خرید گل شاخه بریده تازه با ارسال فوری و رایگان

در 7 مرحله یک گل آرایی در گلدان زیبا و خاص یاد بگیرید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یک گلدان زیبا می‌تواند الهام بخش شما برای نگهداری مرتب از گل‌های زیبا در خانه‌تان باشد. به‌این‌منظور نیاز دارید تا گل‌آرایی را یاد گرفته و با چیدمان زیبای گل‌ها کنار هم یک گلدان زیبا خلق کنید. اگر دوست دارید یک گل آرایی زیبا یاد بگرید تا از این به بعد گل های شاخه بریده که می‌خرید را با چیدمانی متفاوت کنار یکدیگر قرار دهید، در این مطلب از وبلاگ گُل‌سِتان همراه ما باشید تا یک گل‌آرایی زیبا در یک گلدان خاص را طی 7 مرحله و گام به گام یاد گرفته و گلدان‌هایی جذاب و تماشایی برای خود دیزاین کنید. ضمن اینکه اگر به هنر گل آرایی علاقه‌مند باشید یادگیری این آموزش به شما پرورش خلاقیت و گل آرایی خلاقانه‌تر کمک خواهد کرد.

قبل از شروع مطلب گفتنی است که برای خرید گل شاخه ای می‌توانید رو گُل‌سِتان حساب کرده و بیشتر گل‌های مورد نیازتان را از ما در کمترین زمان ممکن درب منزل تهیه کنید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

گل‌ها و وسایل مورد نیاز برای گل آرایی

وسایل مورد نیاز

  • گلدان تندیس سفالی
  • تور مرغی مربعی متناسب با دهانه گلدان
  • قیچی

گل‌های مورد نیاز

از همه گل‌های زیر بیش از یک شاخه و بسته به گلدانی که انتخاب می‌کنید نیاز دارید. ضمن اینکه می‌توانید گل‌ها را با گل‌های دلخواهتان جایگزین کنید.

  • برگ نقره‌ای
  • کلم‌برگ تزئینی
  • پیونی
  • هویج وحشی
  • رز
  • گل سپاسی (جنتیانا)
  • خربق
  • کلاغک (سنبلک)
  • لاله
  • طوسک
  • زنبق
  • آسترانتیا
  • برگ آکاسیا
  • ادریسی سبز

مطلب پیشنهادی: انواع گل طبیعی شاخه بریده با عکس

وسایل و گل های مورد نیاز برای گل آرایی در گلدان زیبا
وسایل و گل های مورد نیاز

آموزش گل آرایی در گلدان زیبا و خاص در 7 مرحله

مرحله اول، قرار دادن تور داخل گلدان

برای شروع تور مربعی را داخل گلدان قرار دهید. به‌شکلی که تور به سمت داخل گلدان قوس برداشته و لبه‌های آن با لبه‌های گلدان تراز شود.

دسته گل روشنک
611,000 تومان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان

مرحله دوم، شروع گل آرایی در گلدان با برگ نقره‌ای

برای شروع برگ نقره‌ای‌ها را به صورت افقی و با زاویه‌ای ملایم در گلدان قرار دهید. اجازه دهید برخی از آن‌ها پایین‌تر برود و با آب در تماس باشد. این برگ‌های زیبا زمینه‌ای سبز را برای نمای گلدان شما ایجاد می‌کنند.

مرحله سوم، قرار دادن کلم‌برگ‌ها داخل گلدان

بعد از چیدمان برگ نقره‌ای‌ها برگ‌های کلم‌برگ‌ها را داخل گلدان قرار داده و به‌آرامی به سمت پایین خم کنید تا گل‌برگ‌ها قرمز رنگ وسط آن‌ها به‌خوبی دیده شود. بهتر است از کلم‌برگی استفاده کنید که کمی پیرتر باشد، زیرا این دست از کلم‌برگ‌ها برگ‌های نرم‌تر و گلبرگ‌های بزرگ‌تری دارند و زیبایی بیشتری به گلدان شما می‌دهند.

مرحله سوم گل آرایی در گلدان؛ قرار دادن کلم‌برگ‌ها داخل گلدان
مرحله سوم

مرحله چهارم، چیدمان گل‌ها

در ادامه مراحل گل آرایی در گلدان گل‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر مانند کلم‌برگ، پیونی و رز را از لبه گلدان بچینید تا به مرکز آن برسید. گل‌ها باید بالا‌تر از لبه گلدان قرار بگیرند. سعی کنید گل‌های خاص مثل گل رز می‌تواند احساسی عاشقانه و قوی را بازتاب دهد را در نقطه‌ای قرار دهید که خوب به چشم بخورد. توجه کنید که گل‌ها در یک سطح صاف قرار نگیرند و ظاهری فلت نداشته باشند. بلکه با بالا و پایین کردن گل‌ها ظاهری نامسطح به آن‌ها بدهید، چیزی به مانند یک گنبد.

مرحله پنجم، اضافه کردن جنتیانا، کلاغک و خربق به گلدان

جنتیانا را در بالای گل‌های بزرگ و مرکزی گلدان با اندازه ارتفاع مختلف قرار دهید تا ظاهر زیباتری به‌‌خود بگیرند. کلاغک و خربق را نیز در وسط گلدان قرار دهید اجازه دهید تا مثل گیسوان دختر بچه‌ای با موهای بلند به پایین بریزند. یادتان باشد کلاغک‌ها را به‌صورت دسته‌ای استفاده کنید تا بتوانند رنگ خود را به رخ بکشند.

مرحله پنجم گل آرایی در گلدان اضافه کردن جنتیانا، کلاغک و خربق به گلدان
مرحله پنجم

مرحله ششم، بررسی گلدان برای پر کردن جاهای خالی

کمی به عقب بروید و فضا‌های خالی را بررسی کنید و ببینید که کجا می‌توانید چیز دیگری اضافه کنید. اگر جای خالی در گلدان مشاهده کردید می‌توانید از گل‌هایی مثل لاله استفاده کرده و گلبرگ‌های آن را باز کنید تا گلدان شما جلوه‌ای خاص و زیبا به خود بگیرد.

مرحله هفتم، قرار دادن توسک و زنبق در گلدان و تکمیل گل آرایی در گلدان

طوسک و زنبق را به آرامی در بالای گل‌های مرکزی قرار دهید. آن‌ها را بالا و پایین کنید تا یکدست و هم‌سطح نباشند و بتوانند هر کدام گل‌های خود را نشان دهند. دست آخر هر قسمتی که خالی مانده را با آسترانتیا، خربق و برگ آکاسیا پر کنید تا رنگ و طرح زیباتری داشته باشد. به‌عنوان نکته آخر هم درنظر داشته باشید اگر در پشت گلدان فضای زیادی باقی مانده باشد می‌توانید آن را با ادریسی سبز پر کنید.

مرحله هفتم گل‌آرایی، قرار دادن توسک و زنبق در گلدان و تکمیل گل آرایی
مرحله هفتم

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم 7 مرحله یک گل آرایی در گلدان زیبا را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره تخصصی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از سرویس باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.