خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

با گونه های اصلی و محبوب ترین انواع گل میخک بیشتر آشنا شوید

زمان مطالعه: 15 دقیقه

تقریبا 300 گونه مختلف میخک در سراسر دنیا رشد می‌کند که هر کدام از آن‌ها خود دارای ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد مثل رنگ، اندازه، معنی (نماد) و حتی شرایط نگهداری متفاوتی هستند. واژه لاتین میخک (Carnation) به معنی “گل‌های خدایان” است، بااین‌حال هر گونه از انواع گل میخک معنی متفاوتی دارد. اگر در فکر کاشت و یا نگهداری از گل میخک هستید اما به خوبی نمی‌دانید که کدام گونه برای شما مناسب‌تر است، این مطلب از وبلاگ گل فروشی گُل‌سِتان برای شماست. در این مطلب ابتدا به معرفی سه گونه از گونه های اصلی گل میخک و سپس به معرفی محبوب‌ترین انواع گل میخک خواهیم پرداخت. شاید فکر کنید که چون همگی این گل‌ها نوعی میخک هستند، شناختن یکی دو مورد از آنها کفایت می‌کند، اما باید بگوییم که دنیای گسترده میخک‌ها به این سادگی خلاصه نمی‌شود!

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

لیست مطالب:


3 گونه از گونه های اصلی گل میخک

قبل از اینکه سفر خود را به دنیای میخک‌ها آغاز کنیم، اجازه بدهید نگاهی به سه گونه اصلی آن‌ها بیاندازیم. در هر گروه از گونه های اصلی گل میخک انواع مختلفی از میخک‌ها را خواهید یافت:

1. میخک‌های استاندارد یا  گل درشت

روی هر ساقه از این گونه از انواع گل میخک تنها یک گل رشد می‌کند. ازتفاع این گونه تقریبا به 60 سانتی‌متر می‌رسد و به همین دلیل، میخک گل درشت برای استفاده به عنوان گل شاخه بریده بسیار عالی و مناسب است.

آشنایی با گونه های اصلی گل میخک
گل میخک استاندارد یا گل درشت

2. میخک‌های مینیاتوری یا افشانه مانند، گونه‌ای از انواع گل میخک با بیش از 6 گل در هر شاخه

این گونه از گونه های اصلی گل میخک قادر است تا روی هر ساقه خود، بیش از 6 گل تولید کند. همان‌طور که از نام این میخک پیداست، این گل کوچک‌تر از گونه استاندارد است.  میخک‌های مینیاتوری نهایتا تا ارتفاع 30 سانتی‌متر رشد خواهند کرد و محبوب‌ترین آن‌ها شاملElegance  سفید و صورتی، Scarlet Rony قرمز، Tibet سفید و Exquisite سفید و بنفش می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید: آشنایی با انواع گل سنبل

3. میخک‌های پاکوتاه (کوتوله)

این گونه از میخک با نام “میدی” (همان دامن کوتاه زنانه) نیز شناخته می‌شود. میخک پاکوتاه در مقایسه با میخک‌های گل درشت، دارای گل‌هایی کوچک‌تر و ساقه‌های کوتاه‌تری هستند. ساقه‌های این گونه نیز می‌توانند تا حوالی 30 سانتی‌متر رشد کرده و با توجه به نوع خود، یک یا چندین شکوفه تولید کنند.


22 گونه از محبوب‌ترین انواع گل‌ میخک

1. میخک قرنفلی / Dianthus Caryophyllus

وقتی به گل میخک فکر می‌کنیم، معمولا میخک قرنفلی است که در ذهن ما نقش می‌بندد. این گل، محبوب‌ترین نوع در بین انواع گل میخک است. میخک قرنفلی در محیط‌های مرطوب به‌خوبی رشد کرده و رنگ آن نیز معمولا صورتی، قرمز، سفید یا نارنجی- گلبهی است. اگر در مناطق مرطوب و شمالی کشور زندگی می‌کنید، میخک قرنفلی می‌تواند به‌خوبی در باغچه شما رشد کرده و گل‌های زیبا شکوفا کند.

مطلب پیشنهادی: با 15 مورد از محبوب‌ترین انواع گل نرگس بیشتر آشنا شوید

گل میخک قرنفلی
میخک قرنفلی

2. قرنفل، از انواع معطر گل میخک / Dianthus Barbatus

یکی از اسامی رایج قرنفل Sweet William است. با اینکه این نوع میخک در نخستین سال کاشته شدن خود رشد می‌کند، اما معمولا در این سال گلی نخواهد داد. قرنفل گلی معطر است، در اغلب مناطق آب و هوایی عملکرد خوبی از خود نشان داده و می‌تواند تا ارتفاع 60 سانتی‌متر رشد کند. همچنین ممکن است پروانه‌ها، پرندگان و زنبورها را نیز به باغچه شما دعوت کند!

با گل های معطر بیشتر آشنا شوید: معرفی 46 تا از بهترین گل های خوشبو – بخش اول

3. میخک Dianthus Grataniapolitensis

نام دیگر این میخک چدار صورتی (Cheddar Pink) است و شکوفه‌های صورتی و معطر آن در طول ماه‌های تابستان پدیدار می‌شوند. این گل پرپشت و متراکم است، عاشق نور است و نمی‌تواند خاک خیس یا سرد را تحمل کند. رشد متراکم چدار صورتی آن را برای پوشاندن سطح هر باغچه‌ای به انتخابی ایده‌آل مبدل کرده است.  

4. میخک چینی، تنها گونه از انواع گل میخک که با گرما و رطوبت میانه خوبی ندارد / Dianthus Chinensis

این میخک را با نام Chinese Pinks نیز خواهید یافت. میخک چینی تنها گونه در بین گونه های گل میخک است که به گرما و رطوبت علاقه‌ای ندارد. این گل به خاک‌های قلیایی علاقه‌مند است و گل‌های سفید، قرمز یا صورتی رنگ دارد. با اینکه میخک چینی بومی کشور چین است، اما می‌تواند در هر نقطه دیگری از کره زمین که شرایط مشابه با منطقه بومی‌اش را داشته باشد رشد کرده و زیبایی خود را به رخ بکشد.

گل میخک چینی ، تنها گونه از انواع گل میخک که با گرما و رطوبت میانه خوبی ندارد
گل میخک چینی

5. میخک باغی صورتی / Dianthus Plumarius

میخک باغی صورتی همان میخک صورتی پرطرفداری است که در اغلب باغچه‌ها یافت می‌شود. این گل از اوایل اردیبهشت تا اوایل شهریور به گلدهی پرداخته و پس از بالغ شدن، می‌تواند به ارتفاع 60 سانتی‌متر برسد. گلبرگ‌های میخک باغی صورتی، حاشیه‌ای لبه‌دار و ریشه مانند دارند و همین ویژگی باعث شده تا این گل، ظاهری منحصر به فرد پیدا کند و در نگاه اول قابل تشخیص باشد.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی 11 تا از بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب خانه شما

6. میخک چینی هدویگی / Dianthus Chinensis Heddewigii

این نوع از انواع گل میخک دارای گلبرگ‌هایی سیاه رنگ با لبه‌هایی سفید است؛ به همین دلیل نام دیگر آن “شاعر سیاه و سفید” است. هدویگی می‌تواند به طول 35 سانتی‌متر رسیده و در مناطق گرم و پر نور و در خاکی با زهکشی مناسب رشدی عالی داشته باشد.

گل میخک چینی هدویگی
میخک چینی هدویگی

7. میخک دلتوئید صورتی، از انواع چند ساله گل میخک / Dianthus Deltoides Maiden Pink

میخک‌های دلتوئید صورتی، قرمز یا صورتی هستند و در بین گونه های گل میخک غالبا به‌عنوان گل‌های چندساله کوتاه مدت شناخته می‌شوند. دلتوئید صورتی برای فرش کردن باغچه و حاشیه پیاده‌روها مناسب است. این نوع میخک بسیار معطر است و رنگ و طراوت خاصی را به باغچه شما هدیه خواهد داد. اگر قصد نگهداری از میخک دلتوئید را دارید، باید آن در محلی با نور کامل خورشید و در خاکی با زهکشی مناسب بکارید.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

8. میخک سوپر استار / Dianthus ‘Superstar’

میخک سوپر استار جذاب، دارای گلبرگ‌های حاشیه‌ای چین‌دار به رنگ قرمز گیلاسی است که رنگ آن‌ها با نزدیک شدن به مرکز، تیره‌تر می‌شود. این گل می‌تواند بین 15 الی 20 سانتی‌متر رشد کند و تمایل دارد تا در نور کامل خورشید کاشته شود. باتوجه به ویژگی‌های ظاهری میخک سوپر استار اگر دنبال گلی برای حاشیه و دور باغچه خود هستید، این گونه از گونه های گل میخک یک انتخاب خوب برای شماست.

مطلب پیشنهادی: همه چیز درباره ارزشمندترین گیاه دنیا یعنی زعفران

9. میخک دپتفرد صورتی یا آرمریا / Dianthus Armeria

میخک دپتفرد صورتی یا آرمریا به‌رنگ صورتی ملایم است و غالبا برای کامل کردن زیبایی سایر گل‌های باغچه به کار می‌رود. به عبارتی دیگر، دپتفرد صورتی آنقدر زیباست که سایر گل‌ها برای خودنمایی به آن نیازمندند! این گل در طبیعت اصلی خود تا 30 سانتی‌متر رشد می‌کند؛ بااین‌حال اگر به‌خوبی از آن نگهداری کنید، می‌تواند در باغچه خانگی شما به ارتفاع بیشتری نیز دست یابد.

گل میخک دپتفرد صورتی یا آرمریا
میخک دپتفرد صورتی یا آرمریا

10. میخک پاوونیوس، از جمله گونه های خاص گل میخک / Dianthus Pavonius

گلبرگ‌های پاوونیوس به‌طور معمول به‌رنگ صورتی تیره بوده و در مرکز با رنگ آبی یا قهوه‌ای تزئین شده‌ند؛ همچنین برگ‌های آن نیز معمولا سبز- آبی هستند. این نوع میخک می‌تواند تا ارتفاع حدود 25 سانتی‌متری رشد کند و باید در نور کامل خورشید کاشته شود. بااین‌حال اگر قصد نگهداری از این گونه از انواع گل میخک را دارید، اما نمی‌توانید نور کامل را برای آن فراهم کنید، خبر خوب این است که این گل می‌تواند در محیطی با کمی سایه نیز رشد قابل قبولی داشته باشد.

با محبوب ترین گیاهان آپارتمانی سال آشنا شوید: معرفی محبوبت ترین گیاهان آپارتمانی سال 2021

11. میخک حاشیه دار / Dianthus Superbus

این میخک با نام “صورتی ریشه دار” یا “صورتی درشت” نیز شناخته می‌شود، اما همیشه به‌رنگ صورتی نیست و می‌توانید آن را در رنگ‌های سفید، قرمز و یا بنفش نیز پیدا کنید. همانطور که از نام این گونه از گونه های گل میخک مشخص است، لبه‌های این گل حاشیه دار و کمی چین خورده‌اند. این میخک بسیار معطر است و در تهیه چای نیز از آن استفاده می‌شود. طعم این گل برای قرار گیری در یک چای دلچسب آرامش بخش، بی‌نظیر است!

گل میخک حاشیه دار
میخک حاشیه دار

12. میخک جادوگر صورتی، یکی از منحصربه‌فرد ترین انواع گل میخک / Dianthus Pinkball Wizard

خوب به تصویر نگاه کنید. باورکردنی نیست که این گل، یک میخک باشد! رنگبندی خاص جادوگر صورتی سبب شده تا آن به یکی از منحصر‌به‌فرد ترین انواع میخک تبدیل شود. گل‌های میخک جادوگر صورتی با نوارهایی به رنگ صورتی تیره و رگه‌های سایه روشن سفید، به زیبایی تزئین شده‌اند. با این اوصاف، دور از انتظار نیست که بگوییم زنبورها و پروانه‌ها به این گیاه جذب می‌شوند!

زیباترین گل های آپارتمانی را بشناسید: 33 مورد از زیباترین گل های آپارتمانی

13. میخک ستاره نئونی / Dianthus Neon Star

ستاره نئونی، گلی با حاشیه‌های ریشه‌دار و جذاب است. این میخک می‌تواند به نقطه مرکزی باغچه شما تبدیل شود. نگهداری از ستاره نئونی آسان است و این قادر است تا در گرمای بسیار شدید و خشکی نیز رشد موفقیت‌آمیزی داشته باشد. این گل ارتفاع نسبتا مناسبی داشته و ارتفاع نهایی آن بین 15 الی 20 سانتی‌متر خواهد بود.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

رز جاودان مهرسا
674,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
746,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان

14. میخک پای آمریکایی / Dianthus American Pie

میخک پای آمریکایی گلی خوش رنگ به‌رنگ صورتی روشن و دارای ساقه‌ای قائم و محکم است. همین ویژگی باعث شده تا پای آمریکایی برای چیده شدن و قرار گیری در گلدان انتخابی عالی باشد. اگر قصد نگهداری از میخک پای آمریکایی را دارید، درنظر داشته باشید که این گونه از گونه های گل میخک در خاک ماسه‌ای و تحت نور کامل خورشید، رشد خوبی خواهد داشت.

گل میخک پای آمریکایی
میخک پای آمریکایی

15. میخک توری اسطخدوسی ابدی / Dianthus ‘Everlast Lavender Lace’

مرکز این گل دارای رنگی شبیه به زرشک است که به سمت لبه گلبرگ‌ها پخش شده و هرچه از مرکز دورتر می‌شود، به رنگی اسطخدوس مانند تغییر پیدا می‌کند. این میخک قادر است تا بیش از 30 سانتی‌متر رشد کرده و ترجیح می‌دهد تا در نور کامل خورشید کاشته شود. گفتنی است توری اسطخدوسی نیز مثل جادوگر صورتی پروانه‌ها را به خود جذب می‌کند.

مطلب پیشنهادی: روش نگهداری گیاه اسطوخودس فرانسوی

16. میخک دنباله‌دار / Dianthus Seguieri

این نوع از انواع گل میخک دارای گلبرگ‌هایی وسیع و بزرگ به‌رنگ صورتی است. میخک دنباله‌دار می‌تواند به طول بیش از 60 سانتی‌متر برسد. این گل در مرکز خود، دارای رگه‌های جذابی از رنگ بنفش است که زیبایی آن را چندبرابر کرده است.

گل میخک دنباله‌دار
میخک دنباله‌دار

17. میخک رومئو توری، از جمله انواع پیوندی و ترکیبی میخک / Dianthus Laced Romeo

میخک رومئو توری از انواع پیوندی و ترکیبی گل میخک است. رومئو دارای گلبرگ‌های دوتایی و حاشی‌ دار است و به طور کلی، رشد کم و آرامی دارد. گفتنی است این میخک می‌تواند تا ارتفاع 45 سانتی متر رشد کند.

18. میخک پانچ نارگیل / Dianthus Coconut Punch

میخک پانچ نارگیل گلی متراکم و فشرده با گلبرگ‌های دوتایی است که تا ارتفاع 30 سانتی‌متری رشد می‌کند. ماجرای رنگ این میخک خیلی جالب است، به‌طوری‌که گلبرگ‌ها در آغاز حیات خود به رنگ قرمز تیره هستند ولی طی زمان و با رشد بیشتر، رنگ سفید در حوالی مرکز گل ظاهر شده و در نهایت، تنها دور گلبرگ‌ها قرمز خواهد ماند! اگر قصد نگهداری از میخک پانچ نارگیل را دارید، به‌عنوان یک نکته طلایی در مورد نگهداری آن درنظر داشته باشید که چیدن پیوسته گل‌های مرده و سپری شده میخک پانچ نارگیل، گلدهی آن را در سال‌های آتی تضمین خواهد کرد.

بیشتر مطالعه کنید: آشنایی با انواع گیاهان آپارتمانی همراه با عکس

19. میخک پای هلو جورجیا / Dianthus Georgia Peach Pie

مرکز مرجانی رنگ و گلبرگ‌های صورتی کمرنگ، این گونه از گونه های میخک را به یکی از زیباترین گل‌ها تبدیل کرده است. این گل متراکم، پرپشت و معطر بوده و فصل گلدهی آن نیز تقریبا طولانی است و این مورد همان خاصیتی که جذبه این گل را دوچندان کرده است.

گل میخک پای هلو جورجیا
میخک پای هلو جورجیا

20. میخک لسوتو صورتی / Dianthus Basuticus

این گیاه برگریز کوچک، دارای برگ‌هایی علف مانند و گل‌هایی به‌رنگ سفید و صورتی است. ساقه‌های این گل می‌توانند تا ارتفاع 25 سانتی‌متر رشد کنند و برگ‌های آن نیز قادرند به طول 12 سانتی‌متر برسند.

21. میخک فرانسوی (گالیک) / Dianthus Gallicus

این نوع از انواع گل میخک بستری پرزدار شکل داده و با برگ‌های توری مانند و سه گل کوچک صورتی خود، جلوه باغچه را به کلی تغییر می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: معرفی 12 مورد از گیاهان مناسب دانش آموزان و دانشجویان

گل میخک فرانسوی یا گالیک
میخک فرانسوی یا گالیک

22. میخک شمالی، آخرین عضو لیست محبوب ترین گونه های گل میخک / Dianthus Repens

میخک شمالی دارای گل‌های صورتی و بنفش رنگ است که به‌صورت تکی یا در دسته‌هایی با بیش از 4 گل رشد می‌کنند. این گونه از انواع گل میخک هم می‌تواند بستری پرز مانند روی زمین شکل داده و جلوه باغچه را به‌کلی تغییر دهد. ساقه‌های میخک شمالی قادرند تا ارتفاع 25 سانتی متر رشد کرده و برگ‌های آن نیز می‌توانند تا طول 5 سانتی‌متر رشد کنند.

رشد میخک‌ها بی‌دردسر است و در نتیجه، نگهداری از آن‌ها نیز آسان و راحت است. به لطف تنوع بالای این گل، می‌توانید با کمترین زحمت، تحولی بزرگ در باغچه خود ایجاد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که رنگ و نوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید!

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم همه آنچه در مورد انواع گل میخک لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با کلینیک گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات گل در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

سانسوریا ابلق کراواتی پر غلاف ارتفاع45
502,000 تومان
قاشقی بلک در گلدان فلزی
433,000 تومان
پتوس ابلق در گلدان آویز
517,000 تومان
گیاه سانسوریا سبز پرغلاف
459,000 تومان
گیاه آگلونما متوسط
512,000 تومان


سوالات پرتکرار شما در مورد انواع گل میخک

آیا گل میخک خوراکی است؟

بله فقط گلبرگ‌های میخک آن هم میخک‌هایی که به‌طور ارگانیک و بدون هیچگونه کود شیمیایی پرورش داده می‌شوند، برای مصارف خوراکی استفاده می‌شوند. اگر قصد استفاده از گل میخک را دارید، قبل از مصرف حتما بخش زیرین گلبرگ‌ها را جدا کنید، زیرا طعم تلخی دارند.

آیا گل میخک برای سگ‌ها و گربه‌ها سمی و خطرناک است؟

این گل برای سگ‌ها، گربه‌ها و سایر حیوانات خانگی سمی شناخته می‌شود. اگرچه نوع دقیق سم آن هنوز مشخص نیست، اما لمس آن توسط حیوان خانگی شما می‌تواند منجر به بروز ناملایمات پوستی و درماتیت شود. همچنین در صورت خورده شدن، عوارض گوارشی مانند حالت تهوع در پی خواهد بود. اگر سگ یا گربه شما میخک را بلعید، حتما به دامپزشک مراجعه کنید. خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر فوت سگ‌ها در اثر خوردن گل میخک به ثبت نرسیده است. این عوارض عموما ملایم هستند و اگرچه حیات حیوان شما را تهدید نمی‌کنند، اما بهتر است برای کسب اطمینان با دامپزشک تماس بگیرید. به‌طورکلی تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، التهابات پوستی و خارش پوست از شایع‌ترین علائم مسمومیت میخک هستند. در صورت بروز عوارض پوستی، دامپزشک محل تماس را با آب و صابون می‌شوید. سپس با مالیدن یک لایه کرم نرم کننده یا ضدالتهاب، فرآیند ترمیم پوستی را سرعت ببخشید. عوارض گوارشی نیز درمان‌های سرپایی ساده‌ای خواهد داشت که با مراجعه به دامپزشک برطرف خواهند شد.

آیا گل میخک مصارف درمانی دارد؟

قبل از جواب دادن به این سوال یادآوری می‌کنیم که قبل از مصرف هر گونه گیاه دارویی، با پزشک خود مشورت کنید، اما در جواب سوال باید بگوییم که اگر نگاهی به تاریخچه این گل بیاندازید، مشاهده می‌کنید که میخک همواره به‌عنوان یک گیاه دارویی موثر در طب‌های مختلف مورد مصرف قرار گرفته است. در طب چینی، میخک برای رفع عفونت مجاری ادراری، بهبود ادرار، افزایش سلامت قلب و برطرف کردن مشکلات شکمی استفاده می‌شده است. در طب گیاهی غربی نیز میخک دارای جایگاهی ویژه است. افراد متخصص از تمامی بخش‌های این گیاه برای تولید یک شربت تلخ استفاده می‌کردند که در تقویت و رفع مشکلات مجاری ادراری، سیستم گوارشی و روده‌ها موثر بوده است. این گل در طبقه‌بندی‌های طب سنتی، به‌عنوان گیاهی ضدباکتری، دافع کرم روده، ادرار آور، معرق و برطرف‌کننده تب شناخته می‌شود. دقت کنید: این گیاه هرگز نباید در دوران بارداری و شیردهی مصرف شود.

چطور از میخک شاخه بریده نگهداری کنیم؟

گل‌های شاخه بریده تازه را هر چه سریع‌تر در آب قرار داده و گلدان را با آب پر کنید. سپس اجازه دهید تا دمای آب با محیط یکسان شود. حال پایین ساقه را با زاویه 45 درجه برش بزنید، درست بالای یک غده روی ساقه و در ادامه، برگ‌هایی که در زیر آب قرار می‌گیرند را از ساقه جدا کنید. در غیر این‌صورت، سریعا پوسیده شده و اوضاع را به کلی خراب می‌کنند. در ادامه نگهداری به محض اینکه تغییر رنگ آب را احساس کردید، آن را با آبی تازه جایگزین کنید و بخش‌هایی از ساقه که در آب قرار می‌گیرند را نیز به خوبی آبکشی کنید. در نهایت نیز پس از یک هفته، مجدد پایین ساقه را دقیقا از زیر غده بعدی برش بزنید و این کار را با یک قیچی تیز استریل شده انجام دهید. ایجاد برش‌هایی با زاویه 45 درجه، به گیاه کمک می‌کند تا دوباره جذب آب را آغاز کند و برای مدت طولانی‌تری با طراوت بماند.

چطور ماندگاری میخک شاخه بریده را افزایش دهیم؟

برای افزایش ماندگاری میخک شاخه بریده خود آن را داخل یک گلدان تمیز و استریل شده قرار داده و در محلی با دمای 12 الی 18 درجه سانتی‌گراد به‌دور نور مستقیم خورشید قرار دهید. این موارد جز مهم‌ترین کارها و مقدمات افزایش ماندگاری میخک شاخه بریده هستند. در ادامه باید نگهداری‌های روتین که شامل تعویض آب گلدان و شست‌وشوی ساقه‌ها هر 3 روز یکبار، تقویت میخک‌ها با غذای گل و ریختن به اندازه آب در گلدان، استفاده از آب جوشانده سرد شده و استفاده از مواد باکتری زدا در آب گلدان می‌شود، را انجام دهید. برای باکتری زدایی می‌توانید یک چهارم قاشق چایخوری سفیدکننده خانگی به یک لیتر آب جوشانده سرد شده اضافه کرده و به گل میخک شاخه بریده خود بدهید.

هر رنگ از گل میخک، چه مفهومی را بیان می‌کند؟

میخک سفید نماد خلوص، پاکی و شانس است. این گل، به عنوان سنبل زنانگی نیز شناخته شده و به همین دلیل، به وفور در دسته گل‌های عروسی از آن استفاده می‌شود. رنگ قرمز میخک اما، به ویژه قرمز تیره مفهوم عشق، اشتیاق، تحسین و ستودن را منتقل می‌کند. میخک زرد، عموما مفهوم رد شدگی و ناامیدی را بیان می‌کند. رنگ بنفش میخک، نماد طبیعتی دمدمی مزاج و شخصیتی بسیار خودخواه است. در نهایت نوبت به رنگ صورتی میخک می‌رسد؛ میخک صورتی نماد عشق، محبت و زنانگی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.