تصمیم گرفتیم در این مطلب از گل ستان 15 گیاه گران قیمت جذاب را به شما معرفی کنیم تا بیشتر با این دسته از گیاهان آشنا شده و گیاه مورد علاقه خود را راحت‌تر انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

لیست گیاهان گران قیمت :


1. مانسترا آدانسونی ابلق Monstera adansonii variegata، نماد ثروت و اولین گزینه از لیست گیاهان گران قیمت

مانسترا، که امروزه به نام “برگ انجیری” شهرت دارد، اولین گیاه گران قیمت این لیست است. یک برگ انجیری سالم و زیبا می‌تواند به قیمت 5000 دلار نیز به فروش برسد، اما گران‌ترین مانسترایی که تا به امروز فروخته شده است، مانسترا آدانسونی است. این گونه بخصوص در سایت eBay به قیمت 37 هزار دلار فروخته شد! آدانسونی دارای حفرت متعددی در سطح برگ‌های خود بوده و ترکیبی از رنگ سبز و سفید است. این گیاه در بین افراد کلکسیونر گیاهان، نماد ثروت است!

مایکل آدانسون، گیاه شناس فقیر فرانسوی در قرن 18، فردی است که این گیاه به افتخار او نام گذاری شده است. اگر او امروز بود، بدون شک از قیمت این گیاه شگفت‌زده می‌شد.

مانسترا آدانسونی ابلق ، یکی از گیاهان گران قیمت زیبا و جذاب
مانسترا آدانسونی ابلق


2. فیلودندرون جویپی Philodendron joepii

بی‌درنگ و در همان نگاه اول می‌توان گفت که برگ‌های این گیاه مثل اغلب فیلودندرون‌های دیگر قلبی شکل نیست. هر برگ از این گیاه خاص انگار که گوش‌هایی به سمت بالا، گردنی باریک و یک زبان پهن دارد! فیلودندرون جویپی به افتخار طبیعت شناس هلندی نام گذاری شده است، فردی که در سال 1991این گیاه را روی لانه مورچه‌ای در “گویان فرانسه” کشف کرد. احتمالا جویپی حاصل پیوند دو گونه گیاه شناخته شده قدیمی است. به هر حال مهم نیست که اصل و نسب این گیاه به کجا باز می‌گردد، در هر صورت فیلودندرون جویپی یکی از جدیدترین گیاهان گران قیمت به شمار می‌رود. اصالت این گیاه سبب شده تا خریداران بیش‌از 2 هزار دلار را صرفا برای خرید یک قلمه ساقه آن صرف کنند!

بیشتر مطالعه کنید: 17 تا از بهترین گیاهان پوششی برای باغچه


3. مانسترا ابلیکوا پرو Monstera obliqua Peru

باغبانان‌هایی که برگ‌هایی را دوست دارند که انگار 90 درصد آنها وجود ندارد و به نظر می‌رسد که توسط پرندگان و حشرات خورده شده است، باید مانسترا ابلیکوا پرو را تهیه کنند! قیمت این گیاه از 200 دلار (برای یک ساقه ساده با چند غده) تا 7 هزار دلار (برای یک گیاه جوان کاشته شده) متغیر است.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

خریداران باید در نظر داشته باشند که رشد این گیاه آرام است، برگ‌هایش حالت کاغذی مانند و باریک داشته و گیاه به میزان بالایی از رطوبت نیاز دارد.

گیاه کم یاب مانسترا ابلیکوا پرو
گیاه گران قیمت مانسترا ابلیکوا پرو


4. مانسترا برگ انجیری آلبو ابلق Monstera deliciosa albo variegata، یک گیاه گران قیمت با برگ‌های سفید و سبز جذاب

سنت گرایانی که ظاهر کلاسیک برگ انجیری را ترجیح می‌دهند (یعنی حالتی که برگ‌ها در لبه خود چند تکه می‌شوند) احتمالا از این مانسترا با برگ‌های بزرگ و سفید رنگ نیز خوششان خواهد آمد. یک گونه بزرگ از این گیاه می‌تواند تا 8 هزار دلار قیمت داشته باشد. در نهایت، گیاه می‌تواند برگ‌هایی به پهنای بیش از 40 سانتی‌متر تولید کند، اما زمان می‌برد و مدت زیادی باید بگذرد تا گیاه به این بلوغ برسد.

مطلب پیشنهادی: معرفی 19 تا از بهترین انواع گلهای آویز آپارتمانی


5. فیلودندرون بلیتی ابلق Philodendron billietiae variegata

وجه تمایز این گیاه طرح‌های کم‌یاب زرد تا کرمی رنگ آن با دم برگ‌های نارنجی رنگ است. این فیلودندرون در بین کلکسیونرهای گیاه بسیار محبوب شده است، به گونه‌ای که اغلب آن‌ها در تکاپوی خرید این گیاه هستند. فیلودندرون بلیتی ابلق می‌تواند تا ده هزار دلار قیمت داشته باشد. حتی یک ساقه ریشه دار کوچک از این گیاه نیز ممکن است برای صاحبش چند هزار دلار آب بخورد!

فیلودندرون بلیتی ابلق گیاهی زیبا از خانواده فیلندرون
فیلودندرون بلیتی ابلق


6. فیلودندرون لوکژوریانس شوکو Philodendron luxurians Choco

بدون شک این گیاه، یک گیاه گران قیمت و لوکس است، اما بر خلاف نام خود ارتباطی با شکلات و رنگ قهوه‌ای ندارد. این گیاه نام خود را از مناطق غربی کلمبیا گرفته است، جایی که به آن تعلق دارد. برگ‌های مخملی، قلبی شکل، سبز تیره و دارای رگه‌های سفید رنگ این گیاه، آن را به یک هدیه عالی برای ولنتاین تبدیل کرده است؛ زیرا بر خلاف شکلات اصلا کالری ندارد! یک برگچه یا پاجوش کوچک از این گیاه می‌تواند چند صد دلار به صاحبش برگرداند، ویژگی خاصی که باعث می‌شود نگهداری از این گیاهان لوکس با سود و فایده نیز همراه باشد.


7. فیلودندرون روح مقدس Philodendron spiritus- sancti

فیلودندرون‌ها عموما برگ قلبی شکل دارند، اما این یکی قیمتی دارد که برای سلامت قلب خوب نیست! این گیاه کم‌یاب برگ بلند، متعلق به کشور برزیل است. معنی اسم آن “نفس روح مقدس” است و در بین کلکسیونرهای گیاهان گران قیمت به‌عنوان جام مقدس شناخته می‌شود! یک گونه از این گیاه به قیمتی بیش از 9600 دلار در سایت‌های اینترنتی به فروش رسیده است.

بیشتر مطالعه کنید: با 9 تا از محبوب ترین انواع گل رز رونده آشنا شوید

گیاه زیبا و گران قیمت فیلودندرون روح مقدس
فیلودندرون روح مقدس


8. یک درخت بن سای 800 ساله

درخت بن سای، در چشم تمامی عاشقان گل و گیاه بسیار محبوب و دوست داشتنی است؛ به گونه‌ای که همه دوست دارند یکی از این درخت‌ها را در خانه خود داشته باشند. گران قیمت‌ترین درخت بن سای تا به امروز، یک بن سای 800 ساله درخت کاج سفید است.

تراریوم بونسای جینسینگ بسته
653,000 تومان
تراریوم بونسای دارک
670,000 تومان
بونسای جنسینگ در گلدان فلزی سفید
809,000 تومان
دیش گاردن بونسای جنسینگ سفید
889,000 تومان
بونسای جنسینگ در گلدان فلزی آبی
845,000 تومان

این درخت به قیمت 1.3 میلیون دلار در نمایشگاهی در ژاپن فروخته شد. بن سای‌های این چنینی به‌دلیل سن، تاریخچه و ویژگی‌های برجسته‌ای مثل شکل و اندازه تنه خود قیمت گذاری می‌شوند.


9. یک ارکیده ساخته شده توسط بشر

ارکیده Shenzhen Nongke Orchid رکورد گران‌ترین گل فروخته شده را به نام خود ثبت کرده است. این ارکیده به قیمت 224 هزار دلار در یک حراجی در سال 2005 فروخته شد. این گل توسط محققین و دانشمندان در محیط آزمایشگاهی تولید شده است و حدود 8 سال زمان برد تا توسعه پیدا کند. این ارکیده ساخته دست بشر، تنها هر 5 سال یکبار گل می‌دهد!

مطلب پیشنهادی: نکاتی که برای انتخاب یک گل ارکیده سالم باید در نظر داشته باشید

گران قیمت ترین ارکیده دنیا
یک ارکیده ساخت دست بشر


10. آلوکازیا آزلانی Alocasia Azlanii

این گیاه از گیاهان گران قیمت امروزه بسته به اندازه خود بین 100 الی 700 دلار قیمت‌گذاری می‌شود. برگ‌های این الوکازیا سبز تیره و تقریبا سیاه است و رگه‌های درخشانی به‌رنگ قرمز، بنفش یا حتی سرخابی دارد. این گیاه بومی بورنئو (جزیره‌ای در آسیا) است و اخیرا پیوند زده و فروخته شده است؛ به‌عبارتی تعداد محدودی از آن در سراسر جهان وجود دارد.


11. آنتوریوم کریستالینوم Anthurium Crystallinum، از جمله گیاهان گران قیمت و محبوب بین کلکسیونرهای گیاه

برگ‌های تیره و مخملی این گیاه به‌همراه رگه‌های درخشان و سفید رنگ خود، آن را به محبوب‌ترین گیاهان گران قیمت در میان کلکسیونرها تبدیل کرده است. طبیعتا هر چه میزان کم‌یاب‌تر بودن یک گیاه بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. ازاین‌رو بسته به منطقه زندگی شما و کم‌یاب بودن یا نبودن آنتوریوم کریستالینوم، این گیاه بین 100 الی 200 دلار فروخته می‌شود، عددی که بیش از بودجه متوسط اغلب افراد برای خرید گیاه است.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

برگ‌های جدید کریستالینوم نارنجی رنگ هستند و در مرور زمان به سبز تغییر می‌یابند. این تغییر رنگ، تضاد زیبایی را در بخش‌های جدید و قدیمی گیاه ایجاد می‌کند و همین موضوع باعث جذابیت این گیاه شده است.

مطلب پیشنهادی: 20 تا از بهترین گیاهان آپارتمانی زود رشد که خانه شما را زیبا می‌کنند

آنتوریوم کریستالینوم یکی از زیباترین گیاهان گران قیمت
آنتوریوم کریستالینوم


12. هویا کارنوزا Hoya carnosa compacta

این گیاه نیز از رنگبندی خاصی برخوردار بوده و مثل سایر گیاهان ساده خانواده هویا نیست. هویا کارنوزا در ماه ژوئن 2020 به گران‌ترین گیاه فروخته شده در Tarde Me تبدیل شد. یکی از اعضای این سایت، هویا کارنوزا را به قیمت 6500 دلار به فروش رساند. این گیاه گران قیمت زیبا در بخش داخلی برگ‌های خود ترکیبی از رنگ‌های زرد و کرم دارد.


13. فیلودندرون مینیما Philodendron Minima، از جمله گیاهان گران قیمت گرمسیری

نام رایج گیاه گران قیمت گرمسیری Rhaphidophora Tetrasperma فیلودندرون مینیما است. این گیاه با نام “مینی مانسترا” یا “پیکولو” نیز شناخته می‌شود. نیوزلند یکی از کشورهایی است که کلکسیونرهای بزرگ گیاهان در آنجا ساکن هستند.

بازار خرید گیاهان گران قیمت کم‌یاب و نادر در این کشور بسیار داغ است و سایت بزرگ به نام Trade Me که در پاراگراف بالا به آن اشاره کردیم نیز سایتی نیوزلندی و به همین امر اختصاص دارد. یک گونه بسیار نادر از فیلودندرون مینیما در سال 2020 به ارزش 8150 دلار در این سایت به فروش رسید. نکته‌ای که این فروش را جالب‌تر می‌کند این است که گیاه فروخته شده تنها دارای 4 برگ بوده است!

بیشتر مطالعه کنید: 33 مورد از زیباترین گل های آپارتمانی

گیاه فیلودندرون مینیما
فیلودندرون مینیما


14. فیکوس لیراتای بالغ Fiddle Leaf Fig

فیکوس لیراتا در طبیعت اصلی خود تا حدود 15.5 متر رشد می‌کند، این گیاه با نگهداری مناسب می‌تواند در داخل خانه تا 3 متر نیز رشد کند. برگ‌های جذاب فیکوس لیراتا مورد علاقه بسیاری از کلکسیونرها و افراد علاقه‌مند به حوزه گیاهان است. همین بالا بودن میزان تقاضا سبب شده تا قیمت گیاه نیز بیش از قبل بالا برود.

فیکوس لیراتا نسبت به کیفیت هوا حساس است. این گیاه هوای خشک را دوست نداشته و در برابر میزان ناکافی نور خورشید نیز واکنش نشان می‌دهد. خرید یک فیکوس لیراتای بزرگ عین قبول کردن یک تعهد مهم است. داشتن این گیاه در داخل خانه می‌تواند سخت و چالش برانگیز باشد، پس علاوه بر داشتن پول کافی باید مهارت نیز داشته باشید. یک فیکوس لیراتای بالغ تا 400 دلار قیمت دارد.


15. فیلودندرون پرنسس صورتی Philodendron Pink Princess، آخرین گیاه از لیست گیاهان گران قیمت

این گیاه فتوژنیک دارای برگ‌های سبز تیره تا سیاه رنگ است و با رنگ صورتی تزئین شده است. یک نوع کوچک این گیاه از گیاهان گران قیمت فقط با 2 الی 5 برگ می‌تواند بین 100 الی 300 دلار قیمت داشته باشد. نوع برزگ آن نیز می‌تواند تا بیش از هزار دلار فروخته شود.

مطلب پیشنهادی: با گونه های اصلی و محبوب ترین انواع گل میخک بیشتر آشنا شوید

فیلودندرون پرنسس صورتی ، از جمله زیباترین گیاهان گران قیمت
فیلودندرون پرنسس صورتی

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم لیستی جامع و کامل از گیاهان گران قیمت را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره تخصصی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.