خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

معرفی 11 تا از بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب خانه شما

زمان مطالعه: 10 دقیقه

اهالی باهوش دنیای نگهداری از گیاهان به‌خوبی می‌دانند که هر نوع گیاهی نمی‌تواند در خانه و محل کار آن‌ها دوام بیاورد. گیاهان آپارتمانی باید به قدری قوی باشند که بتوانند در محیطی با نور و رطوبت کم زندگی کنند و همچنین آنقدر زیبا باشند که بتوانند با قرار گرفتن در یک گوشه بی‌روح از خانه، جلوه محیط را عوض کرده و روح تازه‌ای به آن ببخشند. براین‌اساس تصمیم گرفتیم در این مطلب از سرویس فروش گل و گیاه تهران یعنی گُل‌سِتان 11 تا از بهترین گیاهان آپارتمانی را به شما معرفی کنیم که ضمن داشتن ظاهری چشم‌نواز، هوا را تصفیه کرده و حتی می‌توانند رطوبت محیط را نیز بالا ببرند!

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست بهترین گیاهان آپارتمانی :


1. بگونیا رکس، از جمله بهترین گیاهان آپارتمانی با رنگ ها جذاب و متنوع

رنگ‌های جذاب و متنوع بگونیا رکس، نظر شما را به کلی در مورد گیاهان آپارتمانی عوض می‌کند. رگه‌های صورتی ترکیب شده با رنگ بنفش و سبز دودی، برگی را خلق می‌کند که بیشتر شبیه به یک شیشه مه گرفته است تا برگ یک گیاه! برگ‌های چروک، نرم و دو تکه این بگونیا، باعث شده تا به‌عنوان یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی شناخته شود. بگونیا رکس همه چیز را در حد “متعادل” می‌پسندد: نور، آب و کوددهی متعادل! بنابراین رسیدگی به آن دشوار نیست و همین متعادل بودن در نیازها، آن را به یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است.

مطلب مرتبط: روش نگهداری گیاه بگونیا رکس

گل بگونیا رکس ، از جمله بهترین گیاهان آپارتمانی با رنگ ها جذاب و متنوع
گل بگونیا رکس


2. ارکیده شاپرکی یا فالانوپسیس

احتمالا شما نیز با ما هم نظرید که بهترین انتخاب برای نقاط کوچک آپارتمان، یک گیاه با رنگ‌هایی قوی و چشمگیر است و چه انتخابی بهتر از گل زیبای ارکیده فالانوپسیس! اصلی‌ترین تفاوت میان نگهداری از ارکیده و سایر گیاهان آپارتمانی این است که ارکیده‌ها در خاک معمولی رشد نمی‌کنند؛ بلکه به یک بستر غنی “مخصوص ارکیده “نیاز دارند. این ترکیب ویژه ارکیده است و کمک می‌کند تا هوا به راحتی به ریشه‌ها برسد و در همان حوالی گردش پیدا کند.

ارکیده فالانوپسیس به همان دمایی نیاز دارد که ما انسان‌ها نیاز داریم! به‌عبارتی دمای بالای 15 درجه سانتی‌گراد برای این گیاه مناسب است، بااین‌حال بد نیست اگر در شب دستگاه‌های گرمایشی را خاموش کرده یا دما را پایین ببرید؛ این کار نه‌تنها باعث کاهش مبلغ قبوض می‌شود، بلکه فالانوپسیس را برای گلدهی بیشتر تشویق می‌کند! یک سینی حاوی آب و سنگریزه نیز می‌تواند به افزایش رطوبت محیط کمک کرده و رطوبت مورد نیاز ارکیده را تامین کند. اگر در بین لیست بهترین گیاهان آپارتمانی ارکیده فالانوپسیس را انتخاب کرده‌اید، ضمن مطالعه کامل درباره روش نگهداری ارکیده آن را در کنار یک پنجره نورگیر جنوبی/ شرقی قرار دهید تا همواره سرحال و باطراوت باقی بماند.

مطلب پیشنهادی: روش مراقبت و نگهداری گل ارکیده فالانوپسیس


3. فیلودندرون، یکی از بهترین و ارزان ترین گیاهان آپارتمانی

فیلودندرون، گیاهی تقریبا ارزان قیمت است که می‌توانید آن را در بیشتر گلفروشی‌ها پیدا کنید. این گیاه، اولین انتخاب بسیاری از ساکنین آپارتمان‌هاست. برگ‌های این گیاه بزرگ، سبز رنگ و قلبی شکل قابلیت آویزان شده و ایجاد یک جلوه زیبا در منزل شما را دارند. برای مثال می‌توانید آن را روی یک قفسه بلند یا روی میز کار خود نیز قرار داده و از جلوه خیره‌کننده آن کمال لذت را ببرید. با توجه به ویژگی‌های فیلوندرون اگر آپارتمان‌نشین هستید و وقت زیادی برای رسیدگی به گیاهان ندارید باید بگوییم که این گیاه یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای شماست. آبیاری هفتگی و نور غیرمستقیم، تنها نیازهای این گیاه برای داشتن سال‌ها رشد سالم و طبیعی است.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی و روش نگهداری گیاه فیلودندرون برگ قلبی

گل فیلودندرون ، یکی از بهترین و ارزان ترین گیاهان آپارتمانی
فیلودندرون


4. گندمی

گاهی اوقات، یک گیاه آپارتمانی می‌تواند یادآور وسایلی باشد که در کودکی به وفور در منازل خود داشته‌ایم. گاهی هم ممکن است دنیایی از خاطرات قدیمی ما را زنده کند و یک نوستالژی بی‌نظیر را رقم بزند. گیاه گندمی، یکی از همین گیاهان است! در دهه 50، این گیاه یکی از محبوب‌ترین گیاهان به‌شمار می‌رفت؛ به گونه‌ای که حتی در عکس‌های قدیمی نیز می‌توانید ردی از آن پیدا کنید. خوشبختانه، امروز هم همین‌طور است و این گیاه جز محبوب‌ترین و بهترین گیاهان آپارتمانی به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید از این گیاه زیبا در منزل خود نگهداری کرده و کمال لذت را ببرید. ضمن اینکه اضافه کردن گندمی به مجموعه گیاهان‌تان، می‌تواند حال و هوایی قدیمی به محیط اضافه کند.

آنتوریوم صورتی با گلدان فلزی مخروطی
740,000 تومان
گیاه بنت قنسول با گلدان طوسی
491,000 تومان
آنتوریوم قرمز با گلدان فلزی مخروطی
726,000 تومان
ارکیده سفید زرد با گلدان مواد آلی
1,391,000 تومان
گل شیپوری آتشی
1,296,000 تومان

در مورد نگهداری از گیاه گندمی باید بگوییم که این به آب زیادی نیاز ندارد، با انواع مختلف شرایط نوری کنار می‌آید (حتی نور مصنوعی) و قادر است به‌خوبی گوشه‌های خالی خانه را پر کند. برای داشتن یک جلوه وینتیج واقعی، پیشنهاد می‌کنیم آن را از یک آویز مکرمه آویزان کنید.


5. یشم

عاشقان خانواده ساکولنت‌ها، هرگز از گیاه یشم غافل نمی‌شوند، چرا که این گیاه، مقدمه‌ای به سوی نگهداری از سایر ساکولنت‌های گوناگون است. برگ‌های گوشتی و ضخیم این گیاه، به شکلی متراکم روی ساقه‌های نیمه چوبی رشد می‌کنند و اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید آن را به صورت بن سای نیز در بیاورید.

یشم نیز مثل گندمی و فیلوندرون از لیست بهترین گیاهان آپارتمانی گیاهی کم توقع است و به زندگی در یک نقطه نورانی و روشن بسنده می‌کند. برای آبیاری گیاه یشم باید تنها زمانی که خاک آن خشک بود به آن آب بدهید. در طول نگهداری از گیاه یشم اگر در مورد سلامت گیاه خود شک کردید، برگ‌ها را به‌خوبی بررسی کنید: برگ‌های خاکستری نشانه کمبود نور خورشید هستند. پژمرده شدن برگ‌ها نیز بیانگر کمبود آب است. در مجموع در طول نگهداری از گیاه زیبای یشم اگر اوضاع تحت کنترل است و آب و نور کافی برای گیاه مهیاست، ظهور برگ‌هایی با هاله قرمز نماد تشکر گیاه از شماست!

مطلب مرتبط: نکات کلی درباره نگهداری از گیاه یشم

عکس گل یشم
یشم


6. فیکوس لیراتا، از بهترین گیاهان آپارتمانی با برگ های پهن و چرمی

یک اشتباه رایج در دکور کردن فضاهای کوچک، این است که به سراغ اجسام و اشیای کوچک برویم و سعی کنیم محیط را با همین چیزهای کوچک پر کنیم. یک گیاه آپارتمانی بزرگ مثل یک فیکوس لیراتا، می‌تواند به یک امضای خاص در محیطی کوچک و غرق در نور تبدیل شود. به‌علاوه، فیکوس لیراتا یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی نیز در سراسر جهان به‌شمار می‌رود. اگر تازه‌های دکوراسیون داخلی در سراسر جهان را دنبال می‌کنید، حتما به دفعات تصویر فیکوس لیراتا را نیز در دکوراسیون‌های امروزی مشاهده کرده‌اید. ساده‌تر بگوییم فیکوس لیراتا مثل سریال فرندز است! همیشه آن را می‌بینید، و نه تنها با این تکرار مشکلی ندارید بلکه لذت نیز می‌برید!

برگ‌های بزرگ و مجسمه مانند این گیاه، روح و جلای تازه‌ای به اتاق پذیرایی یا اتاق خواب می‌بخشد. فقط نکته‌ای که باید درنظر داشته باشید این است که برگ‌های زیبای فیکوس لیراتا برای حفظ ظاهر بی‌نقص خود، به رسیدگی مداوم نیاز دارند. به‌این‌منظور گیاه را به اندازه کافی آبیاری کنید، به‌گونه‌ای که خاک آن حالتی شبیه به یک اسفنج مرطوب پیدا کند.

در طول نگهداری از فیکوس لیراتا اگر در منزل خود آکواریوم دارید، این بار هنگام تعویض آب آن، آب قدیمی را دور نریخته و فیکوس لیراتا را با آن آبیاری کنید. انجام این کار به‌صورت هفتگی ضمن برطرف کردن نیازهای آبی گیاه، مقدار زیادی از عناصر ضروری را نیز برای آن تامین می‌کند؛ درست شبیه به شرایطی که در زیستگاه طبیعی خود دارد.


7. گیاه هوازی تیلادنسیا یا تیلادنزیا

اگر یک گربه پرجنب و جوش دارید که در گذشته با حفر کردن خاک گلدان‌های شما فکر نگهداری از گیاهان آپارتمانی را از ذهنتان خارج کرده است، به سراغ گیاه هوازی تیلادنسیا بروید!

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

به‌عنوان یک گیاه اپیفیت، تیلادنسیا در میان شاخه‌های درختان جنگلی آشیانه گرفته و در آنجا، رطوبت خود را از طریق هوا، پوسته درخت یا برگی که روی آن قرار دارد دریافت می‌کند. شما می‌توانید از ویژگی فوق‌العاده تیلادنسیا که عدم نیاز آن به خاک است استفاده کرده و تیلادنسیا خود را در گلدان‌های عجیب و غریب بکارید! مثل تنگ‌های شیشه‌ای، فنجان یا حتی سطح یک تخته چوب.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

اگر قصد خرید گیاه هوازی تلادنسیا را دارید، حتما یادتان باشید که گیاه هوازی خود را در یک گوشه تاریک خانه حبس نکنید، این گیاه زنده است و برای ادامه حیات خود، به نور فیلتر شده خورشید و اسپری کردن هفتگی آب نیاز دارد.

تیلادنسیا یا تیلادنزیا


8. پاپیتال، عشقه یا پیچک انگلیسی؛ عضو مقاوم لیست بهترین گیاهان آپارتمانی

پاپیتال، یکی از مقاوم‌ترین گیاهان این لیست بهترین گیاهان آپارتمانی است، این گیاه می‌تواند گستره وسیعی از دمای منازل را تحمل کرده، در نور کم یا زیاد خورشید رشد و به زندگی در خاک خیس یا خشک نیز عادت کند! نوع کلاسیک پاپیتال، همان “عشقه” یا “پیچک” است که به‌راحتی در فروشگاه‌های مختلف قابل دسترسی است و جز گیاهان ارزان قیمت به‌شمار می‌رود. برگ‌های سبز تیره و دندانه‌دار این گیاه، می‌تواند تنوع جالبی در میان سایر گیاهان ایجاد کند. البته، تنوع رنگی پاپیتال به سبز محدود نمی‌شود و می‌توانید انواع پیوندی متنوعی از آن را در رنگ‌های سفید و زرد پیدا کنید. حتی شکل برگ‌ها نیز در هر نوع متفاوت بوده و به‌خوبی می‌تواند پاسخگوی سلیقه‌های متفاوت باشد.

مطلب مرتبط: روش نگهداری گیاه پاپیتال / عشقه


9. سرخس سرخ لانه پرنده (آشیانه)

یک سرخس سالم، می‌تواند به منبع انرژی خانه تبدیل شود، اما از آنجایی که بسیاری از سرخس‌ها برای زنده ماندن به مقادیر بالایی از رطوبت هوا نیاز دارند، نگهداری از این گیاهان در منزل کمی کار دشواری خواهد بود، اما خوشبختانه سرخس لانه پرنده از این قاعده مستثنی است و می‌تواند در محیطی با نور کم و رطوبت متوسط نیز به‌خوبی رشد کند. برگ‌های چرمی این سرخس، پدیده جالبی است که آن را در کمتر گیاهی مشاهده می‌کنید. به‌نوان یک گیاه خانگی لانه پرنده به یک خاک گلدان متخلخل نیاز دارد. خاکی که بتواند گردش هوای مناسبی را در اطراف ریشه فراهم کند.

مطلب مرتبط: معرفی انواع گیاه سرخس و روش نگهداری آن

گیاه خانگی سرخس سرخ لانه پرنده (آشیانه)
سرخس سرخ لانه پرنده


10. زامیفولیا

در زبان انگلیسی، زامیفولیا به نام گیاه “ZZ” شناخته می‌شود. در واقع از آنجایی که نام کامل این گیاه کمی دشوار است (زامیوکولکاس زامیفولیا)، ترجیح می‌دهند با دو حرف Z کار خود را آسان کنند!

زامیفولیا از اقوام گیاه اسپاتی فیلوم است. این گیاه بومی آفریقاست و رشد آرامی دارد. لامپ فلوئورسنت موجود در بسیاری از آشپزخانه‌ها، می‌تواند به‌خوبی نیازهای نوری این گیاه را برآورده کند. با اینکه این گیاه می‌تواند درجه‌های متفاوتی از رطوبت خاک را تجربه کند، اما بهتر است همواره آن را در جبهه خشکی نگه دارید! همچنین درنظر داشته باشید که غرقاب شدن، اتفاق خوشایندی برای زامیفولیا نیست.

مطلب پیشنهادی: روش نگهداری گیاه زاموفیلیا (زامیفولیا)


11. کاکتوس کریسمس، کاکتوس زیبا و دوست داشتنی لیست بهترین گیاهان آپارتمانی

کاکتوس کریسمس با سایر کاکتوس‌هایی که تا به امروز دیده‌اید فرق می‌کند، زیرا کریسمس به نور کامل خورشید علاقه‌ای نداشته و خیلی اهل محیط‌های خشک نیست. زمان گلدهی این کاکتوس، در فصل زمستان است و چه چیزی لذت بخش‌تر از ظهور گل‌های خوش رنگ و تازه در دل روزهای سرد زمستانی؟ بنابراین اگر دنبال گیاهی هستید که زمستان‌ها که تقریبا همه گل‌ها در خواب به سر می‌برند، خانه‌تان را با گل‌های خود رنگین و زیبا کند، کاکتوس کریسمس انتخابی عالی برای شماست.

این گیاه در طبیعت بومی خود، در جنگل‌های بارانی رشد می‌کند. بنابراین نور فیلتر شده و محیط مرطوب برای آن ایده‌آل است. یک حمام بخارآلود با منبع نور طبیعی یا نقطه‌ای خیس حوالی سینک آشپزخانه نیز بهترین مکان برای قرار دادن آن خواهد بود.

کاکتوس کریسمس ، کاکتوس زیبا و دوست داشتنی لیست بهترین گیاهان آپارتمانی
کاکتوس کریسمس

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم لیستی از بهترین گیاهان آپارتمانی که روش نگهداری سختی ندارند را به شما معرفی کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی سیار گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

دسته گل روشنک
611,000 تومان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.