خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

معرفی 20 گونه از انواع گل سنبل

زمان مطالعه: 14 دقیقه

گل سنبل یکی از زیباترین گل های آپارتمانی و جز گل های معطر است. اگر موقع عبور از پیاده‌روها به کناره پیاده رو دقت کرده باشید، احتمالا این گل زیبا را در رنگ‌های مختلف مشاهده کرده باشید؛ همان گل‌های خوشه‌ای که قد کوتاهی داشته و معمولا هر بوته از آن فقط یه گل دارد. سنبل گونه‌های مختلفی دارد که هر کدام ویژگی خاص و رنگ مخصوص خود را دارند، اگر دوست دارید با گونه های مختلف گل سنبل آشنا شوید، با این مطلب از گلفروشی اینترنتی گُل‌سِتان همراه شده و با 20 مورد از انواع گل سنبل بیشتر آشنا شوید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست انواع گل سنبل:

  1. آیولوس یا سنبل سفید، از جمله انواع گل سنبل با عطری دلنشینآنا ماری یا سنبل صورتی
  2. آنا ماری یا سنبل صورتی، از انواع پر افتخار گل سنبل
  3. فستیوال آبی یا سنبل آبی
  4. سنبل هلندی آبی-بنفش
  5. کارنگی یا سنبل سفید، سفیدترین گونه از انواع گل سنبل
  6. شهر هارلم یا سنبل سفید کره‌ای
  7. آبی دلفت یا سنبل آبی ملایم
  8. سنبل شرقی یا ملکه کولی، از جمله گونه های عطری گل سنبل
  9. سنبل هلندی قرمز- صورتی، یکی از پر افتخارترین انواع گل سنبل
  10. سنبل هلندی سرخابی
  11. لیدی دربی یا سنبل هلندی صورتی
  12. خانم سایگون یا سنبل هلندی بنفش تیره
  13. فستیوال صورتی یا سنبل هلندی صورتی
  14. مروارید صورتی، گلی معطر در بین گونه های گل سنبل و پیشتاز دریافت جایزه‌های مختلف
  15. سورپرایز صورتی یا سنبل هلندی صورتی ملایم
  16. احساس بنفش یا سنبل هلندی ارغوانی شرقی
  17. عقیق باشکوه یا سنبل هلندی بنفش اسطخدوسی
  18. سفید ممتاز یا سنبل هلندی سفید
  19. فستیوال سفید یا سنبل هلندی سفید
  20. سنبل هلندی بنفش بادمجانی، آخرین مورد از لیست انواع گل سنبل


1. آیولوس یا سنبل سفید، از جمله انواع گل سنبل با عطری دلنشین

آیولوس را با نام سنبل هلندی سفید نیز می‌شناسیم. این گل دارای سنبله‌های سفیدرنگ، شکوفه‌هایی درخشان و برگ‌های سبز توری مانند است. سنبل سفید تا چند هفته به گلدهی خود ادامه داده و می‌تواند تا ارتفاع 20 الی 30 سانتی‌متر رشد کند. این گل دافع گوزن و خرگوش است و عطری دلنشین و مسحور کننده دارد.

گل آیولوس یا سنبل سفید ، از جمله انواع گل سنبل با عطری دلنشین
آیولوس یا سنبل سفید


2. آنا ماری یا سنبل صورتی، از انواع پر افتخار گل سنبل

شکوفه‌های این سنبل به رنگ صورتی روشن با مرکزی تیره هستند که در طی زمان، به رنگ صورتی-گلبهی تغییر می‌کنند. سنبل آنا ماری می‌تواند تا 25 سانتی‌متر رشد کند. جالب است بدانید آنا ماری جوایز متعددی در دنیای گل‌ها دریافت کرده است! اگر قصد نگهداری از سنبل آناماری را دارید نزدیکی درب ورودی یا حاشیه راهرو، مکانی عالی برای این گل خواهد بود.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی 46 تا از بهترین گل های خوشبو


3. فستیوال آبی یا سنبل آبی

سنبل فستیوال آبی بسیار معطر است و از گلبرگ‌هایی بنفش- آبی تشکیل شده که در لبه‌های خود، کمی روشن‌تر هستند. نگهداری از گونه از انواع گل سنبل آسان است و مثل سنبل صورتی، جایزه‌های متعددی را در عرصه گل‌ها برنده شده است.

رز جاودان مهرسا
674,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
746,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان

فستیوال آبی در باغچه‌های سنگی یا به‌عنوان حاشیه باغچه جلوه‌ای زیبا داشته و خاص جلوه می‌کند.

گل فستیوال آبی یا سنبل آبی
فستیوال آبی یا سنبل آبی


4. سنبل هلندی آبی-بنفش

سنبل هلندی آبی-بنفش گلی زیبا از انواع گل سنبلبا سنبله‌هایی متراکم به رنگ آبی تیره و رده‌های بنفش روی هر گلبرگ است. این گل می‌تواند تا بیش از 25 سانتی‌متر رشد کند. اگر سنبل هلندی آبی-بنفش را در مکانی مناسب بکارید، سریعا در خاک مستقر شده و دچار مشکل نخواهد شد. سنبل هلندی در برابر گوزن، آهو و خرگوش مقاوم است و همچنین نگهداری بسیار آسانی نیز دارد.

مطلب پیشنهادی: 15 مورد از محبوب‌ترین انواع گل نرگس


5. کارنگی یا سنبل سفید، سفیدترین گونه از انواع گل سنبل

کارنگی، سفیدترین سنبل جهان است! گلبرگ‌های این گل به رنگ سفید بسیار روشن هستند که در کنار برگ‌هایی سبز تیره، تضاد خیره کننده‌ای‌ را خلق کرده‌اند. کارنگی برای نگهداری در باغچه‌های سنگی، گلدان یا به عنوان حاشیه باغچه یا پیاده‌رو انتخابی مناسب است و به‌خوبی رشد می‌کند، در فصل بهار نیز چندین هفته گلدهی دارد.

گل کارنگی یا سنبل سفید ، سفیدترین گونه از انواع گل سنبل
کارنگی یا سنبل سفید


6. شهر هارلم یا سنبل سفید کره‌ای

ظاهر این گونه از گونه های گل سنبل بسیار شاداب است و گلبرگ‌های آن نیز به رنگ زرد کمرنگ (سفید کره‌ای) هستند. شهر هارلم نیز پیروز میدان جوایز گل‌ها به‌شمار رفته و گل پرافتخاری است! روی این گل می‌توانید به‌عنوان پوشش برای کف باغچه، حاشیه پیاده‌رو و حتی در باغچه‌های سنگی حساب ویژه‌ای باز کنید.


7. آبی دلفت یا سنبل آبی ملایم

دِلفت، نام شهری در کشور هلند است و این گل نام خود را از آن گرفته است. آبی دلفت نیز مثل سنبل‌های آناماری و فستیوال آبی جوایز متعددی را در دنیای گل‌ها و گیاهان دریافت کرده و جز گونه های پرافتخار گل سنبل است. گل‌های این گونه از انواع گل سنبل به رنگ آبی ملایم هستند و روی ساقه‌هایی نوار مانند با رنگ سبز روشن خودنمایی می‌کنند. سنبل دلفت حدود دو الی سه هفته در میانه بهار گلدهی می‌کند و عطر بی‌نظیر آن باعث می‌شود تا بخواهید این سنبل را هر لحظه در کنار خود داشته باشید! حاشیه پیاده‌رو، لبه باغچه یا نزدیکی پاسیو و بالکن می‌تواند مکان مناسبی برای این گل باشد.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی 12 مورد از گیاهان مناسب دانش آموزان و دانشجویان

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان


8. سنبل شرقی یا ملکه کولی، از جمله گونه های عطری گل سنبل

سنبل شرقی زیبا و سرزنده گلبرگ‌هایی به رنگ مرجانی ملایم با برگ‌های نواری مانند به‌رنگ سبز روشن دارد. این سنبل نیز مثل برخی از گل‌های لیست انواع گل های سنبل که تا اینجا معرفی کردیم، عطری دلنشین داشته و در برابر آهو و خرگوش نیز مقاوم است. سنبل شرقی را اگر در مکانی مناسب بکارید، به‌راحتی بومی آن منطقه شده و می‌تواند تا ارتفاع بیش از 25 سانتی‌متر رشد کند.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان


9. سنبل هلندی قرمز- صورتی، یکی از پر افتخارترین انواع گل سنبل

سنبل هلندی قرمز- صورتی گلی پرافتخار است جوایز متعددی را از آن خود کرده است. این گل پر افتخار، دارای گل‌های دوتایی به رنگ قرمز-صورتی است و عطری شیرین، قوی و بسیار لذت‌بخش دارد. اگر قصد نگهداری از سنبل هلندی قرمز- صورتی در باغچه خود را دارید، باید آن را در نقطه‌ای با زهکشی عالی و رطوبت متوسط بکارید.


10. سنبل هلندی سرخابی

اگر به عکس سنبل هلندی سرخابی نگاهی کنید، متوجه خواهید شد که این گونه از گونه های گل سنبل برخلاف اسمش، گلبرگ‌های صورتی رنگ دارد که در لبه خود حاشیه‌ای ظریف به‌رنگ بنفش دارند. بااین‌حال در ایران، این گل با نام “سنبل قرمز” به فروش می‌رسد! سنبل هلندی سرخابی در اواسط بهار گلدهی خود را آغاز کرده و این پروسه را تا چندین هفته ادامه خواهد داد. اگر به دنبال سنبلی معطر هستید، مطمئنا از رایحه خوش این گل لذت خواهید برد. این گل تا بیش‌از 25 سانتی‌متر رشد کرده و دافع گوزن، آهو و خرگوش است.

گل سنبل هلندی سرخابی
سنبل هلندی سرخابی


11. لیدی دربی یا سنبل هلندی صورتی

اگر لیدی دربی را در مکان صحیحی بکارید، به خوبی با آن منطقه سازگار شده و به عبارتی، بومی آن محیط می‌شود. گلبرگ‌های این سنبل، شبیه به گلبرگ‌های یک رز صورتی رنگ پریده است! ساقه‌های آن نیز سبز روشن بوده و بسیار قائم و مقاوم هستند. این گیاه قادر است تا ارتفاع بیش از 25 سانتی‌متر رشد کرده و همواره باید در فصل پاییز کاشته شود.

مطلبی پیشنهادی: 25 مورد از انواع گل رز


12. خانم سایگون یا سنبل هلندی بنفش تیره

بگذارید گل سنبل خانم سایگون یا سنبل هلندی بنفش تیره را اینگونه معرفی کنیم، مفتخر به دریافت جوایز متعدد! بله این گونه از انواع گل سنبل جوایز متعددی را از آن خود کرده و جز سنبل‌های پرافتخار است. سنبل هلندی بنفش تیره دارای عطری بسیار قوی است وگلبرگ‌های آن به شکل ستاره‌ای و به‌رنگ بنفش تیره، و برگ‌های آن نیز به‌رنگ سبز روشن هستند. اگر قصد نگهداری از گل سنبل بنفش را دارید، باید درنظر داشته باشید که بهترین عملکرد این گیاه در سایه کامل یا نسبی شکل گرفته و در فصل بهار تا چندین هفته به گلدهی خود ادامه می‌دهد.

گل خانم سایگون یا سنبل هلندی بنفش تیره
خانم سایگون یا سنبل هلندی بنفش تیره


13. فستیوال صورتی یا سنبل هلندی صورتی

فستیوال صورتی، کلیشه‌ها را شکسته است! این گیاه در هر پیاز خود برخلاف بسیاری از گونه های گل سنبل به جای یک خوشه، بیش از شش خوشه گل تولید می‌کند. به‌این‌ترتیب با کاشت هر پیاز از این گل حداقل 6 سنبل زیبا خواهد داشت. همانطور که از نام این گونه از انواع گل سنبل مشخص است، گلبرگ‌های آن ‌به‌رنگ صورتی ملایم هستند. گلبرگ‌هایی که در بخش لبه‌ها، کمی روشن‌تر می‌شوند. فستیوال صورتی نیز مثل بیشتر گونه های گل سنبل که تا اینجا به معرفی آن‌ها پرداختیم، نه‌تنها از عرصه‌های جهانی دور نمانده، بلکه جوایز متعددی را نیز دریافت کرده است. فستیوال صورتی در اواسط بهار شکوفه می‌دهد و اگر قصد نگهداری از آن را دارید، بهترین حالت این است که تعدادی از آن را در طول پیاده‌رو یا نزدیکی پاسیو و بالکن بکارید.

سانسوریا ابلق کراواتی پر غلاف ارتفاع45
502,000 تومان
قاشقی بلک در گلدان فلزی
433,000 تومان
پتوس ابلق در گلدان آویز
517,000 تومان
گیاه سانسوریا سبز پرغلاف
459,000 تومان
گیاه آگلونما متوسط
512,000 تومان


14. مروارید صورتی، گلی معطر در بین گونه های گل سنبل و پیشتاز دریافت جایزه‌های مختلف

مروارید صورتی، به‌عنوان یکی از پیشتازان دریافت جایزه‌های مختلف در عرصه‌های بین‌المللی گل‌ها شناخته می‌شود. گلبرگ‌های این سنبل به رنگ بنفش- سرخابی هستند که در لبه‌های خود، با صورتی کمرنگ تزئین شده‌اند. مروارید صورتی بسیار معطر است و می‌تواند انتخابی دلنشین برای قرار گیری در حاشیه راهرو، پیاده‌رو و نزدیکی بالکن باشد. این گیاه برای چندین هفته در میانه بهار به گلدهی پرداخته و حتما باید در فصل پاییز کاشته شود.

بیشتر مطالعه کنید: 33 مورد از زیباترین گل های آپارتمانی


15. سورپرایز صورتی یا سنبل هلندی صورتی ملایم

سورپرایز صورتی گیاهی سرزنده و دارای عطری ‌بی‌نظیر است. این گل از گلبرگ‌هایی به‌رنگ صورتی ملایم و برگ‌های سبز تیره تشکیل شده است. اگر آن را در منطقه مناسبی بکارید، به راحتی بومی شده و قادر خواهد بود تا به ارتفاع بیش از 25 سانتی‌متر برسد. این گل برای مستقر شدن در باغچه‌های سنگی، حاشیه باغچه و پیاده‌رو و همچنین کاشتن در گلدان بسیار مناسب است.

گل سورپرایز صورتی یا سنبل هلندی صورتی ملایم
سورپرایز صورتی یا سنبل هلندی صورتی ملایم


16. احساس بنفش یا سنبل هلندی ارغوانی شرقی

گلبرگ‌های این نوع سنبل، به رنگ بنفش- ارغوانی بسیار تیره است و با رگه‌های سفید به زیبایی آراسته شده است. سنبل ارغوانی در فصل بهار تا چند هفته به گلدهی پرداخته و بسیار معطر است. احساس بنفش یا سنبل هلندی ارغوانی شرقی را می‌توانید در حاشیه پیاده‌رو، راهرو و نزدیکی بالکن و پاسیو بکارید و از عطر آن نهایت لذت را ببرید!


17. عقیق باشکوه یا سنبل هلندی بنفش اسطخدوسی

عقیق باشکوه یا سنبل هلندی بنفش اسطخدوسی گلی با گلبرگ‌های ستاره‌ای شکل به رنگ بنفش ملایم است، این گونه از انواع گل سنبل دارای برگ‌های سبز روشن و نیزه مانند است. عطر عقیق باشکوه بسیار دلنشین است و هر رهگذری را به سوی خود می‌کشد. سنبل هلندی بنفش اسطخدوسی در فصل بهار شکوفه می‌دهد و ترجیح آن زندگی در خاکی با زهکشی عالی و رطوبت متوسط است.

مطلب پیشنهادی: معرفی و روش نگهداری گل سنبل

گل عقیق باشکوه یا سنبل هلندی بنفش اسطخدوسی
عقیق باشکوه یا سنبل هلندی بنفش اسطخدوسی


18. سفید ممتاز یا سنبل هلندی سفید

گل سنبل سفید ممتاز یا سنبل هلندی سفید عطری شیرین و قوی، برگ‌هایی به رنگ سبز روشن، گلبرگ‌هایی به سفیدی برف دارد. اگر قصد نگهداری از این گونه از گونه های گل سنبل را دارید، باید درنظر داشته باشید که ترجیح سنبل هلندی سفید، کاشته شدن در محیطی با سایه کامل تا نسبی است.

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان

مثل سایر انواع گل سنبل این گیاه نیز برای کاشتن در طول پیاده‌رو، و یا نزدیکی بالکن ایده‌آل است. گفتنی است اگر شرایط نگهداری از گل سنبل سفید ممتاز، ایده‌آل باشد می‌تواند تا ارتفاع بیش از 25 سانتی‌متر رشد کند.


19. فستیوال سفید یا سنبل هلندی سفید

فستیوال سفید نیز مثل فستیوال صورتی به جای تولید یک خوشه گل در هر پیاز خود در هر پیاز خود 6 خوشه گل تولید می‌کند! در واقع، همین ویژگی باعث شده تا این سنبل به گلی خاص و متفاوت تبدیل شود و البته، جوایز بین‌المللی متعددی را نیز دریافت کند! فستیوال سفید دارای گلبرگ‌هایی درخشان به رنگ سفید برفی است و برگ‌های آن نیز سبز روشن هستند. اگر قصد نگهداری از گل سنبل سفید را دارید، کافی است آن را در خاکی مرطوب با زهکشی مناسب بکارید و از عطر خوش آن غرق در لذت شوید!

گل فستیوال سفید یا سنبل هلندی سفید
فستیوال سفید یا سنبل هلندی سفید


20. سنبل هلندی بنفش بادمجانی، آخرین مورد از لیست انواع گل سنبل

این گونه از انواع گل سنبل در میانه بهار تا چندین هفته به گلدهی خود ادامه می‌دهد. رنگ گلبرگ‌های آن نیز قرمز- بنفش بوده و برگ‌های آن به رنگ سبز روشن است. رنگ تیره و خاص این سنبل، آن را به گلی ویژه تبدیل کرده و از آنجایی که بسیار معطر است، می‌تواند انتخابی عالی برای کاشتن در حاشیه راهرو، پیاده‌رو و نزدیکی بالکن باشد.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم لیستی شامل مشخصات 20 مورد از انواع گل سنبل را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با اورژانس گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در تهران گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان


سوالات پرتکرار شما در مورد انواع گل سنبل

آیا گل سنبل برای انسان‌ها و حیوانات خانگی (سگ/ گربه) سمی است؟

بله، همه بخش‌های گل سنبل به‌خصوص پیاز آن برای انسان‌ها و حیوانات خانگی سمی هستند. دردهای شکمی، تنفس غیرطبیعی، آریتمی قلبی، تهوع، آبریزش دهانی، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، کاهش فشار خون، استفراغ، تشنج و لرزش از عوارض خورده شدن گل سنبل توسط حیوانات خانگی هستند. همچنین سرفه، کوتاه شدن تنفس، اسپاسم‌های غیرطبیعی، خارش، قرمزی پوست و تاول نیز از سایر نشانه‌های مسمومیت سنبل به‌شمار می‌روند. در هر صورت، حتی اگر میزان خورده شدن گل سنبل بسیار کم باشد نیز، حتما باید با دامپزشک تماس بگیرید.

هنگام خرید گل سنبل، به چه نکته‌ای توجه کنیم؟

هنگام خرید، سنبلی را انتخاب کنید که دارای ساقه‌های کوتاه‌تری بوده و رنگ گلبرگ‌های آن نیز به‌خوبی مشخص است. در این حالت، گلی که می‌خرید حداقل برای 7 الی 11 روز در خانه شما دوام خواهد آورد. در مقابل نیز اگر شکوفه‌ها و گل‌های ریز سنبل بی‌رنگ به‌نظر رسیده یا شفاف هستند، به‌گونه‌ای که نور از آن‌ها عبور کرده یا پشت آن‌ها قابل رویت است، از خرید آن صرف نظر کنید.

چگونه ماندگاری سنبل شاخه بریده را در گلدان افزایش دهیم؟

طراوت 7 الی 11 روزه، حداقل انتظار ما از یک سنبل شاخه بریده است. برای اینکه به این ایده‌آل دست پیدا کنید، کافی است سنبل‌های تازه، متراکم، سفت و اعلاء را خریداری کنید و اگر گزینه‌هایی برای انتخاب داشتید، سنبلی را انتخاب کنید که ریشه پیازی هنوز به پایین ساقه متصل است. همچنین سنبل یا سنبل‌های شاخه بریده خود را در بخش خنک منزل خود قرار دهید تا بتوانند طراوت خود را حفظ کنند.

چرا سنبل من دیگر گل‌هایی به کیفیت سال نخست گلدهی خود تولید نمی‌کند؟

پراکندگی گل‌ها و عدم تراکم آن‌ها و همچنین ضعیف شدن ساقه به علت سالخوردگی پیاز سنبل رخ می‌دهد. در واقع بهترین و زیباترین سنبل‌ها را در اولین فصل گلدهی آن‌ها مشاهده خواهیم کرد. در حالی که ممکن است این گل در سال‌های متمادی به گلدهی بپردازد، اما طبیعی است که در طی زمان تراکم گل‌ها کمتر شود وساقه‌ها به استحکام و استقامت قبل نباشند. برای اینکه تا حد امکان از بروز چنین شرایطی جلوگیری کنید، می‌توانید در هر بهار با کود مخصوص پیاز گل یا عصاره استخوان (مخصوص کوددهی) سنبل خود را تقویت کنید. دقت کنید که پس از سپری شدن عمر گل‌ها، ساقه‌ها را جدا نکنید و اجازه دهید تا روی گیاه باقی بمانند، چراکه عناصر مغذی و ضروری برای رشد سنبل به برگ‌ها منتقل شده و پس از سپری شدن عمر گل‌ها، وقت آن است که این عناصر به پیاز بازگردند تا گل سنبل برای فصل بعدی رشد خود آماده شود.

چگونه می‌توان پیاز سنبل را در گلدان کاشت؟

برای کاشت گل سنبل در گلدان گلدان پلاستیکی یا سفالی مناسب است. وقتی قصد دارید گل سنبل را در گلدان بکارید، می‌توانید آن‌ها را نسبت به هنگام کاشت در باغچه، نزدیک‌تر به هم بکارید. حتی می‌توانید پیازها را کاملا به هم بچسبانید، فقط دقت کنید که مقداری خاک بین هر کدام قرار بگیرد تا آب به‌خوبی به همه پیازها برسد. کاشت سنبل در گلدان، کار پیچیده‌ای نیست و مثل کاشت در باغچه است. بعد از کاشت پیاز گل سنبل تا زمان جوانه زنی پیازها، خاک را مرطوب (نه غرقاب) نگه دارید. سپس، هر زمان خاک خشک شد گیاه را آبیاری کنید. پس از اینکه پیازها جوانه زدند، آن‌ها را به مکانی با نور غیرمستقیم ببرید. به یاد داشته باشید، دمای پایین هوا (محیط خنک) سبب می‌شود تا سنبل برای مدت طولانی‌تری در دوره گلدهی بماند. همچنین اگر می‌خواهید سنبل را سریعا به گلدهی برسانید و به عبارت تخصصی‌تر، آن را مجبور به گلدهی کنید، باید پیازهایی را تهیه کنید که از قبل سرما دیده‌اند یا اینکه خودتان پیاز را سرما دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.