خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

با 9 تا از محبوب ترین انواع گل رز رونده آشنا شوید

زمان مطالعه: 10 دقیقه

مطلب امروز ما، چیزی فراتر از شرح یک گل رونده ساده است؛ بلکه قرار است در مورد انواع گل رز رونده” صحبت کنیم! گل‌های زیبایی که می‌تواند شکوه و جلوه ظاهری محیط شما را به کلی تغییر دهند. نامیدن یک رز به‌عنوان “رز رونده” می‌تواند کمی گمراه کننده باشد، در واقع این گل‌ها خصوصیات پیچک مانند نداشته یا مکنده نیستند؛ در نتیجه به‌طور غریزی به دنبال تکیه گاهی برای چسبیدن و متصل شدن نمی‌گردند. صحیح‌تر خواهد بود اگر گونه های مختلف رز رونده را این طور تعریف کنیم: رزهایی بسیار بلند با ساقه‌های کاملا دراز که می‌توانند به‌راحتی بر روی یک داربست، تکیه گاه یا سایر ساختارهای مشابه متصل شوند. با اینکه ساقه‌های تیغ‌دار رز به‌طور طبیعی خود را روی تکیه گاه‌های عمودی متصل می‌کنند، اما بهتر است این ساقه‌ها را در مسیر مورد علاقه خود محکم کرده و خودتان شکل نهایی را ایجاد کنید.

نیازهای مراقبتی و روش نگهداری رزهای رونده مثل سایر انواع رزهای پیوندی- پرورشی است. این رزها به خاکی غنی با زهکشی عالی نیازمند بوده و خاکی خنثی تا کمی اسیدی را ترجیح می‌دهند. رزهای رونده نیز مثل اغلب گیاهان پُر گل دیگر، باید منظم کوددهی شده و هر 4 هفته یکبار، با کود فرموله شده مخصوص گل رز تقویت شوند.

اگر قصد خرید گل رز رونده دارید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب از وبلاگ سرویس سفارش گل گُل‌سِتان را از دست ندهید. در این مطلب، 9 گونه چشم نواز و بی‌نظیر از انواع گل رونده را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین آن‌ها را برای باغچه خود انتخاب کنید. جالب است بدانید که تعدادی از آن‌ها برندگان جوایز مختلف هستند!

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست انواع گل رز رونده :

یک نکته باغبانی قبل از شروع مطلب

بسیاری از رزها در نور کامل خورشید رشد می‌کنند، اما بعضی از انواع آن‌ها نیز در صورتی رشدی عالی خواهند داشت که در طول روز، مرخصی کوتاهی از خورشید داغ تابستانی داشته باشند. از آنجایی که هدف اصلی از کاشت رزها داشتن گل‌هایی سالم و متراکم است، حتما آن‌ها را در جایی بکارید که بیشترین تطابق را با نور محیط داشته باشند.


1. رز رونده Danse De Feu، اولین عضو لیست انواع گل رز رونده

به عنوان یک رز فلوریبوندا، Danse De Feu مقاومت و نیروی پایداری خود را از “رز پولیانتا (‌خوشه‌ای)” به ارث برده و آن را با ویژگی ذاتی متراکم و شلوغ بودن “رز دورگه چای” ترکیب کرده است. به جای تنها یک گل بر روی هر شاخه که در بسیاری از انواع رز دیده می‌شود)، این گونه از انواع گل رز رونده به‌صورت دسته‌ای (خوشه‌ای) گل می‌دهد. یعنی می‌توانید به‌راحتی چندین شکوفه را بدون آسیب زدن به ترکیب گیاه برداشت کرده و در عین حال تراکم رزهای باغچه خود را از بین نبرید.

به‌عنوان رزی با رشد متوسط، Danse De Feu در عرض پنج سال به نهایت ارتفاع خود خواهد رسید. گفتنی است این گونه از گونه های گل رز رونده با کوددهی منظم و پیوسته می‌تواند در طول تابستان و پاییز نیز به طور پراکنده به گلدهی بپردازد.

مطلب پیشنهادی: آموزش جامع نگهداری از گل رز رونده و تکثیر آن

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

مختصری درباره مشخصات کلی گل رز رونده Danse De Feu

  • منطقه بومی: گونه‌ای پیوندی- ترکیبی است.
  • ارتفاع: 2.5 الی حدود 3.5 متر
  • نیازهای نوری: نور کامل تا نسبی خورشید


2. رز رونده Souvenir Du Docteur Jamain

 این گل رز را می‌توانید در گستره رنگی قرمز و شرابی تا بنفش تیره پیدا کنید. Souvenir Du Docteur Jamain برای دوستداران گل‌های ارزشمند قدیمی و آنتیک، انتخابی مطلوب و رضایت بخش است. این رز از انواع رز رونده عطری خوش دارد که از هم خانواده‌های قدیمی خود به ارث برده است.

رز رونده Souvenir Du Docteur Jamain نه‌تنها قادر است کمی سایه را تحمل کند، بلکه به آن نیاز وافر نیز دارد! درواقع، سایه از قهوه‌ای شدن شکوفه‌های آن در برابر آفتاب‌ داغ تابستانی پیشگیری می‌کند. این گل همیشگی، در طول فصول مختلف به گلدهی می‌پردازد، اما بهترین عملکرد آن زمانی است که به‌طور مرتب با قارچ کش‌های مناسب درمان شود. این کار، آفت شپشک آردی و بیماری لکه برگی سیاه را در نطفه خفه خواهد کرد. نگهداری از این رز زیبا آسان است و می‌توانید به‌سادگی آن را در صفحات سیمی مشبک مخصوص گیاهان قرار دهید. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید آن را مثل یک درختچه نیز هرس کنید.

مختصری درباره مشخصات کلی رز رونده Souvenir Du Docteur Jamain

  • منطقه بومی: گونه‌ای پیوندی- ترکیبی است.
  • ارتفاع: 1.8 الی 2.7 متر
  • نیازهای نوری: نور نسبی خورشید

بیشتر مطالعه کنید: با 25 مورد از انواع گل رز آشنا شوید


3. رز رونده Fourth Of July (چهارم جولای)، از جمله زیباترین انواع گل رز رونده

هنگامی که رز رونده “چهارم جولای” در سال 1999 به جهان معرفی شد، رنگ آبنباتی مانند، مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها و عطر تند آن سبب شد تا سریعا جای خود را در دل‌های دوستداران گل رز باز کند. این گل را می‌توانید به همراه گل نیلوفر پیچ آبی روی یک تکیه گاه مشبک مخصوص گیاهان قرار دهید تا رنگ‌بندی فوق‌العاده‌ای را نظاره‌گر باشید! این رز برای باغبانانی که به‌صورت ارگانیک به پرورش گل‌ها و گیاهان می‌پردازند بسیار مناسب خواهد بود، زیرا به هیچ‌گونه اسپری کردن و رسیدگی‌های شیمیایی نیازی ندارد.

مختصری درباره مشخصات کلی رز رونده Fourth Of July

  • منطقه بومی: گونه‌ای پیوندی- ترکیبی است.
  • ارتفاع: 3 الی 4.2 متر
  • نیازهای نوری: نور کامل خورشید


4. رز رونده Alchymist

تراکم بالای گلبرگ‌ها و ترکیبی از رنگ‌های دلنشین غروب خورشید، Alchymist را به یک رز ارزشمند برای باغچه‌های بزرگُ تبدیل کرده است. در سال 1956، آلمانی‌ها این گل را به دنیا معرفی کردند و به این شکل، فصل تازه‌ای برای رزهای با تعداد گلبرگ‌های زیاد گشوده شد. این گل تنها یک بار در باغچه شما شکوفه می‌دهد، اما عطر دلپذیر آن برای همیشه در حافظه شما باقی خواهد ماند. همچنین این رز در مقایسه با بسیاری دیگر از انواع رزها و رزهای رونده از مقامت بالاتری برخوردار بوده و می‌تواند تا دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد را به‌خوبی در فصل زمستان تحمل کند. Alchymist از جمله انواع گل رز رونده است که می‌توانید علاوه‌بر یک گل رز رونده به‌عنوان یک درختچه زیبا نیز آن را پرورش دهید.

مختصری درباره مشخصات کلی گل رز رونده Alchymist

  • منطقه بومی: گونه‌ای پیوندی- ترکیبی است.
  • ارتفاع: 3 الی 3.5 متر
  • نیازهای نوری: نور کامل خورشید

بیشتر مطالعه کنید: روش کاشت و تکثیر گل رز


5. رز روندهClarence House

Clarence House جز گونه های مدرن رز رونده به‌شمار می‌رود و توسط گیاه شناسی انگلیسی به نام Peter Beales کاشته شده است. شکوفه‌های این گل خامه‌ای- کرمی رنگ هستند و جلوه فوق‌العاده‌ای به باغچه شما خواهند داد، به‌خصوص اگر آن را همراه با گل کلماتیس بکارید. این گل در تاریخ 4 آگوست سال 2000 به مناسبت صدمین زاد روز ملکه مادر به وی تقدیم شده است. باغبانان در اواسط ماه خرداد، منتظر ظهور شکوفه‌های سنگین و متعدد این رز هستند. پس از این دوره، گیاه یک بازه استراحتی را در گرم‌ترین ماه‌های تابستان سپری کرده و با رسیدن سرمای هوا در فصل پاییز، مجدد به گلدهی خواهد پرداخت. به‌عنوان نکته آخر در مورد Clarence House نیز گفتنی است که این گل در بسیاری از خاک‌های مختلف مثل خاک‌های اسیدی، خنثی و خاک‌های سنگین رسی به خوبی رشد می‌کند.

مختصری درباره مشخصات کلی گل رز Clarence House

  • منطقه بومی: گونه‌ای پیوندی- ترکیبی است.
  • ارتفاع: 3 الی 3.6 متر
  • نیازهای نوری: نور کامل خورشید


6. رز رونده May Queen، نرم و در عین حال متراکم، دقیقا مانند گل‌ محبوب پیونی!

گل‌های صورتی May Queen یکبار در سال و آن هم در اواخر فصل بهار نمایان می‌شوند. همان‌طور که از نام این رز مشخص است، ماه می (مصادف با اوایل اردیبهشت) زمان جلوه‌گری رز May Queen است.

مطلب پیشنهادی: آموزش مرحله به مرحله درست کردن یک دسته گل رز زیبا

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

گونه مِی کویین از انواع گل رز رونده به قدری نیرومند و قوی است که می‌تواند با ریشه درختان رقابت کند و می‌توانید آن را روی شاخه‌های درخت مورد علاقه خود تکیه دهید. پس از پایان گلدهی نیز، برگ‌های این رز با برگ‌های درخت ادغام شده و جلوه زیبایی را پدید خواهد آورد. رز May Queen بسیار بلند است و به یک تکیه گاه، ستون، فلز مشبک یا فنس بلند نیاز دارد تا بتواند به بهترین شکل رشد خود را ادامه دهد.

مختصری درباره مشخصات کلی گل رز May Queen

  • منطقه بومی: گونه‌ای پیوندی- ترکیبی است.
  • ارتفاع: 4.5 الی 7.6 متر
  • نیازهای نوری: نور کامل خورشید


7. رز رونده Dublin Bay

رز رونده Dublin Bay گل هایی به رنگ قرمز روشن و درخشان دارد که همین درخشانی به شما می‌گوید Dublin Bay را باید در مکانی روشن و نورانی بکارید. خوشبختانه در این گونه از گونه های گل رز رونده هم بخش‌های قدیمی و هم بخش‌های جدید گیاه به‌طور پیوسته به تولید گل مشغول هستند و می‌توانند سرتاسر تکیه‌گاه خود را (که عموما یک ستون چوبی است) بپوشانند!

گفتنی است گل‌های نیمه- دوتایی رز رونده Dublin Bay کمی معطر هستند و برگ‌های سبز تیره آن برخلاف گونه مشابه خود یعنی Don Juan، کاملا در برابر بیماری‌های مختلف مقاوم‌اند.

مختصری درباره مشخصات کلی رز رونده Dublin Bay

  • منطقه بومی: گونه‌ای پیوندی- ترکیبی است.
  • ارتفاع: 2.4 الی 3.6 متر
  • نیازهای نوری: نور کامل خورشید


8. رز رونده Eden، عضو فرانسوی لیست انواع گل رز رونده

با اینکه رز رونده Eden در سال 1997 پیوند زده شده است و رزی قدیمی به شمار نمی‌آید، اما این گل فرانسوی زیبا به‌لطف داشتن گل‌های دوتایی و فنجان مانندش بسیار یادآور رزهای عتیقه و آنتیک است. نکته مثبت دیگر درخصوص Eden این است که همواره به تولید شکوفه‌های جدید مشغول است و توقف‌پذیر نیست! در نتیجه در همه ایام سال شاهد گل‌های زیبای آن خواهید بود؛ به‌طوری‌که گل‌های صورتی پاستلی، خامه‌ای (کرم) و زرد رنگ این گل در طول فصول مختلف به دلربایی مشغول‌اند؛ حتی اگر در باغچه‌ای با سایه نسبی کاشته شده باشند.

اگر هنوز به شایستگی‌های این رز واقف نشدید، باید بگوییم که انجمن رز آمریکا، رز Eden را به امتیاز 9.1 مفتخر کرده است! امتیازی که این رز را در بین یک درصد رز برتر جهان جای داده است.

مختصری درباره مشخصات کلی رز رونده Eden

  • منطقه بومی: گونه‌ای پیوندی- ترکیبی است.
  • ارتفاع: 1.8 الی 3 متر
  • نیازهای نوری: نور کامل خورشید

بیشتر مطالعه کنید: حقیت ها و رازهای گل رز


9. رز رونده Warm Welcome، آخرین عضو لیست گونه های مختلف گل رز رونده

آیا در جست‌وجوی رزی هستید که در عین رونده بودن، تمام محیط را اشغال نکند؟ Warm Welcome یک انتخاب خوب برای شماست. این گونه از گونه های رز رونده یک رز رونده مینیاتوری است که ضمن داشتن اندازه‌ای معقول، در دفعات متعدد به گلدهی می‌پردازد.

این رز می‌تواند انتخاب خوبی برای گلدان‌های موجود در بالکن، پاسیو و حتی گلدان‌های راهروهای نورگیر یا حیاط باشد. پس اگر رز رونده را در ابعاد تقریبا آپارتمانی می‌پسندید، Warm Welcome انتخاب خوبی برای شماست.

ولن ۲
1,408,000 تومان
خانواده تدی
660,000 تومان
باکس میکی لاو
1,307,000 تومان
باکس دلبند
494,000 تومان

مختصری درباره مشخصات کلی گل رز رونده Warm Welcome

  • منطقه بومی: گونه‌ای پیوندی- ترکیبی است.
  • ارتفاع: 1.8 الی 2.7 متر
  • نیازهای نوری: نور کامل خورشید

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم یک لیست کامل و جامع از انواع گل رز رونده را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گیاهان خانگی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات باغبانی در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.