خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

با محبوبت ترین گیاهان آپارتمانی سال 2021 آشنا شوید

زمان مطالعه: 9 دقیقه

داشتن لیستی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی سال به شما کمک زیادی در انتخاب یک گلدان گل مناسب می‌کند. به‌خصوص اگر دنبال ترندهای دنیا گیاهان باشید، ازاین‌رو در این مطلب از گُل‌سِتان تصمیم گرفتیم محبوبت ترین گیاهان آپارتمانی سال 2021 را به شما معرفی کنیم تا با دانستن آن‌ها بتوانید بهترین گل را برای خانه خود برگزینید. در این لیست هر کدام از گیاهان معرفی شده به‌دلیل خاصی جز محبوب‌ترین گیاهان خانگی سال 2021 شده‌اند. اگر دنبال ترندهای گل و گیاه هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست گیاهان محبوب سال 2021:


مرغ بهشتی، محبوب ترین گیاه از نظر روش نگهداری آسان

مرغ بهشتی از گیاهان آپارتمانی محبوب سال 2021 که بومی آفریقای جنوبی است گیاهی با نیاز به مراقبت کم و چند ساله است و محیطی گرمسیری را ترجیح می‌دهد. این گیاه محیطی با نور خوب را دوست دارد و می‌توانید آن را در کنار پنجره‌ای نورگیر قرار دهید. برای آبیاری به آن نیز کافی است هر زمان که خاک گیاه خشک شد اقدام کنید.

مطلب مرتبط: روش نگهداری و معرفی گل استرلیتزیا یا پرنده بهشتی

مرغ بهشتی ، محبوب ترین گیاه از نظر روش نگهداری آسان
مرغ بهشتی


قاشقی ابلق، از جمله گیاهان آپارتمانی محبوب کوچک و جمع‌وجور

این گیاه اصالتا اهل فلوریدا است و به خاطر برگ‌های قاشقی شکلی که دارد شناخته شده است. قاشقی ابلق شخصیتی ساکولنت مانند دارد یعنی می‌تواند آب را درون ریشه، برگ‌ها یا ساقه‌های خود ذخیره کند.

اندازه کوچک این گیاه آن را برای قرار دادن روی میز کار یا آشپزخانه مناسب می‌کند که اتفاقا همین موضوع نیز باعث محبوبیت آن شده است. اگر قصد نگهداری از این گیاه را دارید یک یا دو هفته یک بار می‌توانید به آن آب بدهید.


زاموفیلیا از جمله گیاهان خانگی محبوب سال 2021 با اندازه متوسط

زاموفیلیا با برگ‌های سبز و درخشان خود یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی سال 2021 با اندازه متوسط و از جمله گیاهان سرسخت و مقاوم است. این گیاه به تصفیه هوای اطراف خود کمک کرده و به نور زیادی نیز نیاز ندارد. در مورد آبیاری نیز هر چند هفته یک‌بار می‌توانید به این گیاه آب بدهید و مطمئن باشید که گیاه شما حال خوبی دارد.

گیاه خانگی زاموفیلیا از جمله گیاهان خانگی محبوب سال 2021 با اندازه متوسط
گیاه خانگی زاموفیلیا


فیکوس لیراتا، محبوب ترین گیاه آپارتمانی با اندازه بزرگ

اگر به دنبال گیاه آپارتمانی محبوب سال با اندازه بزرگ هستید می‌توانید به سراغ فیکوس لیراتا بروید. این گیاه بومی غرب آفریقاست و نسبت به بقیه گیاهان این لیست کمی بیشتر مراقبت می‌خواهد.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان
فیکوس آلتیسیما سه شاخه در گلدان مواد آلی
1,232,000 تومان
فیکوس الاستیکا سبز با گلدان سه پایه حصیری
794,000 تومان

فیکوس لیراتا به محیطی گرم و اتاقی با نور طبیعی نیاز دارد. خاک این گیاه باید همیشه مرطوب باشد بنابراین به آبیاری مرتب و مناسبی نیاز دارد.


درخت پول، از جمله زیباترین و محبوب ترین گیاهان خانگی سال

درخت پول از گیاهان آپارتمانی سال 2021 با نگهداری آسان و تطبیق پذیری بالایی که دارد می‌تواند در نور غیر مستقیم نیز زندگی کند و به آبیاری زیادی نیاز ندارد، چراکه این گیاه درباره آبیاری سخت گیر نیست و شما می‌توانید هر هفته کمی آب به آن داده، آن را در محیطی نورگیر بگذارید و برای یک هفته سراغ آن نروید.

پاچیرا درخت پول ، از جمله زیباترین و محبوب ترین گیاهان خانگی سال
پاچیرا درخت پول


فیلودندرون، محبوب ترین گیاه آویز سال

فیلندرون از لیست محبوب ترین گیاهان آپارتمانی سال 2021 می‌تواند در محیطی با نور کم به‌خوبی رشد کرده و هفته‌ای یک بار به آبیاری نیاز دارد. فیلودندرون را می‌توانید در سبد یا گلدانی آویز در کنار یک پنجره قرار دهید تا زیبایی خود را دو چندان کند، چراکه زمانی که برگ‌های دو رنگ این گیاه آویزان باشند بسیار زیبا و دوست داشتنی می‌شوند.


سانسوریا، محبوب‌ترین گیاه سال و تصفیه‌کننده‌ هوا

سانسوریا به نور و آب زیادی نیاز ندارد و به‌راحتی می‌تواند در داخل خانه زندگی کند. این گیاه به‌صورت طبیعی می‌تواند هوا را تصفیه کرده و سطح اکسیژن محیط را افزایش دهد.  نوع بالغ این گیاه می‌تواند تا یک متر رشد کرده و ارتفاع مناسبی پیدا کند.

سانسوریا ، محبوب‌ترین گیاه سال و تصفیه‌کننده‌ هوا
ساکولنت سانسوریا


برگ عبایی، از جمله محبوب ترین گیاهان آپارتمانی سال 2021 برای شرایط نوری ضعیف

برگ عبایی می‌تواند در شرایط نوری ضعیف زندگی کند و آبیاری زیادی نمی‌خواهد. نوع بالغ این گیاه می‌تواند تا یک متر رشد کند. برگ عبایی حتی می‌تواند در سایه کامل نیز به خوبی رشد کند و مراقبت زیادی نمی‌خواهد.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
سانسوریا کراواتی امریکن با گلدان مواد آلی
812,000 تومان
آگلونما با گلدان مواد آلی
787,000 تومان
سانسوریا ابلق با گلدان مواد آلی استوانه مشکی
996,000 تومان
سانسوریا سبز با گلدان مواد آلی مخروطی
774,000 تومان

در واقع اگر خیلی اهل مراقبت کردن گیاهان نیستید این گیاه از گیاهان خانگی محبوب سال 2021 انتخابی عالی برای شماست.


چمچه‌ای، از جمله محبوب ترین گیاهان خانگی گل‌دار

چمچه‌ای گیاهی گرمسیری است و حتی درخانه نیز می‌تواند گل‌هایی زیبا و سفید رنگ بدهد. این گیاه یک متری می‌تواند در نور کم زندگی کند و مراقبت زیادی نمی‌خواهد.   درست است که این گیاه می‌تواند در نور کم رشد کند، اما با حضور در محیط‌هایی با نور بیشتر نیز مشکلی ندارد. هر زمان که برگ‌های گیاه شروع به ریزش کند یعنی زمان آبیاری مجدد آن رسیده است.

گل چمچه‌ای، از جمله محبوب ترین گیاهان خانگی گل‌دار
گل زیبای چمچه ای


آلوئه هومیلیس، محبوب ترین ساکولنت سال

آلوئه هومیلیس در واقع یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب از خانواده ساکولنت‌هاست. این گیاه کوچک برگ‌هایی سبز آبی دارد که به آبیاری کمی نیاز داشته و می‌تواند به‌خوبی در داخل خانه رشد کند. هومیلیس اهل آفریقای جنوبی است و بهترین انتخاب برای کسانی است که فرصت زیادی برای آبیاری گیاه ندارند، چراکه می‌تواند کمی آب را درون برگ‌های خود ذخیره کند و همین موضوع باعث می‌شود تا گیاه به آبیاری کمی نیاز داشته باشد. بنابراین اگر شما هم جز دسته افرادی هستید که فرصت زیادی برای آبیاری گیاهان خانگی خود نداشته و دنبال گیاهی با نیاز آبی کم هستید، خرید ساکولنت خاصه ساکولنت آلوئه هومیلیس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

3 نکته مهم برای انتخاب گیاهان خانگی

بعد از معرفی محبوب ترین گیاهان آپارتمانی سال 2021 نوبت به 3 نکته مهم برای انتخاب و خرید گیاه آپارتمانی می‌رسد.

  1. اولین نکته شرایط مراقبت از گیاهان است. جای تعجب نیست که همه گیاهان به غذا، آب و نور برای زنده ماندن نیاز داشته باشند. در این میان برخی گیاهان نیازهای کمتری دارند و مراقبت و توجه زیادی نمی‌خواهند. به‌عنوان مثال ساکولنت‌ها یا ارکیده آبیاری کمی می‌خواهند، گندمی و سرخس می‌توانند در محیطی با نور کم رشد کنند یا گیاه یشم نیز می‌توانند در اتاقی خشک در زمستان سرزنده و شاداب بماند. با توجه به این موضوع باید گیاهی را انتخاب کنید که شرایط نگهداری آن را داشته و بتوانید تا سال‌ها آن را در خانه خود داشته باشید.
  2. برخی گیاهان عاشق نور خورشید هستند، اما برخی دیگر در مقابل نور مستقیم خورشید ضعیف هستند و ممکن است بمیرند. به‌عنوان‌مثال فیلودندرون و قاشقی در اتاقی که نور زیادی دارد زنده نمی‌مانند و برگ‌هایشان زرد می‌شود. به جای آن می‌توانید فیکوس، آلوئه‌ورا و یا درخت لیمو را در جایی با نور زیاد قرار دهید. برخی گیاهان نیز مثل ساکولنت‌ها و یا گندمی به محیطی با نور متوسط نیاز دارند. این مسئله دومین مسئله برای انتخاب و خرید گیاه خانگی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته و متناسب با شرایط نوری محیط خانه‌تان یک گیاه را خریداری کنید.
  3. برخی از گیاهان ممکن است برای کودکان یا حیوانات خانگی خطرناک باشند مخصوصا اگر خورده شوند. برخی دیگر از گیاهان نیز ممکن است حتی با لمس کردن برگ یا شیره گیاه باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی یا خارش شوند. معمولا در هنگام فروش گیاهان به خریدار هشدار داده نمی‌شود بنابراین بهتر است خودتان قبل از خرید گیاهان خانگی درباره آن تحقیق کرده باشید. این مسئله، مسئله‌ای مهم برای انتخاب و خرید گیاهان آپارتمانی به‌خصوص برای کسانی است که فرزند یا حیوان خانگی دارند، چراکه اگر این مسئله رعایت نشود، ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به شما، فرزند شما یا حیوان خانگی‌تان وارد کند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم علاوه‌بر معرفی گیاهان آپارتمانی محبوب سال 2021 نکات مهمی در مورد انتخاب و خرید گیاهان خانگی را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات گل و گیاه در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

سوالات پرتکرار شما درباره گیاهان آپارتمانی

چه گیاهانی مناسب خانه است؟

با توجه به محیط خانه خود باید گیاهی را انتخاب کنید که بتواند با آن وفق پیدا کند. اندازه گیاه، نوری که نیاز دارد، دمای محیط خانه و سمی بودن یا نبودن عواملی است که برای تهیه یک گیاه خانگی باید به آن توجه کنید.

آسان‌ترین گیاهان برای نگهداری در خانه کدام است؟

برخی گیاهان محبوب خانگی، نگهداری بسیار آسانی دارند. این گیاهان مراقبت زیادی نمی‌خواهند و می‌توان به‌راحتی در هر خانه‌ای از آن‌ها نگهداری کرد. به‌عنوان‌مثال مونسترا می‌تواند تقریبا در هر شرایط نوری زندگی کند و بی آبی را تحمل کند. علاوه‌بر مونسترا سانسوریا، زاموفیلیا، گندمی و فیلودندرون برگ قلبی نیز نگهداری آسانی دارند و می‌توانید برای نگهداری در خانه آن‌ها را انتخاب کنید.

کدام گیاهان خانگی محبوب برای کاهش استرس خوب هستند؟

مطالعات نشان داده که برخی گیاهان می‌توانند با تصفیه هوا و کاهش آلاینده‌های محیطی به کاهش استرس و افزایش آرامش کمک کنند. ازجمله این گیاهان می‌توان چمچه‌ای، آلوئه ورا، گندمی، اسطوخودوس، رزماری و یاس را نام برد که برای کاهش استرس مفید هستند.

بهترین گیاه خانگی برای نگهداری در اتاق هال خانه کدام است؟

از جمله گیاهان خانگی محبوب که برای نگهداری در داخل تاق هال خانه بسیار مناسب هستند می‌توان مرغ بهشتی، دراسنا مارگیناتا، کاج مطبق، نخل دم دار، فیکوس و درخت دانه ذرتی را نام برد. این گیاهان می‌توانند به‌راحتی درون اتاق هال خانه زندگی کنند و سالم بمانند.

کدام گیاه خانگی برای خانه خوش شانسی می‌آورد؟

یکی از گیاهان محبوب خانگی برای خوش شانسی لاکی بامبو است. این گیاه به‌سادگی درون خانه رشد می‌کند و در فرهنگ ذن به‌عنوان نمادی از خوش شانسی شناخته می‌شود.

چه گیاهی با نور بسیار کم هم زنده می‌ماند؟

از جمله این گیاهان می‌توان به زاموفیلیا، گندمی، پوتوس، دیفن باخیا، فیلودندرون و لاکی بامبو اشاره کرد. این گیاهان با شرایط نوری کم سازگاراند و می‌توانند زیر نورهای مصنوعی، درون سایه و حتی با کمترین نور ممکن زنده بمانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.