خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

بقیه چیکار می‌کنن که اینقدر حال گل و گیاهاشون خوبه؟ (اصول نگهداری گل های آپارتمانی)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

اصول نگهداری گل های آپارتمانی

در این مطلب به شما می‌گوییم که چطور از گیاهان خانگی‌تان مراقبت کنید تا همیشه سرحال و زیبا باشند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

دو گیاه پیچک و گندمی (عنکبوتی) از گیاهان بی‌دردسری هستند که به رطوبت و نور زیاد نیاز ندارند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از این‌که گیاهی را بخرید، مطلب نکات مهم قبل از خرید گیاهان آپارتمانی را مطالعه کنید تا بتوانید مقدار مناسب آب، نور و مواد غذایی را به آن بدهید.

نگهداری از گیاه پیچک
پیچک

اگر مثل این روزها شرایطی پیش آمده که باید مدت زمان زیادی در خانه بمانید و نمی‌توانید بیرون بروید، خیلی خوب است که گیاهان آپارتمانی زیبا را به عنوان قسمتی از طبیعت به خانه‌تان بیاورید و از تاثیرات مثبت آن استفاده کنید و گل فروشی آنلاین گُل سِتان این موقعیت را برای شما فراهم کرده است.
بسیاری از گیاهان سبز آپارتمانی به مراقبت زیاد نیاز ندارند و می‌توانند به فضای اطراف‌شان انرژی و طراوت زیادی بدهند. هم‌چنین می‌توانند دی‌اکسید کربن را گرفته و اکسیژن تولید کنند و مواد آلوده‌کننده‌ی شیمیایی موجود در هوا را هم جذب کنند. مراقبت از این گیاهان جذاب و سرسبز می‌تواند از نظر روانشناسی هم به بالابردن روحیه‌ی شما و اعضای خانواده‌تان در این روزها کمک کند.

پرورش و نگهداری بسیاری از گیاهان آپارتمانی بسیار آسان است و خیلی از آن‌ها فقط به مراقبت دائمی نیاز ندارند.
با گُل سِتان همراه باشید که در این مقاله ۸ اصول نگهداری گل های آپارتمانی را به شما می‌گوییم که اینکه چه کارهایی انجام دهید تا گیاهان‌تان مدت زیادی درکنارتان بمانند.

۱. به گیاهان مقدار نور مورد نیازشان را بدهید.

نور یکی از مهم‌ترین نیازهای همه‌ی گیاهان است. البته گیاهان جذابی مثل سانسوریا و برگ عبایی هم هستند که می‌توانند در نور متوسط و کم هم زندگی کنند اما اگر می‌خواهید سرعت رشد بیش‌تری داشته باشند، آن‌ها را در جایی پرنور یا نور متوسط بگذارید. از طرفی گیاهان دیگر مثل گیاهان برگ‌رنگی و گل‌دار باید در جای پرنور مثل پشت پنجره قراردهید یا باید برایشان از نور مصنوعی استفاده کنید.

نگهداری گیاهان مقاوم
سانسوریا
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان

۲. به گیاهان بیش از اندازه آب ندهید.

علت از بین رفتن بیش‌تر گیاهان آپارتمانی آب دادن بیش از اندازه است. بیش‌تر گیاهان آپارتمانی وقتی به آبیاری نیاز دارند که سطح خاکشان خشک شده باشد. هم‌چنین، بیش‌تر گیاهان به گلدان سوراخ‌دار نیاز دارند تا آب اضافی از گلدان بیرون رفته و باعث خرابی و پوسیدگی ریشه‌ نشود. اگر زیر گلدان‌تان زیرگلدانی می‌گذارید، بهتر است بعد از هر آبیاری آن را خالی کنید.

۳. گیاهان را تمیز نگه‌دارید.

گیاهان هم مثل هر شئ دیگری در خانه، گرد و خاک می‌گیرند و کثیفی روی برگ‌ها باعث می‌شود که نور خورشید را به خوبی جذب نکنند. اگر روی برگ‌های گیاه‌تان گرد و غبار نشسته، می‌توانید آن را داخل سینک ظرفشویی یا حمام بگذارید و با آب ولرم و با فشار کم، پشت و روی برگ‌هایش را بشویید. سپس بعد از شست‌ و شو آن‌ها را در فضای باز بگذارید تا کاملا خشک شوند و بعد دوباره به محل زندگی‌شان برگردانید.

تمیز کردن گیاهان

اگر گلدان‌تان بزرگ است و نمی‌توانید آن را جا به جا کنید، می‌توانید پشت و روی برگ‌ها را با اسفنج یا دستمال نخی مرطوب تمیز کنید. به علاوه شما می‌توانید برگ‌های گیاهانی مثل بنفشه‌ی آفریقایی که پرزدار یا پر از چین و چروک هستند را با قلم‌مو یا مسواک نرم گردگیری کنید.
برای داشتن اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب آموزش تمیز کردن گیاهان آپارتمانی را مطالعه کنید.

نگهداری از گیاهان

۴. برگ‌ و گل‌های خشک‌شده‌ی گیاهان را بچینید.

اگر گیاهان گلدار مثل شمعدانی دارید، همیشه گل‌های خشک‌شده را از گیاه جدا کنید تا گیاه بیش‌تر گل بدهد. همیشه برگ‌های زرد و خشک گیاهان را بچینید و ساقه‌های بدون برگ‌ را قیچی کنید.

۵. حواستان به جریان هوای سرد یا گرم در اطراف گیاه باشد.

بیش‌تر گیاهان هوای خیلی سرد و خیلی گرم را دوست ندارند، پس آن‌ها را نزدیک وسایل گرم‌کننده مثل بخاری و شوفاژ و جلوی جریان باد کولر و هم‌چنین نزدیک پنجره‌ها و درهای ورودی نگذارید.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

۶. رطوبت هوا را فراموش نکنید.

وجود لک‌های قهوه‌ای روی برگ‌ها ممکن است به خاطر خشکی بیش از اندازه‌ی هوا باشد. برای افزایش رطوبت هوا، گلدان‌ها را در کنار هم بگذارید یا برایشان جزیره درست کنید. جزیره یعنی یک سینی را پر از سنگ ریز و درشت کنید و روی آن آب بریزید. حالا گلدان‌ها را روی سنگ‌ها بچینید. این رطوبت موجود در سینی برای سرحال شدن و رشد گیاهان بسیار مفید است اما نکته‌ی مهم این است که کف گلدان نباید مستقیما با آب در تماس باشد چون باعث پوسیدگی ریشه و از بین رفتن گیاهتان می‌شود.

مراقبت از گیاه آپارتمانی

۷. حواستان به مشکلات و بیماری‌های گیاه باشد.

آفت‌ها، حشرات و بیماری‌ها می‌توانند به راحتی از گلدانی به گلدان دیگر منتقل شوند پس گیاهان‌تان را از نظر داشتن آفت یا بیماری، مرتب بررسی کنید و حتما پشت و روی برگ‌ها و ساقه‌ها را خوب ببینید. حشرات رایج در گیاهان آپارتمانی مثل مگس سفید و شپشک آردآلود به راحتی می‌توانند با شستن گیاه از بین بروند اما اگر با این روش از بین نرفتند، بهتر است از آفت‌کش استفاده کنید. هم‌چنین برای درمان بیماری‌های گیاهان و تشخیص آن می‌توانید با کارشناس گل و گیاه مشورت کنید یا در اینترنت جست و جو کنید.

۸. گلدان را بررسی کنید.

اگر خاک گلدان زود به زود خشک می‌شود یا ریشه‌ها از سوراخ‌های انتهای گلدان بیرون زده‌اند، وقت عوض کردن گلدان‌ رسیده است. برای این کار، یک گلدان با سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید و همیشه از خاک تازه و غنی برای گلدان جدید استفاده کنید چون مواد غذایی  موجود در خاک به مرور زمان توسط گیاه استفاده شده و از بین می‌رود.

اگر دور گلدان سفالی‌تان شوره زده‌ است، وقت عوض کردن و تمیزکردن گلدان رسیده است. گیاه و خاکش را بیرون بیاورید و شوره‌های دور گلدان را تمیز کنید. این شوره‌ها در هنگام آبیاری به وجود می‌آیند و ممکن است برای سلامتی گیاه خطرناک باشند اما راه دیگر این است که گیاه را در گلدان جدیدی بکارید.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه در مورد اصول نگهداری گل‌های آپارتمانی لازم است بدانید را برای شما بیان کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با کلینیک گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از قیمت خدمات باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) اطلاع حاصل کرده و سپس نسبت به استفاده از این خدمات اقدام کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.